İşletme sahipleri zamanlarının çoğunu sevdikleriyle geçirmek veya sosyalleşmek yerine, işlerinde harcıyorlar. Yeni kurulan bir şirket, yönetiyorsanız, sorumlu kişi olmak zordur. Size, kontrolu tekrar elinize almanız için 10 ipucu hazırladık.
İşiniz veya sektörünüz sizi tüketiyor mu? İşletme sahiplerinin zaman yönetiminde kontrollerini kaybediyor olmaları şaşırtıcı bir durum değil. Tüm çalışanlar hem ev hem de iş hayatlarında sorumlulukla beraber bağlılık gerektiğini bilirler. Ama nasıl organize olacağınızı ve önceliklerinizi belirleyebilmek, kişisel hayat kalitenizi önemli ölçüde iyileştirebilir.
The Alternative Board Business Survey Birleşik Krallık’ ta Türk işletmecilerin de olduğu, farklı kültür geçmişleri olan ve farklı iş disiplinlerinden bir çok iş sahibi ile birlikte bir araştırma gerçekleştirdi. Çalışanların %63’ünün, 50 saatten fazla (bazen haftasonları da dahil) çalıştığını gördüler. Bu kabaca günde 10 saat ediyor.
Bu durum, işletme sahiplerinin zamanlarının çoğunu evrak işi yaparak geçirmesine ve sosyalleşmeye az zaman ayırmaya başladıklarından beri endişe verici bir duruma geldi. İstatistikler aynı zamanda işletme sahiplerinin %77 sinin önceliklerini yanlış aldıklarını, zamanlarını etkili kullanamadıkları için önemli görevleri dikkatsiz yaptıklarını gösteriyor.
[include-page id=’18540′]
Cloudnames’te biz, zamanı nasıl efektif kullanabileceğimizi ve yönetebileceğimizi öğrendik. Çok iyi bir patron, yönetici veya çalışan olmanın kolay olmadığını biliyoruz. Yine de ömrünüzün kalan zamanında, her gün iş odaklı olmak hayatınızın amacı ve hedefi olmamalı, ayrıca hiç sağlıklı değil. İnsan olarak, deşarj olmak ve yenilenmek için zamana ihtiyacımız var. İş stresinden uzaklaşmak için kendinize kaliteli zaman ayırmak zorundasınız.
Aynı zamanda birçok işletmenin çiftler tarafından yönetildiğini, bu kişilerin uzun saatler boyunca beraber çalıştığını veya iş ile dönüşümlü olarak ilgilendiklerini gördük. Çoğu zaman işteki stres, kişisel ilişkilere taşınıyor. Kimi zaman da kırılma noktasına gelebiliyor.
İşinizle evli olmak verimliliğinizi ve başarıdan alacağınız hazzı azaltacaktır. Eğer evliyseniz ve bir işletme yönetiyorsanız, sosyal hayatınızı idare etmenin bir yolunu bulmalısınız.
Birçok kişi baskıya dayanamaz. Eğer tüm kontrolü ele alırsanız ve işinizin yürüdüğünden emin olursanız, siz de hak ettiğiniz gibi eğlenebilir, hatta bir tatil yapıp işten uzak zaman geçirebilirsiniz. Kişisel hayatınıza işinizin engel olmaması için, size zamanınızı nasıl daha iyi yönetebileceğiniz ve takviminize nasıl KENDİNİZİ ekleyebileceğinizi göstermek için 10 ipucu öneriyoruz.
[include-page id=’18540′]
1.Her şey zihni yeniden yapılandırma ile başlar. Önceliklerinizi sıralamaya başlamadan önce, zihniyetinizi
değiştirmeniz gerekiyor. Birçok iş sahibi daha uzun saatler çalışarak ceplerine daha çok para koyabileceklerini düşünüyorlar. İşin doğrusu, işiniz ile ilgili sağlıklı kararlar verebilmeniz için, zihninizi dinlendirmeniz gerekiyor.
Günlük olarak uzun saatler çalışmak, yorgunluğa, demoralize olmaya hatta depresyona neden olabilir. Ne yaptığınız ile ilgili arkadaşlarınız ve aileniz ile görüşmenizde önemlidir. Herkesin desteğe ihtiyacı vardır, dertleşebileceğiniz sevdiğiniz ve güvendiğiniz insanlardan daha iyi biri olamaz.
2.Günlük Taşıyın: Tüm sorumluluk ve görevlerinizi zihninize yüklememelisiniz. Gerçi insan beyni evren kadar karmaşıktır ama maalesef her şeyi hatırlayamayız. Her iş kadını ve iş adamının vazgeçilmezi not defteri taşımak olmalıdır.
Günlüğünüzde haftalık olarak tüm düşüncelerinizi, sohbetlerinizi ve aktivitelerinizi kaydetmelisiniz. Bir gün içinde neler yapabileceğinizi ve değerli dakikalarınızın nerelere harcandığını anlamanıza yardımcı olacaktır. Ne kadar zamanın gerçekten sonuç üretmek üzerine, ne kadar zamanın da yararı olmayan düşünceler, sohbetler ve eylemler ile harcandığını göreceksiniz.
3.Beyin Fırtınası: Her sabah 30 dakikanızı, zamanınızı nereye harcayacağınız ile ilgili plan yapmak için ayırın. Hemen önceliklendirmeyin, sadece yapmanız gereken ve kabaca bitirmek için ne kadar zaman harcayacağınızı kaba taslak yazın.
4.Her şeyi planlayın: Zamanınızın nereye gittiğine bakmaya başlayarak. Hızlı aksiyon almanız gereken görevleri önceliklendirin, iş gününüzün başında ele aldığınızdan emin olun! Bu; faturaları ödemek, önemli evrak işlerini bitirmek veya birileriyle iletişime geçmek olabilir. Yapmaktan hoşlanmadığınız bir işi listenizin sonuna bırakmayın, en zor görevleri ilk önce ele alın, bu size hemen rahatlama ve başarı duygusu verecektir.
5.Kesintiler için zamanı planlayın: Her çalışanın bildiği bir şey de günlük rutininizde rahatsız edici kesintilerdir. Spontane ve beklenmeyen durumlar işte ve iş yerlerinde her an ortaya çıkabilir. Zorluklarla o an başa çıkmak yerine, başa çıkmak için zamanı önceden yaratmanız daha iyi olacaktır
.
Eğer mutsuz bir müşteriniz veya çalışanınız ile sorunlarınız varsa, uygunluğunuza göre bu konuları görüşmek için zaman yaratın. Durumu düzeltmek için acele etmeyin. Yeni düşünceler için zaman gereklidir. Bu konuları da ele almak için, ofis saatleri’ni kullanın. Sonrası değil. Unutmayın, iş işte kalmalı.
6.’Rahatsız etmeyin’: Etrafınızdaki insanlara size yaklaşmaları ve sizi rahatsız etmemeleri gereken zamanları belli etmelisiniz. İşinizi tamamlamak için çalışma saatleriniz içinde bağımsız kalmak istemenizde hiçbir sorun yok. Her şeyin bir yeri ve zamanı var, ve acil bir durum olmadıkça, işiniz önceliğinizdir.
7.Dikkat dağıtacak şeyleri bloke etmek: Dikkatinizin dağılması kolaydır. Acil bir durum olmadıkça aile üyelerinizden ve arkadaşlarınızdan sizi çalışma saatlerinde aramamalarını isteyin. İş kolunuza bağlı olarak, Facebook ve diğer sosyal medya kanallarından, gereksiz telefon görüşmeleri ve alakasız e-maillerden uzak durun. Odaklanın!
Ayrıca yardım istemekten utanmayın. Diğer iş arkadaşlarınıza devredebileceğiniz işler için diğerlerinin yardımına izin vermelisiniz. Patron olmak, sizinki gibi karmaşık işlerle başa çıkmanın yolunu öğretmek demektir. Diğerlerine sorumluluk vermek, size zaman yaratmak, diğerlerine ise değerli bilgiler ve yetenekler öğretmek için mükemmel bir yoldur.
8.Gününüzün özetini yapmak: Her iş günü bitiminde veya haftasında başardığınız her şeyi özetleyin. Ve önünüzdeki günlerde önceliklerinizi nasıl ele alacağınızın bir ajandasını yaparak zamanın önüne geçin. En önemli konularınızın üzerinde olun ve unutmayın her şeyi bitirmek imkansızdır.
9.Kendiniz için zaman yaratın: bu adımları izleyerek zamanızı daha efektif yönetebilirsiniz. Aynı methodları kendiniz için kaliteli zaman yaratmak için de kullanabilirsiniz. İşinizden uzaklaşmak için zaman yarattığınızdan emin olun, ve işi düşünmeyin. Sizi mutlu eden ve zihninizi açan şeyler için zaman ayırın, aileniz ve arkadaşlarınız ile verimli zaman geçirmek gibi.
10.Yeni Perspektif: İşten kopmanın en iyi yolları sosyalleşmek, gezmek ve meditasyon yapmaktır. Pozitif kalmak esastır, mutlu patron mutlu çalışanlar demektir!
Cloudnames’te ne yapıyoruz
Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi, sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.
Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 212 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
Girişimcilik ve Dijital Medya ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Kendinize zaman yaratmak adına kullandığınız size özel taktikleriniz var mı? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!