Apple’ın CEO’su John Sculley, Moonshot adlı kitabında: “Toplumda çok büyük bir değişim oldu; artık üreticilerin müşterilerinden fazla fayda sağlama gücü azaldı. Web jenerasyonu iyi veya kötü, anlaşılsın ya da anlaşılmasın, ortak beklentilerinde tecrübelerini paylaşıyorlar. Hal böyle olunca, müşterilerine hala cevaplanamayan mailler atan şirketleri anlamakta çok güçlük çekiyorum” diyor.
Mail kutumda arama yaptığımda 147 adet cevaplanamaz mail buldum. Tamam ödeme uyarıları bir noktada anlaşılabilir fakat neden hala havayolu, online mağazalar, operatörler bize cevaplanamayacak mailler atıyor? Bu maillerin gönderilmesindeki amaç, bir yenilik veya değişim hakkında beni bilgilendirmek ama bunun hakkında bizim düşüncemizi almak da istemiyorlar. Bu artık tamamen eski moda bir ticaret yöntemi oldu. Yeni moda artık 7/24 destek ve düzgün müşteri ilişkileri sağlayan şirketler. Zaten hala eski modayı takip edenler müşterilerini kaybetmemek üzerine olan savaşı kaybedecekler.
[include-page id=’18525′]
Kişiye Özel Müşteri Tecrübesi
Neden kişiye özel bir müşteri tecrübesi önemli? Çünkü gelişen dünyada teknoloji de aynı oranda gelişmekte. Mobil cihazlar birden fazla sosyal medya hesapları ve benzerleri artık müşterilerin neler istediğini biliyor ve ona göre onların taleplerine göre onları anlayabilen yazılımlar geliştiriyorlar. Böylelikle Facebook gibi ağlarda inceleme veya “Bunu biliyor musunuz?” gibi sayfalar çıkmakta; işte bunlar hep o gelişimin doğurduğu sonuçlar olarak günümüzde hızla yayılmaktadır.
Çoğu Kişi, Müşterilerin Reklamlardan Nefret Ettiğine İnanıyor
Ben reklamlardan nefret etmiyorum. Aslında onları seviyorum. Facebook veya Google’da çıkan reklamlar aslında o kullanıcıyla alakalı reklamlardır. O reklamlar kişinin profiline göre çıkmakta, böylelikle istediğiniz şekilde bir ürün üretebilecekler ve istediğiniz şeye ulaşma şansınız daha da artacaktır. Zaten ayda 7 tıklama yapmak sizin o ürünü ya da hizmeti almanıza sebep olmaz.
Belki de En Fazla Şikayet Eden Müşterileriniz En İyi Müşterilerinizdir
Eski şirketimde her zaman şunu söylerdik: En iyi müşterilerimiz en çok arayan ve şikayet edenlerdir! evet, bir süre sonra bu müşterilerimiz bize en bağlı olan müşterilerimiz haline geldiler. Aslında bizimle yollarını ayıranlar, hiç şikayet etmeden bizi bıraktılar. Aslında bizleri arayacak kadar istekli olan müşterilerimizi hep daha ön plana aldık ve onlarla daha fazla ilgilendik.
Günümüzde ise her şey dijital ortama dökülse de fiziksel iletişimi de kaybetmemek gerekir. Mutlu ettiğiniz her bir müşteri sizin için birer elçi olacak ve sizi överek arkadaşlarına tavsiye edecektir.
Cevap Vermeyen Departmanınız Var Mı?
Cevaplanamayan maillere gelince, zaten hali hazırda hepimizin mail kutusu spam ve gereksiz reklamlarla dolmuş durumda. Peki neden?
Tamamen rakamlarla alakalı çünkü çoğu toplu gönderiler mobil platformlarda hala etkili olabilir ve dikkat çekebilir, ancak mail reklamları piyasası bundan çok daha karmaşıktır.
Bir düşünün, mail kutunuzda kaç tane cevaplanamaz mail var?
İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız
- Etkinizi Artırmak İçin İçerik Pazarlamasını Kullanın!
- E-mail Abone Listenizi Nasıl Oluşturursunuz?
- Girişimcilere Etkin Bütçe Kullanımı İçin Önemli Tavsiyeler
Sizin de geri dönmek isteyip, dönemediğiniz zamanlar oldu mu? Lütfen yorumlarınızı ve deneyimlerinizi bizimle paylaşın. Daha fazla bilgi ve güncel haberler için iletişim bilgilerinizi bırakabilirsiniz. Yazımızı arkadaşlarınızla paylaşmayı unutmayın.