içerik pazarlamanızı geliştirin

İçerik Pazarlamanızı 6 Adımda Geliştirin

Bu yılın “State of Inbound” raporu satış ve pazarlamadaki en önemli öncelikleri sıralayarak yayınlandı. 128 sayfalık raporun sizin için hazırladığımız 6 adımlık özeti ile içerik pazarlamanızı geliştirin.

HubSpot, her sene içerik pazarlamasındaki son durumu ölçmek için pazarlama ve satış uzmanları arasında anket yapar. Bu yıl 132 ülkeden 4500 kişiden fazlası bu anket sorularına cevap verdi. Sizinle paylaşmak için raporda bize göre önemli noktalara baktık.

Cevap verenlerin %73’ünün halihazırda içerik pazarlama stratejisi bulunuyor. Dolayısıyla eğer bu stratejiyi kullanıyor veya kullanmayı düşünüyorsanız sonuçlar sizin için oldukça önemli.

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, +90 (212) 243 7991 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçebilir ya da salestr@cloudnames.com adresine e-mail göndererek sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz; ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakın size anında dönüş yapalım.

Cloudnames, dijital kanallarda yeni satışlara veya potansiyel müşterilere ve görünürlüğe dönüşen bir web sitesi olan dijital bir iletişim stratejisi geliştirmenize yardımcı olur!

1. İrtibata Geçmek ve Müşteri Yaratmak

Ankete göre birinci madde potansiyelleri müşteriye çevirmek. İşletmelerin %74’ü bu maddeyi önceliklerine koymuş. Katılanların çoğu içerik pazarlamasını kullandığı için hedefleri potansiyel müşteri yaratmak değil, potansiyelleri müşteriye çevirmek.

İçerik pazarlamasının özü, hedef müşterileriniz için etkili olabilecek değerli içerik yaratmak ve onlara çeşitli dijital kanallardan ulaştığınıza emin olmaktır.

1

Sosyal medya, arama motorları, email ve diğer kanalları kullanarak – İçeriğiniz web sitenize trafik sağlayacaktır- iletişim detaylarını ilgililerse bırakabilmelerini sağlamak. Hatta daha iyisi hizmet veya ürünlerinizi satın almaları.

İçerik pazarlamasını kullandığınızda genellikle potansiyel müşteri yaratmak sorun değildir, sorun bu potansiyel müşterileri satış ve pazarlama departmanlarında nasıl ele aldığınızdır. Potansiyel müşterinizin ne kadar nitelikli olduğu ve ne kadar anlaşma yaptığınız önemlidir.

Pazarlama Departmanı için potansiyel müşteri, bir veya daha fazla eyleme çağrı butonlarınıza tepki verenler ve iletişim detaylarını bırakanlar olarak tanımlanır. Bu potansiyelin satış departmanına aktarılmadan önce ilgili ve nitelikli olması gerekir. Hatta bazı durumlarda kısa zamanda nitelendirilerek sorgulanmalıdır.

Potansiyel müşteri büyütme süreci sizin hizmet ve ürünlerinizi satın almak istemeyen potansiyel müşterileri diskalifiye ederken satın alma yapacakları niteliklendiren otomatikleştirilmiş bir iş akışı setidir. Bu email iletişimizini takip ederek, ilgi seviyesini ve web sitenizdeki davranışlarınu ölçerek yapılır.

Daha sonra satış departmanı nitelikli potansiyel müşterilerle iletişime geçerek yapabildikleri kadar anlaşma yaparlar.

Potansiyel müşterileri müşterilerinize çeviren etkili Dijital Strateji yaratma ile ilgili daha fazla bilgiyi makaleden öğrenebilirsiniz: 5 Adımda Dijital Stratejinizi Geliştirin

2. Web Sitesi Trafiğini Artırmak

Pazarlamacılar için ikinci önemli madde ise web sitesini ziyaret edenlerin sayısını arttırmaktır. İçerik pazarlaması stratejisini benimseyen herkes hedef kitleden ne kadar trafik sağlanırsa o kadar nitelikli potansiyel müşteri sağlanacağı ve buna takiben satışların artacağını bilir.

Web Sitesi Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğinizi Artıracak Kanallar.

Trafiğinizi arttırmak ile ilgili daha fazla bilgiyi bu makaleden öğrenebilirsiniz: Sosyal Medya’da daha Yüksek Erişim Sağlamanın 5 Yolu

3. Varolan müşterilerden kazancı arttırma

Satışta özlü bir söz vardır: Memnun olmuş bir müşteri ile satış rakamlarını yükseltme yeni bir müşteriden daha kolaydır. Satış departmanlarında çalışan herkesin bunu onaylayacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla işletmeler için müşterilerinin mutlu olduklarından emin olmaları çok önemlidir.

Çalışmada üçüncü önemli madde varolan müşterilerden gelen kazancı artırmak. Biz Cloudnames’te müşterilerimizin potansiyel ve varolan müşterileri ile dijital davranışlarına ve satın alma geçmişlerine göre iletişime geçebilmeleri için Pazarlama Otomasyonu çözümlerini kullanıyoruz.

Birçok büyük e-ticaret sitesi, varolan müşterilerine daha fazla satış yapabilmek için, önceki satışlarına göre tahmini öneriler verirler. Siz de aynısını sosyal medya, arama motorları, email vb kampanya kurgularınızda uygulayabilirsiniz.

Ayrıca pazarlama departmanının satış departmanını desteklemek için iş akışını otomatikleştirme, e-mail, sosyal medya, blog vb kanallardan gelen minimum satış otomasyon dönüşümleri ile ilgilenerek birçok şey yapabileceğini düşünüyoruz. Pazarlama ekibi bunu uygun bir şekilde yaparken satış ekibi de anlaşma sağlama ve potansiyel müşterileri hunide ileriye götürme ile ilgilenebilir.

Dönüşüm yapan web siteleri ile ilgili daha fazla bilgiyi bu makaleden öğrenebilirsiniz: Pazarlama Amaçlı Web Tasarımı

4. Pazarlama Yatırımlarının Yatırım Getirisini Sağlamak

Hiçbir işletme olumlu bir sonuç görmeden faaliyetlere yatırım yapmak istemez. Pazarlama yatırımları ile biz bunu ikiye ayırma eğilimini gösteriyoruz:

  1. Müşteri edinme ve çevrimiçi sipariş gibi direkt etki sağlayanlar,
  2. Uzun vadede dönüş yapması beklenen markalaşma faaliyetleri.

Pazarlama faaliyetleri için yatırım getirisi genişçe tartışıldı. Dijital pazarlama uzmanlarının 6 ay veya daha fazlası bir boyunca söyleyeceği ilk şey  ‘Biraz beklemeniz gerekiyor…’ olur. Direkt dönüşümlere odaklansanız, markalaşma etkileri belirgin olsa bile, dönüşüm bir süre sonra gelecektir.

Markalar ve sosyal medyada markalaşma faaliyetlerinin etkilerine odaklanan bir çalışmada inanılmaz şekilde %334 yatırım getirisi ortaya kondu!

Pazarlamacılar için yatırım getirisini ortaya koymanın en kolay yolu dönüşüm faaliyetlerine odaklanmaktır. Fakat birçok işletme için zor olan dijital pazarlama için ideal olan ve dönüşüm için tasarlanan web sitelerinin olmamasıdır. Potansiyel müşterilerilerinizden veya e-ticaret siparişlerinizin dönüşümünden direkt yatırım getirisini ölçmek oldukça kolay.

Yatırım Getirisini nasıl hesaplayacağınızı bu makaleden öğrenebilirsiniz: Sosyal Medya Pazarlamasında Yatırımın Getirisi

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, +90 (212) 243 7991 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçebilir ya da salestr@cloudnames.com adresine e-mail göndererek sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz; ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakın size anında dönüş yapalım.

Cloudnames, dijital kanallarda yeni satışlara veya potansiyel müşterilere ve görünürlüğe dönüşen bir web sitesi olan dijital bir iletişim stratejisi geliştirmenize yardımcı olur!

5. Satış Departmanınızın Verimini Artıma

Beşinci önemli madde ise satış olanağı verme olarak da tanımlanan, süreç, teknoloji ve araçlar yolu ile satış performansı ve verimliliğini arttırmak.

Satış süreci müşteri satın alma süreci ile eşleşmelidir. Bu da son 5-10 yılda oldukça değişti. Tüketici ve işletmeler bilgiye artık oldukça farklı ulaşıyorlar. Buna rağmen satıcı potansiyel tedarikçilerle bağlantı kurmadan önce çevrimiçi araştırma ile karar verme süreçlerini bilgilendirebilir.

Modern işletmeler için sorun müşteri satın alma sürecini yayınladıkları içerik ile eşleştirme zorluğudur. Bu özetle içerik pazarlamasıdır.

Sonrasında satış departmanınız için doğru araçlarla içeriğinize yatırım yapmaktır. Bugün çok iyi bir Müşteri İlişkileri Yönetimini (CRM) ücretsiz veya daha fazla özellik için satın alma opsiyonlu çözümler ile edinebilirsiniz. Yazılımı ücretsiz kullanmaya başlayabilir ve ileri seviye özellikleri ücret ile ekleyebilirsiniz.

Ayrıca Pazarlama Otomasyon çözümleri de fazla özellik için satın alma opsiyonlu olarak veya makul fiyatlar ile mevcut. Claoudnames’te biz farklı araçları hangi fiyatlarla ne sunduklarını gözden geçirdik. Müşterilerimize doğru tavsiyeleri verebilmek için düzenli olarak test ettik ve geliştirdik.

Pazarlama Yatırımlarının Yatırım Getirisini Sağlamak

Pazarlama Otomasyon çözümleri ile ilgili daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyabilirsiniz: 7 İçerik Pazarlaması Otomasyon Aracı

6 Müşteri Edinme Maliyetini (CAC) Azaltma

Altıncı önemli madde ise iletişime geçme, potansiyel müşteri veya müşteri edinme maliyetini azaltmadır. Maliyeti azaltma elbette tüm işletmeler için oldukça önemlidir. Müşteri Edinme Maliyetini azaltmanın yanıt olduğunu düşünüyoruz. Bunun sebebi faturalarınızı potansiyel müşterilerinizle ödeyemeyeceğinizdir. Aynı şekilde, ne kadar nitelikli potansiyel müşteri edinirseniz müşteri olma şansları o kadar yüksek olduğunu biliyoruz.

Deneyimlerimize göre potansiyel müşteri edinme ve onları niteliklendirme arasında geniş bir boşluk var. Ve tüm işletmeler için en büyük zorluk Müşteri Edinme maliyetini azaltmaktır. Bu ayrıca dijital pazarlamada markalaşma, içerik pazarlama stratejisi, blog yazma, sosyal medya pazarlaması, arama motorları ve email pazarlaması gibi yöntemlerin müşteri edinmenin tek bir faaliyetine indirmeyi karmaşık hale getiriyor.

Dijital pazarlama ile her şeyi ölçebilir olacaksınız. Dijital stratejinize göre size önerimiz birkaç ama etkili hedefe odaklanmanız. Müşteri Edinme Maliyeti, Yatırım Getirisi ile birlikte en iyi hedef.

Sosyal Medya pazarlaması maliyeti hakkında daha fazla bilgi almak için bu makaleyi okuyabilirsiniz: Facebook Reklam Harcamalarını Azaltmanın Yolları

Tüm raporu okumak isterseniz aşağıdaki linkte bulabilirsiniz. Linke tıklayarak içerik pazarlamanızı geliştirin.

İçerik Pazarlamsını Geliştirmenin 6 Yöntemi

Cloudnames’te ne yapıyoruz?

CNcanhelp-300x269Cloudnames, Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için size yardım edebilecek bir dijital ajanstır. Dijital stratejinizi, web sitesiniz, sosyal medya hesaplarınızı, dijital pazarlama çalışmalarınızı, satış ve pazarlama otomasyonunuzu ve bunun gibi tüm karmaşık teknik detayları sizin yerinize yönetebilir, gelirinizi artıran etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Bununla birlikte, Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlaması, Sosyal Medya Pazarlamanın, gibi ihtiyacınız olan tüm dijital pazarlama çalışmalarını sizin için yönetebiliriz.

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.

Cloudnames, dijital kanallarda yeni satışlara veya potansiyel müşterilere ve görünürlüğe dönüşen bir web sitesi olan dijital bir iletişim stratejisi geliştirmenize yardımcı olur!

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

Sosyal Medya ve dijital pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Sizce işletmenizi küreselleştirmede Facebook en doğru kanal mı? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!