Sosyal Medya, işletmeler için her zaman ilgi çekici bir platform oldu. 2016 yılı ise pazarlamacılara yeni reklam araçlarından istifade edebilecekleri yeni ve dopdolu içerikler sunuyor. İşletmeciler, ürün ve hizmet reklamları ile birlikte, marka bilinirliğini artıracak reklamlardan da müthiş geri dönüş almaya başladılar. Bu yazımızıda, sosyal medya’da reklam veren herkesin bilmesi gereken sonuçları sizin için biraraya getirdik.
Bu sene sosyal medya’da pek çok yeni gelişme yaşandı, pazarlamacılar yeni trendlere ayak uydurmakta oldukça zorlanıyor olmalılar. Bununla ilgili en güzel şey, bu trendler ve yöntemlerin sağlayacağı veriler sayesinde, müşterilerle ilgili yeni ve çok kıymetli içgörüler elde edebileceğiz.
Bu yazımızda reklamverenlerin daha etkili sosyal medya stratejileri kurgulayıp, reklamlardan elde ettikleri gelirleri arttırmalarını sağlayabilecek bazı önemli sonuçları sizin için özetledik.
Videolar
Sosyal Medya’nın en son trendi video reklamları ile başlayalım. Video pazarlaması, reklam kampanyalarının en hayati parçası olarak addediliyor. Araştırmalar, reklamverenlerin yüzde 60’ının video kullandıklarını, yüzde 73’ünün ise daha çok video içeren bir pazarlama stratejisi üzerinde çalıştığını gösteriyor.
Video pazarlaması üzerine daha fazla bilgi sahibi olmak için Video Pazarlama üzerine ipuçları makalesini okuyabilirsiniz. Bu makalede etkili bir video pazarlama stratejisi için yapmanız gerekenlerle ilgili detaylı bilgiler bulabilirsiniz.
Bugünlerde en büyük trendlerden biri olan canlı videolar, video pazarlamasından yararlanabileceğiniz diğer araçlardan biri. Social Media Examiner tarafından yapılan bir araştırmaya göre, pazarlamacıların yarısının Periscope ve Facebook Live üzerinden canlı yayınlar yapmayı planladıklarını, birçok pazarlama profesyonelinin de canlı yayınları nasıl kullanabilecekleri ile ilgili araştırma yapıyorlar.
Bir çok reklamveren, canlı yayın özelliğinin işletmeler için ne kadar etkili bir araç olabileceğinin henüz farkında değil. Peki Neden canlı yayın? Bunun için canlı yayınlara iki farklı açıdan yaklaşmak gerekiyor. Birinci açı, canlı yayınlar sayesinde hedef kitlenizle olan iletişiminizi güçlendirebilirsiniz.
Diğer açıdan yaklaşıldığında ise, canlı yayınlar sayesinde insanlarla yaratıcılığınızı kullanıp “bir an” kurgulamak yerine, eş zamanlı olarak iletişim kurabileceğiniz için hedef kitleniz üzerinde daha kolay güven duygusu aşılayabilirsiniz.
Canlı yayın özelliği için değişik bir uygulama ya da yazılım indirmeye gerek yok; istediğiniz an Facebook üzerinden takipçilerinize canlı yayın yapmaya geçebilirsiniz. Akıllı telefonunuz yayına başlayabilmek için yeterlidir.
Peki canlı yayına Nasıl başlayacaksınız? İşletmenize ait Facebook akıllı telefonunuz üzerinden açın, en üstteki “yayınla” sekmesine tıklayın, ardından son olarak canlı yayın seçeneğini tıklayarak canlı yayına başlayabilirsiniz.
Ayrıca bu linkten tüm Dünya üzerindeki canlı yayınları görme şansınız da bulunmakta.
Yayına başladığınızda, yayınınız takipçilerinizin haber akışında belirir. Yayınınızı sizi takip eden herkesin görebildiği Periscope ve Meerkat’ın tersine, Facebook’ta sadece sizin seçtiğiniz kişiler yayınınızı izleyebilir. Bu açıdan Facebook mahremiyet ihlali konularında daha hassas yaklaşım belirlemiş.
[include-page id=’18540′]
Sosyal Ağ Oluşturma
Facebook gibi popüler kanallardan reklam verenlerin unuttuğu önemli bir konu vardır, o da sosyal ağ oluşturmaktır. Bir işletme için Sosyal Medya kullanmanın en büyük amacı gelecekte satış yapabileceğiniz hedef kitle ve takipçiler topluluğu oluşturmaktır.
Eğer hedef kitlenizle aranızda %100 cevaplama oranını tutturamadıysanız sosyal medya pazarlamanızda vites yükseltmenizin vakti gelmiş demektir. Ayrıca eğer sosyal medya hesaplarınızdan sizinle ilgili soru soran müşterileriniz yoksa, stratejinizi tekrar gözden geçirmeniz iyi olabilir. Sosyal Medya pazarlamasının kilit amacı, karşılıklı değer oluşturmaktır.
Sosyal Medya’da topluluk oluşturma ve Facebook reklamları ile ilgili detaylı bilgi almak için Facebook’ta organik erişimi artırmanın 6 yolu Makalesini okuyabilirsiniz. Bu makaledeki sosyal medya pazarlaması ile ilgili bilgiler işletmenizin müşterilerini arttırmakta anahtar rol oynayabilir.
Dünya üzerindeki işletmelerin %63’ünün daha iyi bir topluluk yönetimi yapmak için çözüm arayışında olduğu tahmin ediliyor. Bir çok işletme sosyal medyada, müşterileriyle güven oluşturacak değerde bilgileri müşterilerine sunmuyor ya da müşteri desteğinde gerektiği şekilde hassas davranmıyor.
Farklılaşmak
Hepimiz biliyoruz ki, Facebook diğer platformlara göre reklamverenlere için öne çıkan platform durumunda. Araştırmalar reklamverenlerin %55’inin önceliğinin Facebook olduğunu gösteriyor. Facebook’u %18’lik bir oranla Linkedin takip ediyor.
Reklamverenlerin %67’si en ulaşılır ve en etkili dijital pazarlama kanalı olduğunu ve bu kanalda yapacakları reklam yatırımlarını arttıracaklarını belirtiyor.
Sosyal Medya’da işletmenizin reklamını yapmakla ilgili daha detaylı bilgi edinmek için İçerik Pazarlaması Hakkında Her şey isimli Makalemizi okuyabilirsiniz.
Facebook’un algoritma değişiklikleri ile birlikte, birçok işletme marka mesajını daha geniş kitlelere yayma (reklam verme) şansına sahip. Bunun sonucunda, şirketlerin sosyal medya pazarlaması yatırımları her geçen gün arttı ve satışları katlandı.
Daha derine inip düşündüğünüzde, Facebook 1,6 milyar vatandaşı olan sanal bir ülke denilebilir. Bu büyük rakamlar, bu sanal platformun gerçek dünya üzerinden derinden bir etki bıraktığını gösteriyor. Sosyal Medya reklamcılığı işletmelerin satışlarını gözle görülür oranda arttırırken, Geleneksel reklamcılık yöntemleri etkisini kaybederek yok olmaya devam ediyor.
Yine de, farklı olmak, pazarlamanın öncelikli odak noktası olmayı günümüzde de devam ettiriyor. Örneğin sosyal medya’da bir yarışma düzenlemek marka erişiminizde önemli oranda artış, yüzlerce müşteri etkileşimi ve web sayfanıza binlerce yeni trafik olarak size dönecektir. Facebook’ta yarışmalar düzenlemek ile ilgili daha detaylı bilgi için bu makaleyi okuyabilirsiniz; Facebook’ta nasıl ilgi çekici yarışmalar düzenlenir
Dijital Taktikler
Birçok pazarlamacı dijital medya’da kullanılan yöntemleri takip etmekte zorlanıyor, ayrıca bir çok faydalı pazarlama aracından yararlanamıyor. Eğer bütçeniz ve zamanınız varsa, işletmenizin mesajını dijital platformlardan ulaştırmaya başlamanızı öneriyoruz. Örneğin Facebook’un son dönemlerde kullanıma açtığı Canvas reklamlarını deneyebilirsiniz. Canvas modeli ile ilgili ayrıntılı bilgileri bu makaleden okuyabilirsiniz; Canvas ile tanışın
Social Media Examiner yazısına göre, stratejiler ve etkileşim yaratmak pazarlamacıların öncelikle üstesinden gelmek istedikleri en önemli iki alan. Aynı çalışmada pazarlamacıların %90’ının daha iyi bir dijital pazarlama için her türlü bilgiye açık olduklarını belirtiyor.
Biz de iyi bir stratejinin, etkileşimi gözle görülür oranda arttıracağından hemfikiriz. Öncelik her zaman takipçi sayısından çok, içerik kalitesi ve doğru hedef kitleye ulaşmak olmalıdır. Piyasada bir çok firma ürün veya hizmetlerinin insanlara tanıtabilmek için gerçek düzeyde iletişim kurmaya çalışıyor.
[include-page id=’15348′]
[include-page id=’18540′]
Cloudnames Türkiye olarak sloganımız “paylaşmak önemsemektir”. Bu yüzden Dijital Dünya’da başarılı olmak adına ihtiyacınız olan her şeyi kapsayan bir rehber hazırladık. Ücretsiz rehberinizi hemen şimdi bu linkten indirebilirsiniz.
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Facebook Messenger’ı pazarlama için nasıl kullanabilirsiniz
- Pazarlama Bütçenizi Nasıl Daha etkin kullanabilirsiniz
- Sosyal Medya’da etkili kampanyalar yönetmenin yöntemleri
Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Facebook’ta yaptığınız pazarlama çalışmaları neler? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!