Google Analytics dünyada en çok kullanılan kolay bir istatistik izleme aracıdır. Kullanıcıların sitenizi nasıl kullandığına detaylı bir şekilde bakmak istiyorsanız aşağıda bununla ilgili bilgiler bulabilirsiniz.
Hedef kitlenizi tanımak işinizi başarıya ulaştıracak anahtar faktördür. Bu başarmanın en önemli yolu da Web sitenizin trafiği ile ilgili olan elinizdeki bilgileri doğru değerlendirebilmektir. İşte bu değerlendirmeyi Google Analytics sizin için ücretsiz yapıyor.
[include-page id=’18525′]
Google Analytics Nedir?
Analytics Google’ın Web site trafiğiniz ve kaynağınız hakkında size ücretsiz olarak sunduğu detaylı grafiklerdir. Ayrıca sitenizdeki dönüşümünüzü ve satışlarınızı da size istatistiksel olarak sunabilir.
Google Analytics’in size sunduğu hizmetler şunlardır;
- Ziyaretçi istatistikleri; Ziyaretçilerinizin lokasyonunu, hangi araçla başlandığını, hangi tarayıcıyı kullandığı, hangi dilde ziyaret ettiğini.
- Günün hangi saatinde sitenizde daha çok trafik olduğunu öğrenebilirsiniz.
- Müşterilerinizin sitenizde ortalama olarak ne kadar kaldığını, kaç farklı sayfayınızı ziyaret ettkilerini ve en son hangi sayfaya girdikten sonra çıkış yaptıklarını izleyebilirsiniz.
- Ziyaretçilerinizin sitenize nereden geldiğini (arama motor, sosyal medya veya URL’niz üzerinden) görebilirsiniz.
- Kampanyalarınızın etkisini, dönüşüm oranlarını ve satışlarınız ile ilgili istatistikleri bulabilirsiniz.
Neden Google Analytics’i Kullanmalıyız?
Google Analytics, pazarlama çalışmalarınızın karşılığını alıp almadığınızı ve içinde bulunduğunuz duruma göre yeni bir yön belirlemeniz gerekip gerekmediğini belirleyebilmek için gerekli istatistikleri bulabileceğiniz en önemli yardımcısınızdır.
Google Analytics, kullanıcıların hangi ülkeden olduğunu, kullandığı işletim sisteminin ne olduğu, ne tür cihazdan veya hangi yönlendirmeyle geldiğini, hangi sayfaları ziyaret ettiği, nerelere tıkladığı, hangi resim ve videolara baktığı gibi bilgilere ulaşmamızı sağlayan bir analiz programıdır.
İşte bütün bu bilgiler bize kullanıcıların hakkında önemli bilgileri toplamamızı ve sitemizde onlara göre ne gibi değişiklikler yapmamız gerektiği bilgisini verir.
Peki Bütün Bu Verileri Pazarlama İçin Nasıl Kullanacağım?
Google Analytics, Google Adwords ile entegre olarak çalışır. Açılış sayfanızın kalitesini ve dönüşüm oranlarınızı görüntüleyerek kampanyanın başarıya ulaşıp ulaşmayacağını öngörebilirsiniz. Google Analytics için hedef sayfanızın amacının ne olduğu önemli değildir, bu sayfa satış amaçlı, özel bir sayfayı göstermek amaçlı veya herhangi bir dosyayı indirmek amaçlı olarak yapılmış olabilir.
Google Analytics, müşterinizin lokasyonu, sitede kalış süresi gibi bilgileri kullandığı funnel visualization tekniği ile, sitenizin en zayıf sayfasını belirleyebilir.
Kampanyanızla ilgili daha detaylı istatistikler için, size trafik sağlayan ziyaretçilerini çok dikkatli hedeflemeniz gerekmekte. Daha sonra alan adınızı girip gerekli istatistikleri elde edebilirsiniz.
Müşterinizi doğru hedefleyerek, pazarlama yatırımlarınızın size dönüp dönmediğini görebilirsiniz.
Google Analytics’i Kullanmaya Nasıl Başlayabilirim?
Eğer Google Analytics’i yeni kullanmaya başladıysanız ve henüz bir hesabınız yoksa öncelikle bir hesap açmalısınız. Google Analytics’e girmek için tıklayınız.
Bir kullanıcının 50 adet sitey yönetecek kadar profil yaratma şansı vardır. Her profil tek Web siteyi yönetebilir.
Profilinizi oluşturduktan sonra Google Analytics panelinizi istediğiniz şekilde düzenleyebilirsiniz. Bu panel, girdiğiniz anda size istediğiniz verileri görme şansını sunar. Ayrıca farklı istatistikleri birarada görebilmek için çeşitli gösterge panelleri oluşturabilirsiniz.
Ayrıca Analytics raporlarını, WordPress tablosunda görebileceğiniz eklentiler de bulunmaktadır. WordPress yetkileri sayfanıza gidip birkaç küçük ayarla bu eklentiyi siz de uygulayabilirsiniz.
[include-page id=’18540′]
İşte Analytics’in sihrini görmeye başlayabilirsiniz
Hangi kelimelerin sitenizde ziyaretçi kazandıracağını zaten bildiğinizi varsayalım. Google Analytics bununla beraber, sitenizdeki arama motorunda hangi kelimelerin aratıldığı bilgisini de toplar. Bu da müşteri ihtiyaçları ile ilgili bir fikir edinmenize yardımcı olur.
Analytics, sayfanızdaki hangi alanın daha çok tıklandığı bilgisini de size sağlar. Böylece hangi bölümün sizin için daha değerli olduğunu ve en önemli bilgileri/kampanyaları hangi alanda başlatmanız gerektiği ile ilgili ipuçları vermiş olur.
Sitenizdeki hangi içeriğin daha çok okunduğunu, hangi içeriğin işe yaramadığını da Analytics sayesinde öğrenebilirsiniz. Web sitenizin içerik planlamasını bu verilere göre tekrar değerlendirebilirsiniz.
Ayrıca müşterilerinizin alışveriş sepetlerini inceleyebilir ve satın alma davranışlarını ya da satıştan nerede vazgeçtiklerini gözlemleyebilirsiniz. Alışveriş sepeti sayfanızdaki küçük değişikliklerin nasıl büyük etkiler yaratacağını görmek çok etkileyici olacaktır.
Cloudnames yardım edebilir
Cloudnames, dijital pazarlama hakkında ihtiyacınız olan her şeyde size yardımcı olabilir. İnternet üzerinden daha çok gelir elde edebilmenizi sağlayacak, web sitesi, dijital pazarlama ya da diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin için yönetimini devralabiliriz. Böylelikle siz de şirketinizin ana faaliyetlerine odaklanabilirsiniz.
Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Bunun yanında web sitenizi yönetiyor ve düzenli aralıklarla güvenliğini sağlama ve güncelleştirme de sağlıyoruz.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Arama Motoru Pazarlaması (SEM), Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) ve diğer tün dijital pazarlama aktivitelerinizin yanında web sitesi ve e-mail pazarlamanın da yürütülmesini üstlendiğimiz bir online pazarlama hizmeti sunuyoruz.
Bizimle irtibat kurmak için lütfen iletişim adreslerinizi bırakın!
[include-page id=’18540′]
Cloudnames olarak sloganımız “paylaşmak önemsemektir”; bu yüzden Sosyal Medya Pazarlama’da başarılı olmanız için bilmeniz gereken her şeyi içeren bir rehberi sizinle paylaşıyoruz. Ücretsiz bir kopyasını buradan elde edebilirsiniz.
Konuyla İlgili Diğer Yazılar
Eğer Sosyal Medya Pazarlaması hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız lütfen bizi ve blogumuzu takip edin ve bize iletişim bilgilerinizi bırakın Kendi tecrübelerinizi yorum bölümümüzde bizimle paylaşın ve arkadaşlarınızın da haberdar olması için aşağıdaki imgeleri kullanarak onlarla da paylaşın. Paylaşmak umursamaktır.