Yeni girişimler için altın değerinde tavsiyeler

Yeni girişimler için altın değerinde tavsiyeler

Yeni bir şirket mi kurmaya hazırlanıyorsunuz? Başarıya giden bir çok yol bulunuyor; ancak başarısızlığa giden yolların da sayısı az değil. Girişiminizi kurmaya başlamadan önce bilmeniz gereken tüm sorulara en iyi cevaplarımızı bir araya getirdik.

Yeni bir şirket kurmak zorlu bir süreç ve çoğu girişimci için üstesinden gelinmesi gereken bir hayli belirsizlik ve engel bulunuyor. Biz bu makalede yeni girişimler için ihtiyacınız olan en iyi tavsiyelerimizi bir araya getirdik.

[include-page id=’18525′]

 

Başlamaya hazır mısınız?

Kendinize sormanız gereken ilk soru elbette ki: “Yeni bir şirket kurmaya hazır mısın?” olmalı. Ortada bir hayli düşünülmesi gereken başka şeyler de bulunuyor, ancak öncelikle kendine niye yeni bir şirket kurmak istediğini cevaplayabilmeniz gerekiyor. Diğer önemli olan şey ise doğru bir bilgi birikimidir.

 

Pazar Araştırması

Hızlı bir başlangıç yapmak yerine, şirketinizi kurmadan önce ürününüz ve hizmetiniz için pazarın büyüklüğünü sorgulamanız gerekiyor. Yeni şirketler için en yaygın başarısızlık nedeni, piyasadaki talebin üretimin altında olması. Bunun nedeni piyasanın daha hazır olmaması, ya da diğer bir deyiş ile yeni bir pazar oluşturmak için yanlış zamanlama olabilir. Bununla birlikte belki de insanlar bu fikir için ödeme yapmaya istekli olmayabilirler. Bunun bir diğer nedeni de ortaya sunulan çözümün büyük bir problem teşkil etmemesi ya da insanların sizin çözümünüze ödeme yapmaya gönüllü olmamaları olabilir.

 

Ürününe sahip olmak “hoş” bir şey mi yoksa bir “zorunluluk” mu? Bir çok girişim, kurucularının piyasayı doğru ölçümleyememesinin sonucu olarak başarısızlığa uğrar. Ürünü bir zorunluluk olarak görebilirsiniz, ancak müşteri her zaman sizinle aynı fikirde olmayabilir.

 

Satış ve pazarlamaya odaklanın

Yeni bir şirketin karşılaşacağı en büyük zorluk gelir yaratabilmek olacaktır. Ya da daha açık bir şekilde ortaya koyacak olursak, kurulan yeni şirketin karlı hale gelmesi için yeterli geliri elde edebilmesi gerekiyor. Bu yüzden başlangıçta sadece satış yapmaya odaklanılmalı; ürününüzün ya da hizmetinizin en iyi şekilde pazarlamasını yapabilmek ve satışını gerçekleştirmek için en doğru yolları keşfetmek gerekmektedir.

 

Girişim için pazarlama çok önemlidir, ancak girişimciler pazarlamaya gereken önemi göstermezler. Yeni bir girişimci olarak müşterilerinize ulaşabilmenin yollarını keşfetmek adına önceliğiniz pazarlama olmalıdır.

 

Yalın Girişimcilik Prensipleri

Yeni bir şirket kurmak için farklı yollar bulunur, bunun üzerine bir araştırma yapmaya başladığında ortalıkta kendi içlerinde çatışan onlarca tavsiyeyi bir arada bulabilirsiniz. Bazıları size öncelikli olarak şirket planı çıkarmanızı önerirken, diğerleri bunun yapılabilinecek ilk yol olmadığını söyleyebilir.

 

 

İş modeli

Yalın Girişimcilik modeli üzerine araştırma yaparken, size öncelikle bir iş modeli oluşturmanız gerektiğini tavsiye ettiklerini göreceksiniz.

 

İş modeli oluştururken en kritik nokta ise Müşteri Kazanma Maliyeti – biz buna satış maliyeti de diyoruz – ve bir müşterinin hayat boyu değerini hesaplamaktır. Elbette ki yeni bir müşteriye sahip olmadaki maliyet, ortalama bir müşterinin sana getireceği maliyetten daha düşük olmalı. Satış maliyetinden daha yüksek bir hayat boyu değer oluşturamamak sizi oyunun sonuna getirebilir.

 

Girişimcilerin pek çoğunun satış maliyeti oranlarının düşük çıkacağı üzerine optimist tutumları olsa da, bu hala en büyük zorluk olmaya devam ediyor. Size tavsiyemiz: Test edin!

 

  1. Müşterileri ölçekleyebileceğiniz, ayrıca tekrarlanabilen bir yol bulabiliyor musunuz? Cevabınız evet ise, bu size ne kadara mal oluyor?
  2. Satış maliyetinizden daha yüksek bir gelir elde edebiliyor musunuz?

 

Eğer bir telekominikasyon, havayolu şirketi ya da petrol üreticisi değilseniz (Ya da gelir elde etmeye başlamadan önce büyük ölçekte yatırım gerektiren diğer şirket kurmuyorsanız) çoğu durumda satış maliyeti oranınızın 12 ay içerisinde geliriniz ile dengeli bir hale gelmiş olması gerekir.

 

Ürün-Piyasa Uyumu

Yeni girişimlerin başarısız olmasının diğer en büyük nedeni de, piyasanın talebine karşılık vermekte başarısızlığa uğramış olan bir ürünü ortaya koymaktır. Biz bu durumu “Ürün-Piyasa Uyumu” diye adlandırıyoruz.

 

Çoğu yeni girişimlerin başlamadan önce ürünlerinin üzerinden detaylı bir değerlendirme yapmaları gerekmektedir. Size önerimiz, dışarı çıkın ve potansiyel müşterilerinizle ürününüzü test etmek amacıyla konuşun ve geri bildirimler almaya özen gösterin.

 

Hız ve Kalite

Siz de bir şey mükemmel değilse tamamlanmamış sayan kişilerden misiniz? Eğer öyleyseniz, yeni girişiminize bu görüşü uygularken dikkatli olmalısınız.

 

Çoğu yeni girişim daha bitirilmeden başarısızlığa uğramıştır. Piyasaya sürmek için mükemmel bir ürüne ihtiyacınız yok. Ürününüzü piyasaya sunduktan sonra müşterilerinizin yorumlarından daha iyi ve daha güvenilir bir geri bildirim alamazsınız.

 

Yeni bir girişimcilik için kaliteden çok, hız önemlidir. Gerekli olanları yoluna koymanız esas önceliktir, kaliteyi ise bu aşamadan sonra zamanla yükseltebilirsiniz. İşler nasıl yoluna konulur öğrenmek istiyorsanız lütfen tıklayın

 

[include-page id=’18540′]

 

Finansman

Çoğu yeni girişimlerde şirketin gelir elde edebilmesi için öncelikle yatırımın tamamlanması gereklidir. Bu yatırımın kendi birikiminizle oluşturulduğundan emin olmalısınız, diğer bir seçenek olarak bir yatırımcı yada yatırım yapabilecek bir ortak bulmanız gerekmektedir.

 

Eğer bir yatırımcı arıyorsanız, kimi istediğinizi iyi belirlemeniz gerekir. Yatırımcılar, kendilerine para kazandıracak işlere para yatırmayı tercih edeceklerdir. Bu yüzden odak noktaları şirket paylarının büyüme oranları ve yatırımlarının nakit büyümesi olacaktır.

 

Genellikle girişimciler şirketin başlangıç seviyelerindeki girişimlerini kendi birikimleri ile finanse ederler. Elbette ki eğer fikriniz ilgi çekici ise ailenizden, arkadaşlarınızdan, çekirdek sermaye (başlangıç parası), kitle fonlaması ya da sizin fikrinize yatırım yapmak isteyecek bir yatırımcı bulabilirsiniz.

 

 

Başlamak için tam zamanı!

Şirket kurmak için daha iyi bir zamanlama düşünülemez! Cloudnames’in sunduğu Bulut Bilişim ayrıcalığı sayesinde, geleneksel bilişim projelerine harcanan maliyetten çok daha az bir miktar ile online bir hizmet geliştirebilirsiniz ve e-ticaret çözümleri elde edebilirsiniz.

 

Sosyal medya pazarlaması ile şirketinizi çok daha kolay test edebilir ve yeni müşterilerinizi çok ucuz maliyetle elde edebilirsiniz. Cloudnames size bu konuda da yardımcı olabilir.

 

Yalın girişimcilik modeli ile risk yüzdenizi önemli miktarda düşürebilirsiniz. Sonuç olarak içinde bulunduğumuz dönemin, yeni bir şirket kurmak için girişimcilere en iyi zamanı sağladığını söyleyebiliriz.

 

Diğer Bağlantılı Makaleler

Yatırımcı yalın girişimi tercih ediyor

Akıllı girişimciler için yeni Moda

Yeni bir işletme kurmaya hazır mısınız?

 

Eğer girişimcilik üzerine daha fazla şey öğrenmek istiyorsanız, lütfen iletişim adresinizi bırakın ve blogumuzu takip edin. Aklınızdaki harika fikri gerçeğe dönüştürmek ve bir şirket mi kurmak istiyorsunuz? Lütfen aşağıda bulunan yorum kısmından bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonları tıklayarak arkadaşlarınız ile paylaşın.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!