Google+ ile Sosyal Medya pazarlaması yapmanın önemini daha kimse farkına varmış gibi gözükmüyor. Şu an tek bildiğimiz, Google+ kullanıcılarının her geçen gün artıyor olması. Google+’ın diğer olanaklarının yanında, arama sıralamasında öne geçmenizde size kolaylık sağlıyor. Sosyal medya pazarlaması alanında ilerleme kaydetmek istiyorsanız, size tavsiyemiz Google+ olanaklarını göz ardı etmeyin.
YouTube, Gmail ve Android kullanıcılarına tahsis edilmiş olmanın bir sonucu olarak şu an 2.5 milyardan fazla Google+ profili bulunmaktadır. Araştırmalar gösteriyor ki hali hazırda %10’dan da daha az kullanıcı, kendi hesabında aktif olarak paylaşımda bulunuyor; bu orana YouTube yorumları ya da profil fotoğrafı değişimleri de dahil. Ancak Google, Google+’ı, sosyal iletişim ağından ziyade bir çeşit ‘sosyal katman’ olarak tanımlıyor.
Bazıları Google+’ı 250 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip olduğunu iddia etmesine rağmen, bazıları ise 10 milyondan daha az kullanıcının düzenli aralıklarda aktif olarak gönderide bulunduğunu belirtiyor. Kaldı ki sosyal medya ağ kullanıcılarının çoğu zamanlarını diğer kullanıcıların gönderilerini okumakla harcıyor; bu da elbette pazarlama alanında hiç bir sorun teşkil etmez.
[include-page id=’18540′]
Aslında, hala bu platformda aktif öncü yayıncılarından biri haline gelebilirsiniz ki bu bizim gözümüzde, yıllık %33 büyümeye sahip Google ile uzun süreli ilişkiden geçmektedir.
Cloudnames Sosyal medya pazarlamada bilmeniz gereken her şey üzerine bir rehber hazırladı. Bu linkten bir kopyasını ücretsiz edinebilirsiniz.
Google aramadaki etkisinin değeri büyük
Google+’ın sosyal medya pazarlama üzerine etkisinin göz önünde bulundurmanın en önemli nedeni, Google+’ın Google arama motoru sonuç sayfasına (SERP) olan büyük etkisi.
Google+’ı aktif olarak pazarlama alanında kullanmak, şirketinizin, ürününüzün ve içeriğinizin Google’ın organik arama motoru sonuç sayfasında üst sıralara yükselmesini sağlayacaktır. Arama motoru devinin, %75 oranında global online aramayı temsil etmesi elbette ki göz önünde bulundurulması gereken bir faktör.
Google’a girişin Google+ ile bağlı olması, Google’ın tüm aramaları izleyebilmesi ve diğer Google+ kullanıcılarının hesaplarıyla bağlantılı olması demektir. Temelde Google’ın geliri, aramalardaki reklam satışlarından ileri geliyor; bu yüzden Google+ reklamcısı olarak segmentasyonların detaylarını anlayabilmek için büyük bir hayalgücüne ihtiyaç bulunmuyor.
İşiniz için arama sıralamasının etkisi çok büyük; araştırmalar, bir arama sonrasında tıklamaların %75’i en iyi üç organik sonuçlardan biri olduğunu gösteriyor. Bunun yanında ürününüzü aktif bir şekilde arayan kullanıcıları internet sitenize çekebilme işiniz için önemli bir değere sahip.
Hangouts ile bağlanın
Facebook ve diğer büyük sosyal ağlarda kullanıcı sayısının Google+’dan daha fazla olmasına rağmen, Hangout özelliği ile Google+, takipçileriniz ile iletişim kurmakta ve fanlarınızı daha detaylı tanımakta yardımcı oluyor.
Google Hangouts ile potansiyel müşterileriniz ile daha yakın bir ilişki kurabilirsiniz. Chat ve video konferansı ya da web semineri bile düzenleme imkanınız bulunuyor.
Çevreler ve e-mail bildirimleri
Bağlantılarını çevreler özelliği sayesinde düzenleyebilirsiniz. Örneğin sahip olduğunuz müşterilerileri bir çevreye dahil ederek çevrelerinizi grup altına alabilir, diğer yandan potansiyel müşterilerinizi ilgi duydukları ürünlere göre gruplayabilirsiniz. Böylelikle tüm bunlara göre hedef belirleyebilirsiniz.
Google+’ın diğer benzersiz özelliği ise sosyal ağ ile e-mail hesabı arasındaki yakın ilişkidir. Gmail kullanıcıların ayrıca Google+ hesabına sahip olmaları, aralarındaki bağ ile e-mailinizden çevrelerinize kolaylıkla dağıtabilmeniz pazarlama açısından harika bir fırsat.
Yazarlık özelliği
Google+’ta makale ya da herhangi bir içerik yayınladığında, kişisel profilini ve şirket sayfanı birbirine ilişkilendirerek yazarlık talebinde bulunabiliyorsunuz. Yazarlık uygulaması yetki oluşturmanızı ve kendinizi etkileyen olarak tanıtmanızda size yardımcı oluyor.
Aramalarda kişisel profil fotoğrafınız yazar olarak görüntüleniyor ki bu da kendi tanıtımınızı yapmak için harika bir yol. Yazarlık, çok daha yüksek SEO sıralamalarına ve aramalarda daha fazla tıklanmanızı sağlıyor.
Koleksiyonlar içerik bulmanızı kolaylaştırıyor
Bu yılın başlarında Google+, Pinterest’e benzer özelliğiyle ilgilenebileceğiniz gönderileri bulmanızda kolaylık sağlayacak Koleksiyonlar‘ın açılışını yaptı.
Google+ koleksiyonları, gönderilerinizi konu bakımından kategoriye ayırabiliyor, böylelikle takipçikeriniz ilgilendikleri güncelleştirmeleri kolayca bulabilme imkanı sunmuş oluyor. Kulandığınız hashtag’lerin kolayca bulunabilir olduğundan emin olun.
Analiz ve raporlama
Google+, analiz ve raporlama için çok güçlü araçlara sahip. Google Analiz, şu an var olan lider analiz ve raporlama aracıdır.
Bunun yanında Google+ Ripple gibi araçlar da mevcut. Bu araçlar çevrelerinizi analiz edebiliyor ve içeriğinizin nasıl paylaşıldığını ya da içeriğinizi paylaşmanızda yardımcı olacak potansiyel profiller bulmanızda yardımcı oluyor.
Pazarlama eforlarınızı tahminler değil de gerçekler üzerine kurmanız gerektiğinden, pazar kanallarını göz önünde bulundurursak analiz büyük önem taşıyor. Google+ ile başarınızı ölçmenizde yarayacak her tür detaya erişiminiz bulunuyor.
Diğer Google entegrasyonları
Google elbette ki var olan en geniş arama motoru, ama YouTube’un da en büyük ikinci arama motoru olduğunu biliyor muydunuz? YouTube ile yakın entegrasyonu bulunan Google+, video gönderiminde bulunmada ve YouTube kanalındaki tüm yorumların otomatik olarak Google+’ta da güncelleştirilme imkanı bulunuyor.
Google Maps ve Google Drive da birbirlerine entegre olmuş bir şekilde erişime açık bulunuyor. Bu yüzden drive’ınızdan Google bağlantıları ile kolay bir şekilde konum bildirimi ya da dosya paylaşımında bulunabilirsiniz. SoundCloud’ta bile orjinal kayıtlar paylaşabilmeniz için entegre edildi.
Blogunuzda ya da web sitenizin diğer yerlerinde G+1 butonu ekleyebilir, böylelikle herkesin Google+ hesaplarında paylaşımda bulunmalarını kolaylaştırabilirsiniz. Diğer yandan Google+ hesabınızdan kendi web sitenize de içerik aktarımında bulunabilirsiniz. G+1 butonu Google+ kullanıcısı olan ya da olmayan herkesin yorum bırakma imkanı da sunmaktadır.
Cloudnames’te biz her yönüyle Google+’a bayılıyoruz. Ancak en sevdiğimiz özelliğinin Plus Apps olduğunu söylemeden geçmeyelim. Post Ads gibi uygulamalar ile, paylaşımları interaktif web banner reklamlarına çevirebilme opsiyonu bulunuyor ki bu da müşteri etkileşimi için ideal.
Bu paylaşım reklamları o kadar popüler ki sıradan reklamcılıktan %50 daha fazla katılım imkanı sunuyor. Google reklamlar, tıklamaların %65’inin biraz üzerinde bir oranda hesaba katılıyor. Google+ uygulama ve özelliklerle donatılmış ayrıca içerisinde 3. parti yazılım katılımları da bulunuyor.
[include-page id=’18540′]
Google+ pazarlama için kullanılmalı mı?
Sadece bir ‘sosyal katman’ olmasına rağmen, Google+ bir çok yönüyle teknik olarak diğer sosyal ağlardan daha üstün konumda olduğunu söyleyebiliriz. Tek meselesi, Facebook, Instagram, LinkedIn ve Twitter’dan daha az aktif kullanıcıya sahip olması.
Öyleyse pazarlama için kullanmalı mısınız? Öncelikle bilmeniz gereken işinizin türüne ve hitap ettiği kitlenin tercihlerine göre kanallar seçmeniz gerekiyor.
Cloudnames olarak bizim size önerimiz çok çeşitli sosyal ağlarda hesap oluşturmanız ve içerik paylaşımında bulunmanız ve ardından içeriğinizi pazarlama konusunda hangi kanalların size daha uygun olduğunu keşfetmelisiniz. Araştırırken ve kararınızı verirken kaynakları, arama motoru pazarmalamasını ve e-mailleri göz önünde bulundurmayı unutmayın.
Elbette asıl soru hangisinin en düşük Müşteri Edinme Maliyeti (CAC) sağlıyor ve bu da hiç bir şekilde hangisinin daha fazla sayıda aktif kullanıcıya sahip olması ile ilgili değildir. Farklı türde kanalların arasında CAC oranının farklılık gösterdiğini görüyoruz. Facebook ve AdWords yüksek sayıya sahip olmasına karşın, alternatifleri ile kıyaslama yapıldığında ise yüksek bir maliyete de sahip olduğunu gördük.
Cloudnames’te ne yapıyoruz?
Cloudnames, Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için size yardım edebilecek bir dijital ajanstır. Dijital stratejinizi, web sitesiniz, sosyal medya hesaplarınızı, dijital pazarlama çalışmalarınızı, satış ve pazarlama otomasyonunuzu ve bunun gibi tüm karmaşık teknik detayları sizin yerinize yönetebilir, gelirinizi artıran etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.
Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Bununla birlikte, Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlaması, Sosyal Medya Pazarlamanın, gibi ihtiyacınız olan tüm dijital pazarlama çalışmalarını sizin için yönetebiliriz.
[include-page id=’18540′]
İlginizi Çekecek Diğer Makaleler
- Etkin sosyal medya pazarlama taktikleri
- Instagram API ile reklam yayınına başladı
- Hedef kitle belirlerken kullanabileceğiniz etkileyici taktikler
Sosyal Medya ile ilgileniyorsanız lütfen blogumuzu takip edin. Google+’ı hiç pazarlama için kullandınız mı? Aşağıdaki yorum köşemizde deneyimlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz. Arkadaşlarınız ile makalemizi paylaşmayı unutmayın. Paylaşmak,önemsemektir!
One Response
Google plus üzerinden yapılan paylaşımlar, backlink çalışmaları arama motoru optimizasyonu konusunda ciddi bir öneme sahip. Hatta google’da websitemizin ( https://www.rotaradar.com ) adını arattığımıza ilk sayfada çıkan sonuçların çoğu google plus’ta yaptığımız paylaşımlar.