dijital-pazarlama-danismanligi-bg

Değişen İhtiyaçlar: Dijital Farkındalık

Son yıllarda hayatımızda ne çok değişiklik oldu, öyle değil mi ? Bilim teknik servis ve hizmetler alanında belki birkaç yıl önce hayal bile edemediğimiz fakat şu an ‘’Somut gerçekler” olarak karşımıza çıkan ne çok şey var.

 

Değişen imkanlar , sosyal ve kültürel alışkanlıklar ilgimiz ve yönümüzü teknoloji merkezli bir yapıya çevirmemize neden oluyor. Dünden bugüne gelinen noktada basitçe istediğiniz zaman yemeğinizi kapınıza kadar getirilebiliyor. Dünyanın herhangi bir noktasında sizi misafir etmek isteyen insanlarla buluşabiliyorsunuz. Yaş farkı gözetmeksizin insanlar ellerindeki akıllı cihazlar yardımı ile ‘selfie’ çekebiliyor ve bunları inanılmaz bir hızla paylaşıyor.

Değişim Kaçınılmaz

Hepimiz farkındayız, herşey hızla değişiyor! Herkes ihtiyaçları doğrultusunda farklı konumlandırmalar ile bilgilerini tazeliyor. Sabitleşen klasik iş modelleri üzerine yoğunlaşıp bunları şartlara uygun hale getiriyor ve en güzel köşeyi kapmaya çalışıyor.

Herşeyden önce kendi ilgi alanlarımız ve faaliyette bulunduğumuz konularda bir değişim yapmak gerekir. Bunu yapmaya başlamadan önce üzerinde uzmanlaşılmış modelleri ve bir takım başarı hikayelerini kendinize rehber edinmelisiniz. İlgi ve ihtiyaçlarımızı gözden geçirip doğru bir iş planı oluşturmak ve bu iş planını merkez edinip, tüm faaliyetlerin tohumunu ekerek ya da değişimi ilke edinerek başlamak gerekmektedir.

 

[include-page id=’18525′]

 

Planlama ve Süreç Yönetiminin Önemi

Planlama ya da yeniden planlama çalışmaları faaliyetinizi geliştireceğiniz en önemli unsurdur. İlk olarak değişimin öngördüğü hedeflere odaklanmalı ve yatırımınızı belirli öngörülere uygun gerçekleştirmelisiniz.

 

Hedef Müşteri ve Farklı Pazarlama Gereksinimleri

Alışkanlıklarımızın , yaşantımızın ve kişisel ihtiyaçlarımızın değiştiği günümüzde klasik müşteri yapılarının büyük kırılımlar gösterdiği kaçınılmaz bir gerçek. Müşteri yapılarının değişmesi, küçük orta dahil tüm işletmelerdeki değişiklikler , günün şartlarına uygun olabilmek için pazarlama yöntemlerimizi de değiştirmemiz gerektiğini açıkça ortaya koymaktadır. Üretici’den nihai tüketici arasındaki bağ yaratıcı ve farklı bir takım çözümlemeleri, bütünü ile kullanılmasında doğrudan etkilidir.

 

Doğru Dijital Planlama Öncesi

Doğru planlamaya doğrudan temas etmeden önce işletmemizi dijital alana taşımayı ve nasıl farklılaşacağını iyi analiz etmek gerekmektedir. Optimum fayda hedeflenen bu çalışmada ilk olarak doğru soruları kendimize sormalı ve ön hedef analizi yapılmaldır.

1.Mevcut işiniz ile ne kadar ilgilisiniz ?

2.Rakiplerinizi sizden ayrıştıran özellikleriniz nedir ?

3.Müşteri odaklı, nasıl bir iletişim sağlıyorsunuz ?

4.Elinizdeki fırsatları en iyi şekilde kullanabiliyor musunuz ?

Tüm bu sorular hedefe yönelik plan yapmanızı sağlayacak temellerdir. İşletmenizden optimum fayda sağlamak, değişen ihtiyaçlara cevap verebilmek ve yenilikçi olabilmek için bu sorular hedefe yönelik plan yapmanızı sağlayacak temellerdir.

 

 

Dijital Planlama

Doğru bir strateji doğru bir bilgi birikimini en iyi şekilde yöneterek ortaya çıkar. Doğruluğu ispatlanmış hatta birçok firma tarafından kalıplaşmış olarak kullanılan modeller günümüz için sürdürülebilir değildir.

Firmalar doğru stratejileri belirlerken;

Kampanyada verilmek istenen ana mesajın ne olacağı belirlenmeli.

Hedef kitle ve ses grupları analizi iyi yapılmalı.

Hangi mecra ile nasıl bir etkileşim kurulacağı hakkında inceleme yapılmalı.

Kampanya ile alakalı doğru tarih belirlenmeli.

Hedefler firmanın içsel ve dışsal tüm unsurlarına doğru bir şekilde aktarılmalıdır.

Günümüz gereçlerini en iyi şekilde kullanabilmek planlama ve strateji geliştirebilme becerisi elbette ciddi bir alt yapı çalışmasının neticesinde gerçekleşir.

Sahip olmanız gereken modern ve dinamik web siteniz , servis sağlayıcınız ve kullandığınız hizmetler doğru dijital planlama için vazgeçilmez öneme sahiptir.

 

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız:

Etkinizi Artırmak için İçerik Pazarlamasını Kullanın

En iyi 10 Sosyal Medya Yönetim Aracı

Hedef Kitle Belirlerken Kullanabileceğiniz Etkileyici Taktikler

 

Modern web tasarım ve digital planlama hakkında daha fazla bilgi için iletişim bilgilerinizi bırakarak yazılarımızı takip edin.

Lütfen yorumlarınızı bizimle, yazımızı arkadaşlarınızla paylaşın.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!