Facebook, isabetli kitle hedefleme özelliği sayesinde pazarlama için oldukça uygun maliyetli bir seçenek halinde. Ayrıca reklamlarınızla etkileşime giren insanları takip edip onlara yeniden pazarlama yapma şansınız var. Özelleştirilmiş hedef kitle sayesinde Facebook üzerinden mevcut müşterilerinize benzer profildeki insanlara ulaşabilirsiniz.
Her pazarlamacının birinci görevi, pazarlama bütçesinden olabildiğince gelir elde edebilmektir. Bu görev tabi ki çok aşamalı ve karmaşık bir iştir, mevcut müşterilere daha fazla satış yapmayı, satış kanallarını arttırmayı ve yeni müşterileri çekmeyi gerektirir
Sosyal ağlar ve arama motorları kullanıcıları hakkında fazlasıyla bilgi sahibi, reklam verirken hedefleme yapmanız da oldukça yardımcı olur bu.
Yaş, cinsiyet, dil, eğitim, iş, konum ve hangi telefonu, tableti ve bilgisayarı kullandığınız gibi bilgilere sahipler. Arkadaşlarınızı, kimlerle yakın olduğunuzu biliyorlar. Beğendiğiniz, paylaştığınız şeyleri ve kimlerle iletişim kurduğunuzu da biliyolar.
Bunların hepsi bariz olan şeyler. Peki nerelere gittiğinizi, neleri aradığınızı, hangi internet sitelerine girdiğinizi bildiklerini de biliyor muydunuz? Bunların haricinde bildikleri pek çok şey daha var!
Pazarlamada hedef kitlenize mesajınızı iletebilmek başlı başına bir mücadeledir. Bu yazımız da özelleştirilmiş hedef listenizi nasıl oluşturabileceğinizi, var olan müşteriler üzerinden nasıl hedef kitle oluşturabileceğinizi ve müşterileri nasıl hedefleyebileceğinizi açıklayacağız.
Potansiyel müşterilerinize nasıl ulaşabileceğinizi daha detaylı öğrenmek için: Sosyal Medya’da takipçi edinmenin 5 yolu
[include-page id=’18540′]
Özelleştirilmiş Hedef Kitlesi Nedir?
Özelleştirilmiş Hedef Kitlesi Nedir?
Özelleştirilmiş hedef kitleleri Facebook’un en güzel yanlarından biri, kendi verinizi yükleyerek hedef kitlenizi oluşturmanıza imkan veriyoruz, bunun için iki yol var:
1) E-mail ve telefon listenizi Facebook’a yükleyip, Facebook’a yüklediğiniz verilere göre bir hedef kitle oluşturtabilirsiniz.
2) “Piksel” kullanabilirsiniz; Piksel bir takip yazılımıdır, internet sitenize eklediğinizde Facebook bunu kullanarak hedef kitlenizi oluşturur.
Özelleştirilmiş hedef kitlenize reklamlarınızla ulaşabilirsiniz Facebook üzerinden ya da hedef kitlenize benzer profillere, benzer kitle yaratarak ulaşabilirsiniz.
E-maillerle ya da telefon numaralarıyla hedef kitleyi bu şekilde oluşturabilirsiniz;
Eğer telefon numaralarının ve e-maillerin olduğu ayrı dosyalarınız varsa, ikisini de yükleyebilirsiniz. Facebook telefon numaralarıyla ya da e-maillerle eşleşen profilleri seçecektir.
Facebook yüklediğiniz listenin %60-%80’yle eşleşen profilleri buluyor, bu oran yüklediğiniz listenin kalitesine bağlı. Bu orandaki değişim Facebook kullanıcılarının iletişim için bıraktıkları bilgilerle profillerindeki iletişim bilgilerinin uyuşmamasından kaynaklanıyor.
Yeni Facebook Pikseli
Yukarda bahsedildiği üzere özelleştirilmiş hedef kitle oluşturmanın bir diğer yolu da internet sitenizde takip pikseli kullanmak. Pikseli nasıl kullanabileceğinizi detaylı öğrenmek için Yeni Facebook Piksel‘i yazımızı okuyabilirsiniz.
Belli bir kitleyi hedeflemek
Hedef kitlenizi hazırladıktan sonra Facebook reklamlarınızı hazırladığınız kitleye gösterebilirsiniz. Bunu ya bir paylaşım yaptıktan sonra “Gönderiyi Öne Çıkar” sekmesine tıklayıp ya da “Power Editor’de” hedef kitlenizi seçerek yapabilirsiniz.
Aşağıda hedef kitlenizi nasıl kullanabileceğinize dair bir kaç örnek sıraladık.
Ziyaretçilerinize Yeniden Pazarlama Yapmak
İnternet sitenizi ziyaret eden insanalare yeniden pazarlama yapmak etkili bir hedeflemedir. Ürün ve hizmetlerinizle ilgilendikleri için internet sitenizi ziyaret ettiklerini rahatlıkla varsayabilirsiniz.
Facebook pikselinizi kullanarak özelleştirilmiş hedef kitlenizi oluşturun ziyaretçiler için.
İnternet sitenizi son 30 ile 180 gün içerisinde ziyaret eden herkesi takip edebilirsiniz. İş sektörünüze bağlı olarak internet sitenizi ziyaret eden herkese tekrar pazarlama yapabilirsiniz, ya da yakın zaman da internet sitenizi ziyaret edenlerin satın alma niyetiyle sitenizi ziyaret ettiklerini varsayabilirsiniz ve bunlara yeniden pazarlama yapabilirsiniz.
Yeni Facebook pikseliyle internet sitenizdeki spesifik bir sayfayı ziyaret eden ziyaretçileri ayırabiliyorsunuz, internet dükkanınızı ziyaret edip ürün satın almayanlara rahatlıkla yeniden pazarlama yapabileceğiniz anlamına geliyor bu.
Eğer varış sayfanızda potansiyel müşterileriniz iletişim bilgilerini bıraktıktan sonra çıkan bir teşekkürler sayfası varsa, kimin iletişim bilgilerini bırakmadığını takip edebilirsiniz. İletişim bilgilerini bırakmayan kitleye yeniden pazarlama yaparak müşteriye dönüşmelerini sağlayabilirsiniz.
[include-page id=’18540′]
Mevcut müşterilerle ilişki kurmak
Mutlu bir müşteriye daha fazla satış yapmak yeni bir müşteriye satış yapmaktan daha kolaydır. Dolayısıyla mevcut müşteriler üzerinden hedef kitle oluşturmak oldukça iyi bir fikir.
Blog yazılarınız ile ve reklamlarınızla oluşturduğunuz kitleyi hedefleyebilirsiniz. E-mailler ve diğer sosyal medya kanallarını kullanarak müşterilerinizle iyi ilişkiler kurup marka farkındalığınızı arttırabilirsiniz.
E-mail pazarlamanızı geliştirin
E-mail oldukça etkili bir pazarlama kanalıdır. Düşük maliyetlidir ve kolaylıkla dağıtılabilir. İnternet sitenizi ziyaret edip iletişim bilgilerini bırakan potansiyel ve mecut müşterileriniz ürün ve hizmetlerinizle ilgilendikleri için iletişim bilgilerini bırakırlar. Buna rağmen gönderdiğiniz maillerin büyük bölümü spam filtrelerinden dolayı okunmayacak.
Facebook hedef kitlenizi ve e-mail listenizi birleştirmeniz tavsiye ettiğimiz bir statejidir. Çift kanal üzerinden pazarlama yaparsanız e-maillerinizi görmeyenler Facebook üzerinden reklamlarınızı görecektir, ayrıca bu stratejiye başka sosyal medya pazarlama kanallarını da dahil edebilirsiniz.
E-maillerinizi okumayan kitleyi de hedefleyebilirsiniz, e-maillerinizi açmayan insanların iletişim bilgilerini Facebook’a yükleyerek özel bir hedef kitlesi oluşturabilirsiniz ve Facebook reklamlarınızla hedefleyebilirsiniz bu kitleyi. E-maillerinizi spam filtrelerinden dolayı, ya da görmedikleri için açmasalar dahi, hedef kitleniz sizi haber akışında görecektir.
Harici kitle
Facebook seçtiğiniz kişileri hedef kitlenizin dışında tutmanıza izin veriyor. Böylece zaten müşeriniz olan insanların reklamlarınızı görmemelerini sağlayabilirsiniz. Bunun en iyi yolu piksel kullnarak bütün trafiği takip etmenizdir. Böylece müşteriye dönüştürülmüş kitleyi reklam kampanyanızın dışında tutabilirsiniz.
Bu taktikler pazarlama bütçenizden tasarruf etmenizi sağlayabilir. Ayrıca müşterilerinizi reklamlarınızla rahatsız etmenizi de engeller bu taktik.
Benzer hedef kitle
Facebook’un kullanıcıları hakkında sahip olduğu bilgi havuzuna atlamak ve müşterilerinizle benzer profildeki kullanıcıları bulmak güzel olmaz mıydı?
Benzer hedef kitle tam olarak bu işte!
Facebook kullanıcıları hakkında oldukça fazla şey biliyor, kendi özelleştirilmiş hedef kitleniz üzerinden benzer kitle oluşturabilirsiniz dolayısıyla.
Benzer hedef kitleyi aşağıdakiler üzerinden oluşturabilirsiniz:
- Müşteri listesi
- İnternet sitenizi ziyaret edenler
- Mail listeniz
- Müşteriye dönüşmüş aday müşteri listesi
- Sayfanızı beğenenler
Şu şekilde yapabilirsiniz:
Hedef kitlenin büyüklüğüyle ters orantılıdır benzer kitle arasındaki benzerlik. Genellikle %1-3 oranı arasında seçim yapmanızı tavsiye ediyoruz daha iyi sonuç alabilmeniz için.
Özelleştirilmiş hedef kitleyle müşteri sayınızı rahatlıkla arttırabilirsiniz, mevcut müşterilerinizle benzer profildeki binlerce potansiyel yeni müşteriye ulaşabilirsiniz.
Cloudnames’te ne yapıyoruz
Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.
Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Markanızı Facebook’tan nasıl geliştirirsiniz?
- Y Jenerasyonuna nasıl hitap edersiniz?
- Facebook’u işletmeniz için kullanmaya başlayın.
Girişimcilik ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Sosyal Medya makalelerinizi nasıl yazıyorsunuz? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!