Messenger'ı pazarlama amaçlı kullanmaya başlayın

Messenger’ı Pazarlama için Kullanmaya Başlayın!

Facebook, her ne kadar markaların Messenger veya WhatsApp uygulamalarını reklamları için kullanmalarına izin vermese de, gözden kaçırmamanız gereken bazı istisnaları var. Birkaç ay önce yapılan Facebook F8 Geliştirici konferansında, markaları tüketiciler ile bağlayacak yeni bir girişim olan yeni sohbet taslağı tanıtıldı. Bu taslak henüz kullanıma açılmasa bile, siz bugün bile pazarlamanız için direkt mesajlaşmayı kullanabilirsiniz.

Mesajlaşma oldukça popüler ve sadece Facebook, Messenger ve WhatsApp üzerinden bir günde 60 milyar mesaj atılıyor, bu da küreselde yapılan mesajlaşmanın üç katına denk geliyor.

 

Messenger geçtiğimiz yıl fonksiyonlarını; videolu arama, daha yüksek hız, Photo Magic, kişiselleştirilmiş renkler, takma adlar ve emojiler, yer paylaşma, taşıma platformu, sanal kartvizit, mesaj isteği, para gönderme-alma ve İşletmeler için Messenger üzerinden alışveriş için asistan olan : M ile genişletti.

 

Facebook her gün Messenger ve WhatsApp ile 60 milyar mesaj iletiyor!
Facebook her gün Messenger ve WhatsApp ile 60 milyar mesaj iletiyor!

 

Geçtiğimiz günlerde Facebook, markalar ve tüketicileri arasındaki iletişimi sağlayacak bir sonraki adımı olan yeni bir Messenger platformunu tanıttı. Şirketlere Facebook Yapay Zeka’sı üzerinden kendi otomatikleştirilmiş chat botlarını kullanarak, müşterileri ile sohbet başlatmayı etkinleştirdi.

 

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, +90 (212) 243 7991 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçebilir ya da salestr@cloudnames.com adresine e-mail göndererek sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz; ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakın size anında dönüş yapalım.

 

[include-page id=’18540′]

 

Web sitenize yerleştireceğiniz bir Facebook eklentisi ile, Messenger kutusu ilave edebilir ve ziyaretçilerinizin Messenger üzerinden sohbet seansları başlatmalarına izin verebilirsiniz. Bu, pazarlamacıların 900 milyon Messenger arayüzüne aşina kullanıcısına müşteri servisleri veya destek sunabilmeleri için müthiş bir yol.

 

Messenger, kullanıcı sözleşmesinde her ne kadar reklam amaçlı kullanımına izin vermese de, müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz için büyük yarar sağlayacak farklı kullanım senaryolarına izin veriyor. Ayrıca Facebook yakın gelecekte Messenger üzerinden para kazanmanın yollarını arıyor. Dolayısıyla Sosyal Ağlar reklamlarını başlattığında platforma önceden giriş yapmış olmak işletmenize ekstra yarar sağlayabilir.

 

ekran1Ziyaretçilerinizin size Messenger üzerinden direk mesaj gönderebilmeleri için Facebook Business sayfanızı açabilirsiniz. Bunun ardından cevap verme ya da Facebook üzerinden yorum bırakmış herkes ile mesajlaşama şansınız var.

 

ekran2İşletmeler için Messenger


Son günlerde Facebook İşletmelerin Messenger kullanımına ön ayak olmak için
uygulama programlama arayüzü” (API) ‘nü açtı. Bu şirketlerin kitleleriyle chat yaparak bire bir etkileşim deneyimini sağlıyor.

 

Messenger Facebook ile fazlasıyla entegre olduğu için Sosyal Ağlardaki herhangi bir işletme sayfası ziyaretçilerine direkt mesajlaşma seçeneğini Messenger ile açabilir.

 

 

ekran3Ücretsiz Messenger eklentileri ile aynı özellikleri
web sitenize de ekleyebilirsiniz.
Ziyaretçileriniz ‘Mesajınızı Yazın’ butonuna tıkladığında Messenger uygulaması üzerinden mobil telefonlarından veya messenger.com’ dan direk mesajlaşma başlatabilirler.

 

 

Anlık ve kaydedilmiş cevaplar

İşletmeniz için Messenger hesbınız ile size ilk defa mesaj atan kişilere otomatik olarak giden anlık cevaplar geliştirebilirsiniz. Böylelikle yeni kullanıcılar hemen cevap alacaklarıdır, bu da size sohbete başlamadan önce biraz zaman kazandırabilir.

 

Ayrıca kaydedilmiş bir liste cevap hazırlayarak klasik sorulara hızlı cevap vermenizi olaylaştırabiirsiniz.Cevaplarınızı cevap verdiğiniz kişilere göre özelleştirebilirsiniz.

 

Müşteri Eşleme

ekran4Eğer müşterinizin telefon numarası ve onayı varsa Müşteri Eşleme ile Messenger’dan onlara ulaşabilirsiniz. Müşteri Eşleme ile başlatılan konuşmalar mesaj isteği olarak alınacak ve sadece kişilerin iletişime geçmek istediği firmalar mesaj gönderebilecek.

 

Bu e-ticaret siteleri için ilginç fırsatlar doğurabilir, örneğin sipariş onayı ve sevkiyat güncellemeleri vb. Messenger ile gönderilebilir.

 

ABD Facebook’u Messenger için ayrıca ödeme servislerini de kullanıma sundu, fakat henüz ABD dışında kullanıma sunulmadı.

 

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, +90 (212) 243 7991 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçebilir ya da salestr@cloudnames.com adresine e-mail göndererek sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz; ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakın size anında dönüş yapalım.

 

[include-page id=’18540′]

 

Messenger Chat Botları

Yeni Messenger Chat “uygulama programlama arayüzü” (API) ile şirketler kendi Yapay Zeka Chat botlarını geliştirebilir ve müşterileri ile ürün ve servisleri hakkında sohbet edebilir.

 

Facebook kişilerin sizin chat botunuzu bulmaları için bir arama fonksiyonu aktif ediyor, kısa URL linkleri ve Messenger koları ile Snapchat tarafından da erişilebilir.

 

Web sitenizdeki kod yada basılı materyal ile ziyaretçiniz Messenger’dan sohbet başlatabilir. Bir ziyaretçiniz sohbet başlattığında botunuz hazırladığınız tasarıma göre bir hoşgeldin mesajı gönderecek. Messenger ayrıca onaylama işlemleri için özel tasarımlar, gönderim bildirimleri ve bir çok diğer durumlar için öneriler sunar.

 

Illustration: Bu CNN'in sohbet botundan bir örnek. Messenger aplikasyonunda yukarıda kodu taradım. Bot standart bir mesaj ile cevap veriyor. Türkiye'yi sordum ve Türkiye'den bahsedilmiş üç makale ile cevap verdi. Çok şık!
Illustration: Bu CNN’in sohbet botundan bir örnek. Messenger aplikasyonunda yukarıda kodu taradım. Bot standart bir mesaj ile cevap veriyor. Türkiye’yi sordum ve Türkiye’den bahsedilmiş üç makale ile cevap verdi. Çok şık!

 

Facebook, Messenger ve WhatsApp üzerinden para kazanmanın yolları üzerine çalıştılarını duyurdu, dolayısıyla yakın gelecekte daha büyük fırsatlar bekleyebiliriz. Öyle görünüyor ki Facebook sms, email, telefon ve bağımsız uygulamalardan gerçekleşen iletişimi, Messenger ve WhatsApp’ a yönlendirmek istiyor.

 

ekran6Birkaç örnek senaryo

  • Bankanızın son hareketlerini kontrol etmek
  • Havayolunuzdan ertelenen uçuşunuzun mesajını almak
  • Hava durumu tahminlerine bakmak
  • Otel odası için rezervasyon yapmak
  • Özel biri için çiçek siparişi vermek

 

Zorlu görev ise kullanıcı deneyimini alternatif iletişim kanallarından daha iyi yapmak ve spam olarak gelen mesajlardan kaçınmak. Bir milyon aktif kullanıcısı olan Messenger ve WhatsApp pazarlamacılara kişiselleştirilmiş hizmetler ve müşteriler ile bire bir bağlantıyı sunuyor.

 

Kitleniz ile özel olarak mesajlaşmak potansiyel müşterilerinizin alışveriş yapmadan öğrenmeleri gereken soruları için çok etkili. Ayrıca müşterinizden gelen kötü bir geri bildirimi Facebook profilinizde açık olmaktansa özel bir sohbette cevaplamak daha mantıklı olacaktır.

 

 

Pazarlamanın Geleceği

Bir çok işaret, gelecekte pazarlamanın kişisel asistanlar, botlar ve ses komutları ile destekleneceğini gösteriyor. Tüm büyük Bilgi İşlem firamaları farklı Yapay Zeka girişimleri üzerinde çalışıyor. Özellikle Google, Facebook, Apple, Microsoft ve IBM işletmeler ve tüketiciler için büyük yatırımlar ve ürünler yapıyor.

 

İşletmeler için bu pazarlama yarışını oldukça değiştirecek. Kişisel asistanlar, arama motorları ve Sosyal Medya en değerli ve alakalı içeriği iletmek için odaklanıyorken,pazarlamacıların da tüketicilere yaklaşımlarını değiştirmeleri gerekecek. Çok ta uzak olmayan bir gelecekte tüketicilerin kişisel asistanları Yapay Zeka (AI) larına ihtiyaçları olan ürünleri sipariş vermelerini isteyecek olmaları mümkün.Ve sadece bu servislerle entegre olan şirketler çıkar istifade edecektir.

[include-page id=’15348′]

 

[include-page id=’18540′]

 

 

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

 

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Facebook’ta yaptığınız pazarlama çalışmaları neler? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!