Facebook'ta Organik Erişimi Arttırmanın 6 Yolu

Facebook’ta Organik Erişimi Arttırmanın Yolları

Facebook’ta yayınlanan içeriklerin yoğunluğu gün geçtikçe artıyor, bu da organik yayılmayı daha da zor hale getiriyor. Hedef kitlenize ulaşma da ve yayılma da problem mi yaşıyorsunuz? İşte Facebook’ta Organik Erişimi Arttırmanın 6 maddelik yol haritası.

Facebook yaptığı algoritma değişiklikleri ile organik erişim oranlarını sürekli güncelliyor.
Facebook kullanıcı deneyimini artırmak için zaman akışı algoritmalarını sürekli güncelliyor.

Facebook’un araştırmalarına göre, ortalama bir kullanıcı herhangi bir filtreleme yapmadığı takdirde, günde 1500 içeriğe maruz kalmaktadır. Facebook’un filtreleme algoritmalarından sonra ortalama bir kullanıcının maruz kaldığı içerik günde ortalama olarak 300’e düştü. Facebook algoritmalarında önceliği, kişinin yakın çevresinin yaptığı paylaşımlarına veriyor, ne yazık ki sayfa yöneticilerinin ve işletmelerin paylaşımlarının önceliği daha düşük tutulmaktadır. Yine de organik olarak yayılmanız için yapabileceğiniz bazı taktikler mevcuttur.

Sayfanız için oluşturulmuş yönetim paneli kısmının altında organik veya ödemeli yayılma oranınızı bulun. Detayları ve ideal zaman dilimlerini seçmek için yazımızı okumaya devam edin.

 

[include-page id=’18540′]

 

Alaka Düzeyi Puanı

Eğer işletmenize ait bir Facebook sayfası yönetiyorsanız, bir yıl sonunda organik erişiminizin düşüş gösterdiğini fark etmişsinizdir. Sayfanız için beğeni toplamak önemlidir ancak içeriklerinizin alaka düzeyi puanı düşükse takipçilerinizin küçük bir kısmı mesajlarınızı alacaktır.

Eğer içeriğinize ödeme yapıp tanıttıysanız reklam yönetim panelinden içeriğinizin ilişki skorunu takip edebilirsiniz. En yüksek skor 7 ile 10 aralığında olup reklamınızı daha fazla takipçiniz için görünür kılar. İçeriğinizin tanıtımı için ödeme yapmadığınız durumlarda alaka düzeyi puanı içeriğinizi engelleyen ya da spam olarak bildirenlerin tüm ilişkili kişilerin sayısının toplamından düşülmesiyle hesaplanır.

Peki yüksek skor nasıl elde edilebilir? Hedef kitlenizin ilgisini çekecek kaliteli içerikler yayınlamakla başlayabilirsiniz. Kaliteli görsel içerikler, popüler konu başlıkları ve esprili bir anlatım skorunuzu yükseltecektir. Hedef kitlenizin neleri okumak ve görmek istediğini bilirseniz buna uygun içerikler paylaşarak alaka düzeyi puanınızdan gerçekten yükseltmeye başlayabilirsiniz. Çeşitli testler yaparak hedef kitleninizin ilgisini çeken konuları bulabilirsiniz.

 

Organik İçerik Hedefi

Facebook’ta yayınlayacağınız içeriklerinizi spesifik bir hedef kitleye odaklanabilir ve içeriğinizin alaka düzeyi puanını yükseltebilirsiniz. Facebook’un organik içerik hedeflemesiyle doğru kitleye ulaşarak içeriğinizin alaka düzeyi puanını arttırmanızı mümkün kılar.

Aynı zamanda içerik hedeflemesinın kullanımı Facebook’un içeriğinizle ilişkisi olmayan müşterilere gösterilmesine limit koymasına yardımcı olur bu durum da hedeflediğiniz kitleye organik olarak daha fazla ulaşabilmenizi ve böylece ilişkisel skorunuzun yükselmesini sağlar.

Cinsiyet, eğitim durumu, lokasyon, ilişki durumu, yaş, dil ve ilgi alanlarına göre hedef kitle seçebilirsiniz. Daha fazlasına ise ödeme yaparak gerçekleştirdiğiniz tanıtımla ulaşabilirsiniz.

 

Uzun Ömürlü İçerik

Bazı içerikler zamansızdır, bazıları ise sadece birkaç saatlik. Eğer uzun ömürlü, eğlenceli ya da kullanışlı içerikler paylaşırsanız, aylar sonra bile organik olarak yayılma sağlayabilirsiniz çünkü içeriğiniz kişiler tarafından beğenildikçe, yorum yazıldıkça ve paylaşıldıkça yeni kullanıcılara ulaşacaktır.

Arkadaşlarınızın yorum yapmasıyla ana sayfanıza yeniden düşen, aylar önce paylaşılmış bir içerikle ilgili bir deneyiminiz oldu mu? Eğer içeriğiniz eğlenceli, faydalı ve uzun süre dikkat çekebilecek durumdaysa tam olarak doğru yoldasınız demektir.

Yani, Facebook iletilerinizi planlarken, her zaman uzun süre etkili içerikler yayınlamaya gayret edin. Daha fazla kullanıcı içeriklerinizle uzun süreli ilişki kuracağı için organik yayılımınız da büyük ölçekli olacaktır.

 

İçerik Yayını için en uygun saatler

Hedef kitlenize bağlı olarak içeriklerinizi yayınlamak için ideal zamanı belirlemelisiniz. Araştırmalarımıza göre, 13.00 ve 15.00 zaman aralığı hedef kitlemiz için en iyi zaman dilimi, ancak bu saat aralığı sizin hedef kitleniz için geçerli olmayabilir.

İçerik yayınlarken rekabetin az olduğu bir zaman dilimini seçerseniz, hedef kitlenizin ana sayfasında görüntülenme şansınızı arttırmış olursunuz. Aynı şekilde hedef kitlenizin online olduğu zaman dilimlerini de göz önünde bulundurmalısınız; bunun için Facebook yönetim paneline başvurabilir, hedef kitlenizin online olduğu zamanları bulabilirsiniz. Yine de içerik kalitesi zamanlamadan daha önemlidir, iyi bir içerik, zamanlaması kötü olsa bile daha iyi bir erişim gerçekleştirebilir.

 

Facebook'ta paylaşım yapmak için en ideal zaman tablosu. Kaynak
Facebook’ta paylaşım yapmak için en ideal zaman tablosu. Kaynak

 

Paylaşım yapmak için mükemmel zamanın ne zaman olduğunu biliyorsanız size önerimiz, içeriklerinizi Facebook Power Editor‘da ya da diğer sosyal medya pazarlama araçlarında planlayıp yayınlamanızdır.

 

İçeriklerinizi Hedef Kitlenizin Beğenisi İçin Paylaşın

Araştırmalarımız hedef kitlemizin videoları ve blog yazılarını sevdiğini gösteriyor. Bu sonuçlara göre, biz de yalnızca yazı içeren, görsel ve öykü içermeyen içeriklerimizi yayınlamayı kestik çünkü hedef kitlemizin ilgisini çekmediğini öğrendik. Farklı hedef kitlelerinin farklı ilgi alanları vardır bu nedenle, ciddi testler yapıp hedef kitlenizin neye ilgi duyup, neyi görmek istemediklerini belirlemeniz gerekmektedir. Facebook kontrol panelinize dönüp hangi içeriğin işinize yaradığını görebilirsiniz. Eğer takipçileriniz görsellerinizle ilgililerse görselleri başka formatlarda paylaşmaya devam etmeli ve performanslarını takip etmelisiniz.

E-mail adresleri toplamak bizim için çok önemli, deneyimlerimiz potansiyel müşterilerin kazanımı için e-maillerin çok etkili olduğunu gösteriyor.

Tüm bunların yanında, içeriğinizi kendi başınıza üretmek zorunda olmadığınızı hatırlatmak isteriz. İlgi çekici bir içerikle karşılaşırsanız, Facebook sayfanızda ya da diğer hesaplarınızda bunu paylaşın. Paylaşmak mutluluktur; takipçileriniz ilgi çekici buldukları sürece içeriğin kimin tarafından üretildiği ile ilgilenmeyecektir. Uzun vadede başkalarının ürettiği içerikleri paylaşmanız, takipçi portföyünüzü kurmanıza yardımcı olacaktır; bu da organik erişiminiz arttıracaktır.

 

Doğru Paylaşım Aralığı

Hangi aralıklarla Facebook’ta paylaşım yapmanız gerektiğine karar vermeniz gerekiyor. Bu aralık tamamen hedef kitlenize bağlıdır, genel önerimiz eğer yeterli içeriğiniz varsa günde iki kez paylaşım yapmanızdır.

Bu konudaki uzmanların, az sayıda ama yüksek kaliteli içerik paylaşılması gerektiği konusundaki önerilerini de eklemeden geçemeyiz. Fazla paylaşımın beğeni kaybına yol açacağına biz de katılıyoruz ama elbette içerikleriniz ilgi çekiciyse takipçileriniz için fazla içerik yayınlamanız sorun olmayacaktır ama takipçilerinizin yalnızca %7’sine organik olarak ulaşabileceğinizi göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Eğer ödeme yapmadıysanız, her 14. paylaşımınız takipçilerinizin ana sayfalarında görünecektir.

Cloudnames olarak hafta içi her gün en az bir paylaşım yapıyoruz. Her gün bir içeriğimizi birkaç günlüğüne tanıtmak için Facebook’a para ödüyoruz. Eğer bu yazımızı okuyorsanız, 20 de 1 ihtimalle içerğimizin size ulaşması için Facebook’a para ödedik.

Cloudnames’te ne yapıyoruz

CNcanhelp

Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi, sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.

 

Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.

 

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 212 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.

[include-page id=’18540′]

 

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

Girişimcilik ve Dijital Medya ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Facebook’ta organik erişiminizi artırmak için sizin kullandığın yöntemler var mı? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!