Youtube ile Sosyal Medya Pazarlama

Youtube ile Sosyal Medya Pazarlama

YouTube’un en büyük ikinci arama motoru olduğunu biliyor muydunuz? Peki ikinci en büyük Sosyal Medya kanalı olduğunu? YouTube’u artık video reklamlarıyla kullanarak ürününüzün tanıtımını yapabiliyorsunuz. Bu videoların tüm Google hizmetlerine kolayca aktarılabilme özelliğine de sahip. Youtube ile Sosyal Medya stratejisi oluşturmanın bir çok avantajı bulunuyor.

Video pazarlamanın etkisi küçümsenmemeli. Youtube, sadece video içeriğine göz atma ya da paylaşma platformu değil, günümüzde ayrıca büyük bir sosyal medya platformu olarak da kullanılıyor. İnternet üzerinde en fazla video içeriğinin paylaşıldığı bir platformdan bahsediyoruz. Entegre edilebilmesiyle Youtube çok kullanışlı bir sosyal medya stratejisi. Facebook, Twitter ve LinkedIn gibi sosyal medya kanallarında video paylaşabilme özelliği ile Youtube, işinizin yayılmasını sağlamada harika bir yöntem.

Bunun yanında Youtube’u, videolarınızın pazarlamasında Google AdWords ile de kullanabilir ve servis ile ürünlerinizi satın alma evresinde arama yapmakta olan hedef kitlenize kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Cloudnames, Sosyal medya pazarlaması üzerine bilmeniz gereken her şeyi içeren bir rehbere sahip. Ücretsiz bir kopyasını bu linki tıklayarak erişebilirsiniz.

[include-page id=’18540′]

 

Büyük platform

Youtube, her gün 5 milyardan fazla video izleyen toplam 1 milyar kadar aktif kullanıcıya sahip. Bu oran daha da fazla olabilir, çünkü Youtube güncel kamu istatistiklerini bir süredir yayınlamıyor ve site de gün geçtikçe büyümeye devam ediyor.

Tüm yaş aralıklarından insanların kullanıcılar arasında olduğu Youtube, günümüzde büyük oranda genç izleyicilere nüfuz etmiş durumda. Görülüyor ki ergen ve genç yetişkinler genellikle geleneksel Tv kanallarından bir şeyler izlemek yerine YouTube üzerinden takip etmeyi tercih ediyorlar.

Google (ya da ana şirket olan Alphabet)’in sahip olduğu YouTube, Google ekosistemiyle de uyumlu şekilde entegre edilmiş bulunuyor. Bu ekosistemin içerisinde Google+ ve AdWords de bulunuyor ki bu da YouTube’u, pazarlamada kullanırken çok büyük öneme sahip. Ayrıca Youtube’da ki hedef kitleniz, Google aramalarındaki yerinizi de etkiliyor.

 

 

Kendi kanalınızı oluşturun

YouTube ile kendi özel video kanalınızı oluşturabilir, böylelikle işiniz ya da ürününüz için ürettiğiniz içerikleri kolaylıkla paylaşabilirsiniz. Daha da iyisi, YouTube videolarınızı hiç zorluk çıkarmadan kendi web sitenizde, diğer sosyal medya sayfalarınızda, hatta emailinizde paylaşmak için kolaylıkla uygun hale dönüştürebilrsiniz.

Tema ve renk ya da öne çıkmasını istediğiniz video listenizi seçerek, sergilemek istediğiniz modülde görsel olarak marka karakterine uyarlanılmış bir kanal oluşturma seçeneği de bulunmaktadır. Bu videoların altında etkileşimin canlandığı yorum seçeneği de bulunuyor, bu platformda herkes yorum yapabiliyor, cevap verebiliyor ya da “onay”layabiliyor.

Komik videolar güzel olabilir; ekran arkasında olan komik olayları çekebilir ya da ofis ve şirkette olan muziplikleri paylaşabilirsiniz. Elbette ki işiniz ya da ürününüz ile bağlantılı video çekmeyi unutmayın, günün sonunda amacınız daha fazla izleyici edinmek değil, daha fazla müşteri çekebilmektir.

 

Takipçilerinizi arttırın

Eğer eğlenceli ya da içeriği iyi bir video paylaşırsanız, takipçiniz hiç bir ücrete mal olmadan organik olarak artacaktır. Pazarlamacıların bazıları hiç bir para harcamadan, sadece sundukları içeriğin YouTube’da ya da diğer sosyal medya ağlarında paylaşılması, beğenilmesi ya da yorum yapılmasının sonucunda milyonlarca izlemeyle viral başarıya ulaştılar.

İçeriğinizin hedef kitleniz tarafından kolayca keşfedilmesini sağlamak için paylaşımınızda doğru etiketleme yapmanız gerekiyor. Bunun için açıklama kısmında anahtar kelimeleri kullanarak arama optimizasyonunu gerçekleştirebilirsiniz. Daha önce de belirttiğimiz gibi, YouTube ikinci en büyük arama motoru, bu yüzden Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) büyük önem taşıyor.

YouTube SEO ile geleneksel SEO’nun birbirinden farklı ölçüler kullandığını unutmayın. Videonuz için YouTube’un etiketleme aracını kullanarak efektif etiketlemeler üretebilirsiniz. Bunun yanında Google Arama’nın göümülü YouTube videolarına öncelik tanıdığını belirtelim.

Hedef kitlenizi arttırmanın başka bir iyi yolu ise ilgilendiğiniz diğer YouTube içerikleri ile etkileşimde olmaktır; bunun için diğer içeriklere yorum yapabilir, beğenebilir ya da diğer kullanıcılar ile paylaşabilirsiniz. Böylelikle etkileşime geçtiğiniz kullanıcıların size geri dönmesini sağlamış olacaksınız.

 

İçeriğinizi tanıtma

Kanal ve videolarınızın tanıtımını da yapabilirsiniz; ancak içeriğin doğru ve hedeflenilen kitleye ulaştığından emin olun. TruView’de olduğu gibi, belirli video reklam formatları gibi YouTube opsiyonları da bulunmaktadır. Bunun yanında, anahtar kelimelerinizin aramasını yapan kitlelere Google AdWords kullanarak videolarınızın pazarlamasını da yapabilirsiniz.

Tüm bu pazarlamanın amacı elbette ki geliri arttırmaktır ve bunu yapabilmek için vermek istediğiniz mesajın ulaşmasını sağlamaya çalışırken video kullanmak kesinlikle etkili bir yol. Giriş sayfanıza daha fazla ziyaretçi gelmesini sağlamak için videonuzun açıklama kısmına link ekleyebilirsiniz, böylelikle daha fazla dönüşüm oranı elde etme imkanı bulmuş olursunuz.

Tüm pazarlama hareketlerinin markalaştırma etkisi bulunurken video, dönüşüm çekebilmede büyük etkisinin olduğunu gördük. Kendi araştırmamıza göre gömülü video, email pazarlamasında kullanıldığında dönüşümlerde %96 oranında artış olduğunu gördük.

Tüm videolarınızda kendi kanalınıza davet eden “Eğleme çağrı” (CTA) gibi link vb. eklediğinizden emin olun.

 

Mobil kullanıcılar

YouTube’un son istatistiğine göre, mobil müşteriler %50’den daha fazla oranda izlemeye sahip. Daha da önemlisi bu mobil kullanıcıların, video izlerken ortalama günde 40 dakikalarını harcadıkları ortaya çıktı. Bu orana göre geçen yılı baz aldığımızda %100 artış olduğunu görüyoruz!

Bu oran elbette ki mobil ile uyumlu internet sitesi ve giriş sayfasının öneminin de altını çiziyor.

[include-page id=’18525′]

 

YouTube pazarlama için kullanılmalı mı?

YouTube, gençlere nüfuz etmiş, bir milyardan fazla kullanıcıya sahip bir platform. Pazarlama alanında da çok güçlü bir araç, çünkü küresel anlamda uyumlu formatı sayesinde video yaratma ve paylaşarak, ürün ve hizmetlerin sahneye çıkmasında mükemmel bir platform sağlıyor.

Öyleyse YouTube kanalını pazarlama için kullanmalı mısınız? Öncelikle hangi alanda iş yaptığınıza göre kanal seçiminde bulunmanız gerekmektedir; buna karar verirken potansiyel ve gerçek müşterilerinizin seslerine kulak vermenizde fayda var.

Cloudnames olarak biz, çeşitli sosyal ağlarda hesap oluşturup, içerik paylaşımında bulunmanızı ve ardından hangi kanalların içeriğinizi tanıtmada ya da reklamını yapmada daha iyi etkiye sahip olduğunu keşfetmenizi öneriyoruz. Potansiyel müşterilerinize bağlı olarak, en düşük müşteri edinme maliyeti sağlayan belki de YouTube’dur. Bunu anlamanın en iyi yolu ise test etmekten geçer.

 

Cloudnames size yardım edebilir

Okuyucularımızın bir çoğunun yoğun programa sahip olduğunu ve dijital pazarlama yönetimi için ya da yeni bir web sitesi dizayn etmek için harcayacak zamanları olmadığını görüyoruz. Eğer bu kişilerin arasında olduğunuzu hissediyorsanız, Cloudnames’in sizin için bu görevi üstlenmesine izin verin.

Cloudnames, farklı ihtiyaçlar ve pazarlama hedefleri ile uyumlu paket web dizayn setleri sunuyor. Web sayfanız için yine de içerik oluşturmak durumundasınız, ancak biz sizin için en yüksek standartlarda, tüm güncelleme ve güvenlik önlemlerini yönetme ve siteyi güncel tutmanızı sağlıyoruz.

Ayrıca arama motoru pazarlaması, e-mail pazarlama ve sosyal medya pazarlama ve SEO için size yardımcı olabiliriz. İnternetteki tüm varlığınızda ve dijital pazarlama hareketlerinizde oluşabilecek tüm teknik zorlukların üstesinden gelebiliriz.

Eğer hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak istiyorsanız, iletişim adresinizi bırakmayı unutmayın!

Cloudnames, Sosyal medya pazarlaması üzerine bilmeniz gereken her şeyi içeren bir rehbere sahip. Ücretsiz kopyası için bu linki tıklayarak erişebilirsiniz.

 

 

İlginizi Çekebilecek Diğer Makaleler

Eğer Sosyal Medya pazarlama ile ilgileniyorsanız, lütfen blogumuzu takip edin. YouTube’u hiç pazarlama için kullandınız mı? Yorum köşemizde deneyimlerinizden bizi haberdar edebilir ve makalemizi arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Unutmayın paylaşmak, önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!