İnternet son 15 yıldır hayatlarımızı değiştirmeye devam ediyor ve artık internetin olmadığı bir dünyayı düşünemiyoruz bile. Günümüzde dijital dönüşüm ve dijital müdahale her bir şirketin çekirdeğini oluşturuyor. Eğer başarı elde etmek istiyorsanız, dijital platformda en iyisi olmanız gerekiyor!
İnternet gün geçtikçe hayatlarımızın bir parçası haline gelmeye başladı ve bununla beraber bilgiye erişim, arkadaşlarımız ya da iş arkadaşlarımızla bu bilgileri paylaşmaktan büyük keyif duyuyoruz. Günümüzde bazı politikacılar sınırsız internet erişimini bir insan hakkı olarak kabul edilmesi üzerine savaşmaya başladı!
İnternet, hayatımızın her yönünü zorlamaya devam ediyor. Daha da önemlisi işletmeleri zorlamakta. Toplumumuzdaki tüm teknoloji uygulaması ile bağlantılı tüm değişimi işaret eden bu süreci dijital dönüşüm olarak adlandırmaktayız.
Günümüzde tüm şirketlere online bir varlık oluşturmak zorunlu tutuluyor. Bu durum internete girdiğimizde en çok vakit geçirdiğimiz alan olan sosyal medya kanallarının aşırı büyümesiyle daha da önemli hale geldi.
[include-page id=’18540′]
Çoğu küçük ve orta ölçekli işletmeler, dijital dönüşüm ve dijital bozulmanın onları etkilemediğini düşünüyorlar gibi görülüyor, fakat günümüzde çoğu potansiyel müşteri ürün ya da hizmet satın almadan önce internet ortamında araştırma yaptığını da göz ardı etmiş oluyorlar. Acımasız bir rekabet ortamı var ve artık günümüzde dijital pazarlama geleneksel pazarlama kanallarından 10 kat daha fazla etkili olduğu kanıtlanmış bir durum. İşte bu yüzden dijital dönüşümü enine ve boyuna iyi anlamanın büyük bir önemi var.
Dijital Dönüşüm
Dijital dönüşümü tanımlamadan önce, işletme için dönüşümün ne anlama geldiğini iyi anlamak gerekiyor. İşletme dönüşümü demek, yeni işletme modellerini araştırma ve bunları başarılı bir şekilde uygulama ile ilgilidir.
Şirketler, kendi ürün, hizmet, organizasyon ve hedeflerini geliştirmeye devam ettikçe kendi bünyelerini de onunla beraber dönüştürmeye devam eder. Başarılı bir işletme pazar ile birlikte evrilir; yeni müşterilere ulaşır ve ürün ile hizmetleriniz de bununla beraber geliştirir.
Değişime ayak uyduramayınca, dönüşmeye gitmek durumunda kalırlar, fakat dönüşüm dediğimiz şey maliyetlidir, kendine has zorlukları ve başarısızlık risklerine sahiptir. Dönüşüm, şirketleri belirgin şekilde değişikliğe uğratır fakat dönüşüm ile evrilmek arasındaki farka baktığımızda dönüşümün müşterilere de yansıdığını görüyoruz.
Dijital dönüşüm, dijital zamana ayak uydurmak için bir şirkette bulunan dijital girişimler yoğunluğudur. Dijital olarak evrim geçirmekte başarısız olan şirketler dijital dönüşümü yerine getirmek durumunda kalırlar.
Bu değişimi içselleştirmek ve olumlu bir iş ürünü elde etmek için etkili bir uygulama yürütmenin hayati bir önemi bulunmaktadır. Aksi halde dönüşüm şirket bütçesi için gereksiz bir engel teşkil etmeye başlayacak.
Dönüşümün üç anahtar gerekçesi bulunmaktadır: Rekabeti değiştirmek, müşteri talebini değiştirmek ya da teknolojiyi değiştirmek. Örneğin mobil araçlarımızı kullanım şekilleri gün geçtikçe değişmekte; insanlar mobil araçlarını iş, alışveriş, eğlence, özetle her şey için kullanmaya başladı. Bu yüzden eğer hala gerçekleştirmedilerse şirketlerin online mobil varlığına doğru geçişleri hayati önem teşkil etmektedir.
Dijital İşletme ve Capgemini Danışmanlık için MIT Merkez’i tarafından yürütülen 3 yıllık bir araştırmaya göre şirketlerin yalnızca üçte birinin yürürlükte olan etkili dijital dönüşüm programları bulunuyor. Bu da eğer başlamadıysanız, dijital dönüşüme adım atmak için çok da geç olmadığını gösteriyor.
Dijital dönüşümün bu kadar önemli olmasının nedeni dijital bozulmanın neticesidir diyebiliriz.
Dijital Müdahale
Dijital müdahale terimi çok yaygın bir şekilde kullanılmasına karşın nadiren açıklaması yapılıyor. Dijital teknoloji ile ilgili herhangi bir ürünü tanımlamak amacı ile sık sık yanlış olarak kullanılmasının yanında kendinden önceki teknolojilerinin yerini hızlı bir şekilde alan teknoloji ile karıştırılmaktadır. İkincisi yaygın kullanılan eski teknolojinin rolüne meydan okuyan yeni teknoloji için kullanılıyor.
Yeni dijital teknoloji yeni işletme modellerini doğuruyor ve var olan ürün ile hizmetlere kafa tutmaktadır. Bu değişimi dijital müdahale olarak adlandırıyorlar. Örneğin, sosyal medya, medya sektörü için dijital bozulma olarak görülüyor. Sosyal medya pazarlama kampanyaları nedeniyle TV yayın ağları, bu sosyal medya kanalları ile yarışmak için reklam fiyatlarını uyarlamak durumunda kalıyorlar.
Dijital müdahale, ilgili sektör için bir zorluk çıkarıyorken, diğer sektörler için ise bir çeşit fırsat yaratabiliyor. Sosyal medya ve medya sektörü ilişkisine bakarsak eğer, sosyal medyanın yavaş yavaş medya sektörünü sarstığını görebiliriz, fakat bunun yanında sosyal medyanın küçük ve orta ölçekli işletmeler için önemli bir fırsat yarattığını da göz ardı etmemek gerekir.
Küçük ve orta ölçekli işletmeler spesifik coğrafyalara ve küçük sermayeyle piyasa segmentlerine odaklanabilirler. Bunun yanında sosyal medya kanalları yoluyla müşterilerin ihtiyaç ve problemlerini anlamaya yönelebilirler.
Tüketiciler anlaşılmak isterler ve şirketler de bu yüzden müşteriyi anlamaya ve temas noktalarına odaklanmaları gerekmektedir. Sosyal medya online topluluklar ve marka bağlılığı oluşturma görevini üstlenmektedir.
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital müdahalenin olanaklarını kullanmaları bir zorunluluk haline geldi. Bu yol ile daha küçük sermaye ile arzu edilen hedef kitleye ulaşma imkanı daha büyüktür.
[include-page id=’15348′]
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Kendi şirketinizi kurmadan önce bilmeniz gereken her şey
- Internette başarıyı yakalamak için 5 önemli adım
- 5 adımda dijital stratejinizi geliştirin
Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Siz işletmenizi dijital Dünya’ya adapte ettiniz mi? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!