Why-Facebook-dont-approve-adverts-Blog

Facebook Neden Bazı Reklamlara Onay Vermiyor

Eğer siz de Facebook’u pazarlama stratejileriniz için kullanıyorsanız, elbette zaman zaman bazı reklamlarınızın onay almadığı durumlarla karşılaşıyorsunuzdur. Bu durum sık sık tekrarlandığında çok can sıkıcı bir hal alabiliyor; sebebini belirlemek ise bir o kadar zor. Facebook neden bazı reklamlara onay vermiyor sizin için inceledik!

Bir reklam Facebook tarafından onaylanmadan önce, Reklam Değerlendirme Süreci’nden geçmektedir. Süreç genel itibari ile en fazla beş dakika almaktadır, fakat bazı zamanlar ise bu bekleme 24 saati bulabiliyor. Bu yüzden, Facebook’u pazarlama hedeflerimiz için etkili kullanma gayretinde olan biz pazarlamacıların uymamız gereken bir takım kuralları iyi bilmemiz gerekir. İşte bu kuralların tümüne bu linkten erişebilirsiniz: Facebook Reklam İlkeleri.

Kurallar listesi hem uzun hem de daha detaylı bir anlatıma ihtiyaç duyulabiliniyor. Ayrıca Facebook zaman zaman reklamınızın neden reddedildiğine dair kullanıcılarına ihtiyaçları olan gerekli açıklamaları yapmaktan geri kalıyor. Bizler ise bu makale ile kaçınmanız gereken en yaygın hususları size açıklamaya çalışacağız.

 

[include-page id=’18540′]

 

Kanunlara Uyun

Facebook’un reklamları onaylamaması her geçen gün yaygın hale gelmeye devam ediyor. Facebook üzerinden hiç bir şekilde çalıntı, yanıltıcı ve aldatıcı iddiaların var olduğu içerikleri paylaşamazsınız. Aynı zamanda kanunlarda da alkol, tütün, kumar, uyuşturucu, seks hizmetleri, silah ya da diğer tüm yasal olmayan hususların paylaşımında sınırlamalar bulunmaktadır.

Alkolün tanıtımı sadece bazı ülkelerde yasal olarak gerçekleştirilebilirken, bir takım ülkelerde bu pazarlama aktivitesinin yasal bir dayanağı bulunmamaktadır. Alkol, çöpçatanlık, doğum kontrolü, güzellik ürünleri ya da hizmet tanıtımlarının 18 yaş altı hedef kitlesine karşı ise sınırlandırılma bulunmaktadır. Hatta bazı ülkelerde ise bu tür konuların reklamlarının yapılması hukuk dışı sayılmaktadır.

 

Tütün, Alkol, güzellik ürünleri ve yetişkin içerikleri birçok ülkede yasaklanmış durumda.
Tütün, Alkol, güzellik ürünleri ve yetişkin içerikleri birçok ülkede yasaklanmış durumda.

 

Çoğu şirket, reklam stratejilerinde doğru bir denge kurmayı öğrenmeleri gerekmektedir. Örneğin avukatlar, doktorlar, güzellik salonları ve diğer hizmetler, hedef kitlesinde düzeltmeleri gereken bir takım sorunların var olduğunu onlara hissettiren hizmetler içerir. Bu tür örnekler, yüksek etik ve ahlaki değerleri kapsayan bir takım standartlara uygun şekilde davranış göstermeli ve Facebook’tan onay alması için reklam kampanyalarınızda yetişkin bireyleri hedef olarak belirlemeniz gerekmektedir.

Sahibi olduğunuz web sitesinin de Facebook tarafından incelendiğini biliyor muydunuz? Özellikle reklamınız için oluşturduğunuz varış sayfalarınız (landing page) söz konusu olduğunda. Bu yüzden, eğer oluşturduğunuz reklamınız kullanıcıları web sitesine yöneltiyorsa, sitenizin de herhangi bir yasayı çiğnemediğinden emin olmanız gerekiyor.

 

 

Görselleriniz

Söz konusu Facebook reklamları olduğunda görseller çok güçlü bir iletişim aracı olarak rol oynamaktadır. Elbette büyük fontlarla yazılmış “İndirim” ya da “%50 İndirim!” gibi metinler bu görsellere yerleştirmek sizi cezbediyor olabilir. Fakat unutmayın ki Facebook, reklam için oluşturulan bir görselde ancak %20 oranında metin yazınına imkan vermektedir. Görselinizin %20’sinden fazlasında yazı bulunup bulunmadığını bir Facebook hizmeti olan ızgara aracından takibini yapabilirsiniz.

Söz konusu görseller olduğunda uymanız gereken daha pek çok farklı sınırlamalar bulunduğunu size söylememiz gerekir. Hem var olan toplum standartlarına uymanız, hem de telif hakkı, ticari marka ve mahremiyet gibi konularda üçüncü kişilerin haklarını ihlal etmemeniz hususunda dikkatli olmalısınız. Esas olarak, reklam onayı alabilmek için kendinize ait bir görsel kullanmanız gerekmektedir.

Yetişkinlere yönelik içeriklerde de; çıplaklık, cinsellik çağrıştıran tasvirler, ‘sanat veya eğitim amaçlarıyla olsa dahi aşırı derecede cinsellik, çıplaklık iması, aşırı miktarda ten veya dekolte’nin var olduğu görselleri tanıtım amaçlı kullanamazsınız.

Şok edici, sansasyonel veya şiddet içeren görsellerin tanıtımı da yapılamaz. Trafik kazası görselleri, yaralanma ya da bir silah doğrultularak oluşturulan bir tehdit sahnesinin görselleri de bu hususa dahildir.

Son olarak Facebook, takipçilerinizi yanıltacak, aldatacak görsellerin kullanılmasını da kabul etmemektedir. Örneğin, video olmayan bir görselin üzerine, video içeriğinin bulunduğu yere yönelten bir linkin bulunması dahilinde bile oynat butonu eklemenize onay verilmemektedir. Öncesi ve sonrası görüntüleri gibi bir garantisinin verilemeyeceği, doğabilecek sonuçların farklılık gösterebileceği hiç bir görsel, Facebook üzerinden tanıtım amaçlı kullanılamaz.

Görselleriniz üzerinde bir video linkine bağlasanız bile oynatma butonu kullanmanız yasaktır.
Görselleriniz üzerinde bir video linkine bağlasanız bile oynatma butonu kullanmanız yasaktır.

[include-page id=’18540′]

 

Spam

Facebook tek bir reklam girişimini durdurabilir. Kullanıcılar tarafından spam olarak işaretlendiğiniz takdirde ise Facebook’un tüm iş sayfanızı kapatma yetkisi elinde bulunmaktadır. Eğer reklam alaka düzeyi puanınız düşükse (1 ya da 2) ve pek çok kez olumsuz geri bildirimler aldıysanız tehlikeli bölgeye düştünüz demektir.

Salt bir ürün ile ilgili reklamda geniş bir kitleyi hedeflediğinizde elinize düşük oranda bir alaka düzeyi puanı geçme riski bulunmaktadır ve hatta şikayet dahilinde reklamınız durdurulabilir. Bu işlem aşağıdaki görselde de görüleceği üzere, reklamın üst sağ köşesine tıklayarak gerçekleştirilebilinir.

Spam olarak işaretlenmekten kaçınmak için size tavsiyemiz içerik pazarlama üzerinden bir takipçi topluluğu yaratmanız ve ardından ürün mesajlarınız ile ilgileneceğini bildiğiniz bu topluluğu hedeflemeyi amaçlayan yeniden pazarlama tekniklerini uygulamanızdır. Ürün reklamlarınız üzerinden yüksek alaka düzeyi puanı en iyi bu şekilde elde edebilirsiniz.

Daha detaylı bilgi için Facebook’un özel hedef kitleleri koşullarına göz atın.

Potansiyel müşterilerinizi nasıl hedefleyeceğinizi makalemizden öğrenin: Özelleştirilmiş hedef kitleler ile müşteri sayınızı katlayın

 

 

Reklam Oluşturma

Bir gönderiye neler yazabileceğinize dair de bir takım sınırlamalar bulunuyor. Görsellerde var olan tüm kurallar, söz konusu metin olduğunda da aynı şekilde geçerlidir. Fakat burada, görsellerde olmayan başka sınırlamalar da bulunuyor.

Bir reklamın her bir parçası, hem tanıtılmak istenen ürün ile alakalı olmalı hem de oluşturulan yazının dil bilgisi kuralları ile örtüşür olması gereklidir. Oluşturduğunuz reklamda, iddiasında bulunduğunuz tüm hususların doğrulanmış olması gerekiyor. Hakaret içeren hiç bir kelime ise, hiç bir şekilde onay almayacaktır.

Yetişkin ürünlerinin reklamının yapılması ise yasaklanmıştır. Diğer yandan, cinselliği ön plana çıkaran vurguların bulunduğu çöpçatanlık siteleri ve reçeteli ilaçların tanıtımını yapmak da aynı şekilde yasaklanmıştır.

Rejim ve beslenme ile ilgili ya da bitkisel tamamlayıcı ilaçlar bazı durumlarda onay alabilmektedir, fakat Facebook’un tehlikeli bulduğu bitkisel tıbbi destek ürünlerine dair kendisine ait uzun bir listesi de yok değil. Gizli bir şekilde kullanıcılara karşı uygulanan casus yazılım, kötü amaçlı yazılım ya da program linkleri de yasaklanmış bulunmaktadır.

Semboller, rakamlar ve harfler yalnızca sahibi oldukları gerçek anlamı ile kullanılabilinir. Diğer yandan, abonelik hizmetleri dahilinde de bir takım kurallar bulunmaktadır. Facebook, Çok Katlı Pazarlama (MLM) ya da ona benzer işletme modellerinin tanıtımına izin vermemektedir.

 

Kişi Haklarının İhlali

Diğer kullanıcıların, özel kişilerin ve şirketlerin haklarına zarar gelmemesi adına sıkı bir kurallar dizini oluşturulmuştur. Sözgelimi, telif hakkı ya da ticari marka gibi hakların çiğnenmesi kesinlikle müsade edilmez. Böyle bir durum, bir marka ürünlerinin yasal olarak satışını yapmanızda ve metin nüshanızda bilinen markaları kullanma yetinizde sınırlandırma getirilmesine neden olabilir.

Reklamlarınızdan topladığınız verilerin dış kaynaklarla paylaşılmasına izin verilmemektedir; hatta Facebook’taki kullanıcı verilerine dair bile belirli bir takım sınırlandırılmalar bulunmaktadır. Bu tür hususlar kullanıcının iznine tabidir ve sorumlu olduğunuz kamu hukuk kurallarını takip etmeniz gerekmektedir. Bu yüzden size tavsiyemiz, Facebook kullanıcılarından elde ettiğiniz verileri kullanırken çok dikkatli olmanız; şüphesiz ki hiç bir şekilde bu verilerin satışının yapılması söz konusu değildir!

Kesinlikle hiç bir şekilde başka bir şahsın mahremiyetini ihlal etmemeniz gerekli. Mahremiyet ihlalleri arasında, izni alınmadan kişinin ad ve soyadının reklamda doğrudan ya da dolaylı olarak belirtilmesi ya da ima edilmesi, hiç bir kişinin ırkı, etnik kökeni, dini inanışları, yaşı, cinsel tercihleri veya uygulamaları gibi bilgilerin içermesi Facebook kuralları arasındadır. Kampanyanız nefret ve ayrımcılık içeren söylemler içermemeli ve hiç bir şahsın aşağılayan içerik unsurları bulunmamalıdır.

Diğer yandan, ürün ya da hizmetleriniz ile ilgili farkındalığı artırmak adına yarışma düzenliyorsanız eğer, uygulamanız gereken belirli bir takım kurallar bulunmaktadır. Katılımcılara kendi ya da arkadaşlarının sayfalarında içerik paylaşmalarını talep edemezsiniz. Katılımcılardan oluşturduğunuz içeriklere kendilerini ya da arkadaşlarını etiketlemelerini isteyemezsiniz. Katılımcılarınızdan, Facebook sayfanızdan oluşturduğunuz yarışmayı paylaşmalarını talep edemezsiniz.

Bizler de sık sık şirketlerin paylaşım talebiyle karşılaşıyoruz. Teknik olarak ünlü “Paylaş ve beğen” yarışmalarına izin verilmemekte, fakat eminim sizler de bu tip yarışmalarla daha önce karşılaşmış olmalısınız.

Facebook’ta yarışma düzenleme adına daha detaylı bilgiyi buradan: Yeni müşteri reklamları için yeni Facebook özelliği

 

Beğeni ve paylaşım yarışmalarına Facebook'ta izin verilmiyor. Yine de zaman tünelinde görünüyorlar. Ayrıca başkalarını yorumlara etiketleyebileceğiniz yarışmalarda düzenlenmiyor.
Beğeni ve paylaşım yarışmalarına Facebook’ta izin verilmiyor. Yine de zaman tünelinde görünüyorlar. Ayrıca başkalarını yorumlara etiketleyebileceğiniz yarışmalarda düzenlenmiyor.

 

Konuyla ilgili ek birkaç husus

Hesapların ya da reklamların yürütülmesinin askıya alınmasına yol açabilecek diğer detaylar da aşağıdaki gibidir:

  • Facebook veya Instagram desteği ya da ortaklığına dair herhangi bir imada bulunamazsınız.
  • Facebook’tan bahsedebilmeniz için uymanız gereken bir takım kurallar dizini bulunmaktadır: Brand Usage Guidelines
  • Bir reklam hesabı sadece tek bir reklamcı ya da müşteri için kullanılabilir. Bunun dışında reklam hesabınızı birden fazla kişi yönetebilir; ve tek bir kişi çoklu reklam hesaplarının yönetimini devralabilir.
  • Sağlık ürünleri ile ilgili video reklamları otomatik olarak oynatılması izin verilmemektedir.
  • Reklamınız işlevsel bir varış sayfasına (landing page) yönlendirilmesi gereklidir. Örneğin, kullanıcının sayfadan ayrıllmasını önleyecek çoklu popuplar kullanmak kabul edilemez.

Aslına bakarsanız Facebook’un oluşturduğu çoğu kural, bir sağduyu ile öngörülebilinecek kurallardan ibarettir. Fakat elbette ki dikkat edilmesi ve dengede durulması zor, pek çok ince çizgide hususlar da bulunmakta. Eğer Facebook reklamlarınızın neden hala onaylanmadığına dair daha detaylı bilgi edinmek isterseniz her daim bize danışabilirsiniz.

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.

 

[include-page id=’18540′]

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

Girişimcilik ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Sosyal Medya makalelerinizi nasıl yazıyorsunuz? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!