Yüzyüze müşteri ilişkileri inşa etmek, çevrimiçi ilişkilerden çok daha kolaydır. Eğer işiniz tokalaşma olmadan güven oluşturmaya dayalıysa, o zaman tercih edilecek yol, çevrimiçi bir platformdur. E-posta bütün müşteri dönüşümü yöntemlerinin kralıdır! İşte bu yüzden bütün e-posta adreslerini yakalamalı ve saklamalısınız.
Güven yaratmak satış ve para getirmenin en önemli noktasıdır. Eğer potansiyel müşteriniz size güvenmiyorsa, müşterinin gerçekten istediği ve almaya niyetli olduğu bir şeyi satıyor bile olsanız size tek bir kuruş dahi harcamayacaktır. Geleneksel satışta güvenilirlik profesyonel görünerek ve yüzyüze promosyon teklifleri vererek sağlanıyordu; ama eğer işiniz internet üzerinde veya internet ile bağlantısı varsa ve stratejiniz online satış yapmak ise, kişisel karşılama ve görüşme olmadığı için zaten bir dezavantajınız bulunur. Bu makalede markaya sadık müşteriler nasıl oluşturulur ve bunun karşılığında potansiyel müşterilerin maillerin uzun bir listesi ve e-posta pazarlamanızı geliştirmek için sosyal medya’yı işe katarak bu mailler nasıl kullanılır, size tanıtımını yapacağız.
[include-page id=’18525′]
Müşteri dönüştürme yöntemlerinin kralı!
Online iş yürütmek müşteri bağlantıları bulmayı oldukça kolaylaştırır. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için mutlaka bizim sosyal medya pazarlaması bölümümüze bir göz atın…. Eğer iyi görünümlü bir web siteniz varsa ve insanlar sizi ziyaret ediyorlarsa, Bloglarınıza, açılan mail listeleri ve reklamlarınız için açılış sayfalarına Call to Action denen Eyleme Çağrı ekranını yerleştirerek kolaylıkla e-posta adresleri toplayabilirsiniz. Müşteri bağlantılarınıza gönderdiğiniz E-posta haber bültenleri ya da kişiye özel postalar bizim Dönüşümlerin Kralı dediğimiz şeydir. Bu arada, yolladığınız maillerin içine de birer Call to Action eklediğinizden emin olun!
Müşteri Mıknatısı
İnsanlara e-posta adresi bıraktırmanın en iyi yolu, ilginç bir şeyi ücretsiz olarak vermektir. Biz Cloudnames olarak, potansiyel müşterilerimize farklı rehberler ve değerlendirme raporları sunuyor ve sağlıyoruz. Web tasarımı, SEO ve sosyal medya pazarlaması konularında bilgilerimizi paylaşıyoruz. Bunların yanında, internet siteleri ve sosyal medya pazarlama planları ile ilgili ücretsiz değerlendirme raporları hazırlıyoruz. Diğer seçenekler, e-kitap, rapor, sunum, eğitim ve kurslar gibi hizmetleri hediye etmek olabilir.
Önemliolan web sitesi ziyaretçinizin ilgisini çekebilecek temada şeyler vaad etmek ve bunların işinizle alakalı ya da bağlantılı olmalarıdır. Burada hedef, ürün ve servisleriniz hakkında bilgiler gönderebileceğiniz; gereksiz içeriklerle spam gibi görünmeyen ancak potansiyel müşterilerin ya da mevcut olanların ilgisini çekecek e-mailler yollayabileceğiniz e-posta adresleri toplayabilmektir.
Eylem Çağrısı ve Kampanya Açılış Sayfaları
Bağlantıları çeken mıknatıslarınızı hazır hale getirdiğiniz zaman, potansiyel müşterilerinizin, sizin ücretsiz hizmetlerinizden haberdar olmalarını sağlamalısınız. Bunu yapmanın pek çok yolu vardır: Web sitenize, bütün ücretsiz hizmet ve ürünlerinize erişimin mümkün kılındığı bir alan hazırlamalısınız. Bizim tavsiyemiz, Bloglarınıza Eylem Çağrısı ekranları yerleştirmektir (Yazının başında gördüğünüz gibi). Diğer bir yol ise belirli bir kampanya açılış (landing) sayfası tasarımı yapmanızdır. Bu sayfalar, tek bir amacı olan ayrı sayfalardır: Bağlantıların bilgilerini toplamak! Açılış Sayfaları ve Call to Action (Eylem Çağrısı) nasıl hazırlanır öğrenmek için, etkili bir web sitesi yapabilmeniz için tasarlanmış rehberi inceleyin.(link to landing page)
Sosyal medyada kampanya ve blogunuzu tanıtmak
Müşteri mıknatıslarınızı tanıtmanın en iyi yolu, Facebook, Linkedin, Twitter, Google+, Instagram ve Pinterest ve hatta Google Adwords gibi sosyal medya kanalları üzerinden tanıtım yapmaktır. Blogunuzda ilginç bir makale yazarak, az önce değindiğimiz sosyal medya kanallarından herhangi biri üzerinden yüzlerce potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz. Eğer içeriğiniz yeteri kadar iyiyse, müşteri mıknatıslarınıza ve işinize güven ve ilgi oluşturursunuz! Bu makaleden, sosyal medya pazarlaması ile ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.
E-posta oluşturmak
Şimdi potansiyel müşterilerinizin ve onların e-posta adreslerinin uzun bir listesi olduğuna göre, onlarla diyalog başlatmanın tam sırası! Onlara düzenli bir haber bülteni gönderebilir ya da, farklı mail listelerinde bulunan hedeflere özel kampanyalar düzenleyebilirsiniz. Veya ikisini birden yapabilirsiniz! Mail yollarken aşağıdakilere dikkat etmelisiniz:
- Hemen konuya girin.
Herkese bir yığın mail geliyor, bunun için, alakalı ve bağlayıcı bir içerik ya da imajla dikkat çektiğinizden emin olun.
- Ziyaretçilere eşsiz bir içerik sunun.
İnsanlara mailinizi okutmanızın tek yolu içeriği harika tutabilmektir. Eğer değilse, göndermeye bile zahmet etmeyin.
- Resmi olmasın.
Çok resmi mailler tuhaf görünürler. Şüphesiz doğru yazılmalı ve gerçeğe dayanmalıdır ancak mail genel itibariyle gayri resmi olmalıdır. Hatta biraz da komik olursa çok daha iyi!
- Müşteri anlayın
Farklı müşterilere farklı şekillerde davranmanız gerekmektedir. Maillerinizi kişisel yapın ve önceki konuşmaları da dahil edin. Her mailde aynı şeyi tekrar tekrar yazmayın.
- Açık ve net bir Call to Action/Eylem Çağrısı hazırlayın
Başarmak istediğiniz, amaçladığınız şey potansiyel müşteri için anlaması kolay olmalıdır. Alıcın sipariş, randevu, rezervasyon, takvim daveti, online alışveriş ve ürün detayları, daha fazla bilgi talebi, indirme talebi gibi geri dönüşler yapmasını sağlayacak içerikle bezenmiş kolay bir mail atın.
- Takipte kalın
Bu en önemli nokta. Her zaman söz verdiğiniz gibi teslim edin ve unutmayın ki sabır ve anlayışlı olmak her zaman kazandırır! Beş e-posta bizim tavsiye ettiğimiz maksimum miktardır. Daha fazlasını yollamak takipçilik değil, rahatsızlık vermek olur. Tabii bu durum haber bülteni için geçerli değildir.
Bağlantıları nitelendirmek
İşinize ve topladığınız bağlantıların hacmine bağlı olarak, tek tek takibe başlamadan önce bağlantılarınızın özelliklerine bağlı olarak onları gruplandırmak isteyebilirsiniz. bu işlemleri otomatik olarak yapmanızı sağlayacak pek çok sistem bulunmaktadır. Bu arada ekibinizin, size ve ürünlerinize içten bir ilgisi olan fırsatlar üzerinde çalıştığından emin olun.
Cloudnames’te ne yapıyoruz
Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi, sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.
Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, +90 (212) 243 7991 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçebilir ya da salestr@cloudnames.com adresine e-mail göndererek sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz; ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakın size anında dönüş yapalım.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Pazarlama Bütçenizi nasıl daha etkin kullanırsınız
- Y jenerasyonunu Dikkatini nasıl çekersiniz
- Sosyal Medya Pazarlamasının işletmelere maliyeti
Dijital pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blogumuzu takip edin. Ünlü markalardan gelen Mailler satın alma kararınızı nasıl etkiliyor? Lütfen bize yorum alanlarını doldurarak bildirin ve altındaki ikonara tıklayarak arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir.