girişimciliğe ilk adım

Doğru fikrin peşinden gidin

Son zamanlarda neredeyse herkesin kendisini bir girişimci olarak adlandırdığını görüyoruz. Hatta çoğu, hit olacak bir sonraki fikrin kendilerinde olduğuna inanıyor. Fakat görülüyor ki sadece bir kısmı bu başarıyı elde edebiliyor, çünkü çoğunun bu yolculuğu nasıl geçireceklerine dair hiç bir fikri yok.

 

Liberal ekonomi sayesinde, ekonomik politikalar günümüzde artık kolektif kurumlara ya da kısaca devletlere artık bağımlılığı azalmış durumda. Serbest piyasanın gelişmesiyle artık fikirlerimizi kolaylıkla hayata geçirebiliyoruz! Peki insanların ürün ya da hizmet oluşturmalarında yeni adımları cesurca atmalarında bu sistemsel teşvik yeterli oluyor mu?

 

Günümüzde pasif girişimcilik (wantrepreneur) adlı bir terim yaygınlaşmakta. Girişimci olmak isteyen ya da bir işletme açmak isteyen fakat bir türlü bu sürece başlayamayan insanlar için kullanılan bir terim olarak kullanılmaktadır.

 

Çoğu pasif girişimci, bu girişimcilik sürecinin gerçekliğinin ve ne kadar mücadele gerektiğinin, daha da önemlisi bu süreçlerin kişiden kişiye değişebileceğinin farkında değil gibi gözüküyor. Örneğin bazıları bu yolculuğa yavaş adımlarla başlar; hayallerinin varlığını daha okul yıllarında farkındadır – bu adamlar işletme dalında diploma almak adına yıllarını da harcarlar! Bazıları ise daha lise eğitimini başlamadan yola koyulma cesaretini gösterebildiğini görüyoruz!

 

Peki bahsedilen bu yolculuk tam olarak nedir? Bu mücadele isteyen süreç dahilinde ne tür adımlar atmamız doğru olur?

 

[include-page id=’18540′]

 

Doğru fikri bulmak

Başlangıçta farkına varmanız gereken ilk şey sizin iş hayatınız ile ilgilidir. Öncelikle kendinize bir sorun; iş hayatınızda aktif ya da spontane bir hayat mı sürmek istiyorsunuz, yoksa rutine koyulmuş bir iş hayatı mı? ya da Yepyeni bir ürün mü piyasaya sürmek istiyorsunuz, yoksa sadece satış mı yapmak tercihiniz olur?

 

Bu tip soruları cevapladığınızdan emin olun ve bu aşamadan sonra seçtiğiniz sektörün ya da iş tipinin günlük rutinleri nelerdir bunu öğrenmeniz gerekli. Çünkü sırf pasta börek yapmayı seviyorsunuz diye açtığınız bir pastane işinde, günün sonunda hiç mutfağa zaman ayıramadığınızı farkına varabilirsiniz.

 

Def Jam’in kurucusu Russell Simmons: “İnsanların ihtiyaçlarına ve neyin hala piyasada bulunmadığına kulak vermelisiniz.” diyor. Bu güzel tavsiyenin yanında biz de bir şey ekleyelim: Orjinal bir şey yaratmaya çok da odaklanmayın, her zaman halihazırda popüler olan bir işin üzerine giderek harikalar yaratabilirsiniz!

 

Steve Jobs’a bir bakın örneğin, o eski telefonlarımızı alıp günümüzde çığır açmadı mı? Peki bunu nasıl başardı? Çünkü Steve Jobs ve ekibi var olan bu ürünlerde neyin eksik olduğunu farkedebilmişti. Bu yüzden halihazırda başarılı olan bir işletmenin başarı sürecini iyi değerlendirerek eksik olanları tamamlamaya odaklanabilirsiniz.

 

 

Endişelenmekten Vazgeçin

McDonald’ın kurucusu Ray Krock’un ünlü bir deyişi var, kendisi girişimcilik ile ilgili şöyle diyor: “Risk seven bir yapınız bulunmuyorsa, iş hayatından defolup gitmelisiniz.” Düzenli bir gelirden, sermayeden kopmak zor olabilir, her daim başarısızlık korkusu sizi yorabilir.

 

Fakat bu yolculuğun olmazsa olmazı zaten doğru zamanda ve doğru şekilde risk almaktır. Girişimciler hiç bir zaman başarısızlıklarının kendilerini esir almalarına izin vermezlerken pasif girişimcilerin kolaylıkla cesareti kırılır.

 

Örneğin “Angry Birds” Ravio’nun 52. girişiminden sonra piyasaya sürüldüğünü biliyor muydunuz? Lansman gösteriminde oyun beklenilenin çok da altına bir satış gerçekleştirdi. Fakat daha sonra 2010 yılında Angry Birds’ün UK App Store’a yerleşmesiyle çarpıcı bir şekilde satış sıralamalarında ilk sıralara yerleşti ve 275 gün kadar da bu sırayı korumaya devam etti!

 

[include-page id=’18540′]

 

Araştırma ve Deneyim

“Vizyon takip edin, parayı değil; para elbet sizi takip edecektir.” Tony Hsieh (Zappos’un CEO’su)

 

Beşten fazla sayıda startup bulun ve bunların zaman içerisinde geçirdiği süreci inceleyin. Böylelikle siz de aynı yola koyulduğunuzda hangi adımları atacağınızı kestirebilirsiniz. Para almadan da bir müddet bunlardan birine yardımcı olmayı deneyebilirsiniz. Gönüllülük esasında bir anlaşma olacaktır fakat başkalarının hataları, deneyimleri ve gelişimini bizzat gözlemleyeceğiniz harika bir fırsat da yakalamış olacaksınız. Ya da bir anda şirket kurmak yerine bu hayatın zorluklarını bizzat deneyimleme imkanı için bir şirkette en az beş yıl kadar çalışabilirsiniz.

 

Ardından aklınızdaki fikri değerlendirmek amacıyla Google ve Sosyal medya platformlarından basit bir araştırmayla potansiyel rakiplerinizi takip edebilirsiniz. Karşılaşacağınız benzer fikirleri görünce inanamayacaksınız! Fakat unutmayın; sırf diğerleri benzer ürün ya da hizmetleri sunuyor diye kendi işletme modelinizin kötü bir fikir olduğu anlamına gelmiyor.

 

Var olan çoğu startup var olan pazarı yerle bir etmeye yetebiliyor – Uber, Airbnb ve hatta Google’a bir bakın örneğin. Bu şirketler, var olan rakip oyunculara rağmen görünürlük elde edebilmiş başarılı şirketler haline gelebildiler. Rakiplerinizin kim olduğunu ve işlerini nasıl yürüttüklerini iyi gözlemleyebilmek bazen kendi ürün ve hizmetlerinizi geliştirmek için size fikir sağlayabilir.

 

Fikrinizi bir sonraki aşamaya götürün

“Fikirler kolay bulunur; zor olan onları hayata geçirmektir.” AllTop’un kurucusu Guy Kawasaki

 

Ne kadar küçük bir adım olursa olsun harekete geçme zamanı geldiğinde tüm girişimciler derhal işe koyulurken pasif girişimciler küçük bir zorlukta işe koyulmamak için bahane ararlar. Bu yüzden, hazır hissedip hissetmemenize bakmaksızın – ki hiç bir zaman hazır hissetmeyeceksiniz – bilgi yoğunluğu ile sıkışıp kalmamanız ve sadece harekete geçerek edinebileceğiniz bilgi ve deneyimleri şansının her zaman farkında olmanızı tavsiye ediyoruz.

 

Startup’ınız için hayalinizdeki ekibi kurarak işe başlayın. Deneme aşamalarında ise sosyal medyadan yardım alın. Facebook ve Twitter gibi sosyal medya platformları araştırmalar için kullanabilirsiniz. 2011 yılında örneğin Walmart Cake Pops diye bilinen lolipop şeklinde kek yapım aletini satışa sürmeyi planlıyordu, ve bunun için WalmartLabs ekibi talep karşılaştırması yapmak üzere sosyal ağ chat odalarından yardım almaya koyuldu. Ekip bu cake-pop pişirme mutfak aletini, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya kanallarından gelen etkileşim verilerinden ve müşteri talepleri doğrultusunda yeniden şekillendirerek piyasaya sürdü.

 

Cloudnames’in arkasındaki ekip de yıllar içerisinde 50 farklı startup kurmuş ve yüzlerce yeni ürün piyasaya sürdü. Pazarda bir talebin olup olmadığını deneme imkanı olmadan ancak yüksek meblağlarda yatırım yapararak yeni bir ürün piyasaya sürebileceğiniz zamanlardan geçmiştik.

 

Neyse ki bu günler geride kaldı; günümüzde girişimciler üretim sürecine yatırım yapmadan önce gerçek müşteriler ile testler gerçekleştirebiliyor. Sürecin en erken safhalarında bile müşterilerle etkileşime geçerek minimum yatırım ve risk oranı ile işletme fikrinizin değerini bir üst aşamaya geçirebilirsiniz.

 

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

 

Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Bunun yanında web sitenizi yönetiyor ve düzenli aralıklarla güvenlik sağlama ve güncelleştirme de sağlıyoruz..

 

Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlamanın yanında, e-mail ve banner reklamları gibi diğer online pazarlama kampanyalarıyla da ilgileniyoruz. Bunun yanında dijital gelir elde etmenizde size yardımcı olacak grafik tasarım, fotoğraf, video gibi diğer unsurlar da hizmetlerimiz arasındadır.

 

Bizimle irtibat kurmak için lütfen iletişim adreslerinizi bırakın!

 

[include-page id=’18540′]

 

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

 

Girişimcilik ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Girişimcilik ile ilgili sizin deneyimleriniz neler oldu? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!