Facebook haber akışını düzenleyen algoritmasını yeniden değiştiriyor. Kişilerin yakın çevrelerinin ve arkadaşlarının yaptığı paylaşımların öncelikleri arttırılırken, az beğenisi ve az paylaşımı olan işletme sayfalarının önceliği azaltılacak. Eğer Facebook’u pazarlama amaçlı kullanıyorsanız reklamlarınızın daha az ilgi çekeceğini görebilirsiniz.
Amerikan Medyasına göre, kullanıcılar Facebook duvarlarında kişisel mesajları daha az paylaşma eğilimindeler. Facebook CEO’su Mark Zuckerberg de Facebook Haber Akışınızdaki öncelikleri değiştirmeye karar vererek oyunu değiştirmeye hazırlanıyor.
Facebook’a baktığınızda gördüğünüz Haber Akışı, Facebook Yapay Zeka’sı (algoritmalar olarak da adlandırılır) tarafından yönetilmektedir. İşte bu algoritmalar göreceğiniz içeriğe saniyeler içinde karar veriyor.
Eğer Facebook arkadaşlarınız ve beğendiğiniz sayfaların yaptığı tüm paylaşımları size gösterseydi günde 1500 paylaşımdan fazlasını görürdünüz. Facebook kullanıcılarının en iyi kullanıcı deneyimini yaşamaları için, haber akışını en uygun içeriğe göre önceliklendiriyor.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, +90 (212) 243 7991 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçebilir ya da salestr@cloudnames.com adresine e-mail göndererek sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz; ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakın size anında dönüş yapalım.
[include-page id=’18540′]
Sabit Değişiklikler
Facebook’un sır gibi saklanan algoritmalarında yaptığı değişiklikler, sosyal medya hesaplarından web sitelerine trafik çekmeye çalışan işletme sahiplerini büyük oranda etkiliyor.
Yakın zamanda Facebook, Haber Akışında büyük bir güncelleme yaparak , aile ve arkadaşlara öncelik verileceğini doğruladı. Mesajlarında şöyle belirttiler:
‘Haber Akışı’nın amacı insanlara onlarla en alakalı olan hikayeleri göstermektir. Bugün, aile ve arkadaşlarınızın paylaşımlarını daha fazla görmenize yardımcı olacak Facebook Haber Akışını uygulanacak bir güncellemeyi duyuruyoruz.
2006’da Haber Akışı’nı tanıttığımızda, bugün yüzleştiğimiz zorlukları tahmin etmek zordu. Bir insanın tüketebileceğinden çok daha fazla bilgi var. Geçen on yıllık sürede, bir milyardan fazla insan Facebook’a katıldı. Ve şimdi de her geçen gün düzinelerce hikaye paylaşıyorlar.
Bu nedenle Haber Akışı’ndaki hikayeler sıraya konuluyor. -böylelikle insanlar önemsediklerini önce görüyorlar ve arkadaşları ile ilgili önemli şeyleri kaçırmıyorlar. Eğer sıralama olmazsa, insanlar iletişime geçemez ve tatminsiz ayrılırlar. Dolayısıyla en önemli işlerimizden biri de bu sıralamayı doğru yapmak.’
Açıklamanın tümünü bu linkten okuyabilirsiniz.
[Tweet “Facebook Haber Akışını değiştirerek algoritmasını yeniden düzenliyor @cloudnames_TR”]
Daha ilginç bir Haber Akışı
Bu güncelleme, Facebook’ta yakın arkadaşların güncellemelerinin, güncel haberlerden, gruplardan ve işletme sayfalarından daha öncelikli olacağı anlamına geliyor. Facebook Haber Akışını değiştirmesi ile tüm kullanıcılar için daha da ilginç hale getirmeyi amaçlıyor. Dolayısıyla Sosyal Ağ’da daha iyi kullanıcı deneyimi ile daha fazla trafiğe yol açmasını umuyorlar.
Bu güncellemeden beklenen en büyük sonuçlar ise Facebook üzerinden web sitelerine daha az trafik ve reklamverenler için daha büyük bütçeler olacak gibi görünüyor.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, +90 (212) 243 7991 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçebilir ya da salestr@cloudnames.com adresine e-mail göndererek sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz; ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakın size anında dönüş yapalım.
[include-page id=’18525′]
Facebook kaynaklarda değişiklik yapmadıklarını savunuyor
Bu açıklama Haber Akışı’nın ‘trend konular’ı ile ilgili bir skandalın hemen arkasından geldi. Bu skandalda eski çalışanlardan biri, kamuya Facebook Haber Akışını trendlerinin taraflı olduğuna dair şüpheleri olduğundan bahsediyordu. Buna göre Facebook politik amaçlar veya Facebook’un beğendiği ve beğenmediklerine göre yüksek veya düşük sıralamalar öneriyordu.
Facebook, Algoritmalarının her bir kullanıcı için öncelikleri sıraladığını açıkladılar. İki farklı kullanıcının değişken trend sıralaması almasının sebebi de bu. Ve Facebook politik ilgilerin sıralamaya etki etmediğini belirtti. Facebook, kaynaklara da kayırma yapmadığını ekledi.
Cloudnames’te ne yapıyoruz
Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi, sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.
Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, +90 (212) 243 7991 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçebilir ya da salestr@cloudnames.com adresine e-mail göndererek sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz; ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakın size anında dönüş yapalım.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Mark Zuckerberg Nasıl korunuyor
- Facebook F8 Konferansı
- 5 adımda dijital stratejinizi geliştirin
Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Facebook’un haber akışı algoritmalarındaki güncellemeler sizin kullanımınızı etkilediğini farkettiniz mi? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!