Daha önceki “Neden e-mail listenizi hemen oluşturmaya başlamalısınız” isimli makalemizde e-mail abone listelerini hemen belirlemenin öneminden, avantajlarından ve müşterilerinizle kurmanız gereken ilişkiden, bunu nasıl devam ettirebileceğinizden bahsetmiştik. Bu yazımızda ise Email Abone Listenizi nasıl oluşturabileceğinizi anlatıyoruz.
Şimdi ise bu listeyi belirlemeyi, e-mail pazarlama kampanyanızı ve hemen işe koyulmanızı sağlayacak avantajlardan bahsedeceğiz. E-Mail markanızla ilgilenenleri müşteriniz haline getirebileceğiniz en verimli ve ucuz yöntemi haline geldi.
Doğru kullandığınız takdirde, E-mail pazarlaması müşterilerinizle doğrudan iletişim halinde olabileceğiniz en değerli kanallardan biridir. Doğru içerik ve sıklık ile birlikte, müşterinizle ilişkinizi geliştirebileceğiniz gibi, satış kanallarınızı çeşitlendirebilirsiniz, marka sadakatini arttırırsınız ve müşterilerinizle ilgili çok değerli bilgileri öğrenebilirsiniz.
Abone Sağlayıcınızı Seçin
Bir sürü ücretsiz seçenek olsa da kendi ihtiyaçlarınızı iyi belirlemeli ve sizin için uygun olanını seçmelisiniz. Biz Cloudnames olarak, e-mail sağlayıcınızı seçerken ücretli olanları tercih etmenizi öneririz. Bunun nedeni az para harcayarak çok verim alabilecek olmanız. Bu, hedeflerinizde önemli bazı farklar yaratacaktır. İşte burada; Jetpack gibi uygulamalar aboneleri sadece yeni bir blog yayınlandığında günceller. Bu yüzden elden geçirdiğiniz içerikleri güncellediğinizde abonelerinizin bilgileri olmaz. Ücretsiz sağlayıcılar abonelerinize hiçbir rapor vermezler.
MailChimp ve AWeber gibi ücretli hizmetlerde ise abonelerinizin her türlü hareketlerini takip edebilir, ayarlayabilir, kategorilere ayırıp bölgelerine bakabilirsiniz. Size en çok bağlı olanlara daha fazla vakit ayırabilirsiniz. İki ayrı kampanya yapabilir ve en çok tıklananı görebilirsiniz.
Bununla birlikte AWeber 30 gün ücretsiz deneme sürümü verse de MailChimp 2.000 aboneye ulaşana kadar bunu sağlar.
Abonelerin Dikkatini Çekin
Bir sonraki yapmanız gereken şey ise abonelik formunun tasarımıdır. WordPress bir sürü seçenek sunsa da siz kendiniz için en göz alıcı ve kolay olanını seçmelisiniz çünkü hiç kimse bir şey yazmanın zor olduğu ya da neyin nereye yazılacağının belli olmadığı formlara yazmak istemez.
Sonraki adımda bu formun ne için olduğunu çok iyi belirtmeniz gerekmekte. Mesela haftalık veya günlük haberler, haberdar olmak, yardım vb gibi. Daha sonra onları abone olmalarına ikna edecek bir şeyler sunmanız gerekmektedir. Mesela, kupon, indirim, hediye vb gibi ufak hediyelerle cezbetmeniz iyi olacaktır. Unutmayın, bir kere aboneliklerini kazandığınızda, gelecekte size büyük yararlar sağlayacak doğru bir iletişim kanalı kazanmış olacaksınız ve bu da yatırım yapmaya değen bir şeydir.
Basitçe e-mail çevirimiçi iletişimde en etkili yollardan biridir. Yukarıdaki önerileri abonelerinizi kazanmak ve iletişime geçmek için kullanın ve ürünlerinizi dünyanın her tarafına satın ve yayılın. Kullanın veya kaydedin.
Pop-Up’lar ve Varış sayfaları işinize yarayabilir
Biz Cloudnames’te potansiyel müşterilerimizin e-mail adreslerini yakalamak için Optin Monster kullanıyoruz. Bu Pop-up sizi haftalık maillerimiz için e-mail adreslerinizi bize bırakmaya ikna etmeye çalışıyor.
E-mail adreslerini toplamanın bir diğer yöntemi de varış sayfaları tasarlamaktır. Sosyal medya veya arama motoru pazarlamanızı varış sayfanıza kitlenize çekecek şekilde optimize edebilirsiniz. Sitenize çektikten sonra sitenizdeki değerli bilgiler, ürünler ya da servisler karşılığında onlardan e-mail adreslerini isteyebilirsiniz.
İşte size bizim hazırladığımız bir Varış sayfası örneği
[include-page id=’18540′]
Geri Dönüşlerin kralı siz olun
Online iletişimin en güçlü aracı e-mail’dir. Sitenizin müşteri ile olan buluşmasını arttırmak için verdiğimiz ipuçlarını uygulayabilirsiniz. İster uygulayın ya da kaybedin.
Facebook reklamlarına olan dönüşler, reklamı gören kişi sayısının sadece %0,3’üdür. Eğer içeriğiniz çok ilgi çekiciyse en iyi iytimalle %5 oranında olacaktır. E-Maillerin dönüş oranı ise ortalama %20’dir. İşte bu yüzden e-mail pazarlaması geri dönüş oranı en fazla olan online pazarlama türüdür.
İşin özü, e-mail pazarlaması size zaman kazandırır, ayrıca en verimli pazarlama çeşididir.Müşterilerinizin bilgilerine ve işlerine dair bilgilere daha özel bir bakış açısı kazanmanızı sağlar, tabi ki bununla birlikte müşterininizle direkt olarak iletişim kurmanızı sağlar. Bizim tavsiyemiz, hemen kendinize bir e-mail listesi hazırlamaya başlayın.
Cloudnames’te ne yapıyoruz?
Cloudnames, Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için size yardım edebilecek bir dijital ajanstır. Dijital stratejinizi, web sitesiniz, sosyal medya hesaplarınızı, dijital pazarlama çalışmalarınızı, satış ve pazarlama otomasyonunuzu ve bunun gibi tüm karmaşık teknik detayları sizin yerinize yönetebilir, gelirinizi artıran etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.
Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Bununla birlikte, Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlaması, Sosyal Medya Pazarlamanın, gibi ihtiyacınız olan tüm dijital pazarlama çalışmalarını sizin için yönetebiliriz.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.
[include-page id=’18540′]
Konuyla ilgili diğer yazılar
- Müşterilerinizle Sosyal Medya Etkileşiminizi Güçlendirin
-
Yüksek dönüş oranı için Harekete Geçirici Mesajlar Hazırlamak
Eğer Sosyal Medya Pazarlaması hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız lütfen bizi ve blogumuzu takip edin ve bize iletişim bilgilerinizi bırakın Kendi HGM tecrübelerinizi yorum bölümümüzde bizimle paylaşın ve arkadaşlarınızın da haberdar olması için aşağıdaki imgeleri kullanarak onlarla da paylaşın. Paylaşmak umursamaktır.