Arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda olduğunuz takdirde, doğru yürütülmüş SEO size pek çok yeni iş imkanları sağlayabilir. SEO aslında hiç bir hileye ihtiyaç duymayan, sağ duyu gerektiren bir iştir. Eğer doğru içeriği sağlayabiliyorsanız, ziyaretçileriniz her daim söz konusu içeriğin yayılmasını sağlamada size yardımcı olacaktır. Kusursuz bir kullanıcı deneyimi önemlidir; elbette ki iyi işlev gören web sitesinin de burada büyük etkisi bulunuyor. İşte size Google Sıralamalarında Üste Çıkmanın Yolları.
Arama Motoru Optimizasyonu’nuzun (SEO) kurulumunu doğru şekilde yapabilmek, potansiyel müşterilerinizin web sitenize ulaşabilmesini ve böylelikle dijital platformdan da gelir elde etmenizi sağlar. Hangi sektörde çalıştığınız önemli olmaksızın, SERP olarak da adlandırılan Arama Motoru Sonuç Sayfası’nda iyi bir sıralamaya sahip olmak her zaman dikkate almanız gereken bir unsurdur.
Arzu ettiğiniz sıralamalara sahip olmak biraz meşakatli olabilir, fakat bu rehberi adım adım izlerseniz sıralamanızı oldukça yükseltebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise SEO’nun süregelen bir süreç gerektirmesidir. Bir kere başlayıp ve ardından bitirebileceğiniz bir şey değil; tam tersine sürekli ve düzenli olarak güncelleştirilmesi gereken bir araç olmasıdır.
İzlemeniz gereken dört adım bulunuyor
1) SEO araçları seçmek
2) Sayfa içi optimizasyonu ( On site SEO )
3) Sayfa dışı optimizasyonu ( Off site SEO )
4) Arama motoru güncelleştirilmeleri
Eğer karmaşık olduğunu düşünüyorsanız size yardımcı olabiliriz! SEO ile ilgili bilgi almak ister ya da Cloudnames olarak nasıl SEO yönetimi sağladığımızı merak ediyorsanız, çalışma saatlerimiz içerisinde (hafta içi 9-18) +90 (212) 243 7991 numaralı telefondan ofisimize ulaşabilirsiniz. Sorularınızı mail olarak da gönderebilirsiniz: salestr@cloudnames.com
[include-page id=’18540′]
Google arama motoru ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Arama, saniye başına ortalama 50.000 arama ile küresel boyutta %78 oranında bir pazar payına sahiptir! Çinli Baidu sitesi %10 ile ikinci sırayı takip ederken, %6 ile Yahoo ise üçüncü sırada yer alıyor. Sadece arama motorları için geçerli olan belirtilen istatistikte %6’lık kalan dilimi ise Yandex, Bing ve ona benzer diğer arama motorlarını içeriyor. (Kaynak: Internet live stats)
YouTube ve diğer Sosyal Medya kanalları ya da seyahat siteleri bu rakamlara dahil edilmiyor. Google/Alphabet’in sahip olduğu YouTube kanalı da yüksek sayıda bir arama gücüne sahiptir. Hatta tüm arama motoru trafiğinin %2’lik bir dilimini oluşturduğu, kanalın ayda ortalama 3 milyar kadar arama büyüklüğüne sahip olduğu belirtiliyor.
Çoğu web sitesi için Google Arama, anahtar niteliğe sahip. İl önce kendinize şu soruyu yöneltin: Bir şey satın almak istediğinizde bilgi almak için ilk önce nereye başvurursunuz? Çoğu ürün ve hizmetler için benim tercihim kesinlikle Google’dır.
Uçak bileti ya da otel rezervasyonu için başka yollara başvurmuyor değilim; restoran ve kafe söz konusu olduğunda da durum aynı. Bunların dışında pek çok diğer işletmeler için de Google Arama’nın yanında başka kanallara da ihtiyaç duyulduğu bir gerçek.
Fakat, SEO’nun önemi hala devam ediyor. Google Arama ise başarılı olmanız gereken ana kanallardan bir tanesi olarak önemini koruyor.
Araştırmalara göre, satın alma karar sürecinde %90’lık bir dilim ilk adım olarak arama motorlarına yöneliyor. Rakamlara şüpheyle yaklaşabiliriz; fakat düzenli aralıklarla ürün ya da hizmet satın almayan insanların dahil olduğu söz konusu bu rakamların beklenilenden oldukça yüksek olduğunu da size güvenle söyleyebiliriz.
Diğer yandan, ilk sıradakiler en az %30 oranında tıklama elde ederken, sıralamada ilk üçte bulunanlar genel olarak ortalama %65 ile %75 arasında değişen tıklama elde edebiliyorlar. Eğer yüksek sayıda arama için ilk sırayı elde edebilirseniz, web sitenize umduğunuzdan da fazla trafik sağlayabilirsiniz.
Unutmayın, Google AdWords yardımıyla aramalardaki sıralamalarınıza ücret ödeyerek arzu ettiğiniz sıralamaya ulaşabilirsiniz. Arama motorlarından trafik elde edebilmede çoğu şirket için başvurulabilinecek en hızlı yol budur. Arama Motoru Pazarlama (SEM) ile ilgili daha fazla bilgiyi bu makaleden öğrenebilirsiniz: Kusursuz Adwords kampanyası nasıl oluşturulur?
SEO araçlarının seçimi
Arama Motoru Optimizasyonu için SEO araçlarını kullanmanız gerekmez; fakat süreci olabildiğince kolaylaştırdığı da bir gerçek. Bu başlığı ilk sıraya aldım, çünkü yapmanız gereken her şeyi hem hızlı hem de kolay bir şekilde bu araçlar yardımıyla tamamlayabilirsiniz.
Göz önünde bulundurmanız gereken pek çok SEO aracı çeşidi bulunuyor, başlıcaları şu şekildedir
- Web siteniz için eklentiler
- Anahtar kelime araçları
- SEO analiz araçları
Web siteniz için eklentiler
Web siteniz için eklenti seçerek ‘Site içi optimizasyon’ sürecinizi daha kolay hale getirebilir ve her bir farklı sayfayı kolaylıkla etiketleyebilme ve SEO başlığı, meta açıklaması, meta anahtar kelimeleri ve daha fazlasını yapabilirsiniz.
Bu eklentilerin genellikle özel başlık, site haritası, arşivler, kategoriler, güncelleştirme yaptığınız her seferde arama motorlarına pinglemek gibi başka fonksiyonları da bulunuyor. Diğer araçlar ise linklerinizin yönetimini devralır.
WordPress kullandığınız takdirde dikkate almanız gereken bir kaç seçenek de şu şekildedir:
- Yoast tarafından WordPress SEO’su (Çoğu site içi optimizasyon ihtiyaçlarını giderir)
- LinkPatrol (Sitenizdeki tüm linkleri kontrol eder)
- Broken Link Checker (Bozuk linkleri kontrol eder ve kötü kullanıcı deneyimlerini önler)
Anahtar kelime araçları
SEO ile ilgili önemli noktalardan biri de içeriğinizin doğru şekilde Arama Motorları tarafından indekslenmesini sağlamak amacı ile söz konusu içeriği etiketlemektir. 2C bölümünde de belirtildiği gibi; içeriğinizi etiketlerken uygulanması gereken belirli bazı kurallar bulunuyor. Doğru anahtar kelimeyi bulmak, sıralama puanınızın doğru yönde yol almasını sağlayacaktır.
Anahtar kelimelerin istatistiklerinin uzmanı elbette ki Google’dır. Bu yüzden Google Keyword Planner aracını incelediğinizden emin olun. Bu araç sadece anahtar kelime seçmenizde size yardımcı olmuyor hem de tahmini bir arama büyüklüğünü ve diğer pek çok detayı ücretsiz olarak edinmenizi sağlıyor
Diğer bir ücretsiz anahtar kelime aracı ise anahtar kelimenizin kullanıldığı en çok arama yapılan terimleri görmenizi sağlayan bir özellik olmanın yanında otomatik önermede bulunan bir araç olarak KeywordTool.io‘dur.
SEO Analiz Araçları
SEO sıralamanızı daha iyiye götürebilmek için ihtiyacınız olan yardımı size sunabilecek pek çok araç bulunuyor. Bu araçlar aynen Google Arama’da olduğu gibi sitenizin analizinde ve sahip olduğunuz potansiyel ilerlemelerinin var olduğu yerlere nokta atışı yapmanızda size yardımcı olur.
Daha önce Google Webmaster olarak bilinen Google search console ile ilk adımınızı atmanızı öneririz. Böylelikle web sitenizdeki SEO’nun analizini yapabilirsiniz. Bunun yanında daha iyi bir puan alabilmek için neyi düzeltmeniz ya da neyi tamamlamanız gerektiğine dair size göstergeler sağlıyor.
Moz.com, tüm pazarlama aktivitelerinde yardımcı rolü üstlenebilecek pek çok çözüm sunmaktadır. Araçlarının bazıları ücretsiz ve ücretli olanlarının ise 30 günlük bir ücretsiz deneme sürümü var.
HubSpot Website Grader ise tavsiye ettiğimiz diğer bir seçenek. Web sitenizi test ederken, geliştirmeniz gereken tüm unsurları liste halinde size temin etmektedir. Günde 3 URL’ye kadar ücretsiz hizmet sağlıyorlar.
Site içi optimizasyon ( On site SEO )
“Site içi optimizasyon”, web sitenizin navigasyonunu tasarlayabilmeniz üzerine, içerik ve içeriğin nasıl etiketleneceğinin yanında teknik durumlar için size çözümler üretmektedir. Daha kolay bir navigasyon, ekmek kırıntıları (BreadCrumb), site haritası ve kullanıcı deneyimi ile arama motorlarının web sitenize daha kolay sürüklenmesini sağlayabilirsiniz.
Doğru yolda ilerleyebilmek için izlemeniz gereken pek çok kurallar dizisi bulunuyor
-
SEO ve kullanıcı deneyimi
-
İçerik kraldır
-
İçeriğinizi etiketlemek
-
Teknik Optimizasyon
SEO ve kullanıcı deneyimi
Kullanıcı deneyimini daha iyiye götürecek bir site yapmak, SEO’nuzu geliştirecektir. Mükemmel bir kullanıcı deneyimi yaratmada atılacak ilk adım alaka düzeyi yüksek bir içerik sağlamaktır. SEO’nun içerik araması yapan kullanıcılar ile ilgili olduğunu unutmayın. Arama motorlarının hedefi, söz konusu aramalar için alaka düzeyi en yüksek sonuçları kullanıcılarına sunmaktır; SEO kullanıcıların istekleriyle ilgilidir.
Genellikle, insanların üç ana unsuru aradığını düşünüyoruz:
- Bilgi; Sorulara cevap almak için başvurmak
- Ürünler; Satın almadan önce potansiyel tedarikçi sağlama, değerlendirme ve ücret araştırması
- Yerler; Bir yere gitmek için ulaşım bilgileri elde etmek.
Peki, web sitesindeki kullanıcı deneyimini nasıl optimize edebilirsiniz?
- Site navigasyonu anahtar niteliktedir. Kullanıcıyı doğru yönlendirecek ekmek kırıntılarının (BreadCrumbs) yanında site yapısı, arama motoru botları yardımı ve indeksleme kullanın.
- HTML site haritaları ayrıca, kullanıcıların söz konusu içeriklerinizin yerini belirlemesini kolaylaştırmanın yanında arama motoru botlarında yardımcı oluyor.
- Text blocklarda olduğu gibi uzun kuyruklu anahtar kelimeleri, arama sonuçları ile birlikte arama motorlarının görüntülediği unsurlardır. Arama motorları için yüksek alaka düzeyi sağlamanızda ayrıca sizlere yardımcı oluyor.
- schema.org protokol, kullanıcı dostu arama sonuçları yaratırken arama botları için arama deneyimini optimize ediyor.
SEO’da başarı elde edebilmeniz için, site ziyaretçilerinizin isteklerini her daim önde tutmanız gerekir. Onlara sahip olabilecekleri en iyi kullanıcı deneyimini yaşatmaya çalışın.
İçerik Kraldır
Şüphesiz bunu daha önce duydunuz, doğru içeriğe sahip olmak insanların arama yaptıktan sonra sizin sayfanızı bulmasını sağlar, bu kadar basit. Arama sonuçlarında daha iyi sıralarda yer alabilmek için içeriğinizin ilginç olması gerekir.
Kötü bir internet sitesi için SEO yapmanın hiç bir anlamı yok, hiç bir zaman sonuç vermeyecektir çabalarınız. SEO’nun teknik bir iş olduğu doğru ancak insanların aradığı ilginç içerikler üretmenin SEO için önemli olduğunu unutmayın. Çözüm hem iyi içeriğe sahip olmak hem de SEO’nun iyi olması.
Ürün değerlendirmelerini, müşteri yorumlarını, vaka incelemelerini, ürün tanıtımlarını, slaytları, infografik videoları ve şirket tarihcenizi internet sitenize içerik olarak ekleyebilirsiniz.
Çoğu firmanın bol miktarda içeriği mevcut, sadece internet sitelerine koyup ziyaretçileri için erişilebilir hale getirmeleri gerekiyor. Eğer bloğunuz yoksa işe başlamak için oldukça iyi bir adım blog, ilginç içeriğinizi mevcut ve potansiyel müşterilerinizle rahatlıkla paylaşabilirsiniz blog üzerinden.
Kendinize tipik müşterilerinizin ne tür içeriklerden hoşlanacağını sorun. İşinize yarayacak içerikleri belki internette bol miktarda vardır, bunları birazcık elden geçirerek kullanabilirsiniz.
İçeriğinizi Etiketlemek
İyi bir kullanıcımı deneyimi sunduğunuz ve içeriğiniz de oldukça iyi, SEO için bir sonraki adım doğru etiketleme yapabilmek. Başlık etiketi HTML ile ilgili bir unsur olup, arama sonuçlarında arama motorları tarafından görüntüleniyor başlık etiketi. Arama motorları indekslemek için internette dolanırken bu başlık etiketlerine bakıyor, dolayısıyla çok önemli doğru başlık etiketlemesi yapabilmek.
Başlık etiketlerinizin iyi ve içeriğinizle alakalı olduğundan emin olmalısınız. Aşağıdaki kuralları takip etmelisiniz başlık etkiletlerinizi hazırlarken:
- İlk olarak birincil anahtar kelimenizi kullanın
- Sonra ikincil anahtar kelimenizi kullanın
- 55 karakterin altında tutun, sekiz kelime maksimum
- Markanızın ismi daima başlık etiketinde yer alsın
Başlık etiketleri çok önemlidir. İçeriğinizi tarif etmeye odaklanın, anahtar kelimelerinizi ve marka isminizi de ekleyin, hakettiğiniz indekslenmeye erişeceksiniz. Çok fazla anahtar kelime olmasın etiketlerinizde, arama motorları bu numaraya kanmayacak kadar akıllı, yeterli sayıda anahtar kelimeyi eklemeyi de unutmayın.
Görsellerinizi de etiketleyin. Metinler için belirttiğimiz kuralları takip edin ve daha iyi sonuçlar almaya başlayacaksınız.
Tanımlar, meta anahtar kelimeler, kısa URL’ler ve hashtagler ayrıca. Arama motorlarına sizin içeriklerinizi bulmaları ve kullanıcılarına sunmaları için fazlasıyla yardımcı olabilirsiniz. Lütfen arama motorlarını kandırmaya çalışmayın, artık işe yaramıyor bu numaralar.
Teknik Optimizasyon
Site ziyaretçilerinize keyif aldıkları bir deneyim sunmanız oldukça önemli ayırca sitenizin hızlı ve mobil uyumlu olması gerekmektedir. İnternet siteniz mobil erişim için uygun mu? Eğer mobil dostu değilse internet siteniz ya da uzun yükleme süresine sahipse SEO’yu olumsuz etkiler.
Görsellerinizi hız için optimize ettiğinizden emin olun, ön bellek pluginleri mevcut bunun için ayrıca CDN hizmetini de kullanabilirsiniz.
İnternet siteniz mobil dostu mu? Google Mobil Uyumluluk Testi
Yüklenme hızını kontrol edin. Google Sayfa Hızı Ölçüm aracı
Yükleme hızı hizmet sağlayıcınızın teknik alt yapısı ve internet kapasitesiyle de doğrudan bağlantılıdır. Eğer bu konuyla ilgili bir probleminiz varsa Cloudnames’le iletişime geçebilirsiniz. Alt yapı olarak dünyanın en büyük barındırma alt yapısı olan Amazon bulut platformunu kullanıyoruz. Amazon bulut platformu hız, güvenlik, kapasite ve güvenilirlik açısından dünyanın önde gelen sistemi.
Eğer sorunuz ya da yardıma ihtiyacınız varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Ofsimize çalışma saatlerimiz içerisinde (hafta içi 9-18) +90 (212) 243 7991 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz. Sorularınızı mail olarak da gönderebilirsiniz: salestr@cloudnames.com adresine mail gönderebilirsiniz ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirsiniz ve anında size ulaşırız.
[include-page id=’18540′]
Site Dışı Optimizasyon ( Off Site SEO )
Site dışı optimizasyon sitenizde olmayan ama arama motoru sonuç sayfası sıralamanızı etkileyen her şeydir. Kısaca öteki internet sayfalarında ve sosyal medyada yer almanızdır. Genel anlamda bulunma ihtimalinizi etkilediği için oldukça önemlidir sıralama için.
Arama motorları hangi içeriğin kullanışlı olduğuna karar vermek için farklı algoritmalar kullanır, kullanıcı tepkilerinden daha iyi nasıl anlayabilirsiniz hangi içeriğin iyi olduğunu? Eğer içeriğinizi beğenen, paylaşan ya da linkini kullanan çok ziyaretçiniz varsa içeriğinizin kullanışlı olduğu anlamına gelir.
Odaklanmanız gereken ana konular şunlar
- Link İnşası
- Sosyal Medya
Bağlantı Oluşturma
Sayfa dışı SEO metodlarından en popüleri web sitenize bağlantılar oluşturmaktır. Temel olarak diğer pek çok internet sitesinde web sitenizin bağlantısının bulunması siteniz üzerindeki otoritenizi artırır. Sizin göreviniz, kendi içeriğinize rakiplerinizinden daha fazla bağlantıya sahip olmaktır. Böylece, arama motorları sizin sitenizin harika içeriğe sahip olduğunu fark ederler.
Siyah şapka bağlantı oluşturma (black hat link building) yöntemlerini kullanarak Google’ı kandırabileceğinizi düşünmeyin. Algoritmaları sadece bağlantıları sayacak kadar basit olmaktan çok daha zekidir. Link oluşturma ağlarındaki basit hileler, dizinler, forumlar ve sosyal medya yorumlarında sitenize verilen bağlantılar vb. işe yaramayacaktır. Aslında bu eski moda teknikleri kullanırsanız muhtemelen arama motorları, özellikle de Google tarafından cezalandırılırsınız.
Cezalardan korunmak için, %100 güvenmediğiniz sitelere bağlantı verirken “takip etme” (nofollow) kodunu ekleyebilirsiniz. Genelde, güvenilir bir kaynaktan gelen, yüksek otorite değilse bunu bütün bağlantılarınız için yapmalısınız. Ayrıca, ceza almamak için reklam görsellerine bağlantı verirken, yorumlara bağlantı eklerken veya bağlantı paylaşımında kullanılacak diğer bağlantılarda ya da satış bağlantılarına “takip etme” (nofollow) kodu eklemelisiniz. Bunu bağlantınızın sonuna veya bağlantı eklentinize rel=”nofollow” ekleyerek yapabilirsiniz.
Şimdi muhtemelen kendinize soruyorsunuz: İyi bir bağlantı nedir? Bir numaralı kural nicelik yerine kaliteli bağlantılar almaktır. Düşük otoriteli sitelerden veya bloglardan bağlantılar almak bir değer sağlamaz. Kanaat önderlerinden ve büyük sitelerden bağlantılar almak değerlidir. Almak istediğiniz bağlantılar, Google tarafından “doğal bağlantılar” olarak adlandırılır ki bu, birileri içeriğinizi beğeniyorsa ve doğal olarak ona bağlantı veriyorsa sizin otoritenizi güçlendirileceği anlamına gelir.
Akla gelen bir sonraki soru: Yüksek kaliteli doğal bağlantıları nasıl alırsınız? En açık cevap insanların beğendiği yüksek kaliteli içerik yayınlamaktır. Ziyaretçilerimizin hoşuna gideceğini düşündüğümüz değerli içerik yayınlayan sitelere bağlantı veririz ve diğer siteler de bizim sitemizde beğendikleri içeriği keşfettiğinde bize bağlantı verir. Bu kadar basittir.
Bunu yapmanın başka yolları da vardır ama dikkatli olmanız gerekir. Elbette ki kendi alanınızdaki diğer kanaat önderleriyle ilişkiler kurup onların ilgisini çekerek bağlantı alma şansınızı artırabilirsiniz. Eğer değerli bir blog yazısı yayınlarsanız veya şık bir ürün piyasaya sürerseniz onları bilgilendirebilirsiniz ve eğer beğenirlerse içeriğinize bağlantı verebilirler. Bir diğer yol ise sitenize konuk yazarlar almak ve başka bloglara konuk yazar olmaktır.
Sosyal Medya
Otorite inşasında Sosyal medya fazlasıyla önemli rol oynuyor . Sosyal medya profillerinizin iyi olması sıralamanızı yükseltmeye oldukça yardımcı oluyor. Facebook sayfanız da web sitenizle ilgili link paylaşmanız “nofollow” link olarak kabul edilse de, ziyaretçileriniz linkli paylaşımlarınızı beğenip paylaşırsa sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olur.
Bu yüzden linkli paylaşımlarınızı sosyal medya üzerinde pazarlamanız otoritenizi inşa etmenize yardımcı olabilir. İyi içeriklerinizi sosyal medya üzerinde pazarlamanız, insanların içeriklerinizi görüp beğenip ve paylaşmaları link inşaasından daha kolaydır. İki stratejide birazcık sabırlı ve ısrarlı olmayı gerektiriyor.
Site dışı SEO malesef site içi SEO’dan daha zordur ve vakit alır ancak ikisi de çok önemlidir. Eğer ön sıralarda çıkmak istiyorsanız ikisini de yapmanız gerekiyor. İyi bir internet sitenizin olmasına ve içeriğinizin çok iyi olmasına odaklanmanızı tavsiye ediyorum. Sosyal medya üzerinden pazarlayın içeriklerinizi ve link inşaasını ziyaretçilerinize bırakın. Eğer siteniz ve içeriğiniz iyiyse gerisi kendiliğinden gelecektir.
Arama Motoru Güncellemesi
Listedeki son görev internet sitenizde değişiklik yaptığınızda arama motorlarını bilgilendirmeniz. Bütün arama motorlarının internette içerik araması yapan robotları vadır, ancak internette bir milyardan fazla internet sitesi var haliyle internet sitenizi her gün ziyaret etmiyor bu robotlar. İnterenet sitenizde değişiklik yaptığınızda bu değişiklikleri arama motorlarına bildirebilirsiniz.
Yapmanız gereken ilk şey yaptığınız değişikliklerin ya da URL’nin çalıştığından emin olmak, Fetch as Google aracıyla yapabilirsiniz. Google arama aracının parçası olan uygulama URL’nizde problem varsa bu problemleri bildiriyor size.
URL’niz onaylandıktan sonra indekse bildirebilirsiniz (submit to index) Google’a güncellediğiniz URL’yi indekse dahil etmesini istiyor bu işlem. “Submit to Index” sekmesinin çalışabilmesi için 4 saatten daha eski olmayan masa üstü ya da akıllı telefon Googlebot’unu kullanan tamamlanmış, yarım ya da yönlendirilmiş fetch durumunun olması gerekmektedir.
Sıralamanıza zarar verecek problemler
Arama motoru sonuç sayfasında daha iyi sıralamada olabilmek için neler yapmanız gerektiğini okudunuz, birazda sıralamanızı düşürebilecek problemler üzerine konuşalım.
Kırık linkler, navigasyon problemleri, teknik problemler, uzun yükleme süresi gibi kötü kullanıcı deneyimine sebep olan problemlerin sıralamanıza zarar verdiğini zaten belirttik.
Siteniz mobil dostu değilse başınız dertte demektir. İçeriğiniz iyi değilse, mobil dostu olmaması daha da fazla zarar verir sıralamanıza. Bu kolaylıkla düzeltilebilecek bir problem.
Düşük site otoritesi listedeki bir sonraki problem. Bu düzeltilmesi zor bir problemdir çünkü zaman alır ve odaklanmanız gerekir bunu çözmek için. Bazı “SEO uzmanları” siyah şapka link inşasına yönelmeyi tercih eder ancak bu SEO’nuza daha da zarar verir. Siyah şapka link inşaasında blog yorumlarını ve sosyal medyayı linklerinizle spamlarsınız ayrıca sahte linkler inşa edersiniz. Ayrıca düşük sayfa otoritesine sahip siteler cezalandırılmanıza sebep olabilir. Doğal olmayan bütün link inşası metodları sıralamanıza zarar verir.
Sıralamanızı düşürecek başka yollarda mevcut, başka internet sitelerinin içeriklerini çalarsanız Google içeriğinizin kopya olduğunu anlayıp internet sitenizi cezalandıracaktır. İçeriğinizin minimuum %60’ı size ait olmalı, ve başkalarına ait içerikleri kullanırken çok dikkatli olmanızı tavsiye ediyorum.
Eski günlerde SEO’nuza yardımcı olacak pek çok hile mevcuttu ancak bu teknikler artık cezalandırılıyo. Dolayısıyla SEO’nuza odaklanırken çok dikkatli olmanız ve eski hilelerden uzak durmanız gerekiyor. Kullanıcılarınızın daha iyi deneyimler yaşamasına odaklanın. Google bütün hileleri çözmüş durumda dolayısıyla kullanıcılarınız sitenizden ne kadar memnun kalırsa sıralamanız o kadar artacaktır.
Cloudnames’te ne yapıyoruz
Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.
Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz.
Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlamanın yanında, e-mail ve banner reklamları gibi diğer online pazarlama kampanyalarıyla da ilgileniyoruz. Tüm bunların yanında dijital platformda gelir elde etmenizde size yardımcı olacak grafik tasarım, fotoğraf, video, metin içeriği oluşturma gibi diğer unsurlar da hizmetlerimiz arasındadır.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Sosyal Medya Pazarlama Planı nasıl hazırlanır?
- Modern Web Tasarım Trendleri
- Sizin için tasarlayabileceğimiz 30 harika Web Sitesi
Sosyal Medya ve İçerik Pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Web siteniz arama motorlarına optimize mi? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!