Star-Wars-101

Star Wars 101: Pazarlamanın Karanlık ve Aydınlık Tarafı

Galaksi tehlike içerisindeydi. Heyecan normal seviyenin üstündeydi. Güç bize yol göstermek ya da hizmet etmek için uyanmak üzereydi. Karanlık ve Aydınlık, Jedi ve Sith arkadaşlar taraflarını seçmeye başlamıştı. Maceraydı bu akıllı insanlar için. Çok öğrenilecek şey var Star Wars’tan.

Star Wars 6 film, 1 animasyon filmi, 2 animasyon serisi ve bir sürü bilgisayar oyunu, çizgi roman, kitap, oyuncak ve hayranlık kurgularıyla (fan fiction) tüm zamanların en başarılı markalarından biri. Bugün, 17 Aralık,eğitimleri, yaşları ve ilgi alanları birbirinden çok farklı insanlar “ Güç Uyanıyor” filmini izlemek için bir araya gelecek. Bu başarıdan öğrenilecek çok şey var açıkcası.

 

George Lucas; Star Wars efsanesinin yönetmeni ve senaristi, bize eşsiz bir hikaye anlatarak ve bu hikayenin içinde herkesin sevip kendiyle özdeşleştirebileceği karakterler yaratması Star Wars filmlerinin başarısını perçinledi.

 

İçerik pazarlamasının tanınırlık kazanmak ve popüler olmak isteyen her firma için ne kadar önemli olduğunun en güzel örneklerinden biridir Star Wars. Star Wars’un pazarlayacak çok iyi bir hikayesinin olması tartışmasız ciddi bir avantaj, ancak gene de bu durum iyi içeriğin ne kadar önemli olduğunun kanıtı.

 

Peki Star Wars nasıl kült film haline geldi ve tarihin en başarılı markalarından biri haline dönüştü?

 

[include-page id=’18540′]

 

Uzun zaman önce, çok çok uzak bir galakside…

Her Star Wars filmi aynı cümleyle ve aynı şekilde başlar. Fazlasıyla akıldı kalıcı ve eşşsizdir bu açılış. Pazarlamanın en önemli hedefi de budur: Tanınılırlık!

 

Işın kılıçları, x-wingler, Tie avcıları, Ölüm Yıldızı, Jedilar ve Sithler, Star Wars evreniyle özdeşleşmiş ve anında Star Wars’ın hatırlanmasını sağlayan şeylerden bazıları.

 

Tanınılırlık içerik pazarlaması için fazlasıyla önemlidir, markanınız izleyiciler tarafından tanınmasını sağlar, bu durum ayrıca güven inşasında da önemlidir. Star Wars içerik pazarlamasının en iyi örneklerinden biri orijinal içerikler zaman içerisinde değerlerini kaybetmezler ve tekrar tekrar kullanılabilirler.

 

Kopyala yapıştır içerikleri sevmez insanlar. Tanınır olmanız, paylaştığınız herşeyin insanlar tarafından beğenileceği anlamına gelmez. Kötü içerikler itibarınızı ve güvenilirliğinizi zedeler. Bununla ilgili Star Wars evreninde iyi iyi örnek var; Birincisi genişletilmiş evren. Star Wars hikayesi beyaz perdenin ötesine geçen bir hikaye dolayısıyla Star Wars evreninin bütünlüğünü koruyabilmek için George Lucas genişletilmiş evreni oluşturdu ve belli bir yol haritası çizdi Star Wars’la ilgili içerik üretmek isteyenler için.

 

George Lucas’ın onayı olmadan Star Wars hikayesiyle ilgili hiç bir şey üretilememesine rağmen, zaman içerisinde genişletilmiş evren tam bir kargaşa haline geldi. Özellikle de “Endor Savaşı – 6. Bölün” sonrasında bu kargaşa daha belirgin.

 

İkinci hata, Lucasfilm’in alt firması olan Lucasarts tarafından “Force Unleashed” oyunları sırasında yapıldı. Darth Vader’ın gizli çırağı fikri her ne kadar kulağa hoş gelse de oyunun oynanışı ve hikayesi çok kötüydü. Ayrıca orijinal üçlemenin hikayesi ile çelişen hatta Star Wars evreninin bütün tutarlılığını yitirmesine sebep olan bir hikayesi vardı. Star Wars hayranları kaçınılmaz olarak Force Unleashed’ı ve Star Killer’ı hiç sevmedi.

 

Tanınılırlık ve popülerite kötü içeriğin iyi olarak görülmesini sağlamaz. Hatta markanıza zarar bile verebilir. Bu yüzden Disney LucasFilm’i aldıktan sonra genişletilmiş evrenin artık geçerli olmadığını duyurdu.

 

 

Ben senin babanım Luke…

Kötü karakterler genelde itici ve rahatsız edicidir. Genelde sevmeyiz kötü karakterleri ancak nerdeyse bütün Star Wars hayranları Darth Vader’ı sever. Bütün sith lordları gibi acımasız olmasına ve ayırt etmeksizin herkesi öldürebilmesine, hatta öldürmesine rağmen, Darth Vader’ı severiz. Maskesi, zırhı ve nefes alma efektiyle fazlasıyla ikonik bir karakter olmasının etkisi var bunda.

 

Star Wars evrenindeki bütün karakterler birbirinden ilginç ve havalı, Storm Trooperlar hariç 3 film boyunca tek bir isabetli atışları yok çünkü. Prenses Leia, Han Solo, Chewbacca, ve R2D2 ve diğer bütün karakterlerin çok önemli rolleri var dolayısıyla herkesin kendiyle özdeşleştirip bağ kurabileceği bir karakter mevcut Star Wars evreninde.

 

Özdeşleştirme marka inşasında ve içerik pazarlamasında oldukça önemli bir rol oynuyor. İnsanlar artık sadece ürünleri değil, ürünlerle birlikte değerler ve yaşam tarzı da alıyor.

 

Bunun en iyi örneği enerji içeceği firmaları, marka konumlandırmalarını oldukça iyi yapan enerji içeceği firmaları ekstrem sporlarla birlikte anılır hale gelmeye başladı.

 

Star Wars’ın ana gelir kaynağının filmler olmadığını hatırlatmak gerekir. Oyuncaklar, bilgisayar oyunları, kitaplar ve çizgi romanlar filmlere göre daha fazla ve düzenli gelir sağlıyor marka için.

 

Özdeşleştirme için içerik fazlasıyla önemli. Kötü içeriklerin bütün çabalarınıza zarar vereceğini unutmamak gerekir, kötü içerikler ve kötü kararlar markanızı zedeler. Force Unleashed oyunlarında yapılan hatalar bu durumun en iyi örneklerinden.

 

 

 

Daima iki tanedir, ne fazla ne az. Bir usta ve bir çırak

 

Darh Bane iki kuralını Klon Savaşlarından bin yıl önceki savaşta jedilar tarafından mağlup edildikten sonra koydu. Sithler güç için birbirleriyle savaşmaya fazlasıyla meyillidir ve daima savaşırlar, ancak güçlü ortaklıklar – İyi bir jedi ortaklarını önemser ve ortaklarına güvenir- fazlasıyla önemlidir.

 

Star Wars John Williams tarafından bestelenen epik müzikleri olmasaydı fazlasıyla yavan olurdu. İkonik açılı sahnesinin müziksiz ya da başka bir müzikle başladığını hayal edin. Bu durum görsel ve ses efektleri için de geçerli. LucasFilm, farklı teknolojiler üzerine uzmanlaşan farklı firmaları içinde barındıran George Lucas’ın hayal ettiğinden çok daha büyük bir firmaya dönüştü.

 

Skywalker sound, THX ve öteki firmalar Star Wars filmlerinin kalitesini yüksek tutmak amacıyla kurulmuş firmalardı sinema teknolojisinin gelişmesinde oldukça etkili olan bu firmalar diğer firmalarla da teknolojilerini paylaşmaktan geri kalmadı. Ayrıca Hasbro, Raven Software ya da Bioware gibi firmalar olmasaydı X-wing v Millennium Falcon oyuncaklarımız olmayacaktı, ya da bütün Star Wars hayranlarının favori oyunlarından olan Knights of the Old Republic serisiyle Jedi Knight II Outcast ve Jedi Academy oyunlarını oynayamayacaktık.

 

Dolayısıyla içerik pazarlamasında iyi ortaklar bulmak ve onlarla iş birliği içerisine girmek oldukça önemli. Ayrıca kaliteli içeriğinizin başkaları tarafından kullanılmasına izin vermek ürettiğiniz değeri arttıracaktır ve tahmin ettiğinizden çok farklı yerlere ulaşacaktır içerikleriniz.

 

Star Wars filmlerden çok daha fazlasını içeren bir marka. Tabi ki filmler bu duruma gelinmesinde oldukça önemli bir rol oynadı ancak Star Wars çok büyük bir şeye dönüştü ve büyüyerek dönüşümüne devam edecek.

 

 

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz?

Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

 

Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Bunun yanında web sitenizi yönetiyor ve düzenli aralıklarla güvenlik sağlama ve güncelleştirme de sağlıyoruz..

 

Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlamanın yanında, e-mail ve banner reklamları gibi diğer online pazarlama kampanyalarıyla da ilgileniyoruz. Bunun yanında dijital gelir elde etmenizde size yardımcı olacak grafik tasarım, fotoğraf, video gibi diğer unsurlar da hizmetlerimiz arasındadır.

 

Bizimle irtibat kurmak için lütfen iletişim adreslerinizi bırakın!

 

[include-page id=’18540′]

 

 

 

İlginizi Çekebilecek Diğer Makaleler

 

Yeni İçerik Pazalama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Star Wars markası ve onun başarısı hakkında sizin düşünceleriniz neler? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!