İşletmenizi Başarıya Ulaştırabilecek En İyi Websitesini Nasıl Kurarsınız?

Her ne kadar WordPress web sitesi yapımını kolaylaştırsa da, istediğiniz tasarımı oluşturmak için ihtiyacınız olanları net bir biçimde planlamalı ve nelere ihtiyacınız olacağını belirlemelisiniz. Bu rehber sizlere her acemi web sitesi kurucusunun başlamadan önce kendisine sorması gereken 10 basit soruyu içermektedir.

 

Web Sayfanızın Amacı Nedir?

 

Web sitesi kurmak zaman ve maliyet gerektirir, o yüzden bu konuda net olmak değerlidir. Önemli noktalar şu şekildedir:

 

  • Çevirimiçi alışveriş penceresi – satılan ürünü gösteren ve müşterilere sizin hakkınızda bilgiler veren
  • Satış üretebilecek
  • Yeni, farklı ve daha fazla müşterilerin dikkatini size çekebilecek
  • Ürünlerinizin tanıtımını ve reklamını yapabilecek
  • Pazarınızı daha etkili kullandırabilecek
  • Pazardaki yerinizi belirleyecek; Kobi/pazar lideri/vb. alanlarda
  • Potansiyel müşteri ve abonelikleri oluşturabilecek
  • Fikirlerinizi, düşüncelerinizi ve öğütlerinizi paylaşmanızı sağlayabilecek

 

Uzman önerisi: Eğer web sitenizde birden fazla farklı özellik olmasını istiyorsanız, web sitenizin tasarımını oluşturmak ve hizmetlerinizi sunabilmek adına bu özellikleri önceliklerine göre sıralamanız size çok yardımcı olacaktır.

 

Web Siteniz İşletmenizin Nasıl Bir Netice Almasını Sağlar?

 

Daha açıkça ifade etmek gerekirse, sonuç odaklı ve verdiği hizmetler konusunda detaylı ama tasarımda da bi o kadar sade ve şık olunmalıdır. Web sitesi kurarken, kendinizi spesifik, ölçülebilir ve zamanınızı almayan konulara odaklamalısınız. Mesela;

 

  • Önünüzdeki ay/yıl içinde ne kadar ziyaretçinin ilgisini çekmek istiyorsunuz
  • Her ay/yıl ne kadar çevirimiçi satış/değer üretmek istiyorsunuz
  • Satışlarda müşterilerin yaptığı görüşme oranı
  • Her ay/yıl ne kadar yeni haber bülteni aboneliğine ulaşma rakamları
  • Her ay/yıl ne kadar yeni sosyal medya takipçisi ve paylaşımına ulaşma sayıları

 

İşletme sahipleri her ne kadar bunların hepsini yapmak isteseler de ve bu onlar için zorlayıcı olsa da önceden tasarlanmış eklentiler tasarım süresini azaltmakta ve yayına geçtiği andan itibaren hizmetlerini sunma olanağı vermektedir. Açık hedefler ve neticeler belirlemek size daha doğru kararlar almanızda yardımcı olacaktır.

 

Kimlerin Web Sitenizi Ziyaret Etmesini ve Kullanmasını İstiyorsunuz?

 

En iyi web siteleri sahibinin değil, kullanıcılarının bakış açısına göre tasarlanmıştır. Kendi tecrübeleriniz hakkında bir düşünün. Daha önce bulmak istediğinizi ararken hiç zorlandınız mı? Sadece kararlı kullanıcılar bunda başarılı olur, geri kalanı hemen vazgeçer.

 

Ziyaretçileriniz Kimler Olacak?

 

Kullanıcılar için çalışan bir web sitesi kurmak için, hangi grubu hedeflediğinizi bilmeniz gerekir. Potansiyel ya da var olan müşterileriniz mi? Ya da tedarikçiler ve satıcılar mi? Belirli coğrafik bölgedekiler, ülkelerden, dillerden, yaş aralığından, iş alanları, iş çeşitleri veya sektörlerden mi? Kullanıcı profili hakkında ne kadar net olursanız o kadar kullanıcıya hitap eden site tasarımları oluşturabilirsiniz.

 

Uzman Önerisi: Web tasarımcıları sıklıkla en öncelikli kullanıcı gruplarından iki veya üç tanesine göre tasarım yapmaktadır. Bu, kendinizi kullanıcıların yerine koymanıza yardım edecek ve sitenizi nasıl kullandıkları hakkında fikir sahibi olmanızı sağlayacaktır. Kararlarınızda net olmak kullanıcılarınız için nelerin önemli olduğunu ve nelere ihtiyacı oldukları hakkında size çok yardımcı olacaktır.

 

Kullanıcılarınız sitenizden ne istiyor ve neler yapmaya ihtiyaçları var?

 

Artık hedef kullanıcı kitlenizi biliyorsunuz şimdi ise onların sitenizden ne istedikleri ve neler yapmaya ihtiyaç duydukları hakkında düşünmeniz gerekir ki bu;

  • Okudukları yazılar, makaleler
  • Gezinmeleri, verdikleri sipariş, bakltıkları hizmetler veya alışverişler
  • Yaptıkları rezervasyonlar
  • İndirmeleri, paylaşımları ve hangi yazıları yazdırdıkları
  • İzledikleri videolar
  • Aldıkları destek ve ürün hizmetleri

 

Operasyonel bir site kuracaksanız, kullanıcılarınıza nasıl bir site istediklerini sorun. Siteyi daha kurmadıysanız, kullanıcınız olabilecek müşteriler bulun ve onlara aynı soruları sorun.

 

Kullanıcılarınız Sitenize Nasıl Erişecek?

 

Günümüzde kullanıcılar artan bir şekilde masaüstü bilgisayar kadar laptoplar, tabletler, akıllı cep telefonları aracılığıyla web sitelerine erişim sağlamaktalar. Peki sizin kullanıcılarınız sitenize nasıl erişim sağlayacak? Her cihaza uyumlu ve etkileşimli bir web sitesine ihtiyacınız mı olacak? Bu tür özellikli bir site yapmak maliyete ve zamana mal olacaktır bu yüzden işiniz için bunun ne kadar önemli olduğunu ve değip değmeyeceğini önceden düşünmelisiniz.

 

Birinci Günden Sahip Olmanız Gerekenler ve Sahip Olmaktan Hoşlanacağınız Şeyler

 

Deneysel fikirler üretirken daha birinci günden sahip olmanız gerekenler hakkında çok uzun bir liste çıkarmak kolaydır ama daha birinci günden her şeyi yapmak sizi yavaşlatacaktır.

Kendinizi, sitenizi kurmak için gerekli olacak öncelikleri düşünmeye zorlayın. Neler önce yaplmalı ve daha sonra neler eklenmelidir? Sorulacak sorular şu şekilde olmalıdır:

 

  • Tamamen çevirimiçi alışveriş işlemi çok güzel olabilir fakat bir kılavuz ya da müşteri memnuniyetinden ödün vermeden çevirimdışı ilkeler oluşturabilir misiniz?
  • Blog veya Twitter hesaplarını sağlıklı bir şekilde ve güncel yürütecek gerçekçi bir planınız var mı? Ya da verecek olduğunuz çekirdek hizmetler hazır ve çalışır duruma gelince mi yapacaksınız?

 

Nasıl Bir İçeriğe Sahip Olmalısınız ve Bunu Nasıl Güncel Tutacaksınız?

 

Dünyanın en iyi tasarımı dahi kötü olan içeriği iyi göstermeyecektir. Zaman içinde içeriği yönetmek çok önemlidir. Hepimiz son haberinin birkaç ay ve en son etkinliğinin bir yıl öncesi olan siteler görmüşüzdür. Ana yazıdan menü düğmelerine kadar olan bütün içerik çok önemlidir. Bu yüzden buna zaman ayırıp sitenizi güncel tutmalı ve dinamiklerinize öncelik vermelisiniz.

 

Websitenizin Genel Yapısı Nasıl Olacak?

 

Artık kullanıcılarınızın sitenizde neler yaptıklarını ve nasıl bir içeriğe sahip olmanız gerektiğini biliyorsunuz. Artık web sitenizi ana sayfadan alt sekmelere kadar nasıl organize ve daha kullanışlı yapacaksınız?

Öncelikle ana safanın ve diğer sayfalarla alt sekmelerinin nasıl bir içeriğe sahip olacakları konusunda bir eskiz çizin. Yeni kullanıcıya ve tecrübeli olanına göre nasıl olacağını tahmin etmeye çalışın.

 

Websiteniz ve Sosyal Medya Hesaplarınız Birbiriyle Nasıl Çalışacak?

 

Günümüzde insanların sosyal medyayı ne kadar sıklıkla kullandıklarını biliyoruz. Facebook, Twitter, Linkedin vb gibi hesaplar artık insanların hayatının her alanında yer alıyor. Bazı şirketler artık web sitesi yerine sadece bir Facebook sayfası oluştururken bazıları da ana web sayfasını tutarken bunu bir veya daha fazla sosyal medya hesaplarıyla ilişkili halde yapıyor. Bunun için;

 

  • Rakiplerinizin hasaplarına bakın, nasıl ve hangi şekilde
  • Kullanıcı hedefleriniz sosyal medyayı ne kadar kullanıyor
  • Kendi durumunuzu göz önünde bulundurun.

 

Hangi Websitelerini Sevdiğinizin ya da Sevmediğinizin Nedenleri

 

Var olan web sitelerini araştırmak, kendinizinkini nasıl oluşturacağınız konusunda size hızlı fikirler almanız konusunda çok yardımcı olacaktır. Sektördeki benzer siteleri, rakiplerinizi ve hoşunuza gidenleri araştırın;

 

  • Hangileri hoşunuza gidiyor veya gitmiyor?
  • Neden bu şekilde hissediyorsunuz? Sitenin renkleri,menüleri,vb.
  • En çok hoşunuza giden ilk üç ve son üç siteyi karşılaştırıp, her biri için hoşunuza giden özellikleri belirleyin.

 

Tebrikler,siteniz için gerekli talimatları oluşturdunuz! Şimdi şunları biliyorsunuz:

 

  • Siteniz neleri sunacak
  • Siteniz ne üzerine
  • Siteniz ile ne yapmak istediğiniz
  • Sitenizin ana yapısının nasıl olması gerektiği
  • Şimdi ve ilerisi için içeriğinizin nasıl olması gerektiği
  • Sitenizin nasıl görünmesi gerektiği

 

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız:

Küçük İşletmelerin Sahip Olması Gereken 10 Eklenti

WordPress’te Web Sitesi Oluşturulurken Yapılan 5 Yaygın Hata

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!