Microsoft ve LinkedIn yakın zamanda bir anlaşma yaptıklarını duyurdular. Microsoft, 26.2 milyon dolar değer biçtiği LinkedIn’i peşin olarak aldı. LinkedIn’in CEO’su Jeff Weiner şirketteki görevine devam edecek ve Microsoft’un CEO’su Satya Nadella’ya rapor veriyor olacak. Peki neden Microsoft LinkedIn’i Satın Aldı?
Microsoft’ta büyük gelişmelerin olduğu zaten biliniyordu, ama Microsoft ve LinkedIn’in güçlerini birleştireceği duyurusu medyaya bomba gibi düştü. Dünya genelinde işletmeler, serbest çalışanlar ve iş arayanlar için ağ kurmanın, iletişimin, ve içerik paylaşmanın yeni bir dalgası geliyor.
Microsoft, Skype ve LinkedIn’in birleşmesinden doğan gücü düşünün, bu güç girişimciler için yeni bir networking platformu yaratabilir. LinkedIn dünyanın en etkileyici, özelleştirilmiş ve sürekli güncellenen dijital medya şirketlerinden biri, büyümeye ve güçlenmeye de sürekli olarak devam ediyor.
Aynı zamanda LinkedIn doğru yolda olduğunu da kanıtladı. Geçen yıl, üye sadakatini arttıran mobil uygulamalarının yeni bir versiyonunu tanıttılar. Haber akışlarını en iyi iş içgörüleri aktarması için geliştirdiler ve çevrimiçi pazarda önde gelen öğrenme platformu olan Lynda.com ile de yeni bir pazara girdiler.
[include-page id=’18540′]
LinkedIn ayrıca istihdam ürününün yeni versiyonunu da işletmelere sundu. Bu yenilikler üye sayısı, bağlılık ve finansal sonuçlarda yükselişlere yol gösterdi. Bu da bize LinkedIn kullanıcılarının Microsoft’un temel demografiği olduğunu gösteriyor. Sadece bu da değil; Microsoft’un, uzun soluklu olarak kullanıcılarını kimliklendirdiği bir ağa da ihtiyacı vardı.
Microsoft performansa çok önem veren ileri teknoloji ve yazılıma sahip bir şirket. Misyonları; yeryüzündeki her insanı ve organizasyonu daha fazlasına ulaşabilmeleri için güçlendirmek. Microsoft; LinkedIn kullanıcılarının kimliklerini benimsemeleri için ikna etmekte çok zorlanacağa benzemiyor. Ve bunu kullanabildikleri tüm Microsoft ürünleri için kullanacaktır. LinkedIn’in CEO’su Jeff Weiner’ın belirttiğine göre:
‘Dünyanın, fırsatlara bağlanmasını değiştirdiğimiz gibi, Microsoft ile oluşan bu ilişki ile LinkedIn’in ağı ve sahip oldukları bulut teknolojisini birleştirince, bize dünyanın çalışma şeklini de değiştirme fırsatı veriyor… Son 13 yılda, profesyonelleri birleştirmek ve üretkenlikleri ile başarılarını arttırmayı kendimize bir görev edindik, hikayemizin bir sonraki bölümünde takımımıza önderlik etmek için dört gözle bekliyorum.’
Microsoft, LinkedIn’deki kullanıcılara ve inanılmaz büyüklükteki veriye hiçbir ‘profesyonel ağ’ sitesinin erişmediği gibi eriştiğinde, birçok içgörü ve ürün ile yatırımlarından gelir elde edebiliyor hale gelecek. Çok dengeli ve sağlam bir ortaklık yapıldığı anlaşılıyor!
Amaç şu; Microsoft LınkedIn’deki profilleri genel bir kimliğe çevirecek ve haber akışı akıllı bir data olarak profesyonelleri birbirine toplantılar,notlar,email aktiviteleri entegre ediyor iken kendi yeni belirli kaynakları ile bağlayacak.
[include-page id=’18540′]
Microsoft’un en bilinen ürünleri Windows, Office ve Xbox. Yarar ve nakit getiren ise aslında office sistemleri özellikle de büyük işletmelerin Bilgi İşlem ve müşteri ilişkilerini yöneten yazılımlar. Microsoft’un CEO’su Satya Nadella, bir takvim ve veri tabanı ile entegre edilen LinkedIn sayesinde toplantıya katılan tüm katılanların detaylarını bilmenin potansiyelinden bahsediyor.
Microsoft’un yazılımının büyük işletmeler için en büyük riski her zaman daha ucuz, lisanssız bulut tabanlı sistemler tarafından alaşağı edilmek olmuştur. Fakat Microsoft ile ilgilenen şirketler, şimdi daha fazla bireye hatta işin içinde ve dışında olan çalışanlara odaklanabiliyor olacak. Bu da profesyonel kimlikleri günlük operasyonlar için çok önemli bir etmen haline getirecek. Artı, LinkedIn profesyoneler hakkında en iyi içgörülere sahipken bu iki büyük devin birleşmesinin zamanı gelmişti.
[include-page id=’15348′]
[include-page id=’18540′]
Cloudnames Türkiye olarak sloganımız “paylaşmak önemsemektir”. Bu yüzden Dijital Dünya’da başarılı olmak adına ihtiyacınız olan her şeyi kapsayan bir rehber hazırladık. Ücretsiz rehberinizi hemen şimdi bu linkten indirebilirsiniz.
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Facebook ile ilgili ilginç detayları keşfedin
- Google ile alışveriş reklamları
- Facebook Messenger’ı pazarlama odaklı kullanma rehberi
Dijital Pazarlama, Sosyal Medya ve ilham verici makaleler ile ilgileniyorsanız, lütfen blog sayfamızı takip edin. Sizin de kendinizi geliştirmek için okuduğunuz kitaplar var mı? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!