Dijital sekte doruk noktasına ulaşmış durumda, her geçengün dijital pazarlama daha da önemli hale geliyor. Bütün büyük firmalar kıyasla düşük maliyetlerle daha fazla insana ulaşabilmek için dijital pazarlamayı kullanıyor. Trendler hızlı değiştiği için dijital pazarlamanın sürekli değişim geçirdiğini unutmamak lazım, dolayısıyla trendleri takip edip güncel kalmak fazlasıyla önemli. Sizin için 7 Dijital Pazarlama Trendi listeledik.
İşletme dönüşümü, eğer firma bir önceki dönüşümünden ders çıkartıp güncel kalmayı başaramazsa bir paradokstur. Akıllı firmalar dönüşüm geçirmez değişimin kaçınılmaz olduğunu kabul ederek iş modellerini, ürünlerini ve hizmetlerini düzenli olarak yenilerler.
[include-page id=’18525′]
Dijital dönüşüm için de aynısı geçerlidir, internet siteniz ve e-ticaret sitenizin olması firmanızın dijital olarak dönüştüğünü göstermez. Belki de internet siteni mobil uyumlu değil ve potansiyel müşterilerinizi kaçırıyor.
Aynı şekilde dijital pazarlama için de mevzu aynı, güncel olmanız ve trendleri takip etmeniz oldukça önemli.
Video Reklamları
Video reklamlarını hepimiz biliyoruz, uzun süredir varlar ancak 2016 da daha önemli hale gelecekler. Videoların geleneksel televizyon reklamları kadar etkili olduğunu göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Google kısa zaman önce video içerikleri arama motoru algoritmasına dahil etti, ve artık Facebook’da video reklamı vermek mümkün. Bu iki durum video reklamlarını daha da güçlü hale getiriyor, hedef kitlenize çok daha kolay şekilde ulaşıp video reklamlarınızı izlemelerini sağlayabileceksiniz. 2016 da firmalar geçtiğimiz yıllara kıyasla daha fazla video reklamlarını kullanacağını söyleyebiliriz.
Mobil Hakimiyet
Mobil cihazların kullanımı her geçen gün artıyor, 2015 yılında 1.85 milyar insan akıllı telefon kullanıyordu, bu rakama diğer mobil cihazlar dahil değil. 2019 da bu rakamın 2.5 milyara ulaşması bekleniyor. Mobil dostu internet sitesine sahip olmanın ehemmiyetini bu rakamlar ortaya koymaya yetiyor ancak Google’ın internet sitelerinin mobil dostu olmasını endeksleme kriteri olarak belirlemesi mobil dostu siteye sahip olmayı çok daha önemli hale getiriyor.
Mobil kullanımı her geçen gün artıyor ancak masa üstü kullanımını yakın gelecekte geçmeyecek. Yine de eğer internet siteniz mobil cihazlarda görüntülemeye uygun değilse, yeni bir internet sitesi yaptırmak için geç değil.
Giyilebilir Teknoloji
Giyilebilir teknoloji neredeyse bütün bilim kurgu filmlerinin favorisiydi, artık günlük hayatımızın bir parçasılar. Google gözlüğü epik bir başarısızlıktı ancak akıllı saatler oldukça popüler hale geldi. 2016 da farklı markalardan farklı modellerde pek çok akıllı saat satışa sunulacak. Ayrıca giyilebilir teknoloji pazarının 2015 ile 2019 arasında %35 büyümesi bekleniyor.
Akıllı saatlerin en büyük dezavantajı ekranlarının küçük olması, dolayısıyla akıllı saatlere uygun içerikler hazırlamak önemli, kısa ve öz olmalı akıllı saatlere uygun içerikler.
Optimizasyon
SEO optimizasyonu her firma için internet varlığı inşa etmenin nihai hedefidir. İnsanlar çoğunlukla arama sonuçlarının ilk üç sonucuna tıklamaya meğilli oluyor. Dolayısıyla ilk üçte yer almak potansiyel müşteriler tarafından bulunmanın en garanti yolu.
Apple’ın Siri’si ve Microsoft’un Cortana’sı 10 yıl önce gelecekte geçen bilgisayar oyunlarının en favori öğesiydi, ancak bugün optimizasyonda oyun değiştiren hamleler. Cortana henüz Türkiye’de kullanılmasa da Siri’nın kullanımı git gide yaygınlaşıyor. Siri ve Cortana’nın kendi algoritmaları var ancak ikilinin arama algoritmaları için opitmize olmak göreceli olarak kolay.
Özellikle Siri için sosyal medya varlığı ve özgün mobil içerik çok önemli. Kısaca başarılı bir sosyal medya pazarlama kampanyası ve özgün içerikler internet sitenizin sanal yardımcılar için optimize olması anlamına geliyor.
Sanal Gerçeklik
Gene bir bilim kurgu klişesi günlük yaşamımızın parçası haline gelmek üzere. Sanal gerçeklik başlıkları 1990lardan beri var ancak çok pahalıydı ve seri üretime geçirmeye çalışan her firma battı. Oculus Rift sanal gerçeklik başlıkları bunu değiştirmek üzere, 2016’da satışa sunulacak Oculus Rift şimdiden Samsung, Xbox, Asus ve Alienware gibi firmalarla iş birliği içerisinde.
Oculus Rift sadece oyun oynamak için üretilmiş bir sanal gerçeklik başlığı değil, multimedya özelliğine de sahip. Arkadaşlarınızla takılıp muhabbet etmekten, film izlemeye ve daha fazlasına izin veriyor Oculus Rift. 2016’da pazarlamacılar için yeni bir kanal ve değişik metodlar sunacak Oculus Rift.
Uygulamalar
Akıllı telefon uygulamalarını hepimiz seviyoruz, akıllı telefonlarımızın potansiyellerine ulaşmalarını sağlayıp hayatlarımızı kolaylaştırıyorlar. Bugün pek çok firma kendi uygulamasını geliştirmeyi tercih ediyor, mobil cihazların kullanımının artmasından dolayı. Ayrıca Google algoritması mobil dostu internet sitelerini ödüllendirmek için gerekli bilgiyi endekslenmiş uygulamalardan alıyor. Firmalar için uygulama geliştirme bir gereksinim değil henüz ancak 2016’da kendi uygulamasını geliştiren firmaların sayısı artış gösterecek.
[include-page id=’18540′]
Müşteri Odaklı Yaklaşımdan Müşteri Saplantılı Yaklaşıma
Steven Spielberg’un Azınlık Raporu filmini izlediniz mi? O filmde kişiye özel reklamlar fazlasıyla popülerdi. Sosyal medyanın ve mobil cihazların artışıyla kişiye özel reklamlar artık bilim kurgu öğesi değil.
Facebook, Google ve diğer kanallar arama sonuçlarınıza ve ilgi alanlarınıza bakıp bunlarla eşleşen reklamları size gösteriyor. Müşteri merkezli yaklaşım müşteri saplantılı yaklaşıma dönüşmek üzere.
İşlemci gücümüz çok hızlı artıyor ve büyük veri setlerini analiz etmek geçmişe kıyasla oldukça kolay. Dolayısıyla firmalar büyük verilerden daha anlamlı sonuçlar çıkartabiliyor. Dikkatli olun, firmalar tarafından takip ediliyoruz.
Geçtiğimiz 5 sene de sosyal medya geleneksel pazarlama kanallarını ciddi anlamda sekteye uğrattı. Dijital sekte firmaların ve tüketicilerin alışkanlıklarını değiştirdi. Firmaların dijital pazarlamaya harcadıkları para çok hızlı yükseldi, 2016 da dijital pazarlama için dünya genelinde 10 milyar dolara yakın harcama yapılacak.
Eğer firmanızı henüz dijital olarak dönüştürmediyseniz, hala geç kalmadınız, 2016’ya güçlü ve etkili bir sosyal medya pazarlama kampanyasıyla başlamak sizi rakiplerinizin önüne geçirecek ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanızı sağlayacaktır.
Cloudnames yardım edebilir
Cloudnames, dijital pazarlama hakkında ihtiyacınız olan her şeyde size yardımcı olabilir. İnternet üzerinden daha çok gelir elde edebilmenizi sağlayacak, web sitesi, dijital pazarlama ya da diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin için yönetimini devralabiliriz. Böylelikle siz de şirketinizin ana faaliyetlerine odaklanabilirsiniz.
Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Bunun yanında web sitenizi yönetiyor ve düzenli aralıklarla güvenliğini sağlama ve güncelleştirme de sağlıyoruz.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Arama Motoru Pazarlaması (SEM), Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) ve diğer tün dijital pazarlama aktivitelerinizin yanında web sitesi ve e-mail pazarlamanın da yürütülmesini üstlendiğimiz bir online pazarlama hizmeti sunuyoruz.
Bizimle irtibat kurmak için lütfen iletişim adreslerinizi bırakın!
[include-page id=’18540′]
İlgilenebileceğiniz Diğer Makaleler
- Bağımlılık ve sosyal medya psikolojisi
- Instaramın yeni mobil uygulaması
- Facebook ile ilginç detayları keşfedin
Dijital pazarlama ile ilgiliyseniz lütfen blog sayfamızı takip edin. Sizce 2016 yılında sosyal medyanın en önemli trendi ne olacak? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tılayarak arkadaşlarınızla makalemizi paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!