Instagram en büyük sosyal medya platformlarından biri durumunda. Özellikle giyim ve aksesuar ürünleri satan küçük butikler, Instagram üzerinden satışlarını arttırıp marka olma yolunda ilk adımı attılar. Bunun örnekleri internette küçük bir araştırmayla bulunabilir. İşte sizin için hazırladığımız bu ipuçlarıyla siz de Instagram’dan Ürün Satarak kendi başarı hikayenizin ilk satırını yazabilirsiniz.
Instagram ilk çıktığı gibi tatil fotoğrafları paylaşılan bir platform olmaktan çıkalı çok uzun bir zaman oldu. Artık markalar da Instagram üzerinden kendi hikayelerini yaratıyorlar. Yaklaşık 400 milyon aktif kullanıcısı bulunan Instagram’da günde 80 milyondan fazla yeni fotoğraf ekleniyor. Günde ortalama 3,5 milyar fotoğraf beğeniliyor. Bu rakamlar Instagram’ın ne kadar büyük bir etkileşim yarattığını anlamanız için değerli rakamlar olabilir. Mashable’ın yaptığı araştırmalar da marka etkileşiminin en yüksek olduğu mobil platformun Instagram olduğunu gösteriyor.
Biz bu durumu sizin için kısaca şöyle özetleyelim, reklam ve büyük prodüksiyon bütçesi olmayan küçük işletmeler için instagram bir ürünün veya görselin viral olmasını yaratmak için en ideal kanaldır.
Bu tür küçük zorluklara rağmen yazının başında söylediğimiz gibi Instagram üzerinden başarılı olan birçok satışçı mevcut. Özellikle ürün satışı yapan satan işletmeciler ve görsel çekiciliği yüksek olan ürünler için instagram en mükemmel kanalların başında geliyor. Eğer sizin de mağazanızda satmak istediğiniz varsa ya da dolabınızda kullanmadığınız ama değeri olduğunu düşündüğünüz şeyler varsa, aşağıdaki ipuçları ile instagram üzerinden satabilirsiniz.
[include-page id=’18540′]
Instagram bilindiği üzere erişimin en yüksek olduğu sosyal platformlardan biri. Instagramdan satış yapmak ise birazcık ustalık istiyor. İşte sizin için yapılması gerekenleri bu makalede düzenledik.
Yapılması gerekenler
Profil
Instagram profili açın ve profilinizdeki bilgileri eksiksiz tamamlayın. Kullanıcı adı ve size özel bir hashtag yaratmayı unutmayın.
Hesabınızı Facebook’a bağlayın
Pazarlama ve reklam faaliyetlerinizden en iyi sonuçları alabilmek için bu iki kanalı birbirine bağlayın.
Ürünlerinizi tanıtın
Son çalışmalar gösteriyor ki markaları takip eden kullanıcılar markanın ürünlerini görmek istiyorlar. Dolayısıyla bir işletme olduğunuzu takipçilerinize hatırlatmalısınız. Asus’un hesabını incelediğimizde fotoğraflarında ürünlerini ve modellerini tanıtan metinler görebiliyoruz.
İyi görseller kullanın
Görsellerinizin kalitesinin önemini ne kadar vurgulasak az. Doğru açıdan iyi çekilmiş bir ürün size beğeni ve potansiyel müşteriler kazandırabilir. Hiçbir zaman yaratıcılıkla çekilmiş iyi bir fotoğrafı hafife almamanızı öneririz. Örneğin Adidas’ın profiline baktığımızda bir çok farklı açıdan kareler ve uyumlu renkler görüyoruz.
Filtreleyin
Google ve Apple marketlerinde fotoğraflarınızı filtreleyebileceğiniz bir çok uygulama bulunuyor. Bu uygulamalardan faydalanarak fotoğraflarınızı düzenleyebilirsiniz.
Fotoğrafı kullanın
İndirim veya yeni bir ürün duyurularınızı fotoğrafınız üzerine yazmanız görünürlüğünü artıracaktır. Koton’un paylaşımında indirim fotoğraf üzerinde net bir şekilde kullanılmış. Bunu Instagram akışınızda görmemeniz imkansız.
Video çekin
Videolarınızda işinizi veya ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Instagram’ın görüntülenme sayınızı göstermesi de size takip edilme istatistiğiniz hakkında fikir verecektir.
Web sitenizin linkini verin
Profilinizde vereceğiniz link ile takipçilerinizi hemen satın almaları veya ürün ve hizmetlerinizden faydalanabilecekleri bir linke yönlendirebilirsiniz.
Reklam verin
Instagram kullanıcılarına ve potansiyel müşterilerinize kendinizi göstermenin en kolay yolu Sponsorlu Gönderi olarak Instagram akışında gösterilmenizdir. Reklam vererek dilerseniz kişileri web sitenize yönlendirebilir veya sayfanızı beğenmelerini isteyebilirsiniz.
Yarışmalar düzenleyin
Ödül olarak indirim veya ücretsiz ürün veya hizmetinizi kazanmalarını sağlayacak bir hashtag yarışması düzenleyebilirsiniz. Ör: Sizin belirlediğiniz bir hashtag ile fotoğraflarını paylaşmalarını isteyebilir ve sizi de etiketlemelerini isteyebilirsiniz. Bu şekilde marka bilinirliğiniz hızlıca artabilir. Aşağıdaki örnekte takipçilerden GoPro kamera kazanabilmeleri için renkli bir kare yakalamaları ardından hesabı takip ederek etiketlenmeleri istenmiş.
Yarışmalar ile ilgili daha detaylı bir makaleyi bu linkten okuyabilirsiniz.
Takipçilerinizin fotoğraflarını repost edin
Starbucks bu taktiği en iyi kullanan markalardan biri. Takipçilerinin fotoğraflarını repost ederek onore ediyor ve yeni fotoğraflar için teşvik ediyor.
Takipçilerinizin fotoğraflarını beğenin
Takipçileriniz markanızı veya ürününüzü etiketliyorsa durmayın fotoğraflarını beğenin. Bu markanızı samimi gösterecektir.
Yorumlara cevap verin
Size sorulan sorulara nazikçe cevap vermeyi unutmayın. Takipçilerinize verdiğiniz önemi gösterin.
Markanızın hikayesini anlatın
Takipçilerinizin markanızı yakından tanıyabilmeleri için onlara temel değerlerinizi gösterin.
Kendinizi gösterin
Çalışanlarınızı ve kendinizi takipçilerinize gösterin. Komik videolar ile yorum alabilir sahne arkasında yaşananları görüntüleyerek çalışanlarınızı takipçilerinize gösterebilirsiniz. Örneğin cakebakerybeauty hesabında pasta yapan ustaların yapım aşamalarından kısa videolar bulunuyor.
Heyecan yaratın
Örneğin yeni bir ürün piyasaya sürüyorsanız, takipçilerinizi meraklandıracak görseller paylaşabilir ve daha ürününüz çıkmadan konuşulmaya başlanabilirsiniz.
Paylaşım zamanlarınızı belirleyin
Takipçilerinizle en fazla etkileşim kurduğunuz anları belirleyin ve o anlarda paylaşım yapmaya özen gösterin. Bir çok Instagram hesabı için sabah, öğle yemek vakti ve akşam iş çıkış saati en çok etkileşim aldıkları zamandır.
Instagram sonuçlarınızı izleyin
Aldığınız beğenileri, yorumları ve hashtaglerinizi takip ederek etkileşimizi ölçün.
Hesabınızı geliştirin
En çok etkileşim aldığınız fotoğraf ve videolara bakın ve hesabınızı bu yönde geliştirmeye özen gösterin.
Instagram trendlerini takip edin
Instagram sürekli değişen bir platform. Trendleri takip etmek ve trendler ışığında içerikler üretmek markanızı her zaman öne çıkaracaktır.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
Sosyal Medya Reklam Kampanyaları yönetmenin en etkili yöntemleri
Video Pazarlaması üstüne ipuçları
Facebook Messenger’ı pazarlama için kullanmaya başlayın
Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Sizin ilham aldığınız sözler var mı? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!