Çoğu girişimciye göre, yatırımcıların ilgisini çekmek, başlıca meydan okumadır, çünkü genellikle risk yüksektir ve geri ödeme potansiyelini kanıtlamak zordur. Yatırımcılar, belirli bir süre boyunca gösterilen performansı kanıtlanmış, kurulu şirketleri desteklemeyi tercih ederler. Yalın Girişim metodu ile, para kaybetme riskini azaltırsınız ve fark edilmek konusunda daha yüksek şansa sahipsinizdir.
Girişiminizi potansiyel yatırımcılarla kurmak oldukça yorucu bir deneyim olabilir. Potansiyel yatırımcınızın büyük başarı getireceğini beklediğiniz fikrinizi anlamaması olasıdır. Yatırımcılar genelde iki temel soru sorarlar: Ne kazanabilirim ve risk nedir? Eğer potansiyel kazanç düşük veya risk çok yüksek ise, paralarını başka bir yere yatırmayı tercih ederler. Bu makale, potansiyeli nasıl kanıtlayabileceğiniz, Yalın Girişimcilik Modeli ile riski nasıl azaltacağınız ve yatırımcıların yüksek ihtimalle soracakları sorularla ilgilidir.
[include-page id=’18540′]
Yalın Girişimcilik
Geçen bir kaç sene boyunca yeni girişimcilik modeli büyük önem kazandı. Bu önem, planlamadan ziyade deneyime, tahminden çok müşteri geri bildirimine ve geleneksel geniş şelale projelerden (iş geliştirme süreci; analiz, tasarımi kodlama, test, sürüm, bakım gibi safhalardan oluşur. Her safha önceki safhanın bitimiyle başlar) ziyade tekrarlayan gelişime katkıda bulundu. Bugün girişimciler bir “minimum uygulanabilir ürün” inşa ediyorlar ve bu ürünü gerçek müşterilerle test ediyorlar. Kendi iş modelini, ürünlerini ve servislerini, müşteri geri bildirimi ve davranışlarından öğrenme yöntemine dayalı olarak geliştiriyorlar. Ve yatırımcılar bu tip girişimciliği çok seviyor.
Yalın girişimcilik ile ilgili daha detaylı bilgiler edinmek için bu makaleyi okuyabilirsiniz: Girişimciler İçin Yeni Felsefe; Yalın Girişimcilik
Bir yatırımcıdan ne istersiniz?
Yatırımcılar sermayeden fazlasını masaya getirebilirler; örneğin, deneyim, bağlantılar, müşteriler ve sektör bilgisi katarlar. Aktif yatırımcı mı yoksa pasif yatırımcı mı istediğiniz konusunda karar vermeniz gerekir. Ne çeşit bir bir yatırımı istiyorsunuz; ne kadar sermayeye ihtiyacınız var; şirketin ne kadarlık hissesini teklif etmek istiyorsunuz ve yatırımcıya hangi çıkış stratejisi sunacaksınız?
Girişiminizin değerini nasıl belirleyeceğinizle ilgili daha detaylı bilgiler için bu yazıyı okuyabilirsiniz; Girişiminizin değerini nasıl belirlersiniz
Yatırımcı Arayışı
İşinizi potansiyel yatırımcılara sunmaya hazır olduğunuzda, yaklaşmak istediğiniz ideal yatırımcıların listesini yaparak işe koyulmalısınız. Fikirler ve planlarınızı, listenin en altında olanlara sunarak başlayın ve sizden ne beklendiği ve ne çeşit sorular sorulduğunu iyi analiz edin. İlk başlarda şaşkına dönmeniz mümkün; ilk baştaki toplantılar büyük ihtimalle sizi şaşırtacaklar. Bu size, daha önemli yatırımcılarla toplantı yapmadan önce sunumunuzu geliştirme fırsatı verecektir.
- Müşteri Edinme Maliyeti – Customer Acquisition Cost (CAC): Yeni bir müşteriye sahip olmanın maliyetini tanımlayan terimdir. Pazara giriş için ürün/pazar uyum analizinizi, pazarınızın ortalama büyüklüğünü ve her bir müşteri için ne kadar satış maliyetiniz olacağını rapora dökebiliyor olmalısınız. Aynı zamanda hedef olarak belirlediğiniz müşteri edinme maliyeti için bugünün şartlarına göre belirlenecek gelişimleri tahmin edebilmelisiniz..
- Markanın Hayatboyu Müşteri İçin Değeri – Lifetime Customer Value (LCV): İlişkiniz boyunca bir müşteriden tahmini olarak ne kadar kazanç sağlayacağınızı belirten kavramdır. Sektörünüzden kabaca dataları alıp, ortalama kar ve maliyet hesaplarınızı yapmalısınız.
- İş modelinizi ölçeklendirebilme yeteneğiniz: Eğer markanın hayat boyu müşteri için değerini müşteri edinme maliyetinden büyük ölçüde yüksekte tuttuğunuzu ispatlayabilirseniz ve işiniz ölçeklenebilirse bir sonraki soru gelecektir.
- Diğer Tüm Sorular: Elbette tonlarca soruyu cevaplamak zorundasınız, bu işe neden başladığınızı, ardında yatan nedenleri, öykünüzü, işletme fikirlerinizi ve vizyonunuzu anlatabilmeniz gerekir. Hangi sorunları çözdünüz, işletmeniz ne üzerine, en önemli rekabet avantajınız nedir, ekibiniz kimlerden oluşuyor, nasıl ve neden başarılı olacaksınız gibi birçok önemli soruyu cevaplandırmanız gerekmektedir.
Riski Azaltın
Yalın girişim modeli için özel fikirlerden bir tanesi aslında yalın bir işletme kurmaktır. Bu da, iş modeliniz test edilebilir ve küçük önemli yatırımlarla kanıtlanabilir ve riski azaltabilir anlamına gelmektedir. Yatırımcılar risk almaktan hoşlanmazlar, bu da yalın girişim modelini neden sevdiklerinin açıklamasıdır aslında. İşletmenizin ilk adımları için kendinizi finanse edebilme şansınız varsa eğer, müşteri edinme maliyetinizi, işletmenizin hayat boyu müşteri değerini ve ölçeklenebilirliğini ispatlayabilirseniz başarılı bir şekilde işletmeniz için yatırım riskini azaltmış olursunuz. Böylelikle yatırımcılar tarafından cazip bir işletme olarak değerlendirilip iş modelinizin ölçeklenebirliği için kolaylıkla yardım alabilirsiniz.
Cloudnames Global Bir Yalın Girişimdir
Cloudnames Yalın Girişim modelini benimsemiş Amazon’un bulut teknolojisi, Google, Zendesk gibi birçok harika müşteri deneyimine sahip firmaların çözümleri üzerine kurulmuş global bir firmadır. Cloudnames olarak sosyal medyayı potansiyel müşterilerimize ulaşmak, hipotezlerimizi test etmek, yeni ve yenilikçi ürün ve hizmetlerimizi müşterilerimizin geri bildirimlerine ve davranışlarına dayanarak geliştirmek için kullanıyoruz. Şunu biliyoruz ki, başarmak için, adaptasyon sürecimiz boyunca, sürekli olarak müşterilerimizden öğrendiklerimiz doğrultusunda fikirlerimizi geliştirerek ve yanlışlarımızdan ders alarak hızlıca hareket etmek çok önemli, kısaca yanlışlar yaparak öğrendiklerimizle doğruyu bulmak bizi başarıya taşıyan önemli bir faktör.
Cloudnames’te ne yapıyoruz
Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi, sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.
Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 212 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Girişiminizin değerini nasıl belirlersiniz?
- İş fikrinizi test edebilmeniz için 8 madde
- Girişimciler için yeni felsefe
Girişimcilik ile ilgileniyorsanız lütfen blogumuzu takip edin. Lütfen bize yorum alanlarını doldurarak bildirin ve altındaki ikonlara tıklayarak arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir.