Facebook üzerinden bireyler ve gruplar hakkında pek çok bilgiye erişebilirsiniz. Kelime bazlı aramalar yaparak arkadaşlarınızın Facebook’a katıldıklarından beri paylaştıkları fotoğrafları ve videolarının yanında yaptıkları yorumları da görebilirsiniz. Anahtar kelimenizle eşleşen tüm sonuçları Facebook önünüze serecektir.
Facebook grafik aramayı 2013 yılında kullanıma soktu. Grafik arama doğal dille arama yapıp facebook üzerinden ilginç sonuçlar almanızı sağlayan bir arama motoru.
Facebook’un ilerleyen yıllarda arama özelliğinin fonksiyonunu arttıracak, büyük ihtimalle şu anda San Fransisco’da deneme aşamasında olan hibrit yapay zeka alışveriş asistanı M ile entegre hale getirecek. Facebook’un gelecekte Google Now ve Apple Siri’ye meydan okuyup okumayacağını göreceğiz.
[include-page id=’18540′]
Facebook kullanıcılarına doğal dil ile arama yapmalarına izin veriyor, bu aramanın sonucu olarak Facebook postlarını sunuyor. Doğal dil kullanıcı ve bilgisayar arasındaki iletişime verilen isimdir, kullanıcının günlük dili ile bilgisayarla iletişim kurabilmesini sağlıyor. Kim, ne, nerede ve ne zaman sorularının cevaplarıyla çok detaylı sonuçlara ulaşabilirsiniz.
Büyük Birader İzliyor!
Facebook, Google ve diğer sosyal ağlarda var olan kişisel bilgilerin boyutu son derece ürkütücü aslında. Arama motorları insanlara dair pek çok bilgiyi biliyor böylece reklamların hedef kitleye ulaşmasını sağlıyorlar.
Ne yaptığınızı, nereye gittiğinizi, arkadaşlarınızı, ilgi alanlarınızı, ziyaret ettiğiniz internet sitelerini, alışveriş alışkanlıklarınızı kısaca size dair pek çok ince detayı sizden daha iyi biliyor arama motorları. Alışveriş alışkanlıklarınızı takip etmeleri çok önemli, bir reklamı görünce tıklayıp ürünü alıp almadığınız takip ediliyor.
Bu Durum İşletmeniz için Bir Avantajdır
Sosyal medya kullanıcıları ile ilgili ciddi oranlarda veri barındırmaktadır, bu hedef kitlenizi anlamanıza yardımcı olabilecek çok önemli bir detaydır. Bu veriyi inceleyerek hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerikler hazırlayabilirsiniz.
Sosyal medya analitik araçlarıyla hedef kitlenizle ilgili daha detaylı bilgi toplayabilir, demografik ve coğrafi bölgelere ayırabilirsiniz. Ayrıca arkadaşlarınızın ne tür içeriklerle etkileşime girdiği hakkında bilgi toplayabilirsiniz.
Arkadaşlarınızın hali hazırda bağlantılar olduğunu unutmayın. Facebook’un grafik aramasını kullanarak arkadaşlarınıza dair detaylı bilgi toplayıp ona göre fikir geliştirebilirsiniz.
Bu yolla arama motoru dostu içerikler de oluşturabilirsiniz. Google kullanıcıların aramalarıyla eşleşen içerikleri ödüllendirmektedir dolayısıyla arkadaşlarınızın ilgi alanlarına bakmanız trendlere uygun iş fikri geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Arkadaşlarınızın neler yaptığı, ilgi alanlarını ve katıldıkları gruplara dair verilere bakarak ürün ve hizmetlerinizi geliştirebilirsiniz. Bu verileri pazarlama amaçlı da kullanabilirsiniz.
[include-page id=’18540′]
Her şeyin Görünür Olduğu Yer
Facebook’ta yaptığınız her şey, görünürlülüğünü değiştirmediğiniz sürece, başkaları tarafından görüntülenebilir. Gün boyu çok ilginç detaylar bulabilirsiniz arkadaşlarınızla ilgili.
Arkadaşlarınız tarafından paylaşılmış videoları mı görmek istiyorsunuz? “Arkadaşlarım tarafından paylaşılan videolar” diye aratırsanız arkadaşlarınızın paylaştığı bütün videoları görebilirsiniz.
Daha özel aramalar da yapabilirsiniz, “Selen’in videoları ya da fotoğrafları” diye arama yaparsanız Selen’in videolarını ve fotoğraflarını görebilirsiniz.
Arkadaşlarınızın Beğendiği Restoranlar
İstanbul’da iyi bir İtalyan restoranı bulmaya çalıştığınızı varsayalım, Facebook’un arama kısmında “İstanbul’daki İtalyan restoranları” yazdığınıza karşınıza uzun bir liste çıkacaktır. Arama parametrenize “ arkadaşlarımın gittiği restoranlar” eklerseniz sadece arkadaşlarınızın gittiği İtalyan restoranlarını ve hangi arkadaşınızın oraya gittiğini de öğreneceksiniz, gitmeden önce fikirlerini alıp ona göre karar verebilirsiniz.
Ya da “Arkadaşlarımın beğendiği filmler” diye aratırsanız, kimin hangi filmi beğendiğinin listesini grafik arama önünüze döker. Bunun gibi pek çok anahtar sözcük ile arkadaşlarınızın ne yaptığını ya da neyi beğendiğini öğrenebilirsiniz.
Kim, Neden, Ne zaman ve Nerede?
Doğal dille yaptığınız Facebook aramaları yalnızca arkadaşlarınızla ilgili sonuçları değil, Facebook algoritmasının anahtar kelimenizle ilgili bulduğu diğer sonuçları da gösteriyor.
Facebook’ta kim, ne, ne zaman ve nerede gibi soruları etrafında belirlediğiniz anahtar kelimelerinizle arama yapın, arkadaşlarınızın profilleri dışında da sonuçlar bulacaksınız hatta yorumlara bile ulaşacaksınız.
Seyahat Planlarınızı Yaparken Kullanın
Amsterdam’a gideceğinizi ve orada yaşayan biriyle bağlantınız olup olmadığını öğrenmek istiyorsunuz. “Amsterdam’da yaşayan arkadaşlarım” yazın ve öğrenin, bu kadar kolay. Ayrıca Amsterdam’a gitmiş arkadaşlarınızı da aynı şekilde bulabilir ve deneyimlerinden faydalanabilirsiniz.
Hangi otelde kaldıklarını, nerede yemek yediklerini ve ziyaret ettikleri diğer mekanları görebilirsiniz, Facebook seyahat planlarken gitmek istediğiniz yer hakkında inanılmaz bir bilgi kaynağı olabilir.
Grafik Aramayı Kullanarak Yeni Çalışanlar Bulun
Facebook üzerinden işe almayı planladığınız insanların profilleri üzerinden de arama yapabilirsiniz, belli bir sektörde çalışan insanları arıyorsanız “ X firmasında çalışan insanlar” şekilde arayarak o firmada çalışanları bulabilirsiniz, hatta mevki de ekleyip “ X firmasında çalışan mühendisler” olarak arama yapabilirsiniz.
Bu örneği çeşitlendirmek mümkün her seferinde uzun bir listeyle karşılaşacağınız şüphesiz. Mezun oldukları üniversiteye göre de arama yapabilirsiniz, öncelikli olarak Facebook bağlantılarınız üzerinden arama yapacaktır ama sonraki sonuçlar profilleri ve paylaşımları başka insanlara açık olan insanlar olacaktır.
[Tweet “Facebook araması sayesinde arkadaşlarınız ile ilgili daha çok bilgiye ulaşabilirsiniz. @cloudnames_TR”]
Cloudnames’te ne yapıyoruz
Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi, sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.
Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 212 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Internet’te başarılı olmak için 5 önemli adım
- Google sizin hakkınızda ne biliyor?
- Sosyal Medyanın şaşırtan gerçekleri
Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Sosyal medya platformlarının kişiler verileri kaydetmesi ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!