FACE-AD

Blog Yazarlığından Sonraki En Büyük Şey!

Google AMP mobil içerik tüketimini hızlandıran bir özellik. Bunu da zaman alan ekstraları kaldırarak yapıyor. Bu bir yandan okuyucu için daha hızlı bir deneyimken, diğer yandan okuyucunun sizinle iletişime geçme olasılığını saf dışı bırakıyor. Google’da yapılan mobil aramalarda şimdi, AMP makaleleri ilk önceliği alıyor. Dolayısıyla trene atlamanın zamanı geldi mi?

Google AMP ‘Hızlandırılmış Mobil Sayfalar’ mobil müşterilerin kullanıcı deneyimlerini geliştirmek için internet aramalarını hızlandıran açık kaynaklı bir projedir. Google, bu projede birçok teknoloji şirketi ile iş birliği yapıyor ve birçok teknoloji blog yazarı, bunun blog yazarlığından sonraki en büyük şey olduğunu düşünüyor!

google-ampKissmetrics’in yakın zamanda yaptığı bir çalışmada, mobil kullanıcılarının %40 ının 3 saniye içinde yüklenmediğininde sayfayı terkettiğini buldu. Diğer bir deyişle: Eğer web siteniz çok yavaşsa trafiğinizin çoğunluğunu kaybediyorsunuz. Google AMP sayfaları, normal sayfalardan, 10 kat daha hızlı ve daha az veri kullanıyor.

Dolayısıyla web siteleri, mobil ziyaretçileri için AMP ile büyük bir hız yükselmesi kazanacak. Fakat tek sorun: Sayfayı hızlandırmak için, AMP neredeyse tüm eğlenceyi kaldırıyor.

AMP projesi web sitesinin fonksiyonelliği ve görünümünü sağlayan stil sayfaları ve JavaScipt ile gelen birçok eşsiz elementi kaldırıyor.  Kurmak için çok çalıştığınız tüm Eyleme Çağrılar (CTA), formlar ve şık pop-uplar AMP de çalışmayacak. Sayfa başlığınız, yan sütunlar, paylaşma butonları veya yorum alanları çalışmayacak.

Mobil cihazınızla, ekran alanınız küçük, bundan dolayı pop-up lar ve Opt-inler (Opt-in, bir elektronik ileti (elektronik postalar ve kısa mesajlar) gönderilmeden önce iletinin gönderileceği kişiden izin alınması yöntemidir) genellikle yere ihtiyaç duyduğu için de kötü kullanıcı deneyimi sağlarlar. Diğer yandan, Eyleme geçemeyeceklerse insanlara erişmenin ne anlamı var? diye de çoğu kişi soracaktır.

 

[include-page id=’18525′]

 

Mobilde neler oluyor?

google-mobile-firstMobil internetin gelişimi gerçekten son birkaç yılda roket atışına geçti. Bundan iki yıl önce mobil arama masaüstü aramayı geçti. Şimdi ziyaretçilerimizin %80’i mobil araçlar kullanıyor. Dolayısıyla Apple, Google ve Facebook gibi şirketlerin mobil arama kullanıcı deneyimine odaklanmaları hiç de garip değil.

Mobil ve masaüstü arasında iki genel durum söz konusu. Daha küçük ekran ve potansiyel olarak düşük bant genişliği. Ana faydaları aygıtların satış büyüklüğü ve kullanım yaygınlığı. Yeryüzünde 3,5 milyar insanın akıllı telefonu var ve günde ortalama 2.5 saatini çevrimiçi kullanıyor.

 

Facebook  Anlık Makaleleri

Google-AMPFacebook benzer girişim olan ve yayıncıların kendi makalelerini Facebook’ta doğal olarak yayınlamalarını sağlayan Anlık Makalelerini geçen yıl tanıttı. Eğer bir Anlık Makale haber akışınızda belirirse ve ona tıklarsanız, makaleyi yayıncının web sitesinden değil  Facebook üzerinden okursunuz. Yayıncı olarak daha düşük bütçeye daha yüksek erişim görebilirsiniz fakat öncelikle istediğiniz yerde paylaşarak ve pazarlayarak yaratacağınız etkileşimi bu şekilde kaçırırsınız.

Facebook’un son ürünlerinin tamamının mobil odaklı olması ile anlaşılacağı üzere, Facebook’un bir ‘Mobil öncelikli’ stratejisi var. Facebook müşteri edinme reklamları ile ilgili daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyabilirsiniz.

Apple yeni uygulamasını bir yıl önce tanıttı. Bu yayıncıların içeriklerini mobil kullanıcılara tanıtabilecekleri bir başka format. Apple Haberler’inin hızlı ve güzel bir kullanıcı deneyimi var, fakat müşteri edinme ve ziyaretçileri dönüştürme ile ilgili eksik özellikleri de gözden kaçmıyor. Ayrıca, IOS ‘un her yeni modelinde kullanıcılarının bağlanmaları ve IPhone kullanıcılarının çevrimiçi etkileşime geçebilmeleri için yeni ve gelişmiş yollar var.

Mobil arama

Elbette Google’da enerjisini mobile odaklıyor. Google’ın sosyal medyada mobilin hakimiyeti zorluğu varken,halen aramaların büyük çoğunluğu mobil yerine masaüstünden yapılıyor. Ama tahmin edin neyin pazarda payı büyüyor? (Evet, mobil)

Bu , insanlar mobilde içerik okumayı, video izlemeyi ve sosyal medyalarını kontrol etmeyi severken,hala belirli bir bilgi için PC lerini tercih ettiklerini gösteriyor.

Google’ın son raporuna göre mobil kullanıcıların %16’sı Google’da arama yapmak için sesli arama özelliğini kullanıyorlar. Bu mobil klavyelerin kullanımının kullanıcı dostu olmayışına parmak basıyor. 

 

[include-page id=’18540′]

 

AMP’ye geri dönüş

Google’ın mobil aramalarda AMP sayfalarını AMP olmayan sayfaların üstüne konumlandırdığını farketmişsinizdir. AMP sayfalarında URL’lerinde /amp yazar. Bu da mobil telefonunuzda popüler bir konu araştırdığınızda, sadece AMP sayfalarını sonuç sayfanızın üstünde bulacağınız anlamına geliyor.

ampproject_design19blog_bigGoogle aramalarına dayanarak web sitelerine trafik alan şirketler için bu oldukça önemli bir iş. Eğer AMP’de yayınlamazsanız trafik kaybetme riskiniz var. Ama yayınlarsanız da kitlenizle etkileşime geçebilecek diğer yollar bulmalısınız.

Ve bu sadece başlangıç. Mobil ile iç içe olan teknoloji devleri eminim ki mobil alanlarını yenilik yapmaya devam edecekler. Eğer içeriğiniz mobil için optimize edilmemişse potansiyel kitlenizi limitliyor olacaksınız. (ve yeni müşteriler için olan kavgayı kaybedeceksiniz)

Google AMP, ölçeklendirmek için kurulmuş. Hedefi ise tüm içerik türlerini sunulabilir hale getirmek. Reklamlar, paylaşma seçenekleri ve diyalog formları dahil. Ama projede çalışan ekip içerik ile başlamak zorundaydı.

URL, Google AMP ile yüklendiğinde, öncelikle içerik yükleniyor. Reklamlar içerikten sonra yükleniyor,dolayısıyla içeriğin yüklemesini yavaşlatmıyor. Ayrıca reklamlar,sayfanın sonu veya reklamların yüklenmesi sırasında içeriklerin kaymaması için belirli bir karede sınırlandırılmış.

AMP’nin Geleceği

AMP şu an uygulama ve testlerin ilk aşamasında. Yol haritasını buradan takip edebilirsiniz.

Yol haritasını izleyerek, daha iyi kullanıcı deneyimi yaratmak için AMP destekli fonksiyonelliği kullanmaya odaklandıklarını net olarak görebilirsiniz. Sonuçta, internetin başarılı olmasının nedeni bu –kullanımı kolay ve hizmetleri çok yönlü.

Çalışmalarda, AMP sayfaları kutu dışı template ler ile stil vermeyi kolaylaştıracak çözümler mevcut. Formlar, site navigasyonları ve paylaşma seçenekleri gibi desteklenecek. Analytic ve raporlama geliştirilecek. Yeni reklam formatında, reklamlarda animasyona izin verecek ve bant genişliğinden tasarruf etmek için sadece reklam görünür olduğunda reklam kişiye sunulacak. Ayrıca giriş yapma ve mobil ödeme çözümleri etkinleştirilecek.

Dolayısıyla bir noktada şu an web sitenizde bulunan birçok fonksiyonellği eklemek mümkün olacak. Ama desteklenmesi için biraz zaman gerekecek.

Nasıl başlarım?

WordPress web sitesini AMP’ye entegre etmek oldukça kolay. AMP eklentisi eklenti rehberinde mevcut. Eklentiyi bir kere yüklediğinizde, web sitenizdeki AMP sayfalarını  URL sonunda /amp eklentisi ile otomatik dönüştürebilirsiniz.

Ayrıca, web sitenizdeki renk,logo,fontlar ve sayfa düzenlerini tasarım elementleri ile özelleştiren PageFrog eklentisini de ekleyebilirsiniz. Ayrıca hangi sayfaları AMP de yayınlayacağınıza da olanak verir. İki eklenti de ücretsiz.

Başlamalı mıyım?

Eğer işiniz Google aramalarından gelen trafik ile yürüyorsa,neler olup bittiğinden haberdar olmalısınız. Mobil aramaları daha fazla insan kullandıkça, mobil aramalarındaki trafiğin önemi artacak. Dolayısıyla bu inkar edemeyeceğiniz oldukça önemli bir kaynak haline geliyor.

Eğer bugün mobilden az yada hiç trafiğiniz yoksa, işte size fırsat! Belki de içeriğinizi sadece AMP ile kullanılır kılarak gösterişli bir sıralama yapabilirsiniz.

Etkileşim problemi Eyleme çağrıları AMP nin desteklediği reklam formatına çevirerek çözülebilir. Ziyaretçileri mobil uyumlu varış sayfalarına yönlendirmeli.

Google AMP hala erken geliştirme döneminde,  ama kesinlikle anlamanız ve yeri geldiğinde sahiplenmeniz gereken bir teknoloji olduğu kesin. Doğrusu, mobil cihazlar internet kullanımımızda gün geçtikçe merkezi bir konum alıyor. Ve yayıncılar, blog yazarları veya Dijital pazarlamacılar olarak biz, trendlere adapte olmalıyız.

Cloudnames’te ne yapıyoruz

CNcanhelp

Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi,sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.

Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.

 

[include-page id=’18540′]

 

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Facebook’un haber akışı algoritmalarındaki güncellemeler sizin kullanımınızı etkilediğini farkettiniz mi? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!