Etkili Zaman Yönetimi İçin Öneriler

Etkili Zaman Yönetimi İçin 5 Faydalı Yöntem

İş Bitirici Olmak performansı artırmanın mükemmel bir yoludur. Etkili zaman yönetimi için en önemli nokta, ciddi ve sıkıcı ama aynı oranda yapılması da gerekli olan işler için daha az zaman harcayarak, gerçekten yapmaktan keyif aldığınız işler için vakit yaratmanıza olanak sağlamaktır. Bunu gerçekleştirmek için hayata geçirmeniz gereken yöntemler, David Allen’in “İş Bitirici” adlı kitabında başarıyla detaylandırılmış.

Siz bir yandan son dakika çıkan sorunlarla uğraşırken, diğer yandan sonu gelmeyen e-postalara yetişme telaşı ile görev listenizde bir adım bile ileri gidemeden koskoca bir günü göz açıp kapayıncaya kadar geçirdiğiniz günler yaşadınız mı?

Peki gerçekten yapmaktan keyif aldığınız işlere hiç vakit ayıramazken, hiç yapmak istemediğiniz fakat zorunda olduğunuz işlerin altında kaldığınız bir durumla karşılaştınız mı? Bu makale, en etkili şekilde işlerinizi nasıl yoluna koyabileceğiniz konusunda size yardımcı olacak bilgiler içermektedir.

[include-page id=’18540′]

 

David Allen -Getting things done (İş bitirici - Babıali Kültür Yayınları)
David Allen -Getting things done (İş bitirici – Babıali Kültür Yayınları)

“İş Bitirici Olma”nın Felsefesi

Performans uzmanı David Allen, yaygın olarak bilinen bu felsefeyi, en çok satanlar listelerinde yer alan kitabı “İş Bitirici” kitabında çok başarılı bir şekilde açıklamış. David Allen, planlamanızı ve takviminizi nasıl oluşturmanız gerektiğini, yapılması gereken işlerinizi en doğru şekilde listeleme yollarını, zamanınızı en verimli şekilde kullanabilmeniz için yapılması gereken işleri önceliklerine göre nasıl sıralamanız gerektiğini ve “iş bitirici olma” sistemini nasıl hayata geçirebileceğinizi öğretiyor.

Bunu bir sisteme oturtmak, zihninizi her türlü dikkat dağıtıcı unsurdan temizleyip öncelikli görevlere odaklanabilmek için çok önemlidir. Böyle bir sistemi hayata geçirebilmenin en önemli faydalarından biri, yapılacak işlere genel bir değerlendirme ile yaklaşabilmek ve bir sonraki adımdaki öncelikleri belirleyebilme imkanına sahip olabilmektir.

 

Değerlendirme Yapın ve Önceliklerinizi Belirleyin

“İş Bitirici Olmak” neyin, hangi sıralamada, ne zaman ve ne şekilde yapılacağına dair bir taslak sunan tarif ya da formül değildir. O size, takip etmeniz gereken ana yönleri/hatları belirler, ancak bunlar size kendi işinizi nasıl yapmanız gerektiğini söyleyen kurallar değillerdir. Herkesin bu pusulayı kendi hayatına yerleştirerek kişisel ihtiyaçlarına, kişisel takvimine ve yapılacaklar listelerine uyarlayabilmesinin bu denli kolay olmasının sebebi de budur. Ancak bunları öğrenmek ve pratikte hayata geçirmek de yine aynı sebepten dolayı yer yer karmaşık olabilmektedir.

“İş Bitirici Olmak” size kurallar, dayatmalar sunmaz, tamamlamanız gereken işiniz için genel bir değerlendirme yapmanıza, organize olmanıza, öncelikli olarak yapmanız gereken işlere odaklanmanıza yardımcı olur.

 

Adım 1: Her şeyi Yakalayın

Çalışmanızı organize olarak yapmalısınız
Çalışmanızı organize olarak yapın

Yapılmasını istediğiniz her şeyi bir kenara not almalısınız. Yapılacaklar listeniz, görevleriniz, tekrar eden aktiviteler, araştırmalar, planlar, fikirler ve diğerleri, tek ihtiyacınız olan şey harekete geçmek. Nereye isterseniz oraya yazın.

En sevdiğiniz uygulamayı kullanabilir, yapılacaklar listesi için tasarlanmış uygulamaları kullanarak not düşebilir, herhangi bir kağıt defter kullanabilir ya da her nereyi isterseniz oraya not alabilirsiniz. En önemli nokta, görevlerinizi, yapacaklarınızı ve fikirlerinizi bir kenara yazmayı asla ertelememeniz, çünkü bu kullanması ve uygulaması her zaman mümkün ve kolay olan bir yöntem.

Her şeyi ortaya çıktığı anda yakalayın, böylece yapma zamanınız gelene kadar o iş hakkında düşünmenize ve kafa yormanıza gerek kalmaz. Eğer o anda yapılabilir olan bir şey var ise, onu hemen yapın, aksi takdirde yapmanız gerekenlere bir yenisini ekleyerek yapılacaklar listenize ve kendinize baskı yaratmış olacaksınız.

 

Adım 2: Yapılması Gereken İşlerinizi Netleştirin

Listenizi, harekete geçilmeye hazır adımlara bölmelisiniz ki, bir görevinizi yerine getirmeye çalışırken önünüze bir diğeri engel olarak çıkmasın. Görevlerinizi, harekete geçilmeye hazır küçük adımlar halinde ayırmazsanız, problemin bütününü çözmek için zaman bulamayabilirsiniz. Eğer görev listenizdeki maddeler kesin ve açık şekilde belirlenmediyse gerçek hedefinize ulaşmak için çalışmak ve çözüm üretmek yerine kendi planlarınızı anlamaya ve çözmeye çalışarak zaman kaybedersiniz. Kendi planlarınızı ve yapmanız gerekenleri netleştirdikten sonra, eğer o anda yapılabilecek olan bir şey varsa, hemen yapın!

 

Adım 3: Harekete Geçirilebilir Olan Maddeleri Kategorilendirme ve Öncelikli Olanları Belirleme

Yapılacaklar listeniz, E-posta gelen kutunuz ve takviminizde öncelikli olarak harekete geçilebilir olan görevlerinizi belirlemek ve onları kategorize etmek için zaman harcayın. Eğer her görevinizin önceliğini açık ve net bir şekilde anlayabilirseniz, bir sonraki adımda ne yapmanız gerektiğini belirleyebilmeniz çok daha kolay olacaktır. Aslında gelecek olan görevleriniz için önceliklerinizi kolaylıkla belirleyebilmek ve daha net görebilmek için hepsini kategorize etmelisiniz.

Görevlerinizi oluştururken son teslim tarihini de ekler ya da hatırlatmalar koyarsanız harekete geçmeniz gereken hedeflerinizi zamanında tamamlamak için kendinizi doğru yönlendirmiş olursunuz. Hazır konusu açılmışken: Hemen bitirebileceğiniz bir iş varsa düşünmeyin – sadece yapın!

 

Adım 4: Yapılacaklar Listenizin Üzerinde Düşünüp Taşının

Sonraki adımınızın ne olacağına karar vermek için yapılacaklar listenizin üzerinden bir kez daha geçin. Eğer listeniz açık, anlaşılır ve kategorize edilmiş ise, bir sonraki görevinizin ne olacağını belirlemenizde size kolaylık sağlayacaktır. Hemen tamamlanabilir bir şey varsa, düşünmeyin sadece yapın! Eğer harekete geçmeye uygun olmayan unsurlar varsa, bunları harekete geçilebilir adımlara bölün. Bir görevi tamamladıktan sonra bir sonraki göreve adım atabilirsiniz. Görev listenizi belirli aralıklarla gözden geçirin, aşama kaydettiğiniz yerleri belirleyin ve önceliklerinizi güncelleyin.

 

Adım 5: Birbirine Bağlayın ve Çalışmaya Başlayın

Artık bir işi tamamlamak için ne yapmak gerektiğini biliyorsunuz: sadece yapmak! Öncelikleriniz açık ve net, yani artık şimdi görevlerinizi yerine getirme ve tamamlama zamanı. Eğer belirli bir zamana kadar bitirilmesi gereken görevleriniz varsa onları tamamlamanız gerektiğini biliyorsunuz. Görevleriniz için önceliklerinizi belirlediniz ve neyi önce yapmanız gerektiğini biliyorsunuz. Önünüzdeki işi tamamlayın ve bir sonrakine geçin.

 

Yapmaktan Keyif Aldığınız Şeylere Daha Fazla Zaman Ayırın

Bu prensipler, size görevlerinizi organize etme, önceliklerinizi belirleme ve görevlerinizi başlamaya uygun hale getirme konusunda sürekli hatırlayacağınız bir sistem sunar. Bu sayede ne yapacağınızı düşünerek zaman geçirmek yerine, vaktinizi işi yaparak harcarsınız. Ve daha da önemlisi, yapmaktan keyif almadığınız şeyleri organize şekilde tamamlayabilmiş olur, böylelikle sevdiğiniz şeylere daha fazla vakit yaratabilmiş olursunuz. Bu yüzden her sabah yapılacaklar listeniz için biraz zaman ayırın; ya da daha iyisi, her akşam ofisten ayrılmadan önce bir sonraki gününüzün planını yapmaya başlayın.

 

shutterstock_177767129(1)
Zamanınızı doğru planlayarak, sevdiklerinize ve yapmak istediklerinize daha çok zaman ayırabilirsiniz.

 

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.

[include-page id=’18540′]

 

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

Teknoloji haberleri ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Teknolojinin insanlığa olumlu bir katkısı oluyor mu? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!