İçeriğinizi oluşturup paylaştıktan sonra en iyi sonucu almayı beklemek yeterli değildir. İçeriğinizden en iyi verimi alabilmek için iyi bir stratejiye ihtiyacınız var. Alaka düzeyi puanınızı arttırarak arama sonuçlarında en üst sıralarda nasıl yer alacağınızı öğrenmek ister misiniz? Sizin için İçerik Pazarlaması ve Arama Motoru ile ilgili bir kaç ipucu derledik.
Çevrimiçi içeriğiniz istediğiniz düzeyde ziyaretçi trafiği sağlamıyor mu? İnternet üzerindeki varlığınıza yaptığınız yatırımdan istediğiniz verimi alamıyor musunuz? O zaman sosyal medya pazarlama planınızı gözden geçirip dijital stratejinizi yeni baştan inşa etmeniz gerekiyor.
Paylaşımınızın internet üzerinde en çok aranan içerik haline nasıl getireceğinizi sizin için yazdık.
[include-page id=’18540′]
Asgari Gereksinimler
İçerik pazarlamanız için SEO stratejinizi belirlemeden önce Google’ın nasıl çalıştığını, uzun içerikleri ve video ya da görsel içerikle desteklenmiş yazıları neden ön plana çıkarttığını anlamanız gerekiyor.
Google yukarda belirttiğimiz formları kalite sembolü olarak kabul etmeye başladığından beri kullanıcılarını kaliteli içerikle buluşturma işini daha iyi yapıyor. İçerik pazarlamasının, ziyaretçilerinizin okuduktan sonra sosyal medya kanalları üzerinde paylaşacağı değerler yaratmak olduğunu unutmayın.
Arama motorları hergeçen gün daha akıllı hale geliyor, iş üstündeki yapay zekalar olarak kabul edebiliriz. Dolayısıyla arama motoru optimizasyonu (SEO) internet üzerinden kazandığı geliri, başarılı bir şekilde arttırmak isteyen firmalar için vazgeçilmez bir öneme sahip.
Ayrıca, dijital dünyadaki varlığınızı inşa ederken dahil olabileceğiniz pek çok sosyal medya kanalıda mevcut. Sosyal Medya da ziyaretçilerinizle etkileşim içinde kalabilmeniz ve spotların altında olabilmeniz için ciddi oranda içerik üretmeniz gerekmektedir.
Değer Yaratmak İçin Vakit Ayırın
Eğer dijital dünyadaki varlığınızı inşa etmeye yeni başlıyorsanız, günlük olarak bu işe vakit ayırmanız ve uğraşmanız gerekiyor. İki hafta hiç birşey paylaşmayıp sonra hala ciddi bir müşteri dönüşü beklemek hayalden öteye gidemez. Uzun vadeli bir yatırım olduğundan fazlasıyla zaman ayırmanız ve efor sarf etmeniz gerekiyor bu iş için.
Arama motorlarının öncelikli görevi kullanıcılara alakalı ve yüksek kaliteli arama sonuçları sunmaktır.
Dolayısıyla sizi takip eden çevrim içi bir topluluk oluşturabilmek için içerik pazarlaması teknik olarak ilk adım oluyor. Pratikte markanıza farkındalığı yaratabilmek ve markanıza sadık müşteriler oluşturabilmek için günlük olarak içerik paylaşımı yapmak ve yapılan yorumlara zamanında cevap vermek zorundasınız.
Takipçilerinizi ve ziyaretçilerinizi tanımalısınız ve içeriklerinizi markanız hakkında bilmek istedikleri bilgiler etrafında oluşturmalısınız. Tarzınızın sosyal medya kanallarına göre farklılık göstermesi gerektiğini aklınızdan çıkartmayın.
Örnek vermek gerekirse, Youtube da video pazarlama yapabilirsiniz, Instagramda görsel paylaşabilirsiniz, Facebookda ise güncel paylaşımlar yapabilirsiniz. Kısaca sosyal medya üzerinde firmanızı farklı şekillerde pazarlayabileceğiniz pek çok fırsat mevcuttur. Esas odak noktanız yazı, görseller ve video içerik olmalıdır.
Video Pazarlama ve Doğru Etiketleme
İçeriğinizi hazırladıktan sonra, içeriğinize kolay erişilebilmesi için, özellikle Youtube ve Google üzerinde, optimize etmeniz gerekir. Özellikle videolar arama motorlarıyla optimize hale getirilmesi gereken en değerli içeriklerinizdendir.
Youtube 5.000 karaktere kadar, yaklaşık 800 kelime, video alt metni girmenize izin vermektedir. Önemli anahtar kelimeleri alt metnin üstünde tutun ve daima internet sitenizin ya da bloğunuzun linkini ekleyin. Youtube alt metinlerde köprü bağlantısı kurmaya izin veriyor, bu da internet sitenize yönlendirilmiş trafikte ciddi bir artış sağlayacaktır.
[include-page id=’18540′]
Akıllı Başlığa Yönelik Aramalar
İçeriğinize uygun başlıklar bulun, iyi bir başlık anlaşılır olmalı ve içeriğin ana fikrini ortaya koymalı. Ayrıca “ Bu başlık ne kadar akılda kalıcı?, “İyi bir etki yaratıyor mu?”, “Vermek istediğimiz mesajı yansıtıyor mu?”, “Optimize edilmesi gereken anahtar kelimeler hangileri?” gibi soruları da cevaplamanız gerekir.
Arama motorlarının eski teknolojisi, girdiğiniz anahtar kelimelerle eşleşen sonuçlar bulmak üzerine kuruluydu. Günümüzde arama motorları daha akıllı, anahtar kelimelerinizi başlığa yönelik araştırma yaparak daha kaliteli ve alakalı sonuçları kullanıcıların karşısına çıkartıyor.
Anahtar Kelimelerin Önemi
Anahtar kelimeleri kullanarak içerik pazarlamasına SEO odaklı yaklaşımı, yetkin pazarlamacılar “ akıllı içerik pazarlaması” olarak tanımlıyor. Çevrim içi pazarlamadaki yeni trend SEO odaklı yaklaşım.
İçerik pazarlamanızda SEO’ya başlamadan önce firmanız ve markanızla alakalı anahtar kelimelerin neler olduğunu belirlemeniz gerekiyor. Bu konuda size yardımcı olabilecek araçlar mevcut, en bilineni “Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcısı”, Adwords hesabınızda ücretsiz olarak sunulan bir hizmettir.
Hangi anahtar kelimeleri kullanıcağınıza karar vermek çok kolaydır. Firmanızla ilgili anahtar kelimeleri yazarak işe başlayın, Cloudnames’te “Web tasarım”, “Online Pazarlama” ve “Bulut çözümleri” gibi anahtar kelimeler kullanıyoruz.
Anahtar kelimeleri yazdıktan sonra Google ana anahtar kelimenizle alakalı internet aramalarında kullanılan kelimelerin olduğu bir liste sunacaktır. Potansiyel müşterilerinizi ıskalama riskini azaltmak için oldukça kullanışlı bir özelliktir.
Anahtar kelimeleri bulmanız ve insanların neleri aradığını görmeniz için ciddi anlamda vakit ayırmanızı tavsiye ediyoruz. Daha sonrasında içeriklerinizin başlıklarını, tanımlarını ve etiketlerini bu anahtar kelimelere göre düzenleyip arama sonuçlarında gözükme şansızını arttırabilrisiniz.
Firmanızı ya da markanızı pazarlamak için sosyal medya en ideal kanallardan biri. Kullanıcıların beğendikleri içerikleri paylaşıp daha fazla insana ulaşmanıza imkan vermesi takipçilerinizi daha hızlı arttırmanızı sağlar.
Cloudnames yardım edebilir
Cloudnames, dijital pazarlama hakkında ihtiyacınız olan her şeyde size yardımcı olabilir. İnternet üzerinden daha çok gelir elde edebilmenizi sağlayacak, web sitesi, dijital pazarlama ya da diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin için yönetimini devralabiliriz. Böylelikle siz de şirketinizin ana faaliyetlerine odaklanabilirsiniz.
Mobil uyumlu Web siteleri tasarlamamızın yanı sıra, sitelerinizi güvenli ve güncel tutmanızı sağlıyoruz.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Arama Motoru Pazarlaması (SEM), Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) ve diğer tün dijital pazarlama aktivitelerinizin yanında web sitesi ve e-mail pazarlamanın da yürütülmesini üstlendiğimiz bir online pazarlama hizmeti sunuyoruz.
Aşağıdaki bölüme iletişim bilgileriniz bırakarak sizinle iletişime geçmemizi sağlayabilirsiniz.
[include-page id=’18540′]
İlgilenebileceğiniz Diğer Makaleler
- Bir Bloga sahip olmak için önemli nedenleriniz var
- Etkili sosyal Medya Pazarlama Taktikleri
- Cloudnames SEO Hizmetleri
Dijital pazarlama ile ilgiliyseniz lütfen blog sayfamızı takipe din. Blogunuzu SEO için optimize etmeyi hiç denediniz mi? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tılayarak arkadaşlarınızla makalemizi paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!