Bilindiği üzere internet trafiğinin büyük bir bölümü artık mobil kaynaklı geliyor. Ve Akıllı telefon kullanıcılarının sayısı sürekli artıyor. Mobil Reklamların Geleceği ile ilgili verilere baktığımızda 2018 yılında mobil internet trafiğinin %61,2 oranında artması bekleniyor. Bu artış özellikle çevrimiçi ürünlerinizin reklam ve pazarlamasında mobil hedefli reklamların öneminin oldukça artacağı anlamına geliyor.
Peki reklam kampanyalarında mobil hedeflemeler nasıl yapılmalı? Ürünleriniz veya servisleriniz doğru kitle ile nasıl buluşmalı? Mobil içinde özel hedeflemeler ile mobil cihazlara özel reklamlar hazırlayabilir miyiz?
Cevaplarını öğrenmek için okumaya devam edin.
Dijital Dünya’da daha etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmak için bilmeniz gereken 5 önemli adımı bu linkteki makaleden okuyabilirsiniz.
Mobil Reklamların Geleceği
Mobil reklamalarınızı AdWords üzerinden “mobil”, reklamın görüntülenebileceği yerler olarak tanımlayarak verebilirsiniz. Bu reklamlar genellikle akıllı telefonlar gibi daha küçük ekrana sahip ileri teknoloji mobil cihazlarda gösterilir.
Reklamınız üzerinden direkt telefon ile aramaya yönlendiren reklamlar en efektif mobil reklam türlerinden biridir ya da örneğin bir uygulamanız var ve bu uygulamayı tanıtmak istiyorsunuz bunun için de kullanabileceğiniz tanıtım reklamları vb. gibi çeşitli mobil reklam türleri vardır. Bu reklamların gösterimleri sadece mobil cihazlarda yapılır ve reklamlarınızın içeriğini, görsellerini özellikle tablet ve cep telefonları için uyumlu oluşturmanız gerekmektedir.
Hazırladığınız reklam kampanyanızın türüne ve içeriğine bağlı olarak da bu reklamlar; metin, resim, video, yalnızca telefon aramasına yönlendiren veya uygulama/dijital içerik(e-dergi gibi) formatlarda olabilir.
Oluşturduğunuz ve yayınladığınız reklamlarınız, mobil arama sonuçlarında, mobil cihazlar için optimize edilmiş web sitelerinde, YouTube’da ve hatta diğer mobil uygulamaların içinde gösterime sunulur.
Peki yayınladığınız bu reklamlar mobil cihazı olan herkese gösterilmeli mi? Türkiye’deki üç dev operatörün açıklamasına göre 2016’nın ilk çeyreği sonucunda Türkiye’deki mobil abone sayısı toplam 73.3 milyona ulaşırken, akıllı telefon sahibi sayısı ise 44.5 milyona yükseldi. Peki reklamınız 44.5 milyon kişiye gösterilmeli mi? Hedefleme neden önemlidir şimdi biraz bu konuya odaklanalım.
[include-page id=’18540′]
Mobil reklam kampanyalarındaki hedeflemelerin önemi
Mobil kullanımdaki bu inanılmaz artış ile mobil kullanıcıya erişmenin yolu olarak mobil reklamların kullanımı sektörler içinde oldukça arttı. Dolayısıyla reklamlarınızı doğru kitleye göstermek, hedeflediğiniz kitlenin davranışlarını da gözlemleyerek onlara en uygun olabilecek reklamları göstermek oldukça önemli.
Doğru hedefleme yapmak rekabetin olduğu bu alanda oldukça önemli.
Davranışlara göre hedefleme
Kullanıcıların servis veya hizmetlerinize ihtiyacı olduğu anda sizin ilk olarak akıllarına gelmelerini sağlamak için kullanıcı davranışlarını gözlemlemek çok önemlidir. Örneğin, bir çevrimiçi bir ayakkabı dükkanınız var ve ayakkabı almak isteyen kişilerin cep telefonu veya tabletlerinde sizin reklamınızı görerek sitenizden alışveriş yapmalarını istiyorsunuz.
Öncelikle ayakkabı ve benzeri alana ilgi duyan kişileri hedeflemelisiniz çünkü büyük ihtimalle önceden sizin ürününüzün benzeri ürünlere ilgi duyup satın alma gerçekleştiren kullanıcılar daha sonra tekrar aynı ürüne ihtiyaç duyduğunda aslında sizin potansiyel müşteriniz oluyor. Peki bu potansiyel müşterilere nasıl ulaşabilir ve sizi fark etmelerini nasıl sağlarsınız?
Ayakkabı sitenizi mobil kullanıcıların davranışlarına yönelik hedefleme işe reklamlarınız en doğru kitleye ulaşarak, ayakkabılarınıza aslında ilgi duyan kitleye markanızı ve ürünlerinizi tanıtabiliyorsunuz. Bir daha alışveriş yapmaları gerektiğinde sizin reklamlarınız dolayısıyla organik olarak veya direk reklamlarınıza tıklayarak satış yapabiliyorsunuz.
Doğru hedefi tutturmak
Mobil reklamda hedefleme yaparken potansiyel müşteri kitlenizin cinsiyetine, yaşına, eğitim durumuna, yaşadığı yere, ilgilendiği alanlara göre segmentlere ayırabilirsiniz. Reklamınız sizin ürünleriniz için en uygun olan kitleye gösterildiği için hedeflediğiniz dönüşüm (reklama tıklama, uygulama indirme vb.) daha yüksek olur.
Peki markanız için en bu doğru hedef kitleyi nasıl seçersiniz? Cloudnames ‘de işin uzmanları işinizin kitlesini sizin için tanımlasın ve en doğru kitle ile ürün veya servislerinizi buluştursun.
Tüm bu hedeflemelerin ardından ölçüm ve analiz ile ürün veya hizmetlerinize ilgi duyan kişiyi ölçümleyebilmeniz çok önemli. Reklamlarınızın geri dönüşlerini Analytics üzerinden ölçümleyebilir gerekirse reklam içeriğinizi düzenleyebilir ya da hedef kitlenizi genişletebilirsiniz.
Google Analytic trafiğinizi artık telefon modellerine göre gösteriyor
Google Analytics’te bilindiği üzere ziyaretçinizin nereden geldiğini, sitenizde ne kadar vakit geçirdiğini, hangi tarayıcıyla, hangi şehirden, hangi işletim sistemiyle bağlandığı, sattığınız bir ürünü alıp almadığı ya da üye olmasını istediğiniz bir bültene üye olup olmadığı, gelen ziyaretçileri nasıl sitenize geri getirebileceğiniz ile ilgili size inanılmaz bir kaynak oluşturuyor.
Eğer Google Analytics kullanıyorsanız ve özellikle mobil reklamlar ile ilgileniyor ve hangi telefon modellerinin web sitenizi ziyaret ettiğini bilmek istiyorsanız hatta belki onlara özel kampanyalar çıkmak istiyorsanız size güzel bir haberimiz var!
Halihazırda İOS dışında görebildiğiniz ama İOS ‘un ölçümlenemediği Google Analytics’te şimdi iPhone ve iPad modellerini ayırabilir ve sizenizi hangi İos modellerinden kullanıcıların ziyaret ettiğini görebilirsiniz.
[include-page id=’18540′]
iOS karmaşası
Uzun zamandır bildiğiniz gibi “Apple iPhone” ve “Apple iPad” bütünleşik olarak İOS trafiğinin altında raporlanıyordu. Bunun sebebi ise kullanıcıların aygıtlarını spesifik bir model olarak tanımlamamalarıydı.
Bu arada diğer modeller ise Google Nexus 5, Google Nexus 5X, Samsung SM-G900V Galaxy S5, the Samsung SM-G900F, Galaxy S5 gibi diğer aygıtları Analytics’te ayrı ayrı görebiliyordunuz.
Bu ay başlarında Analytics kullanıcılarının dikkatini “Apple iPhone” ve “Apple iPad” ayrımı çekti. Fakat hala bazı İOS trafiğinde kopmalar olduğu görülüyor.
Google bu konu ile ilgili yeni bir açıklama yaparak spesifik olarak model ve aygıtı tanımlayan yeni iOS kullanıcı aracılarını tespit ettiklerini ve artık ölçümleyebildiklerini belirtti. Dolayısıyla Google Analytics bu kullanıcı aracılarından aldığı model ve aygıt bilgilerini listeleyebiliyor ve istatistiklerini toplayabiliyor.
Bunun yanında en büyük soru ise “Apple iPhone” ve “Apple iPhone 6s,” arasındaki farkı görebilmek ve İOS trafiğini nasıl ölçümleyebileceğini bilmek. Google Iphone tafiğini görebiliyor ve sayabiliyor, fakat tam olarak modelini belirleyemiyor.
Yan tarafta gördüğünüz görselde 1. Sekmedeki Apple İphone kullanıcılarının, kullanıcı aracıları tarafından telefonlarının modelleri belirtilmemiş.
Fakat gördüğünüz 3. Ve 7. Sekmedeki kullanıcıların modelleri kullanıcı aracıları tarafından belirtilmiş ve Google Analytics bu modelleri ayrı ayrı listeleyebilmiş.
Analytics’in mobilde bu denli detaylı ölçümleyebilme özelliği sayesinde mobil hedeflemede spesifik kitle seçimi yapmak daha da kolaylaşacak. Bu da reklamlarınızın doğru kitle ile buluşmasını sağlayarak dönüşümünüzü arttıracaktır.
[include-page id=’15348′]
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Google ile Alışveriş reklamları
- Facebook Messenger’ı pazarlama için kullanmaya başlayın
- Y jenerasyonunun dikkatini nasıl çekersiniz?
Sosyal Medya pazarlaması ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Lütfen yorum köşemizden bize yazın ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!