Sosyal Medya’da Daha Fazla Takipçi Edinmenin 5 Yolu

Sosyal Medya’da Daha Fazla Erişim Sağlamanın 5 Yolu

Sosyal medya’da yapılan paylaşımların sayısı gün geçtikçe artmakta. Peki bu rekabet ortamında hedef kitlenizin ilgisini çekmekte zorlanıyor musunuz? İşte Sosyal Medya Kanalları üzerinden erişiminizi arttıracak harika tavsiyeler.

Eğer Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Instagram gibi ağlarda hesaplarınız varsa, haber akışınızda her gün 10.000 kadar paylaşımla karşılaşabilirsiniz.

 

İnsanlar binlerce paylaşım arasından sizin paylaştıklarınızı göremeyebilir. İlginçtir ki farklı farklı sosyal medya ağlarının kendilerine ait ileri düzeyde pek çok algoritmaları bulunuyor ve bunlar, hangi kullanıcının haber akışında hangi paylaşımının görülebileceğine karar verebiliyor.

 

Örneğin eğer Facebook üzerinden binlerce kişinin “beğen”diği bir şirket sayfasına sahipseniz, ücret ödeyerek reklam vermenize rağmen paylaşımlarınızın sadece %5-25 kadarı bu takipçiler tarafından görülüyor demektir.

 

Algoritmalar genellikle yakın arkadaşlarınızdan gelen paylaşımları öne çıkarır. Durum böyle olunca, iş sahiplerinin yaymaya çalıştıkları mesajlara genellikle daha az öncelik veriliyor. Fakat, hem organik erişim, hem de ücretli erişimiminizi artırmak için her zaman atılacak bir adım var.

 

[include-page id=’18540′]

 

İçerik kalitesi

İlgi çekmeyi başarabilmek çözmeniz gereken ilk sorunlardan biridir. Paylaşımlarınızın her daim takibe değer olması gerekiyor; bunun başka bir yolu yok. Eğer reklamlarınız spam olarak işaretlenir ya da ilgilendirmeyen kişilere yöneltilirse, para ödediğiniz bu reklamlar istediğiniz sayıda erişim sağlamaya yeterli olmayacaktır. Çünkü bu tür ağların odak noktası kullanıcı deneyimini olabildğince en iyiye götürmektir. Olumlu yönde bir geri bildirim, paylaştıklarınızı öne çıkartırken, olumsuz bildirimler onların görünürlülüğünü azaltacaktır.

 

Eğer paylaşımınız bir çok beğeni, yorum, paylaşım ya da tıklama sayısına sahipse, bu sizin görünürlülüğünüzü büyük oranda arttıracaktır. Diğer yandan, kullanıcılar olumsuz geri bildirimde bulunuyorsa alaka düzeyi puanınız hem düşük tutulacaktır, bir sonraki paylaşımlarınızın görünürlülüğü de azalmış olacaktır.

 

Erişimi arttıracak içerikler paylaşmak, yeni etkileşimler yaratmak için zorunludur.
Erişimi arttıracak içerikler paylaşmak, yeni etkileşimler yaratmak için zorunludur.

 

Şirketinizin Facebook sayfasını yönetiyorsanız, organik erişiminizin son bir yıl içerisinde düşüşe geçtiğini farketmişsinizdir. Peki sayfa beğenisi toplamak bir zaman kaybı mıdır? Beğenilerin hala önemi büyük; fakat eğer tıklama, beğeni, paylaşım ve yorumlarla oluşan etkilşim oranınızla doğru oranda artan yüksek ilgililik puanına sahip değilseniz, sadece küçük bir oranda takipçileriniz paylaşımlarınız üzerinden iletmek istediğiniz mesajı alacaktır.

 

Ücretli bir içerik reklamı vererek Facebook’un reklam yönetimi aracından faydalanarak bir içeriğin alaka düzeyi puanını ölçebilirsiniz. Önce paylaşımınızı seçin ve ardından “bu kampanyaya reklam ver”i tıklayın. 7-10 gibi yüksek bir puana sahip bir içerik, tanıtım yapmanıza kalmadan takipçilerinizin çoğunda zaten görünür olacağını unutmayın. Bahsedilen alaka düzeyi puanı, insanların bu paylaşımı gizlemesi ya da spam olarak işaretlemesinden kaynaklanan olumsuz etkileşim sayısının toplam etkileşim sayısından çıkartılması ile hesaplanmaktadır.

 

Peki yüksek bir alaka düzeyi nasıl elde edebiliriz? Belirlediğiniz hedef kitlenin ilgisini çekebilecek içerikler paylaşarak işe başlayabilirsiniz. Kaliteli görsel ve video içerikleri üzerinden popüler konular ve hatta biraz komedi kullanarak alaka düzeyinizi her daim arttırabilirsiniz. Burada en önemli nokta, hedef kitlenizin neleri görmeyi sevdiğini kavrayabilmektir. Bir çok deneme süreci ile bunu başardığınızda ise alaka düzeyi puanınızı arttırmaya başlayabilirsiniz.

 

İnsanların ilgisini çekecek içerikler yaratabiliyorsanız, içeriğiniz kolaylıkla internette ve sosyal medyada viral hale gelebilir ve milyonlarca insana ulaşabilir! İçeriklerinizi internet ortamında nasıl viral hale getirebileceğinizi makalemizden öğrenebilirsiniz: Viral İçerik yaratmak için 6 ipucu

 

 

 

Paylaşımınıza reklam verin

İçeriğinizin iyi olduğunu düşünüyorsunuz ve Sosyal Medya kanalları üzerinden daha fazla kişiye ulaşmasını istiyorsanız içeriğinizin tanıtımını yapabilirsiniz. Daha önce de belirttiğimiz gibi, içerikleriniz sadece yakın arkadaşlarınız ve takipçileriniz tarafından görülebilmektedir; fakat tanıtımı yapıldığı takdirde erişim sayısı oldukça artacaktır.

 

Eğer gerçekten elinizdeki içerik etkiliyse, paralı erişim ile etkileşim oranlarınızda da dramatik bir artış gözlenecektir ve insanlar içeriğinizi paylaştıkça ya da beğendikçe organik erişimlerinizdeki artışı da beraberinde getirecektir.

 

Daha fazla kişiye erişim sağlamak için, paylaşımlarınıza reklam vermeyi denemelisiniz.
Daha fazla kişiye erişim sağlamak için, paylaşımlarınıza reklam vermeyi denemelisiniz.

 

Cloudnames olarak bir çok blog paylaşımımızın takipçilerimizden daha da fazla sayıda organik erişime ulaştığı zamanlarla pek çok kez karşılaştık. Elbette ki bunun nedeni pek çok kişinin paylaştığımız içeriği beğenmesi, paylaşması ya da yorum yaparak etkileşime geçmesinden kaynaklanıyor. İçeriğinizin paylaşılması demek, reklam vermenize gerek kalmadan bu paylaşımın daha fazla kişiye ulaşabilmesi demektir, belki de kim bilir bu paylaşımlar içeriğinizi internette viral hale getirebilir.

 

Her çeşit Sosyal Medya kanalında içeriğinizin tanıtımını yapabilirsiniz. Fakat bu kanalları seçerken çok dikkatli olmalısınız. Örneğin, eğer elinizde kedinizin komik bir videosu bulunuyorsa Facebook, Insagram ve YouTube gibi kanallarda bu içeriği paylaşmak daha olumlu geri dönüş almanızı sağlayacaktır. LinkedIn’de ise aynı içerik, emin olun bir çok olumsuz geri bildirim almanıza sebep olacaktır; çünkü her kanalın işlevi ve içinde barındırdığı refleksler birbirlerinden farklılık gösterir.

 

Diğer yandan, ürün odaklı ya da satış odaklı tanıtımlara dikkat etmenizi tavsiye ediyoruz; çünkü içerikleriniz her daim Sosyal Medya üzerinden spam olarak işaretlenebilmesi riski taşır.

 

Takipçileriniz ile bağlantı kurmanın en iyi yolu, onların ilgilerini size yönlendirecek ücretsiz içerikler sağladığınız içerik pazarlamasından geçmektedir. İçerik pazarlaması ile ilgili daha detaylı bilgiyi bu makalemizden öğrenebilirsiniz: Bir bloga sahip olmak için önemli nedenleriniz var.

 

Her paylaşım tanıtımı yaptığınızda aynı zaman da bir teklif de verirsiniz. Farklı platformlarda pek çok farklı şekilde teklif sunma imkanınız var: Tıklama başına ödeme yaparak, ulaştığınız kişi sayısına göre ya da daha farklı metodları kullanabileceğiniz pek çok teklif seçenekleri bulunuyor. Tekliflerinizin artması, çoğu durumda istediğiniz erişime ulaşmanızda size yardımcı olacaktır.

 

Bir kullanıcı ne zaman sahip olduğu haber akışı sayfasına yönelse, her seferinde neyin görülebilir olduğuna karar veren bir algoritma da onunla birlikte devreye girer. Aynen bir müzayede de olduğu gibi, burada da ilgi alanlar, kurulan ilişkiler, alaka düzeyi ve verilen teklifler ve ona benzer diğer kriterler bir bütün olarak ele alınmaktadır.

 

İçeriğinizin reklamını en etkili şekilde yapmak için bilmeniz gereken her şeyi makalemizden öğrenebilirsiniz: Facebook reklamlarınızı görünür hale getirin

 

[include-page id=’18540′]

 

Doğru izleyiciyi hedefleme

Gönderinizin tanıtımını yapsanız da, ya da organik erişime güvenseniz de doğru takipçiyi hedefleyerek daha hızlı yayılabilirsiniz. Paylaştığınız içeriklerle ilgilenen doğru izleyiciyi hedefleyerek, daha olumlu etkileşim sağlayabilirsiniz. Daha önce de sözünü ettiğimiz gibi, bu yine daha yüksek sayıda aday müşteri profili elde etmenizde size olanak sağlayacaktır.

 

Sosyal Medya platformlarında paylaşımlarınızın tanıtımını yaparken doğru izleyiciyi hedefleyebilmek her daim önem teşkil eder. Ne kadar şanslıyız ki günümüzde bu kanallar, artık üyelerini çok iyi tanıyabildiği için, hedefleme seçenekleri de artık oldukça detaylandırılmış bir şekilde kullanıcılarına sunulmaktadır.

 

Yaş, dil, eğitim, iş, lokasyon ve hangi cep telefonun, bilgisayarın ya da tabletin kullanıldığına dair bir çok detay artık erişilebilmekte. Kim ile arkadaş olduğunuzu, kiminle daha yakın ilişki kurduğunuzu; ve hatta nelerin ilginizi çektiğini, neleri paylaştığınızı ve neleri paylaşabileceğinizi ve bunun gibi daha bir çok veri bu platformlar üzerinden izlenebiliyor. Peki aynı kanalların hangi web sitelerini ziyaret ettiğinizi, arama motorlarında hangi içerikleri aradığınızı da gözlemleyebildiğini biliyor muydunuz?

 

Sosyal Medya sizin hakkınızda tahmin ettiğinizden daha çok şey biliyor. Bu bilgiler işinizin hedef kitlesini belirlerken çok önemli.
Sosyal Medya sizin hakkınızda tahmin ettiğinizden daha çok şey biliyor. Bu bilgiler işinizin hedef kitlesini belirlerken çok önemli.

 

Durumu daha da basitleştirelim: Önde gelen Sosyal Medya ağları tüm gelirlerini büyük çoğunluğunu reklamlardan sağlar. Pazarlama kanallarının bu kadar cazip olmasının nedeni de reklamcıların kendi reklamlarını, sundukları ürün ve hizmetlerle ilgileneceğini düşündüğü insanları hedefleyebilmesinden kaynaklanır. Sonuç olarak bu strateji ile reklamcılar, ulaştırmaya çalıştıkları mesaj ile ilgilenmeyen insanlar için para ödemek zorunda kalmıyorlar.

 

Kendi geliştirdiğiniz bir iPhone oyununu satmak istediğinizi bir düşünün. Bunun pazarlamasını bir gazete sayfasından ya da televizyon reklamı üzerinden gerçekleştirdiğinizde istediğiniz kitleye ulaşmakta zorluk çekebilirsiniz. Televizyon, gazete, bu tür alanlar bir çok kişiye ulaşmanızı sağlayabilir fakat içeriğiniz ne kadar iyi olursa olsun, ulaşılan bu kişilerin belki de çoğu size müşteri olarak dönebilecek müşteriler olmayacaktır.

 

Sosyal medya siteleriyle ise düzenli olarak internette oyun satın alan kişilerle hedef kitlenizi sınırlandırabilir, ya da tasarladığınız bu oyunu tanıdıklarıyla paylaşan müşterilerinizle “arkadaş” olabilirsiniz. Hatta sadece iPhone kullanıcılarını hedefleyebilirsiniz ve ihtiyacınız olan her şeyi izleyebilmenin yanında daha küçük bir bütçe ile yeniden reklam vermeye başlayabilirsiniz.

 

Reklam alaka düzeyinizi yürürlükte olduğu sırada izleyebilir ve reklam görsellerinden ya da takipçi sekmesinden düzeltme yapabilirsiniz. Doğru kitleyi hedeflemek, yüksek alaka düzeyi puanına sahip olmak için en iyi yoldur ve bu yüzden düşük ücretlerle yayınlaıdğınız reklamdan daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

 

Cloudnames olarak pek çok kez doğru hedeflenen kitlenin düşük maliyetle yüksek alaka düzeyi getirebildiğini dördük; diğer yandan aynı reklamın daha maliyetli ve daha düşük sonuçlar da getirdiğini gördük ve bunun sebebi elbette ki yanlış izleyicinin hedeflemesiydi.

 

İşte bu yüzden doğru izleyicinin hedeflenmesi büyük önem taşır ve yeniden pazarlama (remarketing) ise oldukça etkili sonuç almamızı sağlayabilir. Doğru izleyiciyi nasıl belirleyebileceğinizi bu makalemizden öğrenebilirsiniz: Hedef kitlenizi 100 kat arttırmanın yolları

 

Uzun ömürlü içerik

Bazı içerikler zamansızdır, bazıları için ise bir kaç saat içerisinde ilgi kaybolur. Uzun ömürlü, komik ya da işe yarar içerik paylaşırsanız aylar geçmesine rağmen organik erişim sağlayabilirsiniz.

 

Aylar önce gördüğünüz bir paylaşımın arkadaşlarınızdan birinin yorum yapması üzerine hiç haber akışınızda yeniden belirmesiyle karşılaşmadınız mı? Her daim güncel, bilgi içeren ve eğlenceli bir içeriğe sahipseniz, uzun ömürlü bir içeriğe de sahipsiniz demektir.

 

 

Yukarıdaki video Facebook zaman tüneline düştü mü? Biz bu güzel videoyu ilk defa Cuma günü izledik. Ama bu video yaklaşık 5 sene önce yayınlanmış ve hala güncelliğini koruyor.

 

Facebook gönderilerinizi planlarken, her daim uzun ömürlü içerikler üretmeye dikkat etmeniz gerekiyor. Daha çok etkileşimin olduğu paylaşımlar her zaman daha uzun ömürlü olacaktır; ve uzun ömürlü içerikler demek daha geniş organik erişim demektir.

 

Böylelikle uzun ömürlü bu içerikleri yeniden paylaşanilir; yeni izleyicileri hedefleyerek yeni aday müşteri profili yaratabilirsiniz. Buradaki en önemli nokta, etkisini hiç kaybetmeyen ilginç bir içerik yaratmaktan geçmektedir.

 

Ek olarak, eğer Arama Motoru Optimizasyonu’nuzu (SEO) doğru kurduysanız, bu uzun ömürlü bir içerikler web sitenize ya da blog sayfanıza daha fazla içerik çekmenize yardımcı olacaktır. Arama motorları yüksek kalitede içerikleri sevmesinin yanında, dikkat ettikleri diğer bir faktör ise Sosyal Medya Ağlarından gelen trafik kaynaklarıdır.

 

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile ilgili daha detaylı bilgiyi bu makalemizden edinebilirsiniz: En üstte olmak iyidir

 

 

Hedef kitlenizin ilgilendiği içerikler paylaşın

Cloudnames olarak yönetilen web tasarım ve dijital pazarlama ürünleri sunmaktayız. Müşteri profilimizi genel olarak girişimciler, iş sahipleri ve pazarlamacılar oluşturur. İçeriklerimiz genel olarak girişimcilik, dijital pazarlama, web tasarım ve teknolojiye odaklanır, çünkü bu konuların potansiyel müşterilerimiz arasında ilgi çektiğini görüyoruz ve elbette ki bu konular bizim uzman olduğumuz alanlardır.

 

Fakat sadece bununla da kendimizi sınırlamıyoruz; oluşturduğumuz içeriklerin yanında biraz da eğlence katacak başka makale ya da görseller de paylaşıyoruz ki hedef kitlemizi daha da harekete geçirsin.

 

Araştırmalarımız bizlere sahip olduğumuz hedef kitlenin video içeriklerini, blog sayfalarını beğendiğini ve link indirmeyi sevdiğini gösterdi. Gün geçtikçe gördük ki ardında gerçek bir hikaye olmadan sadece metin ya da görsel paylaşmanın hedeflediğimiz izleyici üzerinde bir etkisi olmadığını gördük ve bu şekilde paylaşım yapmayı da sonlandırdık. Hedeflenen farklı tkaipçiler için farklı yaklaşımlar izlenmelidir; bu yüzden hedeflediğiniz kitleyi daha iyi tanımak adına bir çok deneme yapmanız gerekmektedir.

 

Daha önce de belirttiğimiz gibi, farklı Sosyal Medya kanallarından sağladığınız analizler doğrultusunda hangi içeriklerin sizin için uygun olduğunu belirleyebilirsiniz. Eğer takipçileriniz paylaştığınız resimlere etkileşimde bulunuyorsa, farklı formatlarda denemeler yaparken bu şekilde görsel paylaşmaya devam edebilirsiniz.

 

Hedef kitlenizin ilgisini çekeceğini düşündüğünüz içerikleri paylaşmaya özen gösterin.
Hedef kitlenizin ilgisini çekeceğini düşündüğünüz içerikleri paylaşmaya özen gösterin.

 

Sosyal Medya’daki tüm paylaşımlarımız, iletişim bilgilerini rahatlıkla bırakabilecekleri internet sitemize yönlendirilmektedir ve böylelikle izleyici kitlemizle ve potansiyel müşterilerimizle iletişim kurabiliyoruz.

 

Eğer Eylem Çağrısı butonlarımıza ya da Varış Sayfalarımıza e-mail adresinizi bırakırsanız, ücretsiz haftalık haber bültenimizi sizlere yollayabiliriz.

 

İletişim kurabilmenin yanında daha da önemlisi haber bültenimizi okuyan potansiyel müşterilerimizin daha sonra bir şekilde gerçek bir müşteriye dönüşmesi ihtimali de onunla birlikte arttığını görüyoruz. Etkili bir dönüşümde iyi bir ilişki kurma ve potasiyel ve var olan müşterilerinizi bilgilendirmek için e-mail her daim iyi bir yol olarak kullanılmaktadır.

 

Varış sayfaları ile ilgili bilgiler öğrenebileceğiniz yazımız için tıklayın: İnsanlık için küçük, Web Siteniz için büyük bir adım.

 

Diğer yandan tüm içeriğinizi kendiniz de üretmeniz gerekmiyor. Sosyal medya platformlarında ya da internette ilginç bir içerik ile karşılaşırsanız – durmayın paylaşın! Paylaşmak önemsemektir ve takipçileriniz paylaştığınız içeriğin ilgilerini çekiyorsa eğer kimin tarafından oluşturduğunu önemsemeyecektir. Uzun vadede, başkalarının içeriğini paylaşmak takipçilerinizi oluşturmada size yardımcı olacaktır ve organik erişiminizi de önemli ölçüde arttıracaktır.

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

 

Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz.

 

Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlamanın yanında, e-mail ve banner reklamları gibi diğer online pazarlama kampanyalarıyla da ilgileniyoruz. Tüm bunların yanında dijital platformda gelir elde etmenizde size yardımcı olacak grafik tasarım, fotoğraf, video, metin içeriği oluşturma gibi diğer unsurlar da hizmetlerimiz arasındadır.

 

 

 

[include-page id=’18540′]

 

Cloudnames olarak sloganımız “paylaşmak önemsemektir” bu yüzden Sosyal Medya Pazarlama’da başarılı olmak adına ihtiyacınız olan her şeyi kapsayan bir rehber hazırladık. Ücretsiz bir kopyasını hemen şimdi bu linkten indirebilirsiniz.

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

 

Sosyal medya ve dijital pazarlama ile ilgileniyorsanız, lütfen blog sayfamızı takip edin. Pazarlama stratejileriniz için siz de sosyal medyayı kullanıyor musunuz? Aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirebilir ve makalemizi arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!