Uluslararası pazarda hayata geçirmek istediğiniz bir girişim fikriniz mi var? Küresel pazarda başarılı şirketler için lokal şirketlere göre farklı yaklaşımlar gerekiyor. Uzmanları dinledik ve Dış Pazarda Başarıya Ulaşmak İçin çıkardığımız sonuçları sizlerle paylaştık.
Piyasaya giren başlangıç seviyesindeki şirketlerin fikirleri ne kadar iyi olsa da uluslararası sahnede sadece çok azı başarılı olabilmektedir. Silikon vadisi şirketlerinden Nextstep’ten Jennifer Vessels bize 25 yıllık tecrübelerini aktardı.
İç Pazardan Uluslararası Pazara Adım Atılırken Yapılan Hatalar
Norveç yönetim okulundan Profesör Carl A. Solberg Norveç’teki yenilikler hakkında bazı araştırmalar yaptı. Araştırmaları, “yurt dışında başarılı olmanın beş adımı” olarak tanımlanıyordu. “Kimin başarılı kimin başarısız olduğu hakkında herhangi bir kanıya varılabilir miydi?”, ya da “Başarılı olan küçük bir işletme model alınmalı mıydı?”sorularının cevabı çok büyük bir “hayır”oldu.
Müşteriyle ilişkiler karmaşıktır, bir ülke pazarında önemli olan bir şey başka bir pazarda önemli olmayabilir. Örneğin küçük bir bilgi işlem firmasının karşılaştığı zorluklar, büyük bir endüstriyel şirket ile aynı değildir.
Araştırmadan Öğrenilecek Çok Şey Var
Genellikle başarılı şirketlerin arkasında hep aktif olan bir iş sahibi ve şirket için değer yaratan istekli girişimciler yer almakta, bu girişimciler şirket için büyük bir tutku ile çalışıp sadece maddi kazanç odaklılık yerine başarma amaçlı hareket ettikleri için ortaya başarılı işler çıkmaktadır.
Biz Cloudnames olarak bunlardan çok şey öğrenebileceğimizin farkındayız. Peki Jennifer ve Carl’ın araştırmaları bizim için uygun mu diye sorulacak olursa cevap “evet”olacaktır.
Etkin Yöneticiler
Başarılı işletmelerde yöneticiler çoğunlukla işlerin içinde olurlar. Jennifer Vessels Steve Jobs’ı örnek göstererek “Başarılı girişimciler kendilerini şirketlerine adarlar, çoğu işlerini para için değil, Dünyayı değiştirmek için yaparlar” diyor.
Eğer insanlara ne istediğini verip değerli bir şey yaratabilirseniz, onların hayatını değiştirebilirsiniz. Kazanç bununla beraber kendiliğinden gelecektir.
Planlama o kadar önemli değil
Bu işleri planlayarak yaptığımızda mı yoksa yapmadan mı daha başarılı olduğumuzu düşünürken şu sonuca vardık; arada o kadar da fark olmadığını, plan yapınca çok hızlı büyüyen pazarı takip edemeyip zaman kaybına uğradığımızı fark ettik ve esas sorunun şu olduğuna karar verdik: Kendinizi dışarı atıp uçabilecek misiniz?
Jennifer Vessel sunumlarından birinde belirli bir ürünü geliştirmek için beklemek yerine satışlara konsantre olunması gerektiğinden bahsetmişti. Dışarıya çıkıp ürünlerin satılması gerektiğini, çünkü aslında ürünlerin, müşterilerden gelecek geri beslemelerle onların ihtiyaçlarına göre oluşturulmasıyla pazarda daha başarılı hale gelinebileceğini savunmuştu. Diğer bir deyişle pazar analizi yaparak ve ürün geliştirmeye çalışarak vakit kaybetmektense, ödeme yapan müşterilerin sorunlarıyla ilgilenerek değiştirmek istediklerine odaklanılması gerektiğini söylemişti.
Para ödemeye hazır müşteriler
Jennifer Vessel’e göre bir girişimin başlaması gereken ilk iş, ürününe ya da hizmetine para verecek kişileri bulmak. Girişimin mükemmel olması için beklemek yapılan en büyük hatalardan biri.
Tamamlanmış, mükemmel bir ürün bile muhtemel potansiyel müşterileri için güncellenmek zorundadır. Jennifer’ın tavsiyesi, kendinizi işinizi pazara çabuk çıkarmanız, müşterinizi bulmanız ve güncellemelerinizi müşterinizden gelecek bildirimlere göre yapmanız.
Kısacası girişiminizi, pazar analizleriyle, özenilmiş geliştirme planlarıyla yormayın. İşiniz ile ilgili endişelerinizi sizinle paylaşacak müşterileri bulun ve işinizi o müşterilere göre güncelleyin.
Yerel Bağlantılar
Araştırmaların iki tanesi bize çok önemli geldi. Bunlar yerel bir partner bulmak ve yerel pazara ulaşmaktı, öne çıkanı ise yerel bir partnerle bağlantı kurup iki tarafın da kazanacağı bir bağlantı kurmak oldu. Ama genelde yerel bir işletmeyle ortaklık kurulur, anlaşmalar imzalanıp fuarlara gidilir ve sonunda birkaç ay içinde anlaşma da unutulur gider. Jennifer Vessel’e göre ortak çıkarlar oluşturulup sosyal olunduğunda, sık sık işletme ziyaretleri yapıldığında ve ortak çıkarlar yazıya döküldüğünde, ziyaretler düzenli ve sık hale getirildiğinde ve sürekli iletişim halinde olunduğunda başarılı olunabilirdi. Kısaca ilişkinin ortak çıkarlarına odaklanılmalıydı.
Küçük Başlamak
Daha işin başındaki girişimciler hemen pazarın tamamını araştırmaya herşeye cevap vermeye çalışırlar ve büyük pazardan %1 lik bir payın kazancını hesaplamaya çalışırlar.
Jennifer’in Açıkladığı gibi;
Her şeye ulaşmaya çalışmak yerine küçük pazara odaklanmalı; pazarı bölümlendirip küçük hedeflere ulaşmaya çalışılmalı.
Çok Çalışmak
Bitirmeden önce eklemek gerekir ki başarılı olmak için için gerçekten çok sıkı çalışılmalı. Uluslar arası sahnede başarı elde etmek, öncelikle geleneksel satış teknikleri üzerinde gerçekten çok sıkı çalışarak gerçekleştirilebilir.
Uluslararası Bir Başlangıç Olarak Yapılması Gereken 7 Şey
- Birinci günden ödeme yapan müşteri bakmaya başlayın.
- Ürün veya hizmetlerinizin tamamlanmasını beklemeyin. Bunun yerine müşterilerden gelen geri beslemelere göre onları oluşturun.
- Ölümüne plan yapmayın bu belki sizin yaratıcılığınızı azaltacaktır.
- Belki pazar analizi yapmak çok da kullanışlı olmayabilir.
- Yerel ortaklar ve bağlantılar bulun.
- Girişimciliği ateşleyin ve bunu büyütün, başarılı olanlar onlardır.
- Aktif olan iş sahiplerine bakın ve ve alabiliyorsanız onları bünyenize katın.
Kısacası, kendinizi ortaya atın ve işinizi yaparken geliştirin. Cloudnames olarak, uluslarası çabanız ve üretkenliğiniz için bol şanslar dileriz.
Cloudnames yardım edebilir
Cloudnames, dijital pazarlama hakkında ihtiyacınız olan her şeyde size yardımcı olabilir. İnternet üzerinden daha çok gelir elde edebilmenizi sağlayacak, web sitesi, dijital pazarlama ya da diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin için yönetimini devralabiliriz. Böylelikle siz de şirketinizin ana faaliyetlerine odaklanabilirsiniz.
Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Bunun yanında web sitenizi yönetiyor ve düzenli aralıklarla güvenliğini sağlama ve güncelleştirme de sağlıyoruz.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Arama Motoru Pazarlaması (SEM), Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) ve diğer tün dijital pazarlama aktivitelerinizin yanında web sitesi ve e-mail pazarlamanın da yürütülmesini üstlendiğimiz bir online pazarlama hizmeti sunuyoruz.
Bizimle irtibat kurmak için lütfen iletişim adreslerinizi bırakın!
[include-page id=’18540′]
Paylaşmak Önemsemektir!
İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız
- Girişimcilere Etkin Bütçe Kullanımı İçin Tavsiyeler
- Küçük İşletmelerin Sahip Olması Gereken 10 Eklenti
- Etkinizi Artırmak İçin İçerik Pazarlamasını Kullanın
Girişimcilikle ilgili daha çok şey öğrenmek isterseniz, iletişim bilgilerinizi bırakın. Sizin de muhteşem bir iş fikriniz mi var? Yorumunuzu bırakın ve arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın paylaşmak umursamaktır.