girişim, yeni bir iş fikri, iş fikri

Yeni Bir İşletme Kurmaya Hazır mısınız?

Harika bir fikriniz var fakat nasıl faaliyete geçirmeniz gerektiğini bilmiyor musunuz? Muhtemelen tereddüt etmeniz için iyi bir nedeniniz var. Çok sayıda girişim başarısız oluyor ve henüz işletmenizin başarılı olabilmesi için kesin bir yol mevcut değil ama batma riskinizi azaltmak için bir çok yol bulunmakta.

Arkadaşlarımla yaptığımız bir çok konuşmada hep güzel iş fikirlerinin olduğunu fakat mevcut işlerini, rüyalarındaki iş için bırakıp bırakmamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşadıklarını duydum. Bu makale yeni bir işletmenin neler getireceğiyle ve riski azaltmak konusunda neler yapabileceğinizle alakalı.

 

[include-page id=’18525′]

 

Neden Yeni Bir İşletme Kuruyorsunuz?

Başarınızın temeli, kendi işinizi kurmak için sahip olduğunuz motivasyonda gizlidir. Kötü bir motivasyon mevcut işinizide tatminsizliğe yol açar. Biraz daha iyisi, faturalarınızı ödeyebilmek için yapmak yapmak zorunda olduğunuzdur. Eğer sizi harekete geçirebilecek bir tutkunuz varsa o zaman kuruluşunuz başarılı olur. Motivasyonunuz ne olursa olsun, sorunlarını çözebilmek için ödeme yapmaya gönüllü kişiler bulabileceğiniz bir fikriniz olmalıdır.


Pazarın Büyüklüğü Nedir?

Başlamadan önce, paranızı ve zamanınızı işletmeniz için harcamaya başlamadan önce market büyüklüğünü ölçmelisiniz. İyi ürünlere sahip güçlü rakiplerinizi varsa bile, bu daha iyisini yapamayacağınız anlamına gelmez. Bazı büyük startuplar akıllıca modelleri rekabetçi fiyatlarıyla marketlerini zorlayıp çok başarılı olmuşlardır. Fakat fikriniz tamamiyle yeni ise ve pazara ait herhangi bir araştırmaya sahip değilseniz, potansiyel müşterilerinizle konuşup ne kadar ödeme yapmaya gönüllü olduklarını öğrenebilirsiniz.

 

Fikriniz Para Kazandırır mı?

Fikrinize talep olup olmadığı ve potansiyel müşterilerinizin ne kadar ödeme yapmaya gönüllü oldukları hakkında bilgi sahibi olduğunuzda, fikrinizin para kazandırıp kazandırmayacağını belirlemeniz gerekmektedir. İşletmenizi yürütmek için ne kadar harcama yapacaksınız? Müşteri edinme maliyetiniz ne kadar olacak? Üretim maliyetinizi ve operasyonel maliyetlerinizi tahmini olarak belirlemelisiniz. Müşteri başına düşen beklenen getiriyi tahmini olarak hesaplamaya çalışın ve sektörünüzün senelik müşteri kaybı oranını öğrenin. Bu, müşteri hayat döngüsü değerinizi tahmini olarak hesap edebilmenize yarar. Müşteri hayat döngüsü değeriniz, müşteri edinme maliyetinizden gözle görülür biçimde yüksekse ve beklediğiniz gelir operasyon maliyetinizden yüksekse harika bir iş fikrine sahipsiniz demektir!

 

Yeni Bir İşletmeyi Nasıl Kuracağınızı Biliyor musunuz?

Geçtiğimiz son birkaç yıldır start up yöntemi çok büyük ilgi çekmektedir. Planlamaya dayalı, müşteri geri bildirimine ve büyük ölçekli geleneksel kağıtlar üzerindeki projeler yerine sürekli gelişime dayalı deneyimden yanadır. Günümüz girişimcileri, müşterinin ihtiyacını karşılayabilecek en sade ürünü (minimum viable product) oluşturup gerçek müşterilerle test etmektedirler. İş modellerini, ürün ve hizmetlerini müşterileriniden aldıkları geri dönüşümlere ve müşteri davranışlarına göre geliştirmektedirler. Bir start up’ın nasıl kurulacağı hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için şu yazıyı okuyabilirsiniz.

 

Yeni Bir İş Kurmak İçin Gerekenlere Sahip misiniz?

Ürün ve hizmetlerinizi geliştirmek için sık sık yeni fikirler hakkında araştırma yapıyor musunuz? Risk alma fikrine açık mısınız? Değişimi, özgürlüğü, yaratıcılığı seviyorsanız ve yeni şeyler denemekten korkmuyorsanız siz tam bir girişimcisiniz. Yeni bir işletme kurmak için enerjiniz ve zamanınız var mı? Girişimciler çok çalışmaya meyillidir, haftada 80-100 saat alışılmadık bir durumdur. Yeni bir işletme kurmak çok büyük efor ve finans, satış, pazarlama, üretim, lojistik ve benzeri konularda uzmanlaşmış olmanızı gerektirir. Bir girişimci için, start up’un İlk etaplarında para biriktirebilmek iki katı hatta daha da fazla çalışmak demektir. Bu da ailenizin ve yakın çevrenizin size destek olması, sizi anlayışla karşılamasını gerektirir. Sonunda, start up’ınızı rahatlıkla finanse edebileceksiniz. Genellikle girişimciler başlangıçta kendi birikimleriyle hareket ederler, eğer fikriniz gerçekten iyiyse ve eğer mümkünse, ailenizden, yakın çevrenizden, yatırımcılardan elde edebileceğiniz toplu yatırımlar ya da bir iş ortağı işletmenize yardımcı olacaktır. Buradaki en önemli noktalardan biri ise, finansal planınız ve işletmenizi en azından zarar etmesini önleyecek düzeyde yeterli sermayeniz olmadan yoola koyulmamanızdır.

 

 

Başlamak İçin Harika Zaman!

Bir işletmeyi kurmak için harika bir zaman diyebileceğiniz bir zaman dilimi yoktur. Bir bulut işletmesi olan Cloudnames, geleneksel IT geliştirme projeleri için ayıracağınız maliyetin bir kısmı ile online hizmetlerinizi ve e-ticaret çözümleri geliştirebileceğiniz hizmetler sunar. Sosyal medya pazarlaması ile iş fikrinizi kolaylıkla test edebilir ve şaşırtıcı derecede düşük maliyetlerle yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Bunun için de Cloudnames size yardımcı olmaktadır. Ayrıca, yalın girişimcilik modeli ile riski önemli derecede azaltabilirsiniz. Bu kombinasyon girişimciler için herşeyi değiştirir, bugünü yeni bir işe başlamak için en ideal gün yapar.

 

[include-page id=’18540′]

 

Cloudnames yardım edebilir

Cloudnames, dijital pazarlama hakkında ihtiyacınız olan her şeyde size yardımcı olabilir. İnternet üzerinden daha çok gelir elde edebilmenizi sağlayacak, web sitesi, dijital pazarlama ya da diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin için yönetimini devralabiliriz. Böylelikle siz de şirketinizin ana faaliyetlerine odaklanabilirsiniz.

 

Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Bunun yanında web sitenizi yönetiyor ve düzenli aralıklarla güvenliğini sağlama ve güncelleştirme de sağlıyoruz.

 

 

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Arama Motoru Pazarlaması (SEM), Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) ve diğer tün dijital pazarlama aktivitelerinizin yanında web sitesi ve e-mail pazarlamanın da yürütülmesini üstlendiğimiz bir online pazarlama hizmeti sunuyoruz.

 

Bizimle irtibat kurmak için lütfen iletişim adreslerinizi bırakın!

 

[include-page id=’18540′]

 

Paylaşmak Önemsemektir!

Cloudnames olarak sloganımız “paylaşmak önemsemektir”; bu yüzden Sosyal Medya Pazarlama’da başarılı olmanız için bilmeniz gereken her şeyi içeren bir rehberi sizinle paylaşıyoruz. Ücretsiz bir kopyasını buradan elde edebilirsiniz.

 

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız

Yatırımcı Yalın Girişimi Tercih Ediyor

Akıllı Girişimciler İçin Yeni Moda: Yalın Girişimcilik

Muhteşem ve Ücretsiz Yalın Girişimcilik Kursu

 

Sizin de harika fikirleriniz var mı? Lütfen yorumlarınızı bizimle, yazımızı arkadaşlarınızla paylaşmayı unutmayın. Daha fazla bilgi için iletişim bilgilerinizi bırakabilirsiniz.

2 Responses

  1. Sayın Arkadaşlar,
    Fikir çok ama o fikirleri hayata geçirecek finansal destek olmadıktan sonra bu fikirler ÇENE SUYUNA PİLAV aşamasında kalmaktadır.Ayrıca fikirlere önem veren bir ülkede de yaşamıyoruz.Yırtındım durdum Antalya da 100 milyar dolarlık bir turizm pazarı var ve şu fikirler – projeler gerçekleş-tirilmeli diye.Konuşmadığım melek yatırımcı kalmadı.Hepsi şu hava içersindeler.Anca gidersin

    saygılar

    bülent özüduru

    1. Merhaba Bülent Bey,

      Çok teşekkür ederiz değerli yorumunuz için. Size hak veriyoruz, fakat yine de bir yerden başlamak lazım diye düşünüyoruz. Siz yine de cesaretinizi ve değerli fikirlerinizi harekete geçirmekten vazgeçmeyin, elbet bir gün fikirlerinizin kıymeti anlaşılacaktır.

      İyi çalışmalar dileriz…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!