İçeriğinizin hafızalarda kalıcı olmasını mı istiyorsunuz? Öyleyse mizah sizin için en iyi araç olabilir. Ürününüzü pazarlarken biraz kahkahadan zarar gelmez. Haydi müşterilerinizin yüzlerinde biraz tebessüm bırakalım!
İçerik pazarlamanın en önemli unsurlarından bir tanesi hedef kitle belirlenmesidir. Hatta hedef kitlenin belirlenmesi de yeterli değil, bunun yanında ilgilerini çekmeye çalıştığınız bu insanların aslında kimler olduğunu da bilmeniz gerekiyor. Bunun yollarından bir tanesi, izleyicilerinizin reaksiyonarını ölçebilmekten geçiyor.
Araştırmacılar kahkahanın, ya da diğer bir deyiş ile mizahın insanları analiz etmekte en doğru araç olduğunu belirtiyor. Bu yüzden örneğin televizyonun en çok izlendiği saatlerde yayınlanan reklamların %23’ünde ve radyo programlarının %35’inde mizahın kullanıldığı reklamları görebilirsiniz. Örneğin bir kişi bir içeriği komik bulduysa, bu onun bilinçaltında kendisiyle özdeşleştirdiği, empati kurabildiği anlamına da gelmektedir, çünkü biz insanlar, ancak empati yapabildiğimiz olaylara tepki verebiliyoruz. Ancak hayatımızın bir döneminde yaşadığımız benzer olaylar sayesinde kendimizi belirli içeriklerle özdeşleştirebiliyoruz.
Nielsen Global Survey of Trust in Advertising, 2013 yılında yaptığı araştırmada gösteriyor ki izleyicilerin %46’sı hayatlarından bir kesit bulduklarında ürün ile kendilerini özdeşleştirebiliyorlar, %47’si ise söz konusu mizah olduğunda aynı etkiyi yarattığını belirtiyor.
Yaratma süreci eğlenceli ve kolay algılanabilir olan kahkaha ya da mizah, içerik pazarlama alanında görüldüğü üzere harika bir araç olarak kullanılabilir. Makalenin devamında size mizahı pazarladığınız hizmet ya da ürün ile nasıl ilişkilendirebiliceğinizin yollarını sunacağız.
[include-page id=’18525′]
İşte İçeriğinizin Hafızalarda Kalıcı Olması İçin Gerekenler…
Çevresel faktörler
Söz konusu mizah ise, aslında uğraştığınız şey yaratıcılıktır. Ortaya mizah çıkarmak demek yaratıcılığın en iyi şekilde kullanabilmesi demektir. Bunun için de yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayacak tek bir kural bulunuyor, o da rahat ve özgür bir atmosferin bulunması.
Yanlış yapmaktan ve yanlış yapılmasından sakın korkmayın. Yaratıcı fikirlerin havada uçuşmasını sağlayabilmek için her fikre açık olduğunuz bir ortam yaratmayı ve ortaya çıkan her fikri kucaklamayı öğrenmeniz gerekiyor. Mizah’ı İçerik Pazarlama’da Nasıl Kullanırız’da Tim Washer bu fikri daha da genişleterek şu şekilde ifade ediyor: “Korkuyu takip edin.”
Hedef kitle
Pahalı bir ürün satıyorsunuz diye biraz mizahtan faydalanmayacaksınız değil elbette. Hedef kitlenizin bir miktar kahkahayı kaldırabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Kitlenizi iyi bilmeniz yeterli değil, onların zayıf ve güçlü noktalarını, nelerin rahatsız ettiğini ya da tetiklediğini çok iyi incelemeniz gerekiyor.
Komedi ve mizahın acı ile bağlantısı olduğu savunuluyor. Bu yüzden müşterilerinizin hayatlarında neler olup bittiğini, özellikle yaşadıkları zorlukları bilmek sizin için avantaj olacaktır, ki böylelikle müşterilerinizi biraz olsun rahatlatabilirsiniz. İlgili bir içerik için hedef kitlenizin ilgisi olabileceğini düşündüğünüz dünyadaki ya da yaşadığı bölgedeki olayları iyi gözlemlemelisiniz.
İçerik pazarlamada mizahı kullanırken hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayacak diğer bir yöntem ise, doğru dil kullanmaktır. Doğru dil, doğru kelimeler ile hedef kitlenizi daha kalıcı hale getirebilirsiniz. Eğer hedef kitleniz lise öğrencileri ise mizah oluştururken biraz argo kullanmaktan geri kalmayın!
İçeriğin bağlantılı olması
Hedef kitlenizi güldürebilmek harika! Ancak, eğer kullandığınız mizah sunduğunuz ürün ile alakasız ise, mizahın ne anlamı kalıyor ki?
Bu yüzden oluşturduğuınuz mizahın sunduğunuz ürün ile bağlantılı olduğundan emin olun. Eğer kullandığınız mizah ürün ile bağlantılı ve hedef kitlenize ulaşabiliyor ise, elinizde bir adet kendinden emin ve güçlü bir ürün bulunuyor demektir! Bu da tüketicilerinize ürününüzden ne kadar emin olduğunuzu da kanıtlamış oluyor.
Geri bildirim
İçerik pazarlamada başarılı oldunuz; mizah ve ürününüz artık çok iyi anlaşıyor. Yapacak başka bir şey kalmadı diye sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Şimdi ise müşterilerinizin yorumlarını alma zamanı. Her zaman ortaya çıkardığınız emeğin daha iyisini başarabilirsiniz. Bunun için geri bildirimler çok önemlidir. Mizah’ı kullanarak ise hedef kitlenizin reflekslerini ölçebilir, nelere ihtiyaçları olduğunu belirleyebilirsiniz.
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Viral içerik yaratmak için 6 ipucu
- Sosyal Medya Pazarlama Araçları
- Alan adı sizi ne kadar yansıtıyor?
İçerik pazarlamada mizah kullanımı hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız lütfen iletişim adresinizi bırakın ve blogumuzu takip edin. Pazarlama projenizi mizah kullanarak geliştirmek mi istiyorsunuz? Aşağıya yorum bırakarak bizi bilgilendirebilirsiniz. Makaleyi paylaşmayı unutmayın, paylaşmak önemsemektir!