Technology-trends-that-will-shape-your-future-Blog

Filmler, Uzay ve Zaman Yolculuğu

Zaman tanım olarak olayların geçmişten günümüze ve geleceğe doğru sıralanmamızı sağlayan bir araçtır. Zaman uzay olmadan, uzay da zaman olmadan var olamaz. Bu konsept üzerine çekilen onlarca Hollywood filmi izledik. Uzay zaman sürekliliğinin tam ortasındayız zaten, ancak esas mesele geleceğe ya da geçmişe yolculuk yapıp yapamayacağımız?

Zaman yolculuğu fikri, eğer üzerinde derinlemesine düşünmediyseniz, son derece etkileyici bir konsept. 2014’te vizyona giren Interstellar filmi izleyicilerin aklını başından almıştır, film küresel ölçekte 716 milyon dolarlık hasılat elde etti. En çok hasılat yapan 10 filmin 5’i bilim kurgu türünde yapımlar.

 

Bilim kurgu filmleri zaman yolculuğu fikrini bize Hollywood tarzında sunuyor. Bu durum, bilim kurgu filmlerinin zaman yolculuğu fikrini sorgulamamıza sebep olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Ayrıca bu filmler, anlaşılması zor olan uzay ve zaman kavramlarını basitleştirmesiyle anlamamızı kolaylaştırıyor.

 

Bilim kurgu filmleri, normal şartlarda görme şansımızın olmadığı durumları ve senaryoları, en azından bu hayatta bir zaman yolcusu değilseniz, görselleştirerek bize sunuyor.

 

[include-page id=’18525′]

 

Evrende gerçekleşen her olaya, bu makaleyi okumanız gibi, zaman ve uzay da dahildir. Çekim gücünün zamanı etkilediğini göz önünde bulundurursak, olaya dahil olduğumuz konum da oldukça önemlidir. Bu duruma çekimsel zaman büyümesi denir, olayın üstünde çekim kuvvetinin düşüklüğü zamanın daha hızlı geçmesine sebep oluyor. Yaşamlarımız da zamanla iç içe, bu yüzden dolayı gençleşmek yerine yaşlanıyoruz.

 

“Benjamin Button’nın Tuhaf Hikayesi”(2008) filminde doğal olmayan koşullar altında doğan Benjamin Button’nun (Brad Pitt) yaşlı olarak doğup gençleşmesine tanıklık ettik. New Orleans’da doğan Benjamin Button hem hayatını tersten yaşamanın zorluğunu hem de belli dönemler de hayatına dahil olan ve çıkan Daisy (Cate Blanchett) ile olan ilişkisini izledik.

 

 

Vücutlarımızın geriye doğru yaşlanması fikri oldukça etkileyici, zamanın saatle ölçülen basit bir birim olmadığının kanıtı. Günlük yaşamlarımızda sürekli bir yerlere yetişmeye çalıştığımızdan, acele ettiğimizden zamanı; geçmiş, günümüz ve gelecek olarak algılıyoruz. Ya hayatımıza gelecekte başlayıp geçmişte bitirseydik?

 

Araştırmalara göre beynimizin zaman yönetimi tek merkezde toplanmıyor, nöronların farklı aktiviteler için farklı zaman dilimler var, biyolojik saatimiz olarak biliyoruz bu durumu. Biyolojik saatimiz, uyku, açlık, doğurganlık, yaşlılık gibi etmenlere bağlı, hayatımızla ilgili bütün fizyolojik aktiviteleri bunlara göre düzenliyor.

Herkesin beyninde bir biyolojik saati vardır. Günlük rutinlerimizi farkında olmadan bu saate göre uyarlarız.
Herkesin beyninde bir biyolojik saati vardır. Günlük rutinlerimizi farkında olmadan bu saate göre uyarlarız.

 

Zaman algımızı manüpile etmek mümkün, eğer dışarısı karanlıksa odamızı aydınlatabiliriz ya da soğuksa ısıtabiliriz. Bu durum farklı koşullar altında zaman algımızın neden değiştiğini de açıklıyor. Eğlendiğimiz zamanlarda ya da stres altında olduğumuz zamanlarda araştırmalar zaman içinde yaptığımız yolculuğun hızının değiştiğini belirtiyor.

 

 

Zaman, saatlerimizle ölçtüğümüz bir birimden çok daha fazlası, göreceli bir kavramdır. Minkowski uzayı denilen uzay ve zamanın birbiriyle bütünleştiği 4. boyut teorileri gibi zaman ve uzayla ilgili teoriler mevcut. Kısaca zamana dair aslıda hiç bir şey bilmiyoruz, bu yüzden zaman yolculuğuna dair pek çok bilim kurgu romanı, hikayesi ve filmi var.

 

2013 yapımı bilim kurgu filmi Dinemsions’ı izlediniz mi? 1921 yılında Cambridge’de geçen film geçmişe dönmeyi takıntı haline getiren genç bir bilim adamını anlatıyor. Zaman yolculuğu ve farklı boyutların varlığı pek çok akademik kurumun araştırma yaptığı ve film yapımcılarının da çok ilgisini çeken bir konu.

 

 

Bilim insanları, Zaman yolculuğuna zaman büyümesi adını veriyorlar, bu durum farklı boyutlar arasında geçişi mümkün kılıyor. Interstellar gibi bu konu üzerine yapılan pek çok film var.

 

Zaman göreceli olduğundan dolayı, kütle çekimi aynı anda gerçekleşen iki olay için zamanında farklı hızda akmasına sebep olabilir. Uzay mekiklerindeki saatler, Dünya’daki saatlerden daha yavaş çalışırken, Galileo uydularındakiler daha hızlı çalışıyor.

 

12 Nisan 1981 ilk uzay mekiği fırlatılıyor. John Young ve Robert Crippen Dünya yörüngesinde 54 saat geçirdikten sonra Edward Hava Kuvvetleri Üssüne iniş yaptılar.
12 Nisan 1981 ilk uzay mekiği fırlatılıyor. John Young ve Robert Crippen Dünya yörüngesinde 54 saat geçirdikten sonra Edward Hava Kuvvetleri Üssüne iniş yaptılar.

 

Zaman büyümesi oldukça etkileyici bir teori çünkü uzayda ışık hızına yakın hızla hareket eden bir aracın içindeki yolcuların zamanı daha yavaş yaşamalarını mümkün kılıyor. Böylece geleceğe giderken yaşınız, yolculuğa başladığınız yaşınızla aynı oluyor.

 

[include-page id=’18540′]

 

2001: Bir Uzay Macerası (1968) Stanley Kubrick bilim kurgu türünün en önemli filmini çekti. Arthur C. Clark ile birlikte yazdıkları filmdeki uzay gemisi eski NASA çalışanları Frederick Ordway ve Harry Lange tarafındna tasarlandı. Film uzayla ilgili çekilen en gerçekçi filmlerden biriydi, hatta Arthur C. Clark’ın ortaya attığı gezegenin yörüngesel çekimini ve dönüş hızını mancınık gibi kullanarak bir uzay gemisinin ivme kazanabileceği teorisi daha sonradan NASA tarafından voyager uyduları için kullanıldı.

 

 

1966 yapımı filmin efektleri tek kelimeyle büyüleyici, yapımı için 12 milyon dolar harcandı ve sinemada 68 milyon dolar hasılat yaptı.

 

Bu filmlerin her geçen gün daha gerçekçi olmaya başladığı bir gerçek. Detaylar için çok emek harcanıyor, ve filmler oldukça gerçekçi gözüküyor. Peki neden? Zaman ve uzay yolculuğu oldukça ilgi çeken ve insanların içindeki Marco Polo’yu uyandıran, bilinmezliğe ve maceraya atılma hissini uyandıran konular, belki de zaman yolculuğu, boyutlar arası yolculuk yapılması mümkün olan şeylerdir.

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

 

Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz.

 

Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlamanın yanında, e-mail ve banner reklamları gibi diğer online pazarlama kampanyalarıyla da ilgileniyoruz. Tüm bunların yanında dijital platformda gelir elde etmenizde size yardımcı olacak grafik tasarım, fotoğraf, video, metin içeriği oluşturma gibi diğer unsurlar da hizmetlerimiz arasındadır. Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.

 

[include-page id=’18540′]

 

 

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

 

Sosyal medya ve Dijital Pazarlama ile ilgileniyorsanız, lütfen blog sayfamızı takip edin. Eğer zamanda yolculuk yapsaydınız, hangi yıla gitmek isterdiniz? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!