spammailsblog

Spam Postalara Cevap Verdiğinizde Ne Olur?

Hiç spam maillerinizi okudunuz mu? Spam mailler almamızın sebebi, bir şekilde detaylı bilgilerimizin verilmiş, satılmış veya çalınmış olması sonucu üçüncü taraf şirketler tarafından alınması olabilir. Mail adreslerimiz çalınarak yasadışı hareketlerle sahte temas kurulmak için kullanılabilir ve bunun da kolaylıkla izi sürülebilir. Eğer yasalara uygun bir şirketseniz spam olarak etiketlenmeniz pazarlama stratejinizi ve itibarınızı etkileyebilir. Nasıl Spam mail olmaktan ve spam mail almaktan kaçınacağınızı okuyarak öğrenebilirsiniz!

Yazan Leyla Ok

Yakın zamanda bilgisayarımda bahar temizliği yapmak için vakit buldum. Bazı dosya ve belgeleri ayıkladım, komik tatil fotoğraflarının yedeklerini aldım ve kullanılmayan uygulamaları kaldırdım. Asıl amacım dosyaları bulut platformuna taşıyarak bilgisayarımda biraz daha fazla alan yaratmaktı.

 

En meşakkatli iş olan mail kutularımı temizlemeyi, içlerinde çok fazla ıvır zıvır olduğu için en sona bıraktım. Dijital pazarlama sektöründe çalışırken kendimi ve arkadaşlarımı çok fazla, bülten, webinar, seminer, ücretsiz indirilebilen rehberler, ücretsiz yazılım denemeleri, indirimler, teklifler ve daha da fazlasına kayıt ve abone oldurken görüyorum. Gelen kutumuz promosyon teklifler, üçüncü şahıs şirketlerden gelen, bitmeyen haber ve bilgiler ile doluyor. Aynı şekilde gelen kutumuz spam maillerle de doluyor.

 

Posta kutunuz istemediğiniz maillerle
Posta kutunuz istemediğiniz maillerle

 

Spam nedir?

Özetle, spam, bir liste dolusu kişiye topluca gönderilen alakasız e-maillerdir. Örneğin, yerli bir organizasyondan e-mail listesi satın aldınız.(satın aldığınızda kullanım kurallarına dikkatli bakmanız gerekir, yasa dışı olabilir, yasal tarafını birazdan tartışacağız.) Aldığınız e-mail listesindeki adreslerin, potansiyel müşterilere dönüşeceğini sanabilirsiniz, ayrıca onlara reddedemeyecekler bir teklif göndereceğiniz için de tatmin olmuş hissedebilirsiniz. Aslında o kişiler size onlarla iletişime geçebilmeniz için açık açık izin vermedikleri için, o listedeki kişilere mail gönderiyor olmanız spam olarak sayılır.

 

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, +90 (212) 243 7991 numaralı telefonumuzdan bizimle iletişime geçebilir ya da salestr@cloudnames.com adresine e-mail göndererek sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz; ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakın size anında dönüş yapalım.

 

[include-page id=’18540′]

 

Cloudnames’ de biz e-mail listeleri satın almayı onaylamıyoruz. Biz müşterilerimize ve kendimize, akıllı dijital pazarlama strateji ve metodları üzerine kurulan, öne çıkarılabilecek ürünler veya hizmetler öneriyoruz. Gerçek ilgilenebilecek içerik ve iletişim bilgileri yaratarak ardından organik ve ilgili kişiler tarafından izin verilmiş bir e-mail listesi oluşturuyoruz.

 

Ulaşmak istediğiniz müşterilerin e-posta adreslerini almak için etik değerler içerisinde yapabileceğiniz çalışmalar var. Buna genel anlamda Dijital Pazarlama deniyor. Ve en önemli elementleri; İyi Bütçe, Uzman Hizmet, Sıkı Çalışma ve Adanmışlık
Ulaşmak istediğiniz müşterilerin e-posta adreslerini almak için etik değerler içerisinde yapabileceğiniz çalışmalar var. Buna genel anlamda Dijital Pazarlama deniyor. Ve en önemli elementleri; İyi Bütçe, Uzman Hizmet, Sıkı Çalışma ve Adanmışlık

 

Evet, buna ulaşmak, uzun zaman ve fedakarlık gerektiriyor, fakat bu metod işinizi bilmek isteyen insanları hedeflediğiniz için daha iyi erişim oranı vererek uzun vadede tasarruf yapmanızı sağlarken, size daha iyi erişim oranı sağlayacağına süphe yok!

 

E-maillerimin %49.99 ‘unun rahatlıkla spam ve önemsiz maillerden oluştuğunu söyleyebilirim. Peki dünyanın geri kalanında durum nasıl? InMotion Centre ‘dan elde edilen bilgiler, günümüzde internet dünyasındaki maillerin %80 ‘inin spam olduğunu gösteriyor.

 

Buna rağmen, işletmeler internetteki e-mail kampanyalarının sayısını arttırıyor. Bülten ve e-mail pazarlaması çabalarınız spam olarak sınıflandırıldığınız için görünmüyor olabilir. Ama bundan sakınabileceğiniz yollar var.

 

Gelen kutunuzda spam mail bulmak ve maillerinizin spam olarak etiketlenmesini durdurmak için, filtrelere hatta sizin için filtreleyen özelleşmiş hizmetlere yatırım yaparak spam olarak sınıflandırılmaktan ve size gelen içerik bombardımanından kurtulabilirsiniz.

 

Mailchimp

Eğer sunucu veya e-mail spam programı fazlasıyla zorluysa, veya kesin bir yol koyduysa, mailleriniz kolaylıkla spam olarak işaretlenebilir. Cloudnames’te biz kişisel ve müşteri e-mail pazarlamalarımız ve kampanyalarımız için Mailchimp’i kullanıyoruz. Eğer yeterince e-mail kampanyası gönderirseniz, ister istemez spam filtre problemleri yaşayacağınızı biliyor muydunuz?

 

Mailchimp’e göre izin alınarak yapılan ve yasalara uygun e-mail pazarlaması yapanlardan gönderilen maillerin %79’u gelen kutusuna düşebiliyor. Bu e-mail pazarlamasına verdiğiniz bütçenin %21’inin çöpe gidebileceği anlamına geliyor.

 

Pazarlama bütçenizin %21'i çöpe gidiyor olabilir.
Pazarlama bütçenizin %21’i çöpe gidiyor olabilir.

 

İnternet hizmet sağlayıcıları ve spam filtreleri gelen kutusundaki önemsizleri en az hale getirmek için daha da hızlı ve çok çalışıyorlar. Dolayısıyla spam’ın ne olduğunu, nasıl filtrelendiğini, güvenlik duvarlarının nasıl çalıştığını ve birkaç adımla fişlenmekten nasıl kaçınacağınızı öğrenmeniz çok önemli.

 

[include-page id=’18540′]

 

Spam Kuralları

Mailchimp, kullanıcılarını yasal bir yükümlükükler içinde kalmaya ve etik sınırlar arasında kalmaya zorluyor. Spam’ın teslim edilebilirlik oranları üzerinde olumsuz bir etkisi var, ve biz Cloudnames’te müşterilerimizin e-maillerinin istenen alıcılara gönderilmesinden emin olmak isteriz. Dolayısıyla Mailchimp gibi güvenli mail servisi bizi oldukça mutlu ediyor!

 

Ayrıca Mailchimp’ in tüm ülkelerde bağlı kalınması gereken bazı katı kuralları var. Türkiye’nin ise fazladan gereksinimleri olduğunu görebilirsiniz. Mailchimp’ in web sitesinden takip etmek en iyisi olacaktır.

 

Aklınızda olsun, ABD ve Kanada’da, e-mail bilgilerini istismar eden işletmeler ve kişiler suç başına 31.910 TL para cezası alıyor. Bu da e-mail listenizdeki her bir adres için 31.910 TL demek. Farklı ülkelerden internet sağlayıcılar spam mail gönderenleri The CAN-SPAM Act of 2003 yasası altında 1 Ocak 2004′ ten beri başarıyla sonuçlanan milyon dolarlık davalar açtı. Ve bu yasa Dünya’nın tüm ülkelerinde geçerli.

 

Eğer reklam içeren mail gönderiyorsanız (satış veya promosyon içerikler olabilir), CAN-SPAM’ın gereksinimlerine aşinasınızdır. Yasanın anahtar noktalarından bazıları;

 

  • Asla yanıltıcı başlıklar, isimler, kullanmayın, cevap adresleri veya konu satırları kullanmayın.
  • Her zaman aboneliği kaldırma bağlantısı bulundurun.
  • Aboneliği kaldırma bağlantısı mailinizi gönderdikten sonraki en az 30 gün çalışmalıdır.
  • Mail adresinizi mailinize dahil etmelisiniz.

 

Fakat beni en çok etkileyen şey ise kullanıcıların aldığı mail türleri. Eğer cinsel organ büyütücüsü veya romantik iksir ile ilgili değilse, genellikle Nijerya’dan birinin komik bir iş teklifi olabiliyor.

 

Dolandırıcıları dolandırmak

Çevrimiçi spam araştırırken, İngiliz komedyen ve konuşmacı olan James Veitch’in TED konuşmasına denk geldim. Ve sizinle de bunu paylaşmak istiyorum. Veitch dolandırıcıları dolandırmak ile ilgili kendi deneyimini paylaşıyor. Videoyu Türkçe altyazı seçeneği ile de izleyebilirsiniz.

 

 

James Veight bir dolandırıcı ile yaşadığı diya ilginç bir deneyimi şöyle açıklıyor;

 

“Birkaç yıl önce, şu istenmeyen iletilerden biri geldi. Engelleme süzgecini aşmayı başardı. Nasıl oldu bilmiyorum ama gelen kutumda beliriverdi, Solomon Odonkoh adlı biri tarafından gönderilmişti.

 

Mailde şöyle diyordu: “Merhaba James Veitch, sizinle paylaşmak istediğim ilginç bir iş teklifim var, Solomon.”

 

“Solomon, E-postan ilgimi çekti.” dedim. Top oyundaydı artık.

 

“Sayın James Veitch, Size Altın gönderme niyetindeyiz.” dedi. “Küçük miktarlarla başlayacağız,” dedi. Hadi ya diyordum, — sonra “25 kg’lık küçük miktarlarla” dedi.

 

“Solomon, boğulacaksak büyük denizde boğulalım.” dedim.

 

Hikayenin devamını izlemenizi tavsiye ederiz. Kesinlikle harika.

 

Burada, İngiliz komedyen ve yazar olan James Veitch’in muzipliğini bir yana bırakırsak, evrensel bir probleme parmak basmış oluyor. Ve eğer hepimiz dijitalleşiyorsak, e-mail pazarlaması ve spam maillerin işletme ve dünya çapında pazarlama emeklerimize olan etkisi üzerine daha da dikkatli olmalıyız.

 

Veitch bir dolandırıcıyı nasıl kolay anlayacağınızı ve bu üçkağıtçılarla nasıl dalga geçilebileceğini gösteriyor. Gerçi aynısını yapmanızı önermeyiz, fakat bu dolandırıcıların paranızı almak için ne kadar ileriye gittiklerini görmek çok eğlenceli! İzlemeye kesinlikle değer!

 

Mailchimp’ten faydalı bir tavsiye

İyi haber şu ki, spam kriterleri bizim spam olarak tanımlamalarımıza göre genişliyor ve değişiyor. Bu da e-mail adresi tutan internet kullanıcıları için daha iyi koruma demektir.

 

Ayrıca, Spam filtreleri birbirleri ile senkronize olarak, ne öğrendiklerini paylaşabilirler, bu da hiç kimsenin spam filtreleri ile bağlantı kuramaması demektir. (ayarlar sekmesindeki mevcut öneriler dışında).

 

Fakat bu adımlar ile iş maillerinizi alıcılarınızın önemsiz dosyalarına düşmemesi için uygulayabilirsiniz.

 

Mailchimp kendi sitelerinden de alabileceğiniz ve uygulayabileceğiniz bu adımları öneriyor.

 

    • Kampanya metaverisi: Spam filtreleri, maili alacak kişi ile tanışık olmanızı istiyor. Kişiselleştirmeniz için birleştirilmiş etiketler kullanmanızı öneriyorlar.Gönderilen: kampanyanızın alanı, onaylanmış alan adları ile göndermek, ve alıcılardan sizi rehberlerine eklemelerini istemek.
    • IP adresiniz: Bazı spam filtreleri geçmişte aynı IP ile gönderilen spam kampanyaları fişliyor. Mailchimp aracılığı ile gönderdiğinizde, onların sunucuları aracılığı ile gönderiyorsunuz. Dolayısıyla biri spam gönderdiğinde, diğer kullanıcılarımızın teslimatlarını da etkileyebilir. Bu yüzden, gönderme itibarlarının sağlam kalması için tedbirli davranıyorlar. Ayrıca tüm kullanıcıların Kullanım Koşulları’na uyması da çok önemli.
    • Kampanyanızı kodlama: Spam filtreleri uyduruk kodlar, ekstra etiketler veya Microsoft Word’den çekilen kodlar ile tetiklenebilir. Mailchimp’in önerisi kendi template’lerinden birini kullanmanız veya profesyonel bir tasarımcı ile çalışmanız.
    • İçerik ve formatlama: Bazı spam filtreleri e-mailleri içerdikleri belli görsel veya içerik dolayısıyla fişleyebiliyor. Ama tüm üyeleri kapsayan izlenmesi gereken uygulamalar veya kesinlikle kaçınmanız gereken şeyler seti gibi birşey yok ama birkaç önerileri var:
      1. Kampanyanız net, dengeli ve üyelerinizden bağlantı teşvik etmeli.
      2. Alıcılarınızın emaillerinizi almayı tercih ettiklerinden emin olun.
      3. Tutarlı olun. Kitlenizin markanız, web siteniz veya sosyal medya kanallarınızdan alışık olduğu tasarım ve içerikten çok uzaklaşmayın.
      4. Test, test, test! A/B veya çok değişkenli testleri kullanarak içeriğinizin teslim ve bağlılığa göre nasıl değiştiğini test edebilirsiniz.

 

Eğer spam filtreleri, dijital pazarlama veya herhangi bir şey ile ilgili bizimle görüşmek isterseniz, lütfen çekinmeden bizimle iletişime geçin. Uzman ekibimiz sorularınız ve sorgularınızı destekleyebilirler.

[include-page id=’15348′]

[include-page id=’18540′]

Cloudnames Türkiye olarak sloganımız “paylaşmak önemsemektir”. Bu yüzden Dijital Dünya’da başarılı olmak adına ihtiyacınız olan her şeyi kapsayan bir rehber hazırladık. Ücretsiz rehberinizi hemen şimdi bu linkten indirebilirsiniz.

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

Pazarlama ve Sosyal Medya iletişimi ile ilgili haberler ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Sizin Tüketici alışkanlıklarınız neler? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!