Web sitenize ziyaretçileri çekmek için Sosyal Medya Pazarlamasını kullanmak istiyor musunuz? Sosyal Medya’da Reklam Kampanyaları ile potansiyel müşterilerinize ulaşabilmeniz için en etkili yolların listesini yaptık. En iyi taktikler için okumaya devam edin.
Dijital Stratejinize sosyal medya reklam kampanyalarını eklemeniz çok önemli. Eğer sosyal medyayı potansiyel müşterileri web sitenize çekmek için kullanmıyorsanız, büyük bir fırsatı kaçırıyorsunuz demektir!
Bugünün rekabetçi pazarında dijital dünyada en iyisi olmanız gerekiyor. Cloudnames’te biz, müşterilerimize tam olarak buna ulaşmaları için yardım ediyoruz. Mükemmel bir dijital stratejiye, ziyaretçileri müşteriye dönüştürecek bir Web siteye ve bu web sitesine ziyaretçi çekecek Sosyal Medya, Arama Optimizasyonu gibi Dijital Pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız var.
Bu makalede sosyal medya reklam promosyonlarını yürütmenin en etkili yollarını inceleyeceğiz.
Dijital Strateji hakkında daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyabilirsiniz: 5 adımda dijital stratejinizi geliştirin
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 212 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.
[include-page id=’18540′]
1 İzleme kodları ile her şeyi takip edin
Sosyal Medya Pazarlamasına başlamadan önce web sitenizi ziyaretçilerinizin hareketlerini takip edecek şekilde hazırlamanız gerekiyor. Dijital yolculuğunuza başlamadan önce piksel oluşturmanın hayati önem taşıdığını ne kadar vurgulasak az.
Bu, Web sitenize farklı yerlere bir kaç kod yerleştirmeniz ile gerçekleşebilir. Facebook pikselleri, Google Analytics kodları, Twitter ve Google’dan farklı etiketler vb. ile çözümleyebilirsiniz. Eğer gereken yerler için ilk günden bu kodları yerleştirmezseniz, sosyal medya pazarlamasında paranızı israf etmiş olursunuz.
Facebook izlemesi ile ilgili daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyabilirsiniz: Yeni Facebook pikseli
2 Facebook’ta erişimi hedefleyin
İkinci tavsiyemiz ise Sosyal Medya reklamlarını kullanarak erişimizini arttırmak olacaktır. Düşük bütçe ile büyük bir hedef kitleye ulaşmak istiyorsanız Facebook’u kullanabilirsiniz. Facebook’un Dünyada 1,6 milyar kullanıcısı var. Türkiye’de ise 43 milyon internet erişimi olan insandan, 40 milyonunun Facebook hesabı var.
Eğer hedef kitleniz fazla ise tıklama başına maliyetin düşeceğini bilmeniz gerekiyor, bize göre en ideal olan, bir milyon kullanıcıdan fazlasını hedeflemeniz. Hedef kitleyi filtrelemek için birçok farklı tekniği kullanabilirsiniz. Yaş,
cinsiyet, yer, dil ve ilgilendikleri alanlar iyi seçeneklerdir. Fakat yeni potansiyel müşteri aradığınızda fazla filtre kullanmanızı önermiyoruz.
Eğer erişim odaklı bir kampanya yürütüyorsanız, önemli olan hedef kitlenizi mümkün olduğu kadar geniş tutmanız, reklamınız ulaştığınız kişileri ilgilendirmiyorsa, zaten reklamınızı tıklamayacaklardır. İşte bu noktada izleyici takip kodlarınızı doğru yerlere yerleştirmeniz önemli olacaktır.
Sosyal medyada erişim elde etmek ile ilgili daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyabilirsiniz: Facebook’ta organik erişim sağlamanın 6 yolu
3 Facebook Alaka Düzeyi Puanı
Facebook’ta reklam verirken ekstra dikkat etmeniz gereken bir faktör var; Alaka düzeyi Puanı. Reklam Yöneticisinde kendi Alaka düzeyi Puanınızı bulabilirsiniz. Eğer reklamınız yüksek Alaka düzeyi Puanı aldıysa, erişim bütçe tutarınız düşecektir.
Alaka düzeyi puanı 1den 10’a kadar hedeflediğiniz kitlenin tutarlılığını gösteriyor. Eğer insanlar reklamınıza yorum veya paylaşım ile tepki verirlerse, yüksek puan alıyorsunuz. Düşük puan ise kötü bir geri bildirimi gösteriyor, bu da insanlar reklamınızı gizlerlerse veya spam olarak görüntülerse gerçekleşiyor.
Basit düşünün: Eğer kampanyanız hedeflediğiniz kitlenin ilgisini çekiyorsa, alaka düzeyi puanınız yükselecektir, bu da düşük reklam bütçesi sağlayacaktır. İçerik pazarlamasının odak noktası yüksek erişim almaktır. Eğer insanların seveceği değerli bilgiler paylaşırsanız, düşük bütçe ile yüksek erişim sağlayarak ödüllendirilirsiniz.
Aynı durum diğer dijital kanallar için de geçerlidir. Google Adwords kampanyaları da yaptığınız reklamı ölçmek için kalite puanlarını kullanıyor. Tüm sosyal medya kanalları kullanıcı deneyimlerine odaklanarak üyelerine en iyisini göstermeye çalışıyorlar. Dolayısıyla kullanıcılarına sevdikleri içerikleri göstermeleri gerekiyor. Eğer paylaştığınız içerikler kitleler tarafından ilgi görmüyorsa daha fazla para ödemeniz gerekiyor, dolayısıyla ilgili içeriğe odaklanın, daha iyi sonuçlar alacaksınız.
4 En iyi içeriğinizin reklamını yapın, organik erişiminizi artırın
Reklamı için hangi sosyal medya kanalını kullanırsanız kullanın, en başarılı içeriğinizin reklamını yapmanız gerekiyor. Tabi ki, sizin için önemli olan içeriğin kampanyasını da düzenlemelisiniz, sadece inat ederek insanların ilgilenmeyecekleri içeriklere reklam vermeyin.
Eğer sosyal medya paylaşımlarınızda insanların ilgilendiği bir ‘havuç’ yakalarsanız, o zaman buyrun bunun için biraz para harcayın. Kitleniz tarafından çok iyi karşılanan bir içerik yayınladıysanız, bütçeyi arttırmalısınız. Unutmayın web sitenize ziyaretçi çekmek için içerik kampanyası yaptığınızda, en düşük bütçe en iyi yatırım getirisi sağlar.
En iyi içeriğinizin reklam kampanyasını yapmanız gerektiğinin bir diğer sebebi ise organik erişiminizi büyük ölçüde artıracak olmasıdır. Kitleniz içeriğinizle etkileşime geçtiğinde, paylaştığında veya yorum yaptığında, arkadaşlarının haber akışında veya zaman tünelinde görünecektir. Bu da ücretsiz tıklamalara yönlendirecektir. Hiçbir şey ücretsiz tıklamalar kadar etkili değildir!
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 212 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.
[include-page id=’18540′]
5 Yeniden Pazarlama teknikleri
İlgili kitleye yeniden pazarlama yapmak en etkili pazarlama yatırımıdır. İşte bu yüzden takip kodlarınızı doğru şekilde kullanmanız önemlidir. (Bölüm 1) Halihazırda ziyaretçilerinizin sizin ürün veya hizmetleriniz ile ilgilendiklerini bildiğiniz için, pazarlama mesajlarınızı izleyerek kolaylıkla bu kitle için tekrar hedefleyebilirsiniz.
Yeniden pazarlama için e-mail, Google AdWords ve banner gibi birçok kanal kullanabilirsiniz. E-mail yeniden pazarlamanın en etkili yolu olarak bilinir, fakat bu ilgili ziyaretçinin e-mail adresini ve iletişim bilgilerini almanız gerektiğini gösterir.
Sosyal medyada ise tek ihtiyacınız olan ziyaretçilerinizi izlemek, böylelikle 6 ay öncesine kadar içeriğinizle ilgilenen kişileri yeniden hedefleyebilirsiniz. Ayrıca daha kesin bir yeniden pazarlama yapabilir, örneğin belli sayfaları ziyaret edenleri özel olarak hedefleyebilirsiniz. Örneğin e-ticaret sitenizi ziyaret etmiş, sepetine ürün eklemiş ama satın almayı tamamlamamış olan kişileri.
Daha sonra bu kitleye ‘Şimdi satın almanızı tamamlayın, %25 indirim kazanın!’ gibi mesajlarla sosyal medya üzerinden yeniden pazarlama yapabilirsiniz. Bu mesaj, alışverişini tamamlamamış ziyaretçilerinizin haber akışında görünecektir. Bu yöntem tamamlanmamış işlemleri geri kazanmak için çok etkili bir yoldur, tabi potansiyel müşterilerinizi ürkütmemeye dikkat etmelisiniz!
Yeniden pazarlama ile ilgili daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyabilirsiniz: 9 etkili yeniden pazarlama tekniği
6 Özel kitleler
Kendi veri bankanızdan özel bir kitle yaratabileceğinizi biliyor muydunuz? Eğer telefon ve e-mail adresi listeniz varsa bunu Facebook’a yükleyerek, pazarlama aktiviteleriniz için özel bir kitle oluşturabilirsiniz.
Bu müşteri listesi, potansiyel müşteri listesi veya herhangi elinizdeki bir liste olabilir. Ürünlerinizle veya hizmetlerinizle ilgilendiğini bildiğiniz bir kitleyi hedefleyerek oldukça yüksek hedefli pazarlama aktivitesi yapmış olursunuz.
Facebook’ta özel kitleniz üzerinden benzer kitleler de oluşturabilirsiniz. Müşterilerinizin iletişim bilgilerini kullanarak bir benzer kitle oluşturursanız, Facebook diğer benzer profilleri tespit ederek sizin benzer kitlenize ekleyecektir. Benzer profillerin ürün ve servislerinizle ilgilenecek olması ihtimali daha yüksektir.
Özel kitle oluşturmak ile ilgili daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyabilirsiniz: Özelleştirilmiş hedef kitlelerle ziyaretçi sayınızı katlayın
7 Güçlü yeni reklam formatları
Geçtiğimiz yıl tüm Sosyal Medya kanalları yeni ve güçlü reklam formatlarını piyasaya sundular. Bir örneği de Facebook Potansiyel Müşteri Toplama reklamları (Lead Ads). Eğer ana odağınız sosyal medyadan müşteri toplamak ise, Potansiyel Müşteri Toplama reklamları oldukça etkilidir. Bunun nedeni ise birçok insan sosyal medya hesaplarına mobil telefonlarından bakıyor olmalarıdır.
Mobil cihazlarda, iletişim detaylarınızı bırakmanız, bilgisayarda bilgilerinizi bırakmaktan daha zor bir eylem olacaktır. Bu yüzden bir çok mobil kullanıcı reklamlarınıza iletişim formlarına bilgi bırakma zahmetine girmezler.
Potansiyel Müşteri Toplama reklamları ise farklı bir alandır. Telefon kullanıcılarının Facebook profillerinde girdikleri iletişim bilgilerini paylaşmayı kabul etmeleri yeterli olmaktadır. Ayrıca Potansiyel Müşteri Toplama reklamları Facebook sunucularında yönetiliyor, dolayısıyla web sitenize geç yüklenen bir yönlendirme esnasında kullanıcı kaybını göze almanıza gerek olmuyor.
Bu formatın reklam verenler tarafından popüler olduğunu bilmelisiniz, dolayısıyla beklentilerinize erişmek için büyük bir bütçe ve geniş kitle hedeflemelisiniz.
Yönlendirme reklamları ile ilgili detaylı bilgi için makalemizden faydalanabilirsiniz: Potansiyel müşteriler için yeni Facebook reklamları
Cloudnames’te ne yapıyoruz
Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi, sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.
Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 212 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Nasıl iyi bir Blog yazarı olursunuz
- 5 adımda dijital stratejinizi geliştirin
- Viral içerik yaratmak için 6 ipucu
Girişimcilik ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Sosyal Medya bağımlılığı hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!