Sosyal Medya Pazarlamasının İşletmelere Maliyeti

Sosyal Medya Pazarlamasının İşletmelere Maliyeti

Sosyal Medya Pazarlaması ile yeni “bir” müşteri edinmek için ne kadar para harcamanız gerektiğini hiç merak ettiniz mi? Bu soruyu müşterilerimizden sürekli duyuyoruz, ve işte buradan bir yanıt veriyoruz. Sosyal Medya Pazarlamasının İşletmelere Maliyeti birçok faktöre bağlıdır-işletmeniz için nasıl hesaplayacağınızı öğrenmek için okumaya devam edin.

Araştırmalarımıza göre, Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamadan 10 kat daha uygun maliyetli olabiliyor. Ama bu doğru yolla yapılmasına bağlıdır, ve tabi karmaşıklık da dijital pazarlama ile artıyor dolayısıyla detayları anlamanız gerekiyor. Ya da sizin için üstesinden gelebilecek biriyle çalışmanız gerekiyor.

Bu makalede size Pazarlama için Sosyal Medya veya Arama Motorları kullandığınızda, Müşteri Edinme Maliyeti ‘nizi etkileyebilecek birçok değişkeni baştan sona anlatacağız. Müşteri Edinme Maliyeti yeni bir müşteri edinme maliyetinin toplamıdır – satış ve pazarlama ekipleri,medya harcamaları, dış hizmetler vb. dahil. Bu makalede medya harcamalarına dikkat çekeceğiz.

Anlamanız gereken değişkenler:

  • Müşteri Yaşam Boyu Değeri (YBD)
  • Müşteri Edinme Maliyeti
  • Dönüşüm Oranı
  • Tıklama başı maliyet
  • Bin izleme başı maliyet

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.

[include-page id=’18540′]

 

Adım 1: Değeri hesaplayın

İlk olarak anlaşılması gereken rakam , yeni “bir” müşterinin değeri. Müşteri Yaşam Boyu Değeri (YBD), bir müşteriden edinilen toplam kazancın ortalamasıdır. Bunu hesaplamak için, müşteri başına gelirinizi ve brüt kar ve müşteri kayıp oranınızı bilmeniz gerekir. Müşteri kayıp oranı, yılda kaybettiğiniz müşterilerin ortalama yüzdesidir. (bazen çeyrek ya da aylık olarak hesaplanır)

Yeni bir müşterinin Müşteri Yaşam Boyu Değeri (YBD) ile ne kadar kazanacağınızı bildiğinizde dijital pazarlama harcamanız için bütçe yapmak daha kolaylaşır.
Yeni bir müşterinin Müşteri Yaşam Boyu Değeri (YBD) ile ne kadar kazanacağınızı bildiğinizde dijital pazarlama harcamanız için bütçe yapmak daha kolaylaşır.

Örneğin: Yılda 2.000 tl tutarında bir abonelik servisi satıyorsanız, %50 büyüme marjı ile, ve de %15 müşteri kaybınız ile, (her yıl müşterilerinizin %15’ini kaybediyorsunuz) Müşteri yaşam boyu değeriniz 6.000 tl olacaktır. Bu değer yeni bir müşteri elde etmek içindir. Eğer Müşteri Edinme Maliyetiniz, Müşteri Yaşam Boyu Değerinizden düşükse her halükarda yeni müşterilerinizden kar sağlayacaksınız.

Fakat birçok şirket pazarlama bütçelerine , iki ile üç yıl arasındaki kazançlarına bakarak karar veriyorlar. Örneğin, ortalama olarak ilk yılki kazançlarına denk düşecek yeni müşteri edinecekler.

 

Adım 2: Dönüşüm hedefinize karar verin

Dijital pazarlama kampanyanıza başlamadan önce, dönüşüm hedefinizi tanımlamalısınız. Bu birçok iş tipine göre çeşitlilik gösterecektir. Eğer çevrimiçi mağazanız veya çevrimiçi rezervasyon çözümleriniz varsa, dönüşüm oranı hedefiniz genellikle çevrimiçi kazanç şeklinde olacaktır. Fakat birçok şirket için ürünleri, çevrimiçi satış için fazla karmaşıktır, yani ana dönüşüm hedefleri, potansiyel müşteri üretmek olacaktır.

Dönüşüm oranı, satışlarınızdan aldığınız tutardır, ya da yönlendirme tutarı, kampanyanızı kaç kişinin ziyaret ettiği yüzdesidir. Araştırmalarımız, ortalama dönüşüm oranlarının farklı sektörler arasında %0,7 den %7 ye,ortalama %1,7 ile çeşitlilik kazandığnı gösteriyor. Tabi bu rakamlar ortalama rakamlardır ve en iyi kampanyalar %50’nin üstünde dönüşüm oranlarını başarabilirler.

 

Online Mağaza

Birçok müşterimiz ürünlerini kendilerine ait e-ticaret siteleri üzerinden satıyorlar. Örneğin, %50 marj ve 150tl ortalama gelirli bir müşteri, bunu yeni bir müşterinin 5 ürün almasına göre hesap ederek ortalama 375 TL Müşteri Yaşam Boyu Değeri ortalaması veriyor.

Çevrimiçi marketiniz varsa, bir çok ziyaretçi ve kabul edilebilir bir dönüşüm oranınız olmasından kesinlikle emin olmak istersiniz.
Çevrimiçi marketiniz varsa, bir çok ziyaretçi ve kabul edilebilir bir dönüşüm oranınız olmasından kesinlikle emin olmak istersiniz.

Müşterilerimizden biri, en iyi dönüşüm oranlarını Facebook’un verdiğini keşfettiği için, şimdilik ürün reklamlarını ağırlıklı olarak Facebook’ta yapıyor. Ayrıca pazarlamaları çok etkili olduğu için pazarlama bütçeleri ilk sipariş satış marjından oldukça düşük.

Dönüşüm oranları %1,2. Bu da web sitelerine gelen 1000 ziyaretçinin, 12 sinden satış bekledikleri anlamına gelir. Ortalama bir günde ise hedefleri 50.000 ziyaretçi ve 600 sipariş oluyor. Müşteri Edinme Maliyeti ortalamaları , çalışma dışında, 5TL, oldukça karlı!

 

Yeni Müşteri Yaratma

Birçok müşterimiz, yeni potansiyel müşteri üretmeye de odaklanmış durumdalar. Bu aynı zamanda Cloudnames’de bizim de odaklandığımız noktalardan biri, birçok hizmetimiz gibi çevrimiçi sipariş vermekte oldukça karmaşık. Seçebileceğiniz birçok farklı dönüşüm stratejileri mevcut. Biz ağırlıklı olarak iki tanesini kullanıyoruz: A) Blogumuzda Eyleme Çağrı(Call to Action), ve B)Varış Sayfası(Landing Page), avlama teknikleri(lead baits) ile.


ctasEyleme çağrı butonları (CTA), Dijital Pazarlama, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), yeni bir website ihtiyacı gibi konularda yardıma ihtiyaçları olduğunda, ziyaretçilemize iletişim bilgilerini brakabilmeleri için teşvik ettiğimiz alanlardır. Eyleme çağrılardan elde edilen isabetli aday müşterilerimiz çok yüksek, onlardan da yüksek bir rakamını değerlendirebiliyoruz.

Bizim müşterilerimiz için cazibe noktalarımız, ücretsiz olarak sunduğumuz farklı e-kitaplar, internet üzerinden yapılan seminerler, örnek olay incelemeleri vb. dir. Bu dijital strateji, sosyal medya pazarlaması, Web tasarım, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) vb. hakkında bilgiler öğrenmek isteyen kişiler için değerlidir. Varış sayfalarından (Landing Page) toplanan potansiyel müşterilerin maliyeti hayli düşük, fakat buralardaki müşteri potansiyeli de aynı oranda düşüyor, böylelikle avladığımız yönlendirmelerin çok azını değerlendirebiliyoruz.

leadbait

Bizim dönüşüm hedefimiz, tüm farklı aktiviteler ile %2,5, maliyet olarak 20tl. Facebook, Adwords, Twitter, G+, LinkedIn, Instagram ve Pinterest gibi sosyal medya kanallarını potansiyel müşterilerimize ulaşmak amacıyla kullanıyoruz. Ayrıca pazarlama bütçemizin çoğunu önceki ziyaretçilerimize yönelik yeniden pazarlama (remarketing) yaparak harcıyoruz, bu da dönüşüm oranlarımızı yükseltiyor.

Remarketing hakkında daha fazla bilgiyi bu makaleden öğrenebilirsiniz: 9 etkili yeniden pazarlama tekniği

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.

[include-page id=’18540′]

 

Adım 3: Ziyaretçinin maliyet tahmini

Anlamanız gereken bir sonraki soru ise web sitenize insanların ziyaretleri için ne kadar harcamanız gerektiği. Ziyaretçilerin düşük bir oranı en nihayetinde web sitenizden düşük satışlarla ayrılacaktır, ya da birkaç yeni müşteri edinilecektir, dolayısıyla dijital pazarlamaya yatırım yapmak ziyaretçi sayınızı ve kazancınızı artıracaktır.

Ziyaretçinin maliyetinin belirlenmesi:

-Hangi kanalı kullandığınıza,

-Reklamınızdaki görünüm ve mesaja

-Ziyaretçinizi nereye yönlendirdiğinize,

-Fiyat teklif stratejinize bağlıdır.

 

KANALLAR

Ziyaretçi edinme maliyeti hangi kanalla ziyaretçileri cezbediceğinize göre şekillenecektir. Facebook düşük maliyetle yüksek erişim almasıyla en uygun kanaldır. Yeni ziyaretçiler edinmek ve önceki ziyaretçileri yeniden hedeflemek için harika bir kanaldır. Tıklama başına Maliyet (CPC), hedef kitleniz, hedef pazarınız, alaka düzeyi puanı, fiyat teklifi stratejisine ve buna benzer birçok değişkene bağlı olarak çeşitlenebilir. Tıklama başına Maliyet (CPC) lerin en düşük 2 kuruştan (2 peni), 2 tl’ye (2 ingiliz parası sterlini) ama tipik olarak 50 kuruşa mal olduğun gördük. (50 penny – değerlerin farklı olmasının sebebi Birleşik Krallıkta değerlerin daha yüksek olmasıdır)

Ayrıca Facebook’ta klik yerine erişime göre teklif vermeyi seçebilirsiniz. Buna, 1000 Gösterim Başına Maliyet (CPM) denir , kaç kişiye erişmek istediğinize ve kaç bin izlenim bırakmak istediğinize göre teklif verebilirsiniz. Biz genellikle reklamlarınız kitlenizin düşük bir kısmını ilgilendiriyorsa Tıklama başına Maliyet (CPC) ‘i , çok popüler bir paylaşımınız olduğunda da 1000 Gösterim Başına Maliyet (CPM) ‘i öneririz. Farklı stratejiler deneyerek kendiniz görebilirsiniz.

 

Google Adwords

Google AdWords ‘de tutar anahtar kelimelerinize ve kalite skorunuza bağlıdır. Aynı zamanda Adwords de Tıklama başına Maliyet (CPC) ‘inizi etkileyebilcek birçok diğer faktör vardır, daha az popüler bir kelime 2-5 tl tutabilirken, popüler bir anahtar kelime 20-50 tl tutabilir.

Diğer dijital reklamlar özellikle satın almayı düşünen değilde, ilgilenen insanları etkileyebilirken, Adwords’den gelen klikler sizin ürün veya servisinizi arayanlar olduğu için daha etkili olabilir. Bu dönüşüm oranlarında yükseliş olabilir anlamına gelmektedir.

Google Adwords ile aynı zamanda Google Display Network te banner reklamlar hazırlayabilirsiniz. Bu bilhassa yeniden pazarlama için önerilir. Bu da basitçe, reklamlarınızı 2 milyondan fazla web sitesinde, web sitenizi ziyaret etmiş kişilere gösterebileceğiniz anlamına gelir.

 

Diğer kanallar

Göz önünde bulundurulabilecek daha birçok kanal vardır. Twitter, Instagram ve G+ düşük bütçeli kanallardandır. LinkedIn daha pahalıdır, ama firmalar arası (B2B) pazarlama ile yapıyorsanız profesyonel hedeflemesi için değerli olabilir.

 

Reklamınızdaki Görüntü ve Mesaj

Ziyaretçi başına tutar görselinize bağlıdır, ve tabi başlık ve reklam metniniz de çok önemlidir. Farklı sosyal medya kanalları ve arama motorlarının temel hedefi kullanıcı deneyimini olabildiğince iyi yaparak, daha fazla vakit geçirmelerini sağlamaktır.

Bundan dolayı Facebook alaka düzeyi puanınız ve AdWords kalite skorunuz vardır. Reklamınız kitleniz tarafından iyi geri dönüşler alırsa, daha fazla kişiye erişecektir. Düşük skor, erişimin düşük olmasına neden olabilir. İnsanların beğeneceği, yorum yapabilecekleri ve paylaşabilecekleri reklamlar yapmaya odaklanmalısınız. Böylelikle reklamınız daha fazla insana ulaşabilir, dolayısıyla klik başına maliyetiniz azalabilir.

 

Ziyaterçinizi nereye yönlendiriyorsunuz?

Hala dijital medyada ziyaretçilerini ana sayfalarına gönderen birçok reklam veren görüyoruz. Bu dönüşüm oranlarını önemli ölçüde düşürüyor.Tercihen her kampanyanız için özellikle dönüşüm için tasarlanmış varış sayfaları kullanmalısınız.

E-ticaret sitenizden siparişi verilebilecek bir ürünün reklamının yaptıysanız, direk olarak ziyaretçiyi web sitenizde ilgili ürünün sayfasına göndermelisiniz.

Eğer amacınız içerik pazarlaması ise, başarılı Eyleme Çağrı (CTA) verdiğinizden emin olmalısınız ve ziyaretçilerinizi blog yazılarınıza göndermelisiniz. Sosyal medyada Cloudnames reklamlarından biriyle ve bu makaleyle de orada karşılaşma ihtimaliniz yüksek. Web sitemizi önceden ziyaret etmiş ve reklamlarımızı düzenli olarak görmüş olabilirsiniz ya da önceden email adresinizi bırakmış olabilir ve bizden bu makalenin linkini mail olarak almış olabilirsiniz. Her halükarda bu makaleyi okuma sebebiniz bizim bu içeriğin reklamını yaptığımız içindir.

 

Teklif stratetijiniz

Sosyal medya ve arama motorlarındaki reklamların tümü açık artırma mantığına dayanır. Yani bir reklam verdiğinizde bir teklif vermelisiniz ya da otomatik teklif yöntemiyle, teklifinizin sizin için yönetilmesine izin vereceksiniz. En düşük olası tıklama maliyeti istiyorsanız hedef kitlenizde merak uyandıracak bir içerik üreterek düşük bir teklif vermelisiniz.

Eğer biraz daha fazlasını harcamaya gönüllüyseniz, ve seçeceğiniz hedeflenmiş bir kitleyle hızlı sonuçlar istiyorsanız, daha yüksek teklifler bırakarak daha hızlı ve yüksek erişim elde edebilirsiniz.

Ziyaretçi başına tutar ve dönüşüm oranlarına göre çeşitlenen birçok seçenek var. İyi kampanya ve kötü kampanya arasında da büyük bir fark var. Dijital pazarlamanızda eğer bir hata yaparsanız büyük bir bütçe bile sizi başarısızlıkla sonuçlandırabilir, fakat iyi yaparsanız, küçük bir bütçe size birçok yeni müşteri getirebilir.

 

costofsocialmedia

 

Dönüşüm anahtardır

Emin olmak için tek iyi yol, kendiniz denemenizdir. Biz Cloudnames de birçok müşterimizin Dijital pazarlamasını yönetiyoruz, size de yardımcı olmayı çok isteriz! Kampanyaları her bütçe için uygun hale getiriyoruz ve size tüm dijital pazarlama ihtiyaçlarınız için yardımcı oluyoruz.

Size dijital strateiji geliştirmenizde ,dijital pazarlamanız için hedefler belirlemenizde ve tüm kanallardaki dijital pazarlama faaliyetlerinizi yönetmede yardımcı olabiliriz. Ya da kendiniz nasıl test edeceğinizi blogumuzu okuyarak öğrenebilirsiniz.

Her zaman ana odağınız, dönüşüm oranını çoğaltmak olmalıdır. Müşteri için kurgunuzu, mesajınızı görmekten ürününüzü veya servisinize ödemeye kadar enine boyuna düşünmelisiniz. Bu müşteri deneyimi bilgilendirici ve etkileyici ise, müşteri maliyetiniz düşecektir. Diğer yandan eğer zor ve karmaşıksa daha fazla ödemeniz gerekebilir.

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

CNcanhelp

Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi, sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.

Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.

[include-page id=’18540′]

 

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

Dijital pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blogumuzu takip edin. Dijital pazarlama ile ilgili sizin tecrübeleriniz nelerdir? Lütfen bize yorum alanlarını doldurarak bildirin ve altındaki ikonara tıklayarak arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!