MarketingSnapchatblog

İşletmeler için Snapchat

Snapchat’in işinize nasıl fayda sağlayacağını merak ediyor musunuz? Yapmanız gerekenlere odaklanmanız için gereken tüm araştırmaları yaptık. Yatırımlarınıza önemli dönüş sağlayacak bir Snapchat pazarlama planını nasıl yaratabileceğinizi öğrenin.

Snapchat işinizi etkili bir şekilde büyütmenize ve ilgi çekmenize yardımcı olabilir. Bunu yapmanın yaratıcı yollarını tartışmadan önce Snapchat ile ilgili gerekli bilgileri vermekle başlayalım.

 

cloudnames, işletmeler için snapchat, snapchat pazarlama planıSnapchat Gerçekleri

Snapchat günlük 100 milyondan fazla kullanıcısı olan, bir görsel mesajlaşma uygulamasıdır. Snapchat kullanıcıları her gün ortalama 25-30 dakikalarını bu uygulamada geçiriyorlar.

Snapchat’te bir kişi veya marka, arkadaş ve takipçilerine “Snap” denen fotoğraf ve videolar gönderebilir. Bu Snap’ler kaybolmadan önce 10 saniyeye kadar görüntülenebilir. Renkli filtreler, yüz değiş tokuş efektleri, mesajlaşma ve diğer oyunsu özellikler bu uygulamayı tüm yaştan insanlar arasında oldukça başarılı yaptı.

Facebook ve Instagram diğerlerinin tanık olması için ve geri dönüp bakmak için hayatı kaydederken, Snapchat anları paylaşma boşluğunu dolduruyor.

 

[include-page id=’18540′]

 

Snapchat Partnerleri

Snapchat  geçenlerde uzun zamandır beklenen 20’den fazla teknoloji şirketiyle ortak yürüteceği uygulama programlama arayüzünü tanıttı. Uygulama programlama arayüzü uzun vadede reklamcılığı genişletmeyi hedefliyor.

Uygulama programlama arayüzü, Snapchat reklamlarının üçüncü parti şirketler tarafından satılacağı anlamına geliyor. Reklam Partnerleri ve Yaratıcı Ortaklar olarak iki tür işbirlikçiye ayrılacak. Reklam Partnerleri Snapchat reklamverenleri için satın almayı mümkün kılan, kampanyaları optimize ve analiz eden yazılımları geliştirecek.

Yaratıcı Ortaklar ise önümüzdeki haftalarda Snap Reklamları olarak yeniden markalaşarak, karışık oyuncu deneyimlerini sosyal içerik ve deneyim dikey video formatında (3V) gösterecek.

Snapchat’in ilk stratejiden sorumlu üst yöneticisi Imran Khan ‘Farklı pazarlamacıların farklı amaçları oluyor, ve biz onlar için platformdan reklamları kolaylıkla alabilmelerini istiyoruz.’ diyor ve açıklıyor; ‘Markaların hikayelerini daha iyi şekilde anlatabilecekleri bir yer olsun istiyoruz’

 

[include-page id=’18540′]

 

Türk Snapchat Kullanıcıları

Türkiye İstatistik Kurumu(Tüik) Türkiye’de öncelikli internet kullanımının sosyal medya olduğunu gösteriyor. Sonrasında çevrimiçi haberler, medya yükleme ve genel aramalar geliyor

Snapchat iki alanda gelişti: Özel mesajlaşma ve halka açık içerik; marka bağlantıları, yayınlama, ve spor ve müzik canlı etkinlikleri. Yine de, 2016 anket çalışmalarına göre, kişisel mesajlaşma halka sunulan içerikten daha fazla kullanıcı erişiminde.

Türkiye’de görüldüğü üzere, anketteki kullanıcıların %71’i uygulamayı sohbet, mesajlaşma ve görsel hizmetleri için tercih ediyor.  Biliyoruz ki Snapchat’in bu istatistikleri kullanmak için büyük planları var.

Günlük olarak çeşitli etkinlikler, marka ve ünlü kişilerin içeriklerini takip etmeyi seçmiş %5 oranındaki kullanıcılar, yeni Uygulama programlama arayüzü özelliği ile hızla artacak.

Uygulama kullanıcılara anıları yeniden oynatmaya izin veriyor ve  göndericiye yeniden oynatıldığı anda bildirim gönderiyor ve ayrıca telefondan ekran görüntüsü alındığında da göndericiye bildirim gönderiyor.

Uygulama dünya çapında ses getirdi. Türkiye’de kullanıcıların zihnine daha da fazla hızlıca silinen geçici anılar yerleşti. Dolayısıyla, Snapchat işletme sahiplerinin ilgi uyandırmalarına nasıl yardımcı olabilir?

 

Pazarlama için Snapchat: İçerik

Snapchat içeriği iki bölüme ayrılabilir:

1 – Katma değer içerik: Kitlenizi eğitmeye odaklanarak ve değer sağlayarak alakalı ve yardımcı içerik sağlarlar. Kendi işletmeniz için kullandığınız ve en çok değeri sağlayan araçları düşünün. Bu araçları Snapchat’te paylaşın ve kitlenize nasıl kullanacaklarını anlatın.İpuçları paylaşmak oldukça popüler, bu alanınızda uzman olduğunuzu gösterir. Kısa, hedef odaklı, aksiyon alınabilen ipuçları en iyileridir. Katkı sağlayabilecek neler önerebileceğinizi düşünün.

2 – Hikaye anlatımlı içerik: Şirketlerden satın alım yapan tüketiciler onların güvenilir, emniyetli ve dürüst olduklarını düşünürler. Eğer işiniz çevrimiçinde hikayesini anlatmıyorsa, hedef kitleniz büyük ihtimalle rakiplerinizden satın alacaktır.Kitlenize işletmeniz ve kişisel hayatınız ile ilgili kısa içerikler sunun. Hangi içeriği paylaşacağınıza karar verirken  Snapchat kitlesinin neleri ilginç bulacağını düşünün. Ayrıca, video ve fotoğraf ile sizi ve işletmenizi olumlu açıdan resmedin.

 

SnapChat Hedef Kitleleri

Ne yazık ki, Snapchat ağınızı diğer sosyal medya kanallarında olduğu gibi geliştiremiyorsunuz. Snapchat ile, arkadaş eklemek ya da kullanıcı adını paylaşmak gelişimin en kolay yolu bile olsa, bunlardan çok daha fazlasını yapabilirsiniz.


stories2Diğer sosyal medya kanallarınızdaki takipçilerinizin avantajını kullanmayı hedeflemelisiniz. Öncelikle, Snapchat hikayenizde insanların takip etmeye değer bulacakları, ilgi çekici içerikler paylaştığınızdan emin olun.

Ardından hikayenizi indirin ve Snapchat profilinizin linkiyle birlikte diğer sosyal platformlarınızda paylaşın. Bunun için Snapchat hikaye sayfasındaki indirme butonunu kolayca kullanabilirsiniz.

Snapchat kitlenizi geliştirmenin bir diğer yolu ise sosyal medya aramalarını kullanmak. Twitter’ın arama fonksiyonu bunu gerçekleştirmek için en faydalı araçlardan biri. Bu linke tıklayarak kitlenizi genişletmeye başlayabilirsiniz.

cloudnames, işletmeler için snapchat, snapchat pazarlama planı

 

Sonraki adımda, “Beni Snapchat’te ekleyin” gibi bir anahtar kelimeyi doldurma alanlarını hedef kitlenize uygun olacak şekilde doldurarak aratın. En ideali, maksimum faydayı sağlamak için tüm alanları doldurmaya çalışın.

Bu formu baştan sona doldurarak, yeni Snapchat kullanıcılarını ekleyip etkileşime geçebilirsiniz. Onlara kendinizi tanıtan bir snap gönderin, sorular sorun, direkt mesajlaşma üzerinden hikayelerine yorum yapın.

 

Yarışmalar Düzenleyin

Yarışmalar Snapchat kitlenizi geliştirmek için önemli bir araç. Hazırladığınız yarışmadan bir snapchat linki göndererek insanların katılımını kolaylaştırabilirsiniz. Hedef kitlenize yarışmaya katılmak için sizi takip etmeleri gerektiğini belirtmeyi unutmayın.

 

GhostCodes

GhotsCodes, takipçi sayınızı artıramanıza yardımcı olan bir Snapchat uygulamasıdır. Kolayca profilinizi oluşturabilir, uygun bir kategori seçebilir ve benzer ilgi alanlarındaki kullanıcıları takip edebilirsiniz.

Diğer profiller size kalp gönderebilir ve snapcode’unuzu uygulama üzerinden telefonuna indirebilir. Ayrıca tüm kullanıcılar sahip oldukları kalp sayısına göre derecelendirilir. Ghostcode’a başlamak için, önce akıllı telefonunuza uygulamayı indirmelisiniz. Ardından ayarlar bölümünden profilinizi oluşturabilirsiniz.

cloudnames, işletmeler için snapchat, snapchat pazarlama planı

Hedef kitlenizle etkileşim kurmayı unutmayın, çünkü ancak bu sayede takipçilerinizi müşterilere dönüştürebilirsiniz. Takipçilerinize mantıklı sorular sorun, sorunuzu cevaplayan herkese de yanıt vermeyi unutmayın.

Ayrıca Snapchat pazarlama planınızın bir parçası olarak, neler yapacağınızı not etmeli ve hedeflerinize ulaşmanız için çalışmalarınızı gitgide artırmalısınız.

Snapchat üzerinden süregelen bir sonuç alabilmek için, Snapchat performanısınızı ölçmeniz gerekmektedir. Elde edeceğiniz veriler, gelişim gereken ya da odaklanılması gereken alanları belirlemede büyük önem arz eder. Ayrıca pazarınızdaki pozisyonunuzu görmek açısından da hayati öneme sahiptir.

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

CNcanhelp-300x269Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi,sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.

Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.

 

[include-page id=’18540′]

 

Cloudnames Türkiye olarak sloganımız “paylaşmak önemsemektir”. Bu yüzden Dijital Dünya’da başarılı olmak adına ihtiyacınız olan her şeyi kapsayan bir rehber hazırladık. Ücretsiz rehberinizi hemen şimdi bu linkten indirebilirsiniz.

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

İnteraktif içeriğe sahip olmanın avantajları

Potansiyel Müşteri Reklamlarına Yeni Özellikler Ekledi

Rakiplerinizden Daha Yüksek Erişim Sağladı

 

Sosyal Medya pazarlaması ilgileniyorsanız lütfen bloğumuzu takip edin. Sizin son dönemde ilginizi çeken girişimler neler? Yorumlarınızı bizimle ve aşağıdaki ikonları kullanarak arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın paylaşmak umursamaktır!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!