Daha önceki “Neden e-mail listenizi hemen oluşturmaya başlamalısınız” isimli makalemizde e-mail abone listelerini hemen belirlemenin öneminden, avantajlarından ve müşterilerinizle kurmanız gereken ilişkiden ve bunu nasıl sürdürülebilir hale getireceğinizden bahsetmiştik. Bu yazımızda E-mail Abone Listenizi Oluşturmaya Nasıl Başlamalısınız sizin için yazdık.
Şimdi ise bu listeyi oluşturmadan, e-mail pazarlama kampanyanızı ve hemen işe başlamanızı sağlayacak avantajlardan bahsedeceğiz. E-Mail artık, markanızla ilgilenenleri müşteriniz haline getirebileceğiniz en verimli ve ucuz yöntemi haline geldi.
E-posta pazarlaması ile ilgili ayrıntılı bilgiler içeren makaleyi burada okuyabilirsiniz: E-Postanız yeni pazarlama elemanınız
Doğru kullandığınız takdirde, E-mail pazarlaması müşterilerinizle doğrudan iletişim halinde olabileceğiniz en önemli kanallardan biri haline gelebilir. Doğru içerik ve devamlılık ile birlikte, müşterinizle ilişkinizi geliştirebileceğiniz gibi, satış kanallarınızı çeşitlendirebilirsiniz, marka sadakatini arttırabilir ve daha iyi ilişkiler için müşterilerinizle ilgili önemli bilgiler edinebilirsiniz.
Abone Sağlayıcınızı Seçin
Bir sürü ücretsiz seçenek olsa da kendi ihtiyaçlarınızı iyi bilmeli ve sizin için uygun olanını belirlemelisiniz. Biz Cloudnames olarak, e-mail sağlayıcınızı seçerken ücretli olanları tercih etmenizi öneririz. Bunun nedeni az para harcayarak çok verim alabilecek olmanız. Bu, hedeflerinizde önemli bazı farklar yaratacaktır. İşte burada; Jetpack gibi uygulamalar aboneleri sadece yeni bir blog yayınlandığında günceller. Bu yüzden elden geçirdiğiniz içerikleri güncellediğinizde abonelerinizin bilgileri olmaz. Ücretsiz sağlayıcılar abonelerinize hiçbir rapor vermezler.
MailChimp ve AWeber gibi ücretli hizmetlerde ise abonelerinizin her türlü hareketlerini takip edebilir, ayarlayabilir, kategorilere ayırıp bölgelerine bakabilirsiniz. Size en çok bağlı olanlara daha fazla vakit ayırabilirsiniz. İki ayrı kampanya yapabilir ve en çok tıklananı görebilirsiniz.
Bununla birlikte AWeber 30 gün ücretsiz deneme sürümü verse de MailChimp 2.000 aboneye ulaşana kadar bunu sağlar.
Abonelerin Dikkatini Çekin
Bir sonraki göz önünde bulundurmanız gereken şey ise abonelik formunun tasarımıdır. WordPress birçok seçenek sunsa da, siz kendiniz için en göz alıcı ve kolay olanını seçmelisiniz, çünkü hiç kimse bir şey yazmanın zor olduğu ya da neyin nereye yazılacağının belli olmadığı formlara kişisel bilgilerini bırakmak istemez.
Sonraki adım, bu formun oluşturulma sebebini çok iyi belirtmeniz olacaktır. Mesela haftalık veya günlük haberler, haberdar olmak, yardım vb gibi. Daha sonra müşterilerinize abone olmalarına ikna edecek bir şeyler sunmanız gerekmektedir. Mesela, kupon, indirim, hediye vb, gibi ufak hediyelerle cezbetmeniz önemli olabilir. Unutmayın, bir kere aboneliklerini kazandığınızda, gelecekte size büyük yararlar sağlayacak doğru bir iletişim kanalı kurmuş olacaksınız ve bu bile yatırım yapmaya değen bir şeydir.
Basitçe e-mail çevirimiçi iletişimde en etkili yollardan biridir. Yukarıdaki önerileri abonelerinizi kazanmak ve iletişime geçmek için kullanın ve ürünlerinizi dünyanın her tarafına satın ve yayılın. Kullanın veya kaydedin.
Pop-Up’lar ve Varış sayfaları işinize yarayabilir
Biz Cloudnames’te potansiyel müşterilerimizin e-mail adreslerini toplamak için MailChimp kullanıyoruz. Bu program abonelerimize gönderdiğimiz haftalık maillerimiz için, e-mail adreslerinizi bize bırakmaya ikna etmeye çalışıyor.
E-mail adreslerini toplamanın bir diğer yöntemi de varış sayfaları tasarlamaktır. Sosyal medya veya arama motoru pazarlamanızı varış sayfanıza kitlenize çekecek şekilde optimize edebilirsiniz. Sitenize çektikten sonra sitenizdeki değerli bilgiler, ürünler ya da servisler karşılığında onlardan e-mail adreslerini isteyebilirsiniz.
İşte size bizim hazırladığımız bir Varış sayfası örneği.
Geri Dönüşlerin kralı siz olun
Online iletişimin en güçlü aracı e-mail’dir. Sitenizin müşteri ile olan buluşmasını arttırmak için verdiğimiz ipuçlarını uygulayabilirsiniz. İster uygulayın ya da kaybedin.
Facebook reklamlarına olan dönüşler, reklamı gören kişi sayısının sadece %0,3’üdür. Eğer içeriğiniz çok ilgi çekiciyse en iyi ihtimalle %5 oranında olacaktır. E-Maillerin dönüş oranı ise ortalama %20’dir. İşte bu yüzden e-mail pazarlaması geri dönüş oranı en fazla olan online pazarlama türüdür.
İşin özü, e-mail pazarlaması size zaman kazandıran verimli pazarlama yöntemlerinden biridir. Müşterilerinizin bilgilerine ve işlerine dair bilgiler üzerinden bir bakış açısı kazanmanızda size yardımcı olmasının yanında tabi ki bununla birlikte müşterinizle doğrudan iletişim kurmanızı sağlar. Bizim tavsiyemiz, hemen kendinize bir e-mail listesi oluşturmaya başlayın.
[include-page id=’15348′]
Cloudnames’te ne yapıyoruz?
Cloudnames, Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için size yardım edebilecek bir dijital ajanstır. Dijital stratejinizi, web sitesiniz, sosyal medya hesaplarınızı, dijital pazarlama çalışmalarınızı, satış ve pazarlama otomasyonunuzu ve bunun gibi tüm karmaşık teknik detayları sizin yerinize yönetebilir, gelirinizi artıran etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.
Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Bununla birlikte, Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlaması, Sosyal Medya Pazarlamanın, gibi ihtiyacınız olan tüm dijital pazarlama çalışmalarını sizin için yönetebiliriz.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Pazarlama Bütçenizi nasıl daha etkin kullanırsınız
- Y jenerasyonunu Dikkatini nasıl çekersiniz
- Sosyal Medya Pazarlamasının işletmelere maliyeti
Dijital pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blogumuzu takip edin. Ünlü markalardan gelen Mailler satın alma kararınızı nasıl etkiliyor? Lütfen bize yorum alanlarını doldurarak bildirin ve altındaki ikonara tıklayarak arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir.