Facebook’un yeni algoritmalarından

Facebook’un yeni algoritmalarından haberiniz var mı?

Facebook günümüzde daha önceden olduğu gibi artık bir pazarlama kanalı değil. Sosyal medya devi, Ocak ayında belirli gönderilerin yayınlanmasında kurallarını daha da sıkılaştırdı. Facebook aşırıya kaçan, kusurlu ve gereksiz reklam yapanların peşinde! Facebook’un yeni algoritmalarından en önemlilerini sizin için inceledik.

Peki ama Facebook kurallarını neden değiştiriyor?

Facebook’un büyük bir oranda gereksiz içerikle dolup taşmasından dolayı organik dağılım düşüşte. Bunun için Facebook, kullanıcılarının pazarda daha etkili büyüyebilmeleri ve bunu sürdürebilmeleri için onlarla daha fazla ilgilenmek zorunda.

Kurallar nasıl değişiyor?

Facebook içeriğin taslağını şu 4 alanı etkileyecek bir biçimde yeni kurallar çiziyor:

Başka seçenek bırakmadan sadece uygulamayı indirdikten sonra ürünü almaya iten içerikler

Gerçek içerik haricinde,piyango ve promosyonlara götüren gönderiler

Reklamların aynı içeriğini tekrar kullanan gönderiler

Ciddi miktarda berbat organik dağıtım yapmayı amaçlayan promosyon ürünleri

[include-page id=’18525′]

 

Yeni kurallar Facebook pazarcılarını nasıl etkileyecek?

Yeni kurallar çoğu Facebook pazarlamacısı için zorluklar çıkaracaktır. Peki içeriklerimizi nasıl daha görünür kılacağız? Bunun için sadece bir cevap var. O da, Facebook’un arkasındaki güçlü algoritmaları anlamak.

Facebook zaten çok beğeni alan,paylaşılan ve yorum yapılan gönderilerin ödüllendirileceğini, aynı zamanda haberlerde bulunan konulara sevk ederek diğer kullanıcıların beğendiği fotoğrafları, videoları ve durum güncellemelerini yaymaya katkıda bulunacak.

İşte bu gönderiler yayınlandıktan kısa bir süre sonra çok büyük boyutlarda beğeni, yorum ve paylaşım alacaktır. Buna ek olarak organik dağıtımın gücünü etkileyecek başka diğer algoritmalar da bütün bunlara dahil olacaktır.

Blog yazarı için başarılı olmak çok mu zor olacak?

Blog yazarlarının çoğu başarılı olabilmek için gerçekten zaman ayırdıkları bir blog oluşturmaları gerektiğini biliyor. Başarı zaten doğru içerikle okuyucuya hitap eden bloglarda yatıyor. İlk blogcular daha cömert bir Facebook dağıtımını tecrübe ettiler ama şimdi tutunmakta daha çok zorlanıyorlar. Dolayısıyla ürünlerinin reklamını ve tanıtımlarını çoğunlukla Facebook aracılığıyla sunan ticari blogcular ve içerik pazarlamacıları için başarı elde etmek biraz daha zorlaşmış durumda.

Dijital Direktör olarak işimde göründüğünden çok daha zor olan blogculukta hayal kırıklığına uğrayanlarla çok karşılaştım. Blog Generali Thomas Moen, her gün Norweç’te 2000 blog oluşturulduğunu ve bunların yarısından fazlasının 2 ay içinde kapandığını söylüyor.

Blog yazarlığı bedava olmayabilir ama hayli bütçe dostudur. İlgi çekici ve iyi bir blog yazmak çok iyi editörlük yetenekleri gerektirir. Bununla birlikte okuyuculara ulaşmak için Facebook algoritmalarını çok iyi anlayan akıllı bir Dijital pazarlamacı olmalısınız.

Facebook’ta organik olarak dağıtılan içerik gittikçe zorlaşıyor

2014’ten beri arkadaşlarınız Facebook haber kanalında yayımladıklarınızın sadece yüzde 6’sını gördü. Geriye kalan yüzde 94 hiçbir şey görmedi. Bazıları bunun yakın bir gelecekte yüzde 1-2 oranında düşeceğini öngörüyor. Belki de sıfıra vurmamız an meselesidir. Forrester’daki analizciler ve araştırmacılar geçen yılın ortalama bağlantısının yüzde 0.1 olduğunu tahmin ediyorlar.

Bu bize Facebook’ta organik içeriği dağıtmanın ne kadar zor olacağını ve bunun için çok fazla iyi arkadaşımızın olması gerektiğini gösteriyor.

 

 

Pazarlama kanalı olarak büyüyen Facebook

Facebook, çoğu kişi için haber kanallarındaki aşırı tanıtılmış ve heves kıran gönderileri azaltıyor. Zaten kullanıcıların bu gereksiz reklam rekabetinin bu kadar açık bir şekilde yapıldığının da farkında ve herkese artık gereksiz çöp yaratmamaları gerektiğinin sinyalini veriyor. İşte şimdi tam zamanı!

Facebook’ta artık ücretsiz reklam sona erdi ve artık orta derecede daha fazla gözükmek için durum ‘öde ve devam et’ şekline dönüştü. Bu Google’da böyleydi ama Facebook bunu biraz daha ileriye götürerek biraz daha sıkı kontrollerle gönderilerin haber kanallarında görünmesini istiyor.

İyi içerikler hala devam edecek

Blog yazarı olarak her zaman hangi içeriğin okuyucuyla iç içe geçeceğini düşünmelisiniz. Eğer şanslıysanız yani doğru tema ve içerikle, doğru takipçilere ulaştıysanız sonraki adımınız dikkatinizi ve gücünüzü bu gruplara vermek olmalıdır.

Takipçilerinizle iletişimde olun, onlara yorum yapın ve onlarla diyalog kurun. Onları önemsediğinizi gösterin. Yapılan yorumlara cevap verin. Sosyal medyayla ilgili benzer sayfaları blogunuzda oluşturun. Facebook ve Twittersiz bu işi yürütemezsiniz. Eğer yazdığınız içerikler çalıştığınız işle alakalı ya da benzerse bunları LinkedIn’de de paylaşabilirsiniz. Eğer çalıştığınız yerin blogunu yazıyorsanız onların var olan hesaplarını kullanabilirsiniz. Çok takipçiniz varsa bu durum sosyal medya blog içeriğini yaymanızda size çok yardımcı olacaktır. Ne kadar takipçi o kadar organik olarak içeriğinizi yayma şansı demektir.

Başarılı bir blog yazarı olabilmek için dışarıda tonlarca öneri ve bilgi bulunmakta. Bu bilgilerden yararlanıp ve deneme yanılma yoluyla size uygun olanı bulmaya çalışabilirsiniz. Hangisi daha etkili olur? Okuyucularınızın uzun ya da kısa yazılar konusundaki tercihleri ve görüşleri nelerdir? gibi soruları cevaplandırmaya çalışabilirsiniz. Gönderilerinizde hashtag kullanmaya çalışabilir, daha çok dikkat çekmek gerekiyorsa yazılarınızda okuyucularınızı yorum yapmaya davet eden sorular sorabilirsiniz. Eğer yazınız okuyucularla ilgiliyse zaten onlar bunu paylaşacaklardır. Doğru duygulara ulaşabilirseniz yazınız zaten bir virus gibi yayılacaktır. Bu da bütün blog yazarlarının rüyasıdır. Ama sakın bunun çok kolay olduğunu düşünmeyin. Paniklemeyin, fakat düşündüğünüzden daha çok zaman alacaktır.

Belirli bir konuya odaklanmış bir blog oluşturmaya çalışın, her şeyi kapsamaya çalışmayın.

“Profesyonel Blog yazarlarına öğütler

Başarılı bir blog kurmak istiyorsanız, günde en az iki ve daha fazla gönderi yazıp ve sürekli güncelleyin. Unutmayın ki çoğu blog günde birden fazla güncelleme yapar. Bu, ulaştığınız kişilerde yazdığınız şey hakkında daha fazla farkındalık yaratmanıza yardımcı olur.

Gönderilerinizi yayınladığınız saatlere dikkat ederek deneyler yapabilirsiniz. Hangi saatte daha fazla geri dönüş aldığınızı anlamaya çalışarak okuyucularınızın işe gitmeden mi yoksa iş saatlerinde mi veya daha sonra mı yazdıklarınızla ilgilendiklerini öğrenin. Kendiniz için en iyi olanı siz bulacaksınız. Bunun için Facebook’taki “inside tools”tan yararlanabilirsiniz. Buradan okuyucularınızın hangi saatlerde çevirimiçi olduğunu görebilirsiniz.

Bugünün sosyal medya dünyasında zengin içerikli ve konuyla alakalı, aynı zamanda diğer haber kanallarıyla bağlantılı ve küçük öneriler içeren karmaşık içerikler kazanıyor. Cömert olun ve diğer zengin içerikli yazıları, yorumları ve gösterimlerini de paylaşın.

Birbiriyle alakalı içeriklere “@,#” gibi işaretler ekleyerek, haber kanalında gönderilerinizin daha görünür hale gelmesini sağlayabilirsiniz, abartmadan tabi! İnternet etiketlemesinde makul bir seviye olduğunu ve saçma sapan etiketlerin hoş karşılanmayacağını göz önünde bulundurmak gerekir.

En iyi gönderileriniz hep yayılacak ve çok ilgi görecektir ve bunlar blogunuz için çok iyi birer reklam olacaktır. Ama şu da unutulmamalıdır ki Facebook her zaman yeni gönderilere daha fazla öncelik verecektir.

Bol çeşitli paylaşım yapıp bunları resim ve videolarla birleştirebilirsiniz. Burada ki önemli nokta tahmin edilebilir ve sıkıcı olmamaktır. Facebook yazı, fotoğraf ve video gibi harmanlanmış içeriğe önem verir.

İyi bir yayımcıysanız sonraki haftaya dair neler paylaşacağınızı, temanın ne olacağını planlamanız faydalı olacaktır. Takipçilerinizin nelere dikkat ettiğine ve nelere ilgi duyduklarına inceleyip okuyuculardan gelen öneri ve mesajları kullanmaya çalışarak ve bunları haber kanalınızda kullanabilirsiniz.Unutmayın ki siz küçük bir medyasınız ve hiçbir blogcu gazetecilik ustalığı yapmadan iyi birer yazar olamaz.

Çok ilgi çeken bir blog yazmak reklam verenlerin dikkatini çekecektir. Bunlardan faydalanmaya çalışabilirsiniz. Böylelikle blogunuzun ününü artırabilirsiniz. Rakiplerinizi sürekli izleyip ve gözlemlemelisiniz. Ne çeşit içerik trafiklerini artırmış ve neler yapmışlar? Ne çeşit içerik okuyucuları onlara çekmiş?

Sosyal Medya’da yayılmak için kendi içeriklerinizi oluşturun. Facebook, Twitter ve LinkedIn’siz yapamazsınız. Blog gönderilerinizi Google+’ta da paylaşın. Böylelikle Google aramalarında görünürlüğünüz artar. Bunu yapmadaki asıl amaç da bu zaten. Unutmayın, içeriklerinizi yazmada çok fazla zaman ve emek harcadınız ve sosyal medyada ilgi ve dikkat satın almak iyi bir yatırımdır.

Blog yazarlığı göründüğü gibi az maliyetli ve kolay değildir aslında. Facebook uzun zamandır daha iyi bir yayım aracı oldu ve şimdi bu daha da zor bir hal aldı. Ama böyle sıkı ve kontrollü bir denetim iyi yazarların haber kanallarında daha ön sıralara yükselmelerini sağladı.

Şimdi ise girişimci ruhlu, bilgi sahibi, hünerli ve iyi plan yapma yeteneğine sahip yazarlara her zamankinden daha çok ihtiyaç duyuluyor.

Cloudnames’te ne yapıyoruz?

CNcanhelp-300x269Cloudnames, Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için size yardım edebilecek bir dijital ajanstır. Dijital stratejinizi, web sitesiniz, sosyal medya hesaplarınızı, dijital pazarlama çalışmalarınızı, satış ve pazarlama otomasyonunuzu ve bunun gibi tüm karmaşık teknik detayları sizin yerinize yönetebilir, gelirinizi artıran etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Bununla birlikte, Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlaması, Sosyal Medya Pazarlamanın, gibi ihtiyacınız olan tüm dijital pazarlama çalışmalarını sizin için yönetebiliriz.

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.

[include-page id=’18540′]

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

Teknoloji haberleri ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Facebook’un yeni algoritmaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!