Facebook yeni trend

Mark Yine Yeni Bir Trend İle Karşımızda!

Facebook, sosyal paylaşım sitesini alt üst edecek yeni hizmetlerini resmi olarak bu hafta piyasaya sürdü. Anlık Makaleler ve Canvas’ın yeni uygulamalaryla beraber, “beğen” butonunu daha da genişletmek üzere yeni emojiler eklentisini kullanıcılarının hizmetine sunan Mark Zuckerberg, anında popüler hale gelen bu kullanışlı özellikleri bizlere tanıtmış oldu. İşte sizin için Emojiler ile ilgili daha detaylı bilgiyi sizin için bir araya getirdik!

Pek çok ülkede yürütülen kullanıcı deneme sürümlerinden sonra Facebook, “tepkiler” uygulamasını tüm dünyayla dün paylaşma kararı aldı. Mark Zuckerberg, “tepkiler”in dünya çapında kullanıma girmesi üzerine hesabında kullanıcılara kişisel bir mesaj da yayınladı. Bu özellik, paylaşımlara ve başlıca haberlere karşı Facebookçuların ‘beğen’ butonu dışında daha fazla tepki seçeneği ile kendilerini ifade etme imkanı sağlıyor.

 

Mark Zuckerberg, yeni tepkiler uygulamasını kendi Facebook profilinden böyle tanıttı.
Mark Zuckerberg, yeni tepkiler uygulamasını kendi Facebook profilinden böyle tanıttı.

Yeni çıkan bu Emoji özelliğinin hem basit bir tasarımı hem de bir önceki butonda olduğu gibi kolay bir kullanım seçeneği bulunuyor. Kullanıcı bu özellikte, beğenisini sunmak üzere sadece evrensel olarak kullanılan baş parmağı emojisi değil, ayrıca yine evrensel olarak kullanılan bir görsel ifade olan kalp şeklinden, kahkahaya, şaşkınlığa, üzgünlüğe ve hatta artık kızgınlık ifadesi için gülen suratlar seçeneğine sahip oldu.

 

Zuckerberg kendi kişisel duvarından, kullanıcılarının sadece hoşnut oldukları içerikleri paylaşmadıklarını, bunlarla birlikte üzüldükleri ya da öfkelendikleri durum ya da haberleri de paylaştıklarını, bu yüzden böyle bir değişikliğe gitme kararı verdiklerini açıkladı.

 

“Yıllardır bu sosyal ağ topluluğumuz ‘beğenmeme’ butonu için bizlere taleplerde bulunuyordu. Elbette bu istekler, arkadaşlarının paylaşımlarını beğenmemek için sabırsız olduklarından kaynaklanmıyor. İnsanlar empati kurduklarını karşılarındaki kişiye ifade etmek, onlara bunu göstermek ister ve geniş çapta bir emoji seçeneği ile kendilerini daha kolay ifade etmek onlara yardımcı olacaktır” şeklinde de ekliyor Facebook’un kurucusu.

 

Zuckerberg ayrıca ekibiyle “… bunu doğru yapabilmek için uzun süre düşündük” diye belirtiyor. Cloudnames olarak bizler de emojilerin vadesinin dolduğunu düşünüyorduk. Bu yüzden Facebook’un böyle bir adım atarak doğru karar verdiğini düşünüyoruz.

 

Tepkilerin geliştirilmesinde de yer alan Facebook’un ürün tasarımı müdürü Julie Zhuo, süreç ile ilgili kişisel deneyimlerini takipçilerle paylaştı; “ Mark, insanları bir odaya çağırdı ve biz dönüp ‘hey! durmadan insanlardan aldığım bir geri bildirim var’ diye konuya girdi”.

 

[include-page id=’18540′]

 

Reaksiyonları oluşturma fikri tam olarak bir yıl kadar önce başladı. Zuckerberg, kullanıcıların platformda paylaşılan gönderilerle daha iyi etkileşime geçmesi adına daha iyi bir seçenek olması gerektiğine inanıyordu; ortadaki en büyük hoşnutsuzluk ise her gönderinin beğenilecek türde olmayacağı gerçeğiydi.

 

Facebook'un yeni tepkileri.
Facebook’un yeni tepkileri.

2015 yılının Aralık ayında, 1.44 milyar insan Facebook’a mobil cihazları ile erişim sağladı; ki bu da Facebook kullanıcılarının %90’ının bu platforma taşınabilir cihazlardan erişim sağladığı anlamına gelmekteydi. Bu yüzden paylaşımlara yorum yapmayı kolaylaştıran bir çeşit ifade tabanlı bir özelliğin varlığına olan ihtiyacı gerektirdi, diyor Julie Zhuo.

 

Facebook ürün sorumlusu Sammi Krug, “Beğen butonunun tam anlamıyla ikonik bir akım yarattığının farkındayız, ve son yedi yıla kadar da Facebook’u iyi yerlere taşıdı” diyerek beğen butonunun hem önemini belirtiyor, hem de ekibinin aylar süren araştırmaları ve anketleri sonucunda ‘beğen’ butonunda var olan eksikliği de dile getiriyordu.

 

Emojiler, metin ile kendilerini ifade etmek istemeyen insanlar için bir çeşit sevimli yedek şablonları olarak görev almamaktadır. Facebook, söz konusu bu emojileri daha en başından beri kullanıcıların hizmetine sunmuştu. Simgeler, insanların mutlu, üzgün, aşık, huysuzluk ve bunlara benzer daha pek çok duygu yoğunluğunu kolaylıkla karşılarındaki kişiye ifade etme olanağını sağlıyor. Bir kullanıcının, yüz ifadeleri çeşitleri ile kendilerine en uygun ruh halini seçebilme imkanı bulunuyor. Facebook yüz ifadelerinin tüm listesine bu link‘e tıklayarak erişebilirsiniz!

 

Facebook'ta kullanabileceğiniz emoloji tablosu
Facebook’ta kullanabileceğiniz emoji tablosu

 

Tabi Facebook için buradaki en büyük zorluk, hangi emojiyinin kullanılacağı meselesiydi. Bangor Üniversitesi’nde dilbilim profesörü olarak çalışan Vyvyan Evans’ın iletişimde emojilerin yeri üzerine yaptığı araştırmalar gösteriyor ki, emojilerin %70’inin aslında vücut dili ya da yüz ifadeleri gibi sözel olmayan konuşma dilinden ileri geliyor.

 

Evans, emojilerin kısa mesajlarda, Facebook’ta ve ona benzer diğer platformlarda bu kadar çok yayılmasını; “konuşma dilinde yer alabilen sözel olmayan ifade şekillerinin yerini doldurması”na bağlıyor.

 

[include-page id=’18525′]

 

Arasından seçim yapılabilecek yüzlerce ifadeler bulunuyor, Facebook’un tasarım ekibi ise bu seçeneği biraz sınırlı tutmak istedi. Çünkü gereğinden fazla seçim şansı demek Reaksiyon özelliğinin mantıksız kullanılmasına sebep olabilirdi.

 

Uzun süren deneme yanılma sürecinden sonra beş adet farklı emoji ile süreci başlatmaya karar kılındı ve dünyanın her kültüründen dile de çevrilmesi sağlandı. Tüm kültürlere uyarlanabilinecek emojiler ile devam etmek isteyen Facebook örneğin, bazı kültürlerde bir sevinç göstergesi olarak kullanılan “yay” ifadesini temsil etmek üzere oluşturulan emoji, yeteri kadar evrensel olmadığı için kullanılmadı.

 

Facebook, kullanıcılarına ‘beğen’ butonuna alternatif getirmekte direnmesine rağmen, News Feed’in mühendislik sorumlusu Tom Alison; “Şimdiye kadar hep insanların Facebook üzerinden birbirleri ile nasıl daha iyi iletişim kurabileceği üzerine yoğunlaşmıştık” şeklinde belirtiyor. Fakat her geçen gün bu platforma mobil araçlar ile erişim sağlanmasında bir artış söz konusu ve bu mobil araçlar da daha hızlı ve daha kolay yorum yapmaya talep doğurdu. Facebook böylece, sonunda istediği başarıya ulaşmış oldu!

 

 

Bu popüler ağ kurma platformu, özelliğe olan eklentilerin geri bildirimler sayesinde yapıldığını belirtiyor ki kullanıcılar arasında popülerleşmeye devam ettikçe yine talepler doğrultusunda değişime açık olunacağı görülüyor. Facebook bu noktada durmayacaklarını ve bu ilerlemeler doğrultusunda ürünlerini geliştirmeye devam edeceklerine dair biz kullanıcılarına taahüt ediyor.

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

 

Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz.

 

Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlamanın yanında, e-mail ve banner reklamları gibi diğer online pazarlama kampanyalarıyla da ilgileniyoruz. Tüm bunların yanında dijital platformda gelir elde etmenizde size yardımcı olacak grafik tasarım, fotoğraf, video, metin içeriği oluşturma gibi diğer unsurlar da hizmetlerimiz arasındadır.

 

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.

 

[include-page id=’18540′]

 

 

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

 

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama ile ilgili bilgi edinmek isterseniz, lütfen blog sayfamızı takip edin. Siz de sosyal medya platformlarını pazarlama hedefleriniz için kullanıyor musunuz? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak arkadaşlarınız ile paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!