How-you-determine-the-value-of-your-startup-Blog

Girişiminizin Değerini Nasıl Belirlersiniz?

Google, kendisinden üç kat daha fazla kazanç elde eden Apple’ı geçerek, en değerli şirketler arasında liderlik bayrağını eline aldı. Sahip olduğu rakamlarla tamamen farklı ligde oynamasına rağmen Facebook, neredeyse büyük kardeşlerinin yarı değerine sahip. Bu farklılıklar ne gibi gerekçelerle açıklanabilir? Peki sizler, girişiminizin değerini nasıl belirlersiniz?

Bu yazıda yatırımcıların bir şirketin değerini belirlerken kullandıkları en önemli değerlendirme kriterini açıklayacağız, iyi bilinen firmalar arasındaki devasa boyuttaki değer farkının nasıl olduğunu bu kriter üzerinden açıklayacağız. Son olarak potansiyel yatırımcılarla konuşmadan önce girişiminizin değerini ölçebilmeniz için bir metod vereceğiz.

 

Genel olarak bir şirketin değerinin gelecek beklentilerine göre belirlendiğini söyleyebiliriz, ancak değer belirleme bundan biraz daha karmaşık. Paranızı bankaya koyup faiz üzerinden para kazanmak yerine, değerinin artmasını beklediğiniz bir şirketin hisselerini satın alabilirsiniz. Ayrıca pek çok büyük şirket hissedarlarına kar payı ödüyor.

 

Bankalar düşük faiz önerdiği dönemlerde, hisse senedi satın almak yatırımcılar için daha cazip hala gelir. Özellikle enflasyonun faizlerden yüksek olduğu dönemlerde banka hesabında para tutmanız para kaybetmenize sebep olur.

 

Pazar belirsizlikleri hisse senetlerine olan talebi azaltır. Dönem dönem, 2008 mortgage krizi gibi, ekonomik bunalımlar borsanın çökmesine sebep olur. Bu pek çok şirkette değer kaybına yol açar, ayrıca girişimler için yatırımcı aramanın en kötü zamanlarıdır bu zamanlar. Şu an yatırımcı aramak için oldukça iyi bir zaman.
Sorunuz ya da yardıma ihtiyacınız varsa lütfen Cloudnames ile iletişime geçin! 09:00-18:00 arası, +90 (212) 243 7991 telefon numarasından ya da salestr@cloudnames.com e-mail adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçebilirsiniz. İsterseniz aşağıya iletişim bilgilerinizi bize bırakın biz sizinle iletişime geçelim.

 

[include-page id=’18540′]

 

Fiyatlandırma için en genel kriterler

  • İç güdü ve pazar
  • İçsel değer
  • Fiyat/ kazanç ve büyüme
  • Değer bazlı fiyatlandırma

 

İçgüdü

greater-foolFarklı fiyatlandırma mekanizmalarını açıklarken, insanlar en basit fiyatlandırma gerçeğini açıklamamalarını oldukça tuhaf oluyor, halka arzda hisselerin fiyatlandırılması piyasanın psikolojisiyle bağlantılıdır. Bu yüzden borsada hisseler birden değerlenip, değer kaybedebiliyor.

 

Yatırımcılar iç güdülerini dinledikleri için bu dalgalanmalar oluyor, eğer Çin borsası işsizlikten dolayı değer kaybederse Avrupa ve Birleşik Devletler borsaları da değer kaybedecektir. Eğer belli bir sektördeki firma beklentilerin dışında oldukça düşük gelir beyanı yaparsa, aynı sektördeki diğer firmaların borsadaki değeri düşecektir çünkü yatırımcılar bu firmalarında gelirlerinin düşeceğini varsayacaktır.

 

Hisse senedi fiyatlandırmasında “büyük ahmak teorisi” diye bir teori vardır, bu teori içgüdüsel yaklaşımı da oldukça iyi açıklıyor. Yatırımcıların hisse senedi alma sebebi, aldıklarından daha yüksek fiyatlara satma beklentileridir, dolayısıyla daha büyük bir ahmağa satmayı umarlar.

 

İçsel değer

İçsel değer, gerçek değer için kullanılan gösterişli bir kelime. Bir şirketin içsel değeri enflasyona göre ayarlanmış gelecek nakit akışıdır, yani mevcut ve gelecekteki bütün kazancı beklenen enflasyona göre ayarlanarak hesaplanır.

 

Eğer hisse senedinin fiyatı yatırımcının hesapladığı içsel değerden %25 daha azsa, bu yatırımcı için iyi bir yatırımdır. Eğer hisse senedi gerçek değerden daha fazlasıyla, yatırımcı kendine başka bir yatırım arar.

 

İçsel değeri hesaplamak, gelecekteki gelirlere dayandığından ve bu gelirler bilinmediğinden birazcık karmaşıktır. En yaygın yöntem gelecek 5 yılın enflasyona göre ayarlanmış nakit akışını hesaplayıp, gelecekteki net defter değerini ekleyip, çıkan rakamın günümüz değerini hesaplamaktır.

 

 

Fiyat/Kazanç ve Büyüme

Hisse değerinin değerini ölçmenin basit yolu fiyat/kazanç ve büyüme oranlarından bakıp aynı sektördeki diğer firmalarla kıyaslamaktır. Ayrıca çalışanlar, rekabet üstünlüğü, itibar gibi maddi olmayan aktifleri de maddi olarak değerlendirmeye katmanız gerekiyor.

 

Tarihsel olarak 1870’den beri S&P 500 fiyat/kazanç ve büyüme oranı %15.58’di. Şu anda %22 civarında. 1970 Aralık ayında %5.31’le dibi gördü ve Mayıs 2009’da da %123,73’le tavanı gördü, 2008 krizinin hemen sonrasında oldu bu.
Shiller fiyat/kazanç büyüme oranıysa 10 yıllık gelirin enflasyona göre düzenlenmesiyle elde ediliyor. Geçtiğimiz 20 yılda ortalaması %15 ve %45 arasındaydı, an itibariyle %25 oranında. Fiyat/kazanç büyüme oranı geçtiğimiz 20 yılda %20-30 arasında değiştiğini söylersek yanlış olmaz. Nasdaq’ın ortalamasıyla şu anda %26.

 

Değer bazlı fiyatlandırma

Değer bazlı fiyatlandırmak, değerine kıyasla ucuz olan hisse senetlerini bulup yatırım yapıp, piyasa hatasını düzelttiğinde bundan yarar sağlamaya dayanır. Değer bazlı yatırım yapan yatırımcılar kar payı, defter değeri, nakit akışı ve kazanç gibi unsurlara bakarlar ve güçlü temelleri olan firmaları ararlar.

 

Warren-Buffett
Warren Buffet, S&P 500 indeksini, 48 yıl ve üstü yıllık %13 oranıyla elde ettiği değer temelli yatırımlarıyla biliniyor.

Değer bazlı yatırım yapan yatırımcılar sırf fiyatı düştü diye bir hisse senedine yatırım yapmazlar, bir firmanın zaman içindeki değer değişimine değil içsel değerine bakar bu yatırımcılar.

 

Değer bazlı yatırımlarıyla ünlü Warren Buffett’in firması Berkshire Hathaway son 48 yıldır S&P 500 endeksini %13 oranıyla geçmeyi başardı. “Verimli market hipotezi” fiyatların ilgili bilgileri yansıttığın iddia etse de, değer bazlı yatırım yapan yatırımcılar tam tersine inanır. Bir hisse senetini piyasa değeri yanlışsa verimsizlik ararlar.

 

Şimdi de iyi bilinen şirketlere bakalım.

 

Değeri azalmış bir dev

Apple gezegendeki en değerli şirket. Şu anda 575 milyar dolar değerinde. Geçen yıl Şubat ayında değeri 711 milyar dolardı, ancak o dönemden beri %19 oranında değeri azaldı. 2015 yılında Apple’ın geliri 234 milyar dolardı, operasyon karı 71 milyar dolardı ve büyüme oranı %28’di, ayrıca Apple’ın şu anda 216 milyar dolar nakiti var.

 

Hisse senetlerinin fiyatı şu anda 103 dolar, hisse senedi başına 9.38 dolar kazanç sağlıyor. Bankayla kıyaslarsanız Apple hisselerinin yatırım geri dönüşü %9 oranında, oldukça iyi bir yatırım tabi borsa işin içine dahil olmasaydı.

 

Apple’ın fiyat/kazanç büyüme oranı 10.9, Nasdaq IT endeksinin %26 olduğunu göz önünde bulundurursak, oldukça düşük bir oran. Eğer Apple’ın net nakit değerini göz ardı edersek, net fiyat/kazanç büyüme oranı Apple’ın %5.8 olur ki bence oldukça iyi bir yatırım bu.

 

iphoneApple’ın değerlendirilmesi neden bu kadar düşük? Cevap içgüdü.

 

Apple ne üzerine araştırma yaptığı konusunda oldukça ketum bir firma, dolayısıyla firmanın gelecek projelerinin değerini tahmin etmek oldukça zor. Apple’ın Ar-Ge’ye 8 milyar dolar yatırmasına rağmen, iPhone’nun başarısıyla sarhoş olmuş gibi algılanıyorlar. Apple’ın mevcut işlerinni %70’i iPhone ile ilgili ve yatırımcılar iPhone’nun satış rakamlarının düşeceğini düşünüyor.

 

Bu kadar büyük Ar-Ge yatırımı bariz şekilde Apple’ın mevcut ürünlerinin haricinde farklı ürünlere yatırım yaptığını ortaya koyuyor. Apple’ın titan projesi adı altında bir araba geliştirdiği dedikoduları dolanıyor.
Yatırımcıların Apple’ın performansına dair beklentilerinden dolayı Apple’ın hisselerinin değeri düşün şu anda. Yatırımcılar Apple’ın daha düşük kazanç elde edeceğini düşünüyor.

 

Kısa süreli en büyük piyasa değeri

Google geçen sene yeniden yapılandırmaya gitti ve Alphabet firmasını ana firma olarak kurdu. Mevcut iş kollarını ve diğer projelerini Alphabet adı altında toplayan Google, geçen sene Şubat ayında Apple’ın en değerli firma ünvanını kısa süreliğine ele geçirdi.

 


Alphabet’in büyüme oranı daha düşük (%14, Apple’ınki %28), geliri daha düşük 74.5 milyar dolar (Apple’ın %32’si) ve daha az nakiti var 73 milyar dolar ( Apple’ın %34’ü). Peki nasıl oluyor da Alphabet Apple’dan daha değerli olabiliyor?

 

Alphabet önemli ve meydan okuyacak ürünlere yüklü miktarlar da yatırım yapıyor. Google’ın 7 adet ürünü var ve bu ürünlerin bir milyardan fazla kullanıcısı var. Dolayısıyla pazara yeni ürün sokma konusunda eşşiz bir konumu var. Alphabet geçtiğimiz bir kaç yıl içinde 100’den fazla firmayı satın aldı yapay zekaya, robotlara, sanal gerçekliğe, internete, sağlık ve yenilenebilir enerjiye yüklü miktarlar da yatırım yapıyor.


Bu yatırımlar sayesinde Alphabet pek çok yeni ürünü piyasaya sokacak ve dramatik bir şekilde büyüyecek! Pazar fırsatlarına dair beklentiler çok büyük, Alphabet’in gelirini de ciddi oranlar da arttırma potansiyeli var bu fırsatların.

 

Alphabet’in piyasa değeri 489 milyar dolar. Net geliri 16 milyar dolar ve fiyat/kazanç büyüme oranı %32,7. IT endeksi ortalamasından daha yüksek bu oran, yatırımcılar Google’ın mevcut projeleriyle gelirlerini arttıracağını düşünüyor. Buna ben de katılıyor Alphabet’in yatırım bazında yüksek potansiyeli var.

alphabet

Gelecek beklentileri çok yüksek

Facebook’un büyüme hızı inanılmaz boyutta, sadece geçen yıl gelirlerini %44 arttırarak 18 milyar dolara çıkarttı ve 3.7 milyar dolar net gelir elde etti. Bugün Facebook’un piyasa değeri 308 milyar dolar ve fiyat/kazanç büyüme oranı %110.

 

1.6 milyar aktif kullanıcısıyla Facebook öncü sosyal medya ağı. Ayrıca sanal gerçeklik teknolojisi Oculus Rift’e sahipler, WhatsApp,Instagram ve bir kaç firmaya daha sahipler bu firmalar gelecek için ciddi fırsatlar barındırıyor Facebook için.

 

Dijital pazarlama geliri açısıdan Facebook Google’ın en büyük rakibi, ayrıca henüz pek çok firma dijital pazarlamanın önemini kavramadığı için ciddi bir büyüme potansiyeli var.

 

Facebook Instagram üzerinden para kazanmaya yeni başladı ve Whatsapp için farklı planları var. Oculus Rift ilk sanal gerçelik gözlüğünü satışa sundu. Şüphesizki ilerleyen yıllarda Facebook’un büyüme hızı oldukça artacak. Ancak Apple ve Google’a kıyasla yatırım riski daha fazla.

 

Peki yatırımcılar Facebook’un kazancının 110 katını ödemeye istekliyken, Apple’ın kazancının sadece 10 katını ödemeye istekli? İç güdüden ve gelecek beklentilerinden dolayı tabi ki. Ya da “büyük ahmak teorisinden” dolayı. Yatırımcılar Apple’ın satışlarının düşeceğini ve daha düşük yatırım dönüşü vereceğini düşünüyor, Facebookunsa piyasanın geri kalanından çok daha hızlı büyüyeceğini düşünüyor.

 

Sorunuz ya da yardıma ihtiyacınız varsa lütfen Cloudnames ile iletişime geçin! 09:00-18:00 arası, +90 (212) 243 7991 telefon numarasından ya da salestr@cloudnames.com e-mail adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçebilirsiniz. İsterseniz aşağıya iletişim bilgilerinizi bize bırakın biz sizinle iletişime geçelim.

 

[include-page id=’18540′]

 

Sizin Girişiminiz

Girişiminizin değerini nasıl hesaplayabilirsiniz? Girişimlerin çoğunun, çok geliri yok ya da net bir geliri yok. Yatırımcılara ihtiyaç duymanız sebebi işletmenizi inşa ederken para kaybedecek olmanızdır, dolayısıyla söz konusu girişimler olduğunda içsel değer ya da fiyat/kazanç büyüme oranı yatırımcılar için bir ölçüt değildir.

 

Tekrar iç güdüye dönüyoruz, potansiyel yatırımcıları iş fikrinizin hızlıca büyüyüp gelecekte çok başarılı bir şirkete dönüşeceğine yüklü miktarda gelir elde edeceğine ve ekibinizin bu iş için uygun olduğuna ikna etmeniz gerekiyor.

 

Melek yatırımcılar şunlara bakıyor

  • Ekip
  • İş planı
  • Potansiyel gelir
  • Güven
  • Risk
Girişiminize yatırımcı bulmak büyük çaba gerektirir. Melek yatırımcıların teknoloji girişimlerine yatırım yapmalarının en büyük nedeni, riskin yüksek olmasına rağmen, kazanma miktarının da çok yüksek olmasıdır.
Girişiminize yatırımcı bulmak büyük çaba gerektirir. Melek yatırımcıların teknoloji girişimlerine yatırım yapmalarının en büyük nedeni, riskin yüksek olmasına rağmen, kazanma miktarının da çok yüksek olmasıdır.

 

Takım

Melek yatırımcının baktığı ilk şey fikrin arkasındaki insanlardır. Genellikle girişimlerin iş planını, ürünlerini ve hizmetlerini geliştirmeye devam etmeleri gerekir. İlk yatırımcılar genellikle girişimlerin yönetim ekibine odaklanır. Kendilerini kanıtlamış bir ekip mi? Yatırımı yönetmenin sorumluluğunu alabilecek deneyime sahipler mi? Gerekli yönetim yeteneklerine sahipler mi? Sektörü anlayabiliyorlar mı?

 

İş Planı

İş planınız ne kadar iyi? İş planınınızın 50 sayfalık bir döküman olmasına gerek yok, hatta en iyi iş planları 10 sayfadan daha azdır, ilk sayfada yönetici özetidir. Ancak stratejinizi, pazarlama ve satış planınızı kağıda dökmeniz gerekiyor.

 

İnsanların para ödemeye niyetli olduğu bir çözüm sunuyor musunuz? Pazar ne kadar büyük? Pazar payınız ve gelir potansiyeliniz nedir? Kar marjınız ve net geliriniz nedir? Rekabetçi avantajınız nedir? Ürün ya da hizmetiniz mutlaka alınması gereken ya da olsa güzel olur tarzında bir ürün mü? İşletmeniz ne kadar büyüyebilir? Müşteri kazanımı ve müşterinin ömür boyu değerlerini gösterebiliyor musunuz? İlk müşterilerinizin geri bildirimi nedir? Ürün ve hizmetlerinizi tavsiye ediyorlar mı?

 

İş planınızı hazırlarken bu şemayı kullanabilirsiniz.
İş planınızı hazırlarken bu şemayı kullanabilirsiniz.

 

Yatırımcıların potansiyel kazancı

Girişiminizin ne kadar ilerlediğine göre yatırımcıların yatırım yapma isteği değişecektir. Eğer makul bir değer sunuyorsanız yatırımcılar yatırım yapmaya daha meğilli olacaktır. Üçüncü yıldan sonra 10 milyon kar elde edeceğinizi düşünmeniz, fiyat/kazanç büyüme hızı oranınızı destekleyecek somut deliller sunamazsanız hiç bir işe yaramayacaktır.

 

Genel olarak melek yatırımcılar girişimleri başarısızlığa uğrama riskinin çok büyük olduğunu kabul ederek desteklerler, ancak girişimlere erken dönemde uygun bir fiyata dahil olma istemelerinin sebebi, yaratılacak değerde rol almak istemelerinden kaynaklanır. Uygun bir fiyatlandırma sunmanız gerekiyor iş fikrinize olan yatırımınızı göz önünde bulundurarak.

 

Güven

Potansiyel yatırımcının güvenini kazanmak çok önemlidir. Bunu yapmanın en iyi yolu dürüst olmanızdır. Yatırımcıya işletme rakamlarınızı bildiğinizi ve rekabeti araştırdığınızı göstermeniz gerekiyor.

 

Kaçınmanız gereken en saçma yorum: “ Bizim yaptığımızı kimse yapmıyor.” yorumudur . Pek çok melek yatırımcı için bu yorum toplantıyı bitiren cümledir. Bu araştırmanızın iyi olmadığının göstergesidir, ve daima alternatifler vardır.

 

Risk

Her 4 girişimden 3’ü ilk 3 yıl içerisinde başarısızlığa uğruyor. Yatırımcılar bunu biliyor dolayısıyla riski nasıl yöneteceğinizi açıklayabilmeniz lazım. Şaşırılmayacak bir durum ancak yatırımcıların başarısız olacak şirketlere yatırım yapmaktan kaçınırlar.

 

Eğer gelecekte daha fazla paraya ihtiyacınız olursa, yatırımcı çekme planınızı açıklamanız gerekiyor. Ayrıca eğer istediğiniz yatırımı alamazsanız şirketi nasıl yöneteceğinizi açıklayabilmeniz lazım.

 

Girişimlerin fiyatlandırma modeli

Her girişimin içinden geçtiği üç aşama vardır:

  • Erken dönem: İş fikrinizin doğrulandığı dönem
  • Büyüme dönemi: İşletmenizin büyüdüğü dönem
  • Çıkış dönemi: Satış dönemi, ya da daha fazla büyüme

 

Erken dönem

Erken dönemde en az 6 aylık masraflarınızı karşılayacak kadar paranızın olmasıdır kural. En az 3 deney yapabilmeniz ve 18 ay içerisinde işinizi büyütmeye başlayabilmeniz lazım.

 

Yatırımcılar için erken dönemde girişimlere içsel değerlendirmeye göre değer biçilmesi hiç bir anlam ifade etmez. Çizelgelerinizdeki 3 ila 5 yıl sonrası için ön görülen karın hepsi rakamlarla oynamaktan ibarettir. Bu yüzden odak noktanız yatırımcıların ne kadar para kazanacağını göstermek olmalıdır, bu da rakamlarla oynamaktan başka bir şey değil tabiki.

 

Daha önce açıkladığım üzere, takımınız en büyük değerinizdir ve yatırımcıya güven verebilmeniz gerekiyor. Erken dönem girişimler için yatırım genelde ekip üyerlerinden, arkadaşlardan ve aile üyelerinden gelir. Melek yatırımcıların haricinde, risk sermayesi firmaları ve kuluçka merkezleri de size destek olabilir. Ayrıca devlet fonlarına da bakmanızı tavsiye ediyorum.

 

Deneyimlerimize ve yaptığımız araştırmalara göre erken dönemdeki bir girişimin değeri 2 milyon dolardan daha az oluyor. Ekibinize ve iş planınıza göre değişir bu. Yatırımcılara erken dönemde genellikle %5-20 arasında hisse önerilir, 50 bin ve 400 bin dolar arasında değişir yatırımları)

 

Yukarda da belirttiğim gibi içsel değerinizi hesaplamanız bu aşamada imkansız, dolayısıyla yatırımcının girişimin başarılı olması durumunda ne kazanacağına odaklanmanız gerekiyor. Başarısızlık riskini göz önünde bulundurunca, başarılı olma durumunda yatırımcıya geri dönüşünün çok iyi olması gerekiyor.

 

En tipik çözüm hisse senedine dönüştürülebilir kredi önermektir. İşte bir örnek:

  • Şirket değeri: 1 milyon dolar
  • Dönüştürülebilir kredi. 100 bin dolar – 2 yıl – 20% yıllık faiz – 2 yıldan sonra 144 bin dolar değerinde hisseye dönüştürme hakkı ( hisselerin %12.5’ine denk)
  • 2 yıl içinde büyüme evresi için sermaye arrtırımına gitme hedefi, şirket değeri 5 milyon dolar ya da daha fazla olur.
  • Yatırımcı için potansiyel kazanç: 525 bin dolar ya da daha fazla, yıllık %150 oranında faiz demektir bu ve risk göz önünde bulundurulduğunda oldukça iyi bir geri dönüştür.

 

Girişiminizin ilk aşamalarında gelirinize ve sermayenize göre şirketinizin değerini belirlemek zor bir süreçtir.
Girişiminizin ilk aşamalarında gelirinize ve sermayenize göre şirketinizin değerini belirlemek zor bir süreçtir.

 

Büyüme safhası

Her girişimin esas hedefi “ tekrarlanabilir ve büyütülebilir bir iş modeli bulmaktır.” 1 ile 3 yıl sürer bu genellikle. Girişiminize uygun iş modeli bulunduğu zaman girişiminizin büyüme safhasına geçme dönemi gelmiş demektir.

 

Bu aşamada şirketinizin değerini ölçebilmek için gerekli bütün bilgilere sahipsinizdir. Ancak içsel değer hesaplamak için hala çok erken olabilir, yatırımcılar genellikle farklı modeller kullanır değerlendirme için.

 

Benzer şirketler

  • Sektördeki değeri bilinen diğer firmaları belirleyin
  • Gelire göre değerlendirmeyi hesaplayın
  • Gelecek 3 ile 5 yıl için gelirinize dair tahminler yapın
  • En kötü, en temel ve en iyi durumları değerlendirin

Büyüme safhasında özsermaye arttırma örneği

  • Benzer şirketlere geçen yılın gelirine göre 3-5 kat değer biçildi.
  • Şirketinizin satıştlarının 1.5 milyon dolardan 3 yıl içerisinde 5 milyon dolara çıkması bekleniyor.
  • Yıllık %50’lik büyümeye eşittir bu, bu yıl beklenen gelir 2.25 milyon dolar
  • Geçen yıl 1,5M x 3 = 4,5M USD
  • Bu yıl 2,25M x 5 = 11,25M USD
  • Temel: 8M USD
  • İşletmenizi büyütmek için 2M USD sermaye arttırımına ihtiyacınız var
  • Yeni hissederlar şirketin %20’sine karşılık 2 milyon dolar önerdiler.
  • Yeni hedefiniz 3 yıl içinde şirketin değerini 20-30 milyon dolara çıkartıp, çıkmak
  • Yıllık büyümenin %50, net gelirin %20 olduğunu varsayarsak
  • Yatırımcılar 3 yıl içinde yatırımlarını 2’ye hatta 3’e katlayabilirler(%26-44 yıllık)

 

Çıkış safhası

Pek çok yatırımcı ve girişimci için esas ödül şirketin satılmasıdır. Satılması diyorum çünkü çok az halka az söz konusu diğer işlemlere kıyasla. Her profesyonel yatırımcının soracağı ilk soru budur: Bu şirket 3-5 yıl sonra ne kadara satılır?

 

Bir sonraki soru: Şirketin potansiyel alıcıların ilgisini çekebilmei için ne kadar büyümesi lazım. Bir sonraki soru: Bana faydası nedir? Ayrıca pek çok profesyonel yatırımcı, yatırımını yakından takip etmeye hazır değilse yatırım yapmaz.

 

Çıkış safhasına girdiğiniz de artık bir startup değilsinizdir. Ayrıca şirketin değerlendirilmesi mevcut piyasa durumuna göre yapılacaktır, rakamlarınız ve gelecek projeleriniz bu şekilde değerlendirelecektir. Apple, Alphabet ve Facebook’da gördüğünüz üzre en önemli değişkeniniz gelecek projelerinizdir ve yatırımcıların içgüdüleridir.

 

Her girişimcinin en büyük hayali budur. İlk tuğlalarını attığınız şirketinizin borsaya açıldığını görmek.
Her girişimcinin en büyük hayali budur. İlk tuğlalarını attığınız şirketinizin borsaya açıldığını görmek.

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

 

Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz.

 

Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlamanın yanında, e-mail ve banner reklamları gibi diğer online pazarlama kampanyalarıyla da ilgileniyoruz. Tüm bunların yanında dijital platformda gelir elde etmenizde size yardımcı olacak grafik tasarım, fotoğraf, video, metin içeriği oluşturma gibi diğer unsurlar da hizmetlerimiz arasındadır.

 

Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.

 

[include-page id=’18540′]

 

 

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

 

Girişimcilik ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki okunu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!