Yeni bir iş kurmak ya da piyasaya yeni bir ürün sunmak için bundan daha iyi bir zamanlama olamazdı. Bulut teknolojisi, bilişim departmanıyla birlikte yürüyen yeni dijital pazarlama fırsatlarını sunmaktadır, bu da geçmişle kıyaslandığında maliyetlerin büyük oranda düşmesi anlamına gelmektedir. Daha da önemlisi, Yalın Girişimcilik riski büyük oranda azaltmaktadır.
Bu makalemizde “Yalın Girişim”‘in ne olduğu konusunda ve girişimciler için her şeyi nasıl değiştirebileceği konusunda bir takım bilgiler verdik. Cloudnames olarak neden bu ilkeleri kullandığımız ve nasıl fayda sağlayabileceğiniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Eski Moda
Cloudnames ekibi 50’den fazla girişime imza atmış ve yüzlerce ürün geliştirmiştir. Büyük başarılar edinmiş, başarısızlıklarından da büyük dersler çıkarmıştır.
Eski moda yöntemler, bir iş modeli oluşturmaktan, yatırımcılara bu planı uygulamaktan, ekibi oluşturmaktan, her şeyin mükemmel olduğundan emin olduktan sonra tanıtıp satabildiğiniz kadar hızlı bir şekilde satmaktan geçerdi. Gelişim sürecinin hayal ettiğinizden çok daha uzun olduğundan ve araştırma geliştirme sürecini bitirip pazarlamaya geçerken çok yüksek maliyetlere katlanmak zorunda olduğunuzdan emin olabilirsiniz. Maalesef, tüm girişimlerin %75’i kara geçemeden batmış ve girişimcilerini zarara uğratmıştır.
[include-page id=’18540′]
Yalın Girişimcilik
Son birkaç yıl boyunca yeni yalın girişim yöntemi büyük ilgi çekmeye başlamıştır. Yalın girişim, geleneksel büyük ölçekli yazılı planlamalar yerine, planlamanın ötesinde deneyimlemeye, tahminlerin ötesinde müşteri geri bildirimlerine, sürekli iyileşmeye ve gelişimlere dayalı bir sistemden yanadır.
Günümüz girişimcileri müşteri ihtiyaçlarını en basit şekilde karşılayacak “minimum viable product” (MVP) tasarlamakta ve bunları gerçek müşterilere sunarak test etmekte, müşterilerinin geri bildirim ve davranışlarına göre belirledikleri ürün ve hizmetlere odaklı kendi iş modellerini geliştirmektedirler.
Bu yöntem, başarısızlıklardan ders çıkarma konusunda daha hızlı ve daha ucuz olacaktır, böylece başarı hızlı gelecek ve iş modelinizi anlayabilmek, ürün ve hizmetlerinizin müşterilerinizi nasıl etkilediğini test edebilmek kolaylaşacaktır.
Yalın Girişimcilik yöntemiyle ürününüzün kar getirip getirmeyeceğini kısa sürede ve fazla para saçmadan anlayabilirsiniz. Müşterinizle sürekli iletişim halinde olur ve onlardan alacağınız geri bildirimlerle yeni ürününüze ya da olan ürününüzü geliştirmeye odaklanabilirsiniz.
Aslında birçok başarılı fikir, ondan önceki başarısız fikirlerden gelen müşteri bildirimleri baz alınarak yapılan geliştirmeler sayesinde ortaya çıkmıştır.
Ofisin Dışına Çıkın!
Bir girişim tekrarlanabilir, ölçeklenebilir ve araştırılabilir bir iş modelinden ibarettir. Pazar payınızı belirlemeye ve ilerletmeye başlamadan önce sizin ürün ve hizmetlerinize uygun bir market olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir.
Bir girişimci olan Steve Blank, aklınızdan geçen her fikri büyük yatırımlar yapmadan önce potansiyel müşterilerin üzerinde test etme fikriyle karşımıza çıkmıştı, 2003’te yayınladığı “ The Four Steps to the Epiphany” isimli kitabıyla ünlü deyişini “Bulunduğunuz binanın dışına çıkmak zorundasınız!” şeklinde söyleyip, müşterilerle diyalog kurmanın ilk adımının veya “müşteri geliştirme”nin tanımını yapmıştır. Bu yöntemin ismi başka bir girişimci olan Eric Ries tarafından 2011 yılında yayınladığı “ The Lean Start-up.” kitabıyla verilmiştir.
İş Modelinizi Test Edin!
Bulut teknoloji çözümleri basit ürününüzü (MVP) uygun bir fiyatla müşterilerinizle buluşturmanızı sağlar ve sosyal medya pazarlaması potansiyel müşterilerinizin içinden bulabileceğiniz ufak hedef kitlelerde ürün fikirlerinizi test edebilmenize, ayrıca geleneksel yöntemlere göre çok daha düşük miktarlarda pazarlama harcaması yapmanıza olanak tanır.
Sonra, iş modelinizin her bir özelliğini müşteri segmentleri, hedef pazar ve satış kanalları gibi ürününüzün pazara uyumluluğu sağlanana kadar işletmeniz için değer yaratmanıza olanak sağlayacak her alanda test etmeye devam edebilirsiniz ve pazarlama, satış ve ulaştırma kanallarınızı ölçekleyebilirsiniz.
Her ne kadar metodoloji yeni girişimlere yönelik olsa da büyük işletmeler de bundan yeni ürün geliştirme süreçleri için fayda sağlayabilirler. Bu durumda, girişimciler için yeni bir ekonomik trend böylelikle başlamış olabilir.
[include-page id=’18540′]
Global Bir Girişim Olarak Cloudnames
Cloudnames, Amazon’un, Google’ın, Zendesk’in ve Salesforce’un kullandığı bulut çözümlerini kullanıp, müşterilerine mükemmel hizmetler ve deneyimler sunarken, sosyal medyayı da müşterileriyle birlikte, onların geri bildirimleri ve davranışları esas alınarak yeni ve yenilikçi ürün ve hizmetler geliştirmek adına testler yapmak için kullanır.
Şunu biliyoruz ki, başarısızlıkları hızlıca aşarak, bu süreçte adaptasyonu sağlamaya çalışarak, sürekli iyileşerek ve gelişerek bunları da müşterilerimizin geri bildirimlerinden sürekli yeni şeyler öğrenerek yaparak başardık.
Cloudnames’te ne yapıyoruz
Cloudnames çevrimiçi kanallarda en iyisini yapabilmeniz için ihtiyacınız olan her şeyde yardımcı olabilir, tüm dijital stratejinizi, web sitenizi, sosyal medya profillerinizi, dijital pazarlamanızı ve tüm karmaşık teknik detayları online kazancınızı etkili biçimde büyütmek için yönetebiliriz.
Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz. Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve ihtiyacınız olan diğer tüm Dijital pazarlama kampanyalarında sizlere yardımcı olabiliriz.
Herhangi bir sorunuz varsa lütfen bizimle iletişime geçin! Çalışma saatleri (9:00 – 18:00) arasında, telefon numaramızdan +90 (212) 243 7991 bizimle iletişime geçebilir ya da e-mail ile sorularınızı doğrudan bize iletebilirsiniz: salestr@cloudnames.com ya da iletişim bilgilerinizi aşağıya bırakabilirseniz size anında dönüş yapabiliriz.
[include-page id=’18540′]
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Hayallerinizin değil, gerçeklerin girişimcisi olun
- Girişimcilikte hız, yaşam ve ölüm arasındaki ince çizgi
- Girişimcilikte yönetim ve liderlik
Girişimcilik ile ilgileniyorsanız lütfen blogumuzu takip edin. Lütfen bize yorum alanlarını doldurarak bildirin ve altındaki ikonara tıklayarak arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir.