5 başarılı şirketten 5 önemli girişimcilik dersi

5 başarılı şirketten 5 önemli girişimcilik dersi

Başarı hikayelerinden her daim öğrenilecek çok şey var. Bu türde hikayeler, insanların riskli dönemlerde olaylara farklı açılardan bakmalarına yardımcı oluyor. Her başarılı yalın girişimciliğin arkasında parlak fikirler olduğuna ve hiç bir zorluk yaşamadan başarıya ulaştıklarına dair genel bir kanı yok değil. Fakat bilinenin aksine, çoğu başarılı girişim hedeflerine ulaşmadan önce pek çok zorlukla mücadele ediyor. Sizin için 5 başarılı şirketten 5 önemli girişimcilik dersi bir araya getirdik.

1975’te pazarlama müdürü Gray Dahl, “Pet Rock” isimli projesini hayata geçirdi. Kabaca “Evcil Taş” diye Türkçe’ye çevirebileceğimiz ürün, isminden de anlaşılacağı üzere ‘taş’lar ile ilgili. Dahl, Meksika Rosarito sahilinden tanesi 1 dolara pürüzsüz taşlar satın alıp, bunları üstünde hava delikleri ve evcil hayvan yazısı olan karton kutularda sattı.

“Karton kutuya yerleştirilmiş taşı kim alır?” sorusu kaçınılmaz olarak aklımıza geliyor, ancak beklenenin aksine sonuç olarak Gray Dahl tanesi 4 dolardan 1 milyon evcil taş sattı ve milyoner oldu. Evcil taş gibi ilk başta gülünç gelen ama başarıya ulaşmış pek çok girişim mevcut.

Bizlere kıssadan hisse: Tüketicilerin ödeme yapmasına olan istekleri önemli bir faktör, ve görülüyor ki en gülünç ürünler bile kendine ait bir alıcı bulabiliyor.

[include-page id=’18525′]

 

Facebook

10 yıl önce Mark Zuckerberg ve yurt arkadaşları Facebook’u sadece Harvard öğrencileri için kurdular, ancak kısa sürede çevre üniversitelere yayıldı. Günümüzde ise Facebook tüm pazara hükmediyor.

markFacebook, tarihteki ilk sosyal ağ platformu değil; onun dışında myspace ve ona benzer diğer pek çok web sayfaları Facebook’un kurulmasından çok daha önce kullanımdaydı; fakat hiç bir zaman Facebook kadar başarılı olamadı.

Fakat buna rağmen Zuckerberg ve arkadaşları başka bir sosyal ağ oluşturmaya karşı istekliydi. Diğerlerinin kazanç sağlayan bir işe dönüştürmede başarısız olduğu bir hizmet sunmak, kulağa çok da gülünç gelmeyebilir. Fakat bir gerçek var o da Facebook’un söz konusu pazarı hakimiyet altına aldı.

Kıssadan hisse: Diğerlerinin başarısız olduğu yerlerde sen başarıya ulaşabilirsiz. Sadece cesur olanlar diğer insanların alışkanlıklarında değişiklik yaratabilir. Zuckerberg ve arkadaşları WEB 2.0’ı başka bir düzeye taşımayı başardı.

 

Amazon

Amazon 1994’te bir Wall Street şirketinde başkan yardımcısı olan Jeff Bezos tarafından kuruldu. Online kitabevi olarak kurulan Amazon yıllar içinde ürün yelpazesini oldukça genişletti.

Bezos Amazon’u kurduğunda internet üzerinden alışveriş yapmak insanlara güvenli gelmiyordu, internet üzerindne ürün satan bir site açmak için pek de iyi bir zaman değildi. Jeff Bezos buna rağmen Amazon’u kurmaya devam etti ve iş modeli en başarılı ve karlı girişimlerden biri haline geldi.

Bugün Amazon, Amerikanın önde gelen e-ticaret sitesi konumunda. Amazon’un, prodüktörlüğünü üstlendiği kendine ait TV dizilerinden, kindle gibi devrim yaratan bir e-book okuyucusu geliştirdi. Ayrıca lider bulut bilişim şirketlerinden de bir tanesi olarak pek çok farklı alanda hizmet veriyor.

Kıssadan Hisse: Şirketler doğar, teknolojik gelişmeler ile kısa zamanda pazarı hükmetmeye başlar ve sonrasında ise zayıflar ve ölür. Şirketlerin izlediği yol budur; fakat zaman zaman bir şirket gelişmeye devam eder ve herkesten bir adım öne geçebilmeyi başarabilir ve bu şirketlere bir örnek olarak da Amazon karşımıza çıkıyor. İnovatif kuruluş ruhunu koruyarak başarıyı emniyet altına alıyor.

 

 

Paypal

1998’de Max Levchin, Peter Thiel, Luke Nosek ve Ken Howert tarafından kurulan Paypal2ın ilk ismi Confinity’di. Paypal internet üzerinden para transferi yapmayı sağlayan bir sistem kurdu.

Paypal üzerinden para gönderebilmek için kullanıcıların e-mail hesaplarını ve banka bilgilerini, herhangi bir bankaya ait olmayan bir sistemde kullanmaları gerekiyor, 1998 yılında insanların çok da tercih edeceği bir yol değildi bu. 2014’teyse Paypal’ın geliri 8.3 milyar dolardı.

Kıssadan Hisse: Statükoya karşı meydan okumaya ve yeni bir norm oluşturmaktan korkmayın. Tüm tarihi figürlere baktığımızda hepsinin uyumsuz kişiler olduğunu ve statükoya karşı çıkmaktan ya da onu değiştirmekten korkmadıklarını görüyoruz.

 

King.com

King.com 7 kişilik bir ekip tarafından 2003’te kuruldu, aynı yılın sonunda firma iflasla karşı karşıyaydı. Firmanın talihi sosyal medya ve akıllı telefon kullanımının artmasıyla ana akım haline gelen causal gaming akımı değiştirdi.

Bu noktadan itibaren gelirlerini arttırmaya başlayan King.com, baş yapıtı Cady Crush’la inanılmaz bir başarı yakaladı. Eğer oynamadıysanız aynı renkteki şekerleri eşleştirerek kırdığımız bir oyun Candy Crush, oldukça gülünç bir fikir değil mi?

Kasım 2015’te oyun sektörünün önde gelen firmalarından Activision-Blizzard, King.com’u 5.9 milyar dolara alacağını açıkladı. 2016’nın ikinci çeyreğinde satın alma tamamlanacak.

Kıssadan Hisse: Video oyunları herkes içindir; söz konusu 65 yaşındaki yaşlı teyzeniz olsa bile. Uygun düzenlemeler ile farklı müşteri segmentasyonlarına ürün ya da hizmet sunabilirsiniz.

[include-page id=’18540′]

 

Taleworld Entertainment

Taleworld Entertainment, Bilkent Üniversitesinde bilgisayar mühendisliği okuyan Armağan Yavuz tarafından 2005’te kuruldu. Firmanın genel merkezi Ankara’da. İlk oyunları olan Mount and Blade açık dünyaya sahip orta çağ temalı bir rol yapma oyunuydu, pek büyük firmanın aynı kategoride yaptığı pek çok oyun mevcuttu piyasada.

Yapım aşamasında firmanın parası bitti ve radikal bir karar alarak bitmemiş oyunu satışa sundular, oyunu alanların daha sonraki güncellemeleri ücretsiz alacaklarını vaat etti Taleworld Entertainment. Bu fikir oldukça başarılı bir pazarlama stratejisi olduğunu kanıtladı ve oyunun yapım aşamasında oyunculardan aldıkları geri bildirimlerle oldukça başarılı bir oyun yaptılar. 2007’de Paradox Interactive tarafından dağıtımı yapılan Mount and Blade 1 milyondan fazla kopya sattı.

Taleworld yaklaşık olarak 3 milyon dolar kazandı Mount and Blade’den, an itibariyle firma merakla beklenen Mount and Blade II: Banner Lord üzerinde çalışıyor.

Kıssadan Hisse: Pazara adım atmak için mükemmel ürüne sahip olmanız gerekmiyor, müşteri geri bildirimler ürününüzü geliştirmenizde etili bir yol olarak kullanabilirsiniz. Eğer insanlar ödeme yapmaya istekliyse, bitmemiş ürününüzü hem satın alacak hem de size değerli geri bildirimler sağlayacaktır. İşte bu sürece ayrıca yalın girişim modeli olarak da adlandırılıyor.

 

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz.

Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlamanın yanında, e-mail ve banner reklamları gibi diğer online pazarlama kampanyalarıyla da ilgileniyoruz. Tüm bunların yanında dijital platformda gelir elde etmenizde size yardımcı olacak grafik tasarım, fotoğraf, video, metin içeriği oluşturma gibi diğer unsurlar da hizmetlerimiz arasındadır.

 

[include-page id=’18540′]

Cloudnames olarak sloganımız “paylaşmak önemsemektir” bu yüzden Sosyal Medya Pazarlama’da başarılı olmak adına ihtiyacınız olan her şeyi kapsayan bir rehber hazırladık. Ücretsiz bir kopyasını hemen şimdi bu linkten indirebilirsiniz.

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

Dijital pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Siz de Sosyal Medyayı pazarlama için kullanıyor musunuz? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!