lifter

İyi Kullanıcı Deneyimi Neden Önemlidir?

Kullanıcı deneyimini tanımlamak, mal veya servis satın aldığınızda, kendi duygularınızı tanımlamak kadar basittir aslında. Eğer satın aldığınız hizmetin tümü hakkında mükemmel hissediyorsanız, o zaman İyi Kullanıcı Deneyimi yaşadığınızı söyleyebiliriz. Eğer korkunç bir deneyim yaşadıysanız, o zaman maalesef ödemenizi geri almalı veya pazardaki diğer oyuncuları göz önünde bulundurmalısınız. Ama bunu nasıl bileceksiniz?

Genellikle tüketicilerin satın aldıkları ürün ile ilgili mutlu olmak yerine memnuniyetsiz hissetmeleri doğaldır-bunun kötü deneyimler ve yüksek beklentilerin birleşmesi ile de ilgisi vardır. Belki beklentileri, farkındalık ve teknik bilgi sahibi olmadan şekillenmiş olabilir.

 

Bir çok müşteri kötü deneyimlerini, günlük alışverişleri veya satın alma davranışlarına bağlayarak değerlendiriyor. Bu işletme sahiplerini veya yöneticilerini hayal kırıklığına uğratabilir hatta bezdirebilir. Peki ‘kullanıcı deneyimini’ nasıl tanımlarız ve sizin doğru yolda olmanızı nasıl sağlayabiliriz?

 

Mutlu bir tüketici misiniz?
Mutlu bir tüketici misiniz?

 

İyi bir kullanıcı deneyimi elde etmenin yolu, yerine getiremeyeceğiniz bir şeye söz vermeden müşterinin tamı tamına talep ve ihtiyaçlarını karşılamaktır. Daha sonra basitlik ve profesyonellik gelir. Bu da sahip olmaktan ve kullanmaktan mutluluk duyulacak ürünler veya servisler üretmektir.

 

Gerçek kullanıcı deneyimi, müşterilerin ne istediklerini veya listelerindeki özellikleri vermenin her zaman ötesindedir. Onlara uzun dönemde yarar sağlayacak önerilerinize karar vermektir. Buna iyi örnek olarak Apple’ın ürün ve servislerini verebiliriz. Bu teknoloji devleri müşterilerini nasıl mutlu edeceklerini iyi biliyorlar. Apple Ceo’su Tim Cook’a daha sonra geri döneceğiz.

 

[include-page id=’18540′]

 

Kaliteli kullanıcı deneyimine sahip olabilmek için geliştirme, pazarlama, grafik, sektör ve arayüz tasarımı gibi bölümlerinizin servisleri arasında kusursuz bir bağlantı olmalı. Cloudnames’te zamanla bunu nasıl yapacağımızı öğrendik.Çünkü bir müşterinin ihtiyaçlarını anlamak gayret ve bilgi gerektiriyor.

 

Üç şeyi göz önünde bulundurmanız gerektiğini farkettik; Yeni şeyler denemeye açık mıyım? İhtiyaçlarımı karşılamak için yeni bir şey deneyebilir miyim? Ve deneyemezsem şans verdiğimi bilerek çekip gidebilir miyim?

Apple’ın ürün ve servisleri

Apple’ın ürün ve servislerine geri dönelim. Stratejileri tamamen yeni deneyimler yaratmak üzerinedir. Bir ürün kusursuz bir şekilde çalışması için tasarlanmışsa, görüntüsü de kusursuz olacaktır. Özel kullanıcı deneyimi oluşturmak, iOS, OS X, watchOS, ve tvOS için uygulamalar tasarlamak Apple ürünlerinin ayırıcı ve ayırt edici özelliği. Apple, müşterilerinin beklentilerini karşılayan gösterişli, çekici, içgüdüsel teknoloji ve yazılımlar sunuyor. Bunu kendi iş modelinize uygulamalısınız.

 

Apple ürünlerinin ayırıcı ve ayırt edici özelliği. Apple, müşterilerinin beklentilerini karşılayan gösterişli, çekici, içgüdüsel teknoloji ve yazılımlar sunuyor.
Apple ürünlerinin ayırıcı ve ayırt edici özelliği. Apple, müşterilerinin beklentilerini karşılayan gösterişli, çekici, içgüdüsel teknoloji ve yazılımlar sunuyor.

 

Basit ve kolay kullanıcı deneyimi geliştirmek, çok fazla zaman ayırmak gerektiği için Apple gibi şirketlerin büyük rakipleri olmuyor. Ama, küçük ölçekli bir şirket olsanız dahi, deneyebileceğiniz ve kullanıcılarınıza yardımcı olabileceğiniz, çok zamanınızı ve paranızı da almayan bir ton küçük şey var.

 

Cloudnames’te biz de müşterilerimizden, geri dönüşler ve eleştiriler elde etmenin işinizde ustalaşmanız için en iyi yol olduğunu öğrendik. Kimse olumsuz yorum istemez, ama olumsuz bir geri dönüş bile ürün ve hizmetlerinizin kalitesini geliştirmenize yardımcı olabilir veya değiştirebilir.

 

Örneğin web sitesi tasarlamak için bir çok şey göz önünde bulundurulmalıdır. Web siteniz güzel görünmeli aynı zamanda iyi işlemeli ve en önemlisi de müşterimizin işi ile ilgili paylaşması gereken çevrimiçi ürün ve hizmetler ile ilgili vermesi gereken bilgilerin tümünü aktarmalıdır.

 

Müşterilerimizin çoğu bizi tercih etmeden önce web sitesi kurmayı denediklerini ama bir noktadan sonra web sitesi geliştirmenin profesyonellere bırakılması gerektiğini anladıklarını belirtiyorlar. Web sitesi tasarımı hatta dijital pazarlama ile ilgilenen herkese sunduğumuz ücretsiz bilgi dolu bir arşivimiz var. Biz paylaşmanın önemsemek olduğuna inanıyoruz, dolayısıyla sizin tek başınıza bunları nasıl başarabileceğiniz ile ilgili her zaman ücretsiz bilgi sunuyoruz.

 

[include-page id=’18540′]

 

Kendileri öncelikle denemiş ardından bize gelen müşterilerimiz mutlu olma eğilimindeler çünkü biz projeyi devraldıktan ve onlara mükemmel bir web sitesi teslim ettikten sonra, web sitesi yapmanın ne kadar teknik ve karmaşık olduğunu anlıyor ve sunduğumuz ürünün mükemmeliğini bilerek bizim uzmanlığımızı takdir ediyorlar.

 

Aynı zamanda, web sitesi isteyen ve bizim ne yaptığımız hakkında fikri olmayan müşterilerimiz de var. Bu müşteriler ihmalkar ve tatmin etmesi biraz zor oluyor. Çünkü teknik bilgi eksiklikleri dolayısıyla talepleri komik, bütçe veya zaman aralıklarına göre de beklentilerini yerine getirmek daha da zor oluyor.

Önerilerimiz

Herkese önerimiz, kendiniz ve satın alacağınız şirket için bir hizmet veya ürün satın almadan önce ciddi bir araştırma yapmanız olacak. Ürünün ne olduğunu, neden orada olduğunu ve neden ihtiyacınız olduğunu, üretilirken veya imal edilirken ne kadar çalışıldığını anlamalı ve takdir etmelisiniz. Seçeneğin ilk başta oradayken takdir etmeden mutlu bir deneyim elde edemezsiniz.

 

Örneğin, kullanmayı bilmeden bir spor araba almazsınız. Arabanızın verdiğiniz her kuruşa değdiğini bilmeden komik bir rakam ödemezsiniz. Ayrıca dikkatsiz sürmek için de bir araba almazsınız. Şimdi bunu tüm satın alma deneyimlerinize uygulayın, araba, iPod veya bir web sitesi.

 

“Neden bir araba almalısınız?”
“Neden bir araba almalısınız?”

 

Cloudnames’te biz küçük şeylerin değerli olduğuna inanıyoruz aynı şeyin webde kullanıcı deneyiminde de aynı olduğuna inanıyoruz. Yaptığımız veya değiştirdiğimiz her küçük detayın kullanıcılarımız üzerinde büyük etkisi olabileceğini biliyoruz. Aynı şey müşterilerimiz için de geçerli.

 

Son bir ipucu! Kullanıcılarınızın ilgilerini, stillerini, ilgilendikleri şeyleri iyi bilmeli ve bu bilgileri avantajınıza kullanmalısınız. Onlar için tasarlayın, düzeni onlar için hazırlayın, anlayabilecekleri üslubu düşünün. Bilgi güçtür. Elinizdeki tüm bilgiyi aktardığınızdan emin olun.

[include-page id=’15348′]

 

[include-page id=’18540′]

 

 

İlginizi çekebilecek diğer makaleler

 

İnternet ve web tasarımı ile ilgili haberler ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Sizin hoşunuza giden ve yenilikçi olduğunu düşündüğünüz siteler var mı? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!