Modern Web Tasarım Trendleri

Modern Web Tasarım Trendleri

Web tasarım gelişmeleri heyecanlandırıcı bir aşamaya doğru ilerliyor. Modern web tasarımının günümüzde daha işlevsel olmasının yanında, mobil iletişim araçları ile de uyumlu bir halde kullanılabiliniyor. Daha da önemlisi internet üzerinden sunduğunuz olanaklara imkan sağlaması. Web tasarım trendleri Web sitenizin güncelleştirilmeye ihtiyacı olup olmadığını kontrol edin.

Mükemmel bir web sitesi ile bakımsız bir web sitesinin arasındaki fark çok basit: İyi olan her zaman size müşteri ve gelir getirirken, kötü olan onları kaçıracaktır.

 

İyi bir web sitesi sadece güzel görünümlü bir tasarım değildir; ziyaretçileri için iyi bir içeriğe ve onların taleplerine karşılık verecek iyi bir hizmete de sahip olması gerekir. Modern Web tasarımı gelir sağlama üzere kurulmanın yanında hedef kitlenizin mobil iletişim araçlarından yapacakları ziyaretleri sırasında onlara arzu edilen içeriğin sağlanması ile de ilgilidir.

 

[include-page id=’18540′]

 

Modern Web Tasarım

Web sitenizi doğru tasarlamak, satış ve pazarlamanızın ana hattını oluşturmak demektir. Modern dünyada müşterilerle iletişim kurmanın başladığı ve sonuçlandığı nokta internettir. Bu yüzden dijital dünyada var olmayı öncelik olarak görmeyen her bir şirket, günümüzde geride kalmaya mahkumdur.

 

“Biçim, işlevi izler” Louis Sullivan, Amerikalı mimar bu argumanı ilk kez 1896 yılında Sanatsal Yönüyle Yüksek Ofis Binası adlı makalesinde dile getirdi. Sullivan bu söylevi, saf bir zeka, estetik bir amentü ve “istisnaya geçiş vermeyen bir kural” olarak görmekteydi.

 

Dijital platformda şirketinizle var olmaya karar verdiyseniz ve milyonlarca potansiyel müşteriyle tanışmaya kendinizi hazır hissediyorsanız, web sitenizden beklenilen her bir koşulu yerine getirmeniz gerekmektedir.

 

Ziyaretçilerinizin geçmelerini arzu ettiğiniz süreci önce sizin takip etmeniz gerekiyor. Bu kendinizi bir ziyaretçi ya da müşteri gibi düşünmeye odaklamalısınız. Bir iki dakikalığına kendinizi onların yerine koyun. Niye burayı ziyaret ediyorsunuz? Burada neyi arıyorsunuz? Beklentiniz nedir?

 

 

Önemli İçerik

Web sitenizin içeriği öncelikle kullanıcı dostu bir arayüze sahip olmalı. Eğer ziyaretçiniz aradığı şeyi bulamazsa, ya da ilgisini kaybederse, bu internet sitesinden anında ayrılır ve belki bir daha hiç uğramaz.

 

Ürün ya da hizmetlerinizi sunmak, şirketinizin kimliğini oluşturmak, misyon ve vizyonunuzu sunmak için kullanıcı dostu interaktif bir yol kullanmalısınız.

 

İşletmeniz bloglama, haber yayını, üretim, kamusal hizmet, aracılık hizmeti, B2C, B2B, online mağaza ve diğer bir çok alanı kapsıyorsa; Dijital ortamda kendinizi nasıl sunduğunuz gün geçtikçe daha önemli hale geliyor.

 

Temiz & Kolay

Yönlendirme en az içerik kadar kritik bir öneme sahiptir. Potansiyel müşteriniz aradığı içeriği bulabiliyor mu?

 

İçerik her zaman bulunabilir ve günümüz standartları doğrultusunda minimal ve temiz bir kullanıcı arayüzüyle sunulmalıdır.

 

Bu doğrultuda mikro etkileşimler için sabit bir gezinme çubuğu, minimal bir veri grafiği ve tümünü bir düzen içerisinde saklayabilmek için gizlenmiş bir menü seçebilirsiniz. Hatta görsellerin üzerinde süzülen ve yüzeyde oldukça hafif bir his yaratan hayalet butonlarını kullanmayı da deneyebilirsiniz. Unutmayın bazen ne kadar az ve öz olmak en etkili iletişim yoludur.

 

Mobil Dostu

Tüm web trafiğinin %60 kadarı mobil müşterilerden gelmektedir. Bu yüzden web sitenizin mobil uyumlu olup olmayacağı artık tartışma söz konusu bile değil; mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak günümüzde bir zorunluluk haline geldi.

 

Mobil dostu olmak demek web sitenizin masaüstü bilgisayarlarının yanında tüm mobil cihazların ve tabletlerin erişimine açık olması demektir.

 

Görseller ve içerik, şablon odaklı (grid-based) tasarımlar tarafından dizayn edilmelidir. Bunlar akıcı şekilde çalışmalı ve PC’den tabletlere ve cep telefonlara kadar her çeşit platformlarla uyumlu hale getirilmelidir. Unutmayın, yakın zamanda saatlere ve 4K-TV’lere de uyumlu hale getirmek durumunda kalabilirsiniz.

 

Web sitenizin niye Mobil dostu olması gerektiğini bu makaleden daha detaylı öğrenebilirsiniz.

 

 

Tipografi ve tam genişlik sağlayan tasarımlar

Kimi zaman harika bir fotoğraf tüm anlatılmak isteneni kelimelerden daha iyi yansıtabilir. Bu yüzden tam genişlik sağlayan tasarımlar ve nefes almak için de birer boşluk bırakmayı deneyebilirsiniz.

 

Yazı tipiyle oynayın, ama minimalist olmayı unutmayın. Tipografi, fikri biçem ile yansıtma bakımından harika bir araç. İlk bakışta gereğinden fazla bilgi ile karşılaşmak ilgi çekici olmayabiliyor; o yüzden her şeyi dengede tutmaya çalışmalısınız.

 

Peki harika bir görselin üzerinde koyu renkle yazılmış göze çarpan bir biçem denemeye ne dersiniz? Örneğin diğer web siteleri dinamik bir tasarım için kolaylıkla ayarlanabilen kartlar kullanmaktalar.

 

Multimedya Deneyimi

Hareketli öykücülük ve düz tasarım unsurları yönlendirme tarzı için eşit şekilde etkilidir.

 

İstediğiniz gibi bir içerik aramasına girişmeden önce yapmanız gereken sadece kaydırmaya devam etmeniz. Kendine özgü bir yolu bulunmanın yanında istediğiniz gibi bir içerik aramak ve tıklamak yerine ihtiyacınız olan sadece kaydırma işlemini yapmanız yeterlidir.

 

Eğer öykücülükle iyi anlaşamıyorsanız baştan sona kaydırmak yerine video kaydı/görüntüsü gibi zengin animasyonlarla dinamik bir arka plan tercih edebilirsiniz. Her ikisi de düşünceyi tam olarak yansıtabiliyor, sadece istediğinizi seçmeniz gerekiyor.

 

Arayüz & Paralaks Tasarım

Paralaks, görsellerin ve içeriğin arka planda hareket ettiği harika bir modern tasarım örneğidir. Paralaks tasarım, 2D sahnesinde bir derinlik illüzyonu yaratıyor ve ekranda iki farklı tabakayı kaydırarak bir tutulma ekleniliyor.

 

Tüm bilgiyi sadece tek bir sayfaya sığdırma gibi zorluğa sahip tek sayfalık tasarımlar için bu yol işe yaramaktadır. Bu yüzden içeriğinizi daha temiz bir görüntü ve kolay yönlendirme için basitleştirmeniz gerekiyor.

 

Web sitenizdeki hizmetler

Tasarım, sadece nasıl göründüğü ve hissettirdiği değildir. Tasarım, nasıl çalıştığıdır.

 

Bilişim sektörünün gelmiş geçmiş en önemli ilham kaynağı olan Apple’ın kurucu ortağı Steve Jobs, işlevin öneminin ne kadar büyük olduğunu bir kez daha insanlara hatırlattı. Web sitenizin nasıl çalıştığı, müşterilerinize ne tür hizmetler sağladığı konuları tasarımın en büyük zorlukları arasındadır.

 

Şirketiniz, ürününüz ve servisleriniz ile ilgili bilgi bulundurmanız önemli, fakat modern web tasarımın bunlardan daha fazlasına ihtiyacı var! Müşterileriniz ve potansiyel müşterilerinizle iletişim kurmanızı sağlayacak varış sayfası, online mağaza, blog, destek, rezervasyon çözümleri sunan kampanyalar düzenlemek kusursuz bir web sitesi tasarlamanın olmazsa olmazıdır.

 

Hizmetler hakkında daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyabilirsiniz.

 

 

Perde arkasındaki tasarım

Karşılaştığınız web sitesinin güzel görünümlü olup olmaması dışında önemli bir diğer zorluk da hiç bir şeyin görünür olmadığı bir tasarım. Dikkat etmeniz gereken bir kaç örnekği aşağıda belirttik:

 

Web sitenizin güvenliğini sağlama konusu ziyaretçilerinizin memnun kalması için anahtar niteliktedir. Elbette ki bu, online ödemeleri kabul ederseniz olağanüstü, ancak internet sitenizin çökmesi dahilinde herhangi bir müşteri bilgilerini kaybetme riski işletmeniz için kötü etki bırakır.

 

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Arama Motorlarında web sitenizin nasıl sıralandığı ile ilgilidir. Bu sıralama ise

1) Kullanıcı deneyimi ve navigasyonu

2)İçeriğinizin hangi tür anahtar kelimelerle ilişkilendiği

3)İçeriğinizin kalitesi

4)Teknik optimizasyon

5)Sitenizin Otoritesi içeriğinize dış bağlantılar eklemenize bağlıdır.

 

SEO ile ilgili daha fazla bilgiyi bu makaleden öğrenebilirsiniz.

 

Analiz ve raporlama, web sitenize gelen ziyaretçileri anlamak üzere kullanılabilinen harika bir araç. Bunu sağlayabilmek için neyi ölçmek ve izlemek istediğinize göre web sitenizin farklı yerlerine küçük parçalarda kod eklemeniz gerekmektedir.

 

Google Analytics ile ilgili daha fazla bilgiyi bu makaleden edinin.

 

Trendleri değiştirmek

Trendler de mevsimler gibi değişiyor. Tarih tekerrür ediyor ama emin olduğumuz tek bir şey var, o da her şeyin tekrar ve tekrar değişime uğradığıdır.

 

Gelecek üzerine kesin yorumlar yapmak zor ancak son bir kaç yıl içerisinde web tasarım alanında büyük değişim yaşandı, ancak gelecek bir kaç sene içerisinde yaşanacak olan değişimle kıyaslandığında ise bu değişimin daha küçük olduğu gözüküyor.

 

Değişimin hızı giderek artıyor, bu yüzden geleceğin bir parçası olmak istiyorsanız hazırlanmaya bugünden başlayın!

 

Cloudnames yardım edebilir

Cloudnames, dijital pazarlama hakkında ihtiyacınız olan her şeyde size yardımcı olabilir. İnternet üzerinden daha çok gelir elde edebilmenizi sağlayacak, web sitesi, dijital pazarlama ya da diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin için yönetimini devralabiliriz. Böylelikle siz de şirketinizin ana faaliyetlerine odaklanabilirsiniz.

 

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Arama Motoru Pazarlaması (SEM), Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) ve diğer tün dijital pazarlama aktivitelerinizin yanında web sitesi ve e-mail pazarlamanın da yürütülmesini üstlendiğimiz bir online pazarlama hizmeti sunuyoruz.

 

[include-page id=’18540′]

 

 

2 Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!