one-small-step-for-man-Blog

İnsanlık için Küçük, Web Siteniz için Büyük bir Adım

Varış sayfaları işletmeniz için neden ve nasıl yararlı olduğunu biliyor musunuz? Eğer yaptığı işi ciddiye alan bir patronsanız ve markanızla güvenilir bir isim yaptıysanız, bir web sitenizin olduğunu varsayabiliriz. Peki bu internet sitesiyle başarınıza başarı katmak için şimdiye kadar ne yaptınız? İşte varış sayfaları ile ilgili bu makalemizde tüm sorularınızı gideriyoruz!

Eğer işletmenizi ortalamanın da üstüne çıkarmayı istiyorsunuz ama nasıl ulaşacağınızı bilmiyorsanız, web sitenizi nasıl optimize edeceğinizi ve nasıl daha fazla trafik çekebileceğinizin tüyolarını bilmeniz gerekir. Bir varış sayfası pek çok amaçlara hizmet edebilir, fakat çoğu pazarlamacının kullandığı varış sayfası tanımlamalarıyla bunu sakın karıştırmayın.

 

Bir kullanıcının “vardığı” her bir site web sitesidir, fakat her bir “varış sayfası” web sitesi değildir. İçeriğinde doldurulmak üzere bir form bulundurulan ve böylelikle ziyaretçinin iletişim bilgilerinin edinildiği tek işlevinin ziyaretçiyi bir müşteriye dönüştürmek olan sayfalara varış sayfası diyoruz. Kısaca her bir varış sayfası bir web sayfasıdır fakat her web sayfası bir varış sayfası olarak adlandırılamaz.

 

Cloudnames'in örnek Varış sayfası
Cloudnames’in örnek Varış sayfası

 

Potansiyel müşteri Edinme

Unutmayın, her bir varış sayfanızın işlevi ziyaretçiyle ilgili detay elde etmektir. Peki ama niye? Bir form, ziyaretçi olarak gelen kişinin aday bir müşteriye dönüşmesine olanak sağlar. Biz pazarlamacılar bu sürece dönüşüm hareketi (conversion event) diye adlandırıyoruz; eğer söz konusu aday müşteri yakalamada hız ve nicelik ise buna da dönüşüm oranı (conversion rate) diyoruz.

 

Eğer hala ne olduğunu tam olarak kavrayamadıysanız izin verin de size anlatalım! Web sitenize gelen ziyaretçiler ile ilgili bilgi elde ettiğinizde bu, sitenizle ilgilenen kişilerle doğrudan iletişime geçme şansında elinizde olduğu anlamına gelir. Süreç çoğu zaman satış ile sonlandığı için bu varış sayfaları gelir elde etmenize olanak sağlamış olur.

 

Bu dönüşüm hareketi, bir formu doldurmak ve buraya e-mail adresi gibi iletişim bilgileri bırakmaktan geçer. Böylelikle ziyaretçi sizin blog sayfanıza abone olmuş olur ya da web siteniz üzerinden bir ürün satın almak üzere alım satım bilgilerini doldurmuş olur. Bir ya da birden fazla alanlarda oluşturulan bir varış sayfası, karşılığında bir şey elde etmek adına ziyaretçinin kendileri ile ilgili belirli bilgileri size ilettiği zaman dilimidir.

 

Blog sayfalarını potansiyel müşteri elde etmek için nasıl kullanabileceğinizi bu makalemizden öğrenebilirsiniz: Potansiyel Müşteriye Ulaşmak için En İyi Yol: Blog

 

[include-page id=’18540′]

 

Varış sayfası örneği

Cloudnames’te bizler, pek çok nedenden ötürü özellikle potansiyel müşteri yaratmak üzere “potansiyel müşteri yaratma mıknatısı” dediğimiz varış sayfalarını kullanmaktayız. (bunun yanında internet sitemizde de karşılaşabileceğiniz Eylem Çağrısı butonları da yardımcılarımız arasında)

 

Potansiyel müşteri Mıknatısları, web sitemize gelen ziyaretçilerin yararlanabileceği ücretsiz olarak verdiğimiz içeriklerden oluşmaktadır. Örneğin iletişim bilgileriniz bize bırakmaya gönüllü herkese oluşturduğumuz değerlendirme yazıları ve rehberleri ücretsiz olarak edinmelerini sağlıyoruz.

 

Esas olarak, sizin şu an yapmanız gereken ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarını karşılamaktır. Pazarlama için bu çok önemlidir, bu yüzden bir değer kazanmak istiyorsanız öncelikle nasıl değer katacağınızı iyi bilmeniz gerekir.

 

Uzun vadede, bu size harika bir müşteri ilişkisi kazandıracaktır. Sadece bununla da sınırlı değil; bu sizin profesyonel ve güvenilir bir kaynak olduğunuzu da gösterir. Varış sayfaları var çünkü bunlar ziyaretçilerinizin harekete geçmelerini tetikleyici nitelikte tasarlanmış günümüzün online satış konuşmalarıdır.

 

 

 

Varış sayfaları neden bu kadar önemli

Giriş sayfanızda bir form ya da eylem çağrısı butonları olabilir, fakat web sitenizin ziyaretçi bilgileri elde etmekten ziyade pek çok işlevi daha bulunuyor. Kendinizi tanıtmak ya da ürün ile hizmetleriniz hakkında bilgi sağlamak, içeriklerinizi yayınladığınız bir vitrin olarak kullanmak, indirim uygulamak hatta her türlü medya biçimleriyle ziyaretçilerinizi eğlendirebilmek üzere giriş sayfanızı kullanabilirsiniz.

 

Tüm bunlar harika olabilir, fakat ziyaretçilerin form doldurmalarına izin vermeyen dikkat dağıtıcı unsurlar haline de gelebilir ki işte bu yüzden varış sayfaları büyük önem teşkil etmektedir.

 

Varış sayfası, ziyaretçinizin teklif sunmanıza olanak sağlayan bir internet sayfasıdır. Sıklıkla bir “Conversion Form” olarak refere edilmiştir. Varış sayfası, tek bir amaca odaklanmak için tasarlanmış ve belirli bir kitleye hitap eden, sizin esas sitenizden bağımsız bir web sayfasıdır. Doğal olarak varış sayfası, ziyaretçinizin dikkatini dağıtabilecek menü, altbaşlık ya da kenar çubukları içermemeli; açık ve net bir şekilde dönüşüm sağlamak için tasarlanmış bir harekete geçme çağrısıdır (call to action).

 

En makul "landing page " tasarımları en sade olanlarıdır
En makul “landing page ” tasarımları en sade olanlarıdır

 

Fakat varış sayfanızı etkili hale getirmek için göz önünde bulundurmanız gereken pek çok unsur bulunuyor. İyi bir varış sayfası net, kısa ve öz olmasının yanında gol atmak için ziyaretçilerin elinden tutması gerekir. Kötü bir varış sayfası ise göze hitap etmeyen yoğunlukta çoğunlukla bilgi metinleri ile doludur. Daha derine dalmadan önce planlama yaptığınızdan ve strateji oluşturduğunuzdan emin olun.

 

Pazarlamanın amacı web sitenizin tıklanma sayısını arttırmak değildir; pazarlama tamamen müşterilerin ürün ya da hizmetlerinizi satın almalarını sağlamaktır. Bütün pazarlama uğraşlarının esas amacı budur.

 

 

Kampanya varış sayfaları

Kampanya varış sayfaları, inbound pazarlama kampanyalarının sihirli değneğidir; ister Sosyal Medya Pazarlaması, ister banner reklamlar, ister e-posta promosyonları, ister arama motoru anahtar kelimeleri (Search Engine Keywords), ister blog sayfalarınızdan harekete geçme çağrısı veya tıklama getirecek diğer kanallar olsun.

 

Tahminen on firmadan dördü varış sayfası kullanmamaktadır; bu sebeple tıklamalar kampanya ile hiç bir ilgisi olmayan genel internet sitelerine yönlendirmektedir. Bu durumun sebebi ise, en basit anlamıyla, varış sayfalarının nasıl hazırlanacağı, ve ne kadar önemli oldukları konusundaki bilgi eksikliğidir.

 

Hem Web Siteniz hem de Varış sayfalarınızı mobil uyumlu olmalıdır. Site trafiğinizin %60'ı mobil cihazlardan geliyor.
Hem Web Siteniz hem de Varış sayfalarınızı mobil uyumlu olmalıdır. Site trafiğinizin %60’ı mobil cihazlardan geliyor.

 

Örneğin, eğer işletme hedefiniz bir maskara satmak ise, kullanacağınız varış sayfanızı bu amaca yönelik etkili mesajlar ile oluşturabilirsiniz. Ziyaretçilerin kayıt olmasını, formları doldurmasını, ‘abone olun’ ya da ‘paylaş’ gibi butonları tıklamasını, sonuç olarak satışınızı kolaylaştıracak içerikler sağlamak işletme hedefleriniz arasında olmalıdır.

 

Doğru araçlarla, varış sayfanız kolaylıkla oluşturulabilir, sonuç olarak başarı oranının onunla aynı doğrultuda arttırabilirsiniz. Potansiyel müşterinizi hedefleyen spesifik varış sayfalarıyla, tıklamaları dönüşümlere çevirebilirsiniz.

 

Varış sayfası dönüşüm amaçları

Bir varış sayfası, aşağıdaki ticari takip hedeflerinden bir ya da daha fazlasına sahip olmalıdır;

 

  • Bir ürün ya da hizmet için siparişleri kaydetmek
  • Yeniden pazarlama (remarketing) ya da satış ekibi tarafından faydalanılacak yönlendirme bilgisini yakalamak
  • Satışa ya da başvuruya yönlendirecek daha detaylı bilgiler vermek
  • Arzu edilen, herhangi bir “call to action”; blog sayfası beğenme; paylaşma vb.

 

Bu işin anahtar noktası, etkili varış sayfaları oluşturmak ve çok çeşitli pazarlama stratejilerinin arasından kolay bulunabilmelerini sağlamaktır.

 

 

Zayıf dönüşüm ile ilgili sorunlar

Kötü dizayn edilmiş varış sayfaları ile ilgili çok sayıda ortak sorun yaşanmaktadır. Bir sonraki kampanyanıza servet harcamadan önce size önerimiz, birkaç farklı varış sayfası geliştirmeniz ve onları limitli bir kitle ile teste tabi tutmanızdır. Sosyal Medya, belirli bölümlere ayrılmış hedef kitleyi, sizin varış sayfanıza yönlendirmek için ideal bir yoldur. Küçük tasarımlar ve mesaj ayarlamaları dönüşüm oranı üzerinde büyük bir etki yapacaktır.

 

Düşük dönüşüme sebep olan genelde bir ya da daha fazla sebep vardır:

 

  • Etkisiz tasarım yüzünden ziyaretçi kötü bir kullanıcı deneyimi yaşamıştır
  • Landing sayfasındaki mesaj, ziyaretçinin beklentisi ile aynı doğrultuda değildir
  • Anlaşılamayacak kadar çok bilgi vardır
  • Çok az bilgi olduğundan ziyaretçi değerlendirme yapamamıştır
  • Harekete geçme çağrısı ziyaretçi için yeteri kadar açık değildir.

Kampanyanızın size sağlayacağı trafiğe dayalı strateji oluşturma fırsatını kaçırmayın. Ayrıca varış sayfaları, internet sitesinden ayrı oldukları için, raporlama ve analizde mükemmel imkanlar sunarlar.

 

Online ziyaretçi akınına hazır olun
Online ziyaretçi akınına hazır olun

 

Cloudnames’te ne yapıyoruz

Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.

Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Bunun yanında web sitenizi yönetiyor ve düzenli aralıklarla güvenlik sağlama ve güncelleştirme de sağlıyoruz..

Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlamanın yanında, e-mail ve banner reklamları gibi diğer online pazarlama kampanyalarıyla da ilgileniyoruz. Bunun yanında dijital gelir elde etmenizde size yardımcı olacak grafik tasarım, fotoğraf, video gibi diğer usurlar da hizmetlerimiz arasındadır.

 

Bizimle irtibat kurmak için lütfen iletişim adreslerinizi bırakın!

 

[include-page id=’18540′]

 

 

 

İlginizi Çekebilecek Diğer Makaleler

 

Web tasarım ve Sosyal Medya Pazarlama ile ilgileniyorsanız lütfen blog sayfamızı takip edin. Peki siz Varış sayfalarınızı nasıl kullanıyorsunuz? Lütfen yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve aşağıdaki ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın paylaşmak önemsemektir!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Bu makaleyi paylaşın.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Hizmetlerimiz

dijital strateji

Dijital Strateji

Cloudnames, işletmenizin dijital iletişim ve pazarlama için pratik bir plan oluşturmasına yardımcı olabilir. Dijital stratejinizi tartışıyoruz ve rakiplerinizi inceliyoruz. Ardından, iyileştirmeler için somut önerilerle geliriz.

Web Tasarımı

Dijital pazarlamaya çok uygun bir web siteniz var mı? Sitenin ne kadar iyi çalıştığını inceleyebiliriz. İyileştirmeler için somut öneriler içeren web sitenizin ücretsiz bir incelemesini alın. Küçük değişiklikler büyük sonuçlar verebilir!

organik trafik oluşturma, arama motoru optimizasyonu

Trafik Oluşturma

Web sitenize nasıl trafik çekiyorsunuz? Cloudnames, içerik oluşturabilir, arama için optimize edebilir ve sosyal medya, e-posta ve diğer kanallarla trafiği artırabilir. Etkili web siteleri, satışa dönüştürülen birçok ziyaret sağlar.

Dijital Strateji

Dijital pazarlama stratejisini nasıl geliştirebileceğinize ilişkin ücretsiz kılavuzumuzu indirin

Dijital Pazarlama hakkında bir tartışma için bugün bizimle iletişime geçin

Help us to share

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için haber bültenine kaydolun!