Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), arama motorlarının sonuç sayfalarında daha yüksek oranlarda yer alabilmek için neler yapabileceğinizle ilgilidir. Eskiden arama motorlarını çeşitli hileler yoluyla kandırmak, onaylanmayan bazı pazarlamacıların yaptığı pis bir iş olarak görülürdü. Şimdi bu konudaki ortak algı, eğer başarılı bir içeriğiniz varsa, kullanıcı deneyimleriniz olumlu ise ve teknik olarak iyi işleyen bir websitesi oluşturmuşsanız, markanızın sonuçlarının kendiliğinden yüksek olacağı yönünde.
Arama Motoru Optimizasyonu, doğru yapılması biraz karmaşık olabilecek bir iştir, bu yüzden bu işin altından kalkabilmeniz ve başarılı olabilmeniz için yardım almanız gerekebilir. Cloudnames size yardım edebilir. Takip etmeniz gereken 3 basamak var:
1) Site İçi Optimizasyon
2) Site Dışı Optimizasyon
3) Arama Motoru Güncellemeleri.
Bunlara ek olarak websitenize eklemeniz gereken bazı araçlar da var. Bu makale size birinci adım olan “Site içi Arama Motoru Optimizasyonu” hakkında bilgi verecek.
[include-page id=’18540′]
Site içi Optimizasyonu
Site içi optimizasyonu, websitenizde çeşitli düzenlemelere giderek, arama motorlarından sitenize bağlantıyı sağlayacak olan yönlendirmelerin yapılması, içeriğinizin ve bu içerikle teknik kaliteyi birleştirecek olan tasarımın oluşturulması hakkındadır. Site içi optimizasyonda temel olan, sitenizin kolay bağlantılar, takip edilebilir anahtar sözcükleri, site haritası ve kullanıcı tecrübeleri aracılığı ile arama motorlarının web sayfanızı daha kolay taramasına ve daha kolay ulaşmasına olanak sağlayacak şekilde düzenlenmesini sağlamaktır.
Bunu doğru şekilde başarabilmek için uymanız gereken bazı kurallar vardır:
- Arama Motoru Optimizasyonu kullanıcı tecrübeleriyle ilgilidir
- İçerik bu işin kralıdır
- İçeriğinizi ilişkilendirmelisiniz
- Teknik Optimizasyon/İyileştirme
Bu makalede, “Site dışı Optimizasyon” yani doğru linkler kullanarak arama motorlarının kullanıcıları içeriğinize yönlendirmesini sağlayacak bir hâkimiyet kurulması, “Arama Motoru Güncellemeleri” ve “Arama Motoru Araçları” kullanılarak arama motorlarının içeriğiniz hakkındaki bilgisini arttırılması hakkında bilgi yer almamaktadır.
[Tweet “Web sitenizi arama motorlarına nasıl optimize edeceğinizi öğrenin #SEO #webdesign #befound @cloudnames(_tr)”]
Arama Motoru Optimizasyonu kullanıcı deneyimleriyle ilgilidir
Arama motorları, web sitenizi tarama konusunda gün geçtikçe daha başarılı oluyorlar. Arama motoru optimizasyonunun etkili ve anlamlı olabilmesi için, websitenizdeki içeriğin bir odağı olması gereklidir. Bunun başka yolu yoktur!
Websitenizi Kullanıcı deneyimlerini geliştirecek şekilde tasarlamak arama motorlarındaki bulunulurluğunuzu da arttıracaktır. Güzel kullanıcı deneyimleri oluşturmak için yapılacak olan ilk şey, kullanıcı için en doğru ilişkili içeriği bulabilmektir. Unutulmamalıdır ki, arama motoru optimizasyonu, kullanıcıların ihtiyaç duydukları içeriği aramaları ve arama motorlarının da bu aramalar sonucunda kullanıcıya en ilişkili sonuçları sunması ile ilgilidir. Arama motoru optimizasyonu kullanıcıların ne istediğiyle/talepleriyle ile ilgilidir.
Genel olarak kullanıcıların arama yaptığı 3 ana başlık olduğunu belirledik:
- Bilgi – bir soru vardır ve bu soruya cevap aranır
- Ürünler – alınacak bir ürün için potansiyel sağlayıcılar, yorumlar ve fiyat bilgisi aranır
- Yerler – gidilebilecek bir yer bulmak, belirlenmiş bir yerin nerede olduğu ve nasıl gidileceği öğrenilmek istenir
Peki, websitenizde kullanıcı deneyimlerini nasıl optimize edersiniz?
- Site yönlendiricileri bunun anahtarlarıdır. Öncelikle, kullanıcıları sitenize yönlendirmek için “breadcrumbs”ları kullanabilirsiniz, bunun yanında sitenizin yapısını uygun hale getirebilir, arama motoru taraması yardımı ve indeks ile de destek sağlayabilirsiniz.
- Hiper Metin İşaretleme Dili kullanılarak hazırlanmış site haritaları, kullanıcılara içeriğinizin yerini belirleme ve arama motoru taraması yapma konusunda yardımcı olacaktır.
- Metin bloklarının içindeki uzun eklentili anahtar kelimeler, Arama motorlarının arama sonucu sayfalarında kullanıcıya listeledikleridir. Bunlar ayrıca arama motorlarının doğru ilişkiyi kurarak içeriğinizi kullanıcıya doğru ulaştırmasına yardımcı olur.
- schema.org protokolü ile, kullanıcı dostu arama sonuçları oluşturarak arama deneyimini takipçileriniz için optimize etmenize yardımcı olacak bir diğer yoldur.
Arama motoru optimizasyonunda başarılı olabilmek için ziyaretçilerinizi her zaman ön planda tutmalısınız. Onlara en iyi sonuçları ulaştırmak, sunmak ve kullanıcı deneyimlerinizi artırmak, arama motorlarında daha iyi sonuçlara ulaşmanız için kendinizi geliştirmeniz gerekmektedir.
[include-page id=’18525′]
İçerik bu işin Kralıdır
Hiç şüphe yok ki bunu daha önce duymuşsunuzdur. İnsanlar sitenizde yer alan belirli bir içerik için arama yaptığında, arama onları sizin sayfanıza ulaştırıyorsa/yönlendiriyorsa doğru içeriğe sahipsiniz demektir. Bu kadar basit. Siz de içeriğinizi ilginç hale getirmelisiniz ki, arama motorlarında yüksek oranlara sahip olabilesiniz!
Kötü bir websitesi için AMO yapmanın hiçbir anlamı yoktur. Siz işe, insanların ilgi duydukları içeriklere yer vermeye odaklanmakla başlamalısınız. Aslında AMO’nun teknik bir tarafı da vardır ancak genel olarak en önemli kısmı insanların arayacağı içerikleri onlara sunmaktır. Bu yüzden çözüm: hem muhteşem bir içeriğinizin olması hem de arama motoru optimizasyonunun başarılı olmasıdır.
İçeriğinizi ilişkilendirmek
Kullanıcı deneyimlerinizi iyileştirdiniz, ilginç ve etkili bir içerik oluşturdunuz, şimdi ise sıra arama motoru optimizasyonun bunları ilişkilendirmesine geldi. Hiper metin işaretleme dili aracılığıyla ilişkilendirmeyi sağlayacak bir etiket başlık oluşturmak, arama motorlarında bulunabilirliği sağlayacaktır. Arama motorlarının tarama yaparken ve sitenizin indeksine bakarken en çok dikkate aldığı şey bu ilişkilendirmeyi sağlayacak olan etikettir / başlıktır.
Başlığınızın etkili olduğundan ve içeriğinizi doğru şekilde yansıttığından emin olmalısınız.
Bunun için Başlık oluştururken aşağıdaki unsurlara dikkat etmelisiniz:
- İlk olarak öncelikli anahtar kelimenizi kullanın
- Daha sonra ikincil anahtar kelimenizi kullanın
- Başlığınızın 55 karakterden daha kısa olmasına dikkat edin (maksimum 8 kelime)
- Başlığınızda markanızın ismine mutlaka yer verin
Başlıklar çok önemlidir. İçeriğinizi tarif etmeye ve açıklamaya odaklanın ve başlıca anahtar kelimelerinizi ve markanızı kullanarak hak ettiğiniz sıralamayı elde edin. Başlığınızda çok fazla anahtar kelimeye yer vermeyin, çünkü arama motorları bu oyuna gelmeyecek kadar akıllı çalışırlar, ama liste dışında kalmamaya da özen gösterin. Fotoğrafları da etiketleyin. Aynı kuralları uygulayarak imaj aramalarının sıralamasında da iyi yerlerde olabilirsiniz.
Bunun yanında açıklamalar, meta anahtar sözcükler, kısa URL’ler ve etiketlemek gibi alternatif yolları kullanmak da büyük ölçüde önem taşır. Arama motorlarına içeriğinizi bulması ve kullanıcılara sunması için yardımcı olmanızın pek çok yolu vardır, ama lütfen arama motorlarını kandırmaya çalışmayın, bu artık işe yaramıyor.
Teknik İyileştirme
Artarak önem kazanan bir başka alan da hızlı çalışma ve hızlı çözüm oluşturma konusunda ziyaretçilerinize pozitif bir deneyim sağlayabilmenizdir. Siteniz mobil taramalar için uygun mu? Siteniz mobil araç dostu değilse, yani mobil araçlara uygun olarak tasarlanmamış ise ya da uzun bir yüklenme süresi varsa, arama motorlarında bunun cezasını çekersiniz.
Yüklenme süresinin uzun olması aynı zamanda servis sağlayıcı kanallarınızı ve teknik yeterliliğinizi de etkiler. Eğer bu konuda bir sorun yaşıyorsanız, Cloudnames sizinle konuşmak ve size çözüm sunmak için hazırdır. Bizim altyapımız, dünyadaki en büyük içerik dağıtım merkezi olan Amazon Bulut Sistemi üzerine kuruludur ve bu sistem hız, güvenlik, ölçeklenebilirlik ve sağlamlık konusunda dünyaya öncülük etmektedir.
Cloudnames yardım edebilir
Cloudnames, dijital pazarlama hakkında ihtiyacınız olan her şeyde size yardımcı olabilir. İnternet üzerinden daha çok gelir elde edebilmenizi sağlayacak, web sitesi, dijital pazarlama ya da diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin için yönetimini devralabiliriz. Böylelikle siz de şirketinizin ana faaliyetlerine odaklanabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Arama Motoru Pazarlaması (SEM), Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) ve diğer tün dijital pazarlama aktivitelerinizin yanında web sitesi ve e-mail pazarlamanın da yürütülmesini üstlendiğimiz bir online pazarlama hizmeti sunuyoruz.
[include-page id=’18540′]
Paylaşmak Önemsemektir!
Cloudnames olarak sloganımız “paylaşmak önemsemektir”; bu yüzden Sosyal Medya Pazarlama’da başarılı olmanız için bilmeniz gereken her şeyi içeren bir rehberi sizinle paylaşıyoruz. Ücretsiz bir kopyasını buradan elde edebilirsiniz.
Diğer Bağlantılı Makaleler
- AMO Listenin Başında olmak Güzeldir
- Google AdWords kullanırken yapılan ortak hatalar
- İçerik Pazarlama Stratejileri
Arama Motoru Optimizasyonu (AMO) hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız lütfen blogumuzu takip edin ve iletişim bilgilerinizi bizimle paylaşın. Siz arama motoru optimizasyonu konusunda ne yapıyorsunuz? Lütfen yorum alanında bizimle paylaşın ve aşağıdaki imgeleri kullanarak arkadaşlarınızla da paylaşın. Paylaşmak önemsemektir.
2 Responses
seoya ilgi duyan bir yazılımcı olarak güzel bir makale diyebilirim..
Teşekkür ederim.