Doğru kullanıldığı takdirde Google AdWords, iş geliştirmede iş sahiplerine etkili bir yol üretmektedir. Google AdWords ile ürün ve hizmetleriniz ile ilgili araştırma yapan potansiyel müşterilerinizin dikkatlerini çekmeyi başarabilirsiniz. Adwords için anahtar kelime listesi hazırlayarak işe koyulun!
AdWords Kampanyaları, Google Arama Sonuçları Sayfasının başında (üstte ve sağ sütunda) gördüğünüz küçük reklamlara verilen addır. Yayınladığınız reklamda kullandığınız anahtar kelimeleri arayan kişilerin bulabildiği, istediğiniz potansiyel kitleyi seçebildiğiniz Google AdWords, bu özellikleriyle dijital pazarlamacılar tarafından günümüzde oldukça ilgi görüyor.
İnsanlar bir bilgi edinmek için genellikle Google arama motoruna (ya da diğer arama motorlarına) başvururlar. Araştırmamız, hizmet satın almak ya da rezervasyon yaptırmak isteyen insanların %67’sinin, satış işlemi yapmadan önce Google üzerinden arama yaptığını gösteriyor. Doğru kampanya stratejileri ile bu arama süreçlerine ürün ve hizmet sahibi olarak siz de dahil olabilirsiniz. Bunun için ise AdWords’ü doğru kullanmak, ve doğru anahtar kelimeleri ile kampanyalarınızı oluşturmanız gerekir.
[include-page id=’18540′]
Bu kampanyaları oluştururken kullandığınız metnin yanı sıra söz konusu reklamı tetikleyecek doğru anahtar kelimeleri bulmanız reklamın başarılı olmasında büyük bir rol oynuyor. Şöyle düşünün; ürün ve hizmetlerinizi ararken insanlar Google arama motoruna ne yazabilirler?
Bu süreç, reklamınızın ideal müşterilerinize görünür hale gelmesinde önemli rol oynuyor. Bununla birlikte bu anahtar kelime kombinasyonları, daha düşük maliyetlerde size daha fazla tıklama elde etmenizi sağlayacaktır. İşte etkili anahtar kelime kombinasyonları oluşturmaya yönelik sizin için bir kaç tüyo!
Spesifik Olun
Bir anahtar kelime listesi oluşturmak, yaptığınız işin alanı ile ilgisi olan bir liste oluşturmaya dayanır. Unutmayın, Google ilişkilendirmeyi sever!
Çoğu şirket, kendi içerisinde müşterilerine pek çok farklı alanda/sektörde ürün ya da hizmet sunmaktadır. Örneğin bir şirket hem içecek ürünü üretirken, hem de medya sektöründe de yer alabiliyor. Anahtar kelime oluşturma söz konusu olduğunda ise, farklı türde hizmetleri bir arada tutan bir liste üretmek yerine, tek bir ürün ya da hizmete odaklanmış spesifik anahtar kelimelere odaklanmanız gerekmektedir.
Tek bir ürüne odaklanarak sadece o ürüne ait bir varış sayfası ve bu varış sayfası ile daha iyi hedeflenmiş bir kitle ve sonuç olarak da AdWords trafiğinizden daha iyi dönüşüm oranı elde edebilirsiniz. Birden fazla ürün ya da hizmet tanıtımı yapmak istiyorsanız eğer, her bir ürün için farklı AdWords kampanyası ve farklı anahtar kelime listesi oluşturmanızı tavsiye ederiz.
Müşterileriniz gibi Düşünün
Anahtar kelime oluşturmada bir diğer önemli nokta da müşterilerle olan ilişkidir. Müşterilerinizi iyi tanımanız, anahtar kelime listenizi oluştururken de onlar gibi düşünebilmeyi bilmeniz gerekir. Kendinizi onların yerine koyun; örneğin kırmızı bir elbise satın almak isteyen kişi olsaydınız, Google’a siz ne yazardınız?
Potansiyel müşterileriniz araştırma sürecinde büyük olasılıkla çok çeşitlilik gösteren terimlerle Google’da arama işine girişecektir. Gözlük satın almak isteyen bir müşteri: “Gözlük, İstanbul” şeklinde arama yapabilir ya da “İstanbul’daki en iyi gözlükçüler” diye de aratabilir. Bu yüzden size tavsiyemiz hedef kitleniz gibi düşünerek pek çok farklı çeşitlerde anahtar kelime listeleri oluşturmanız. Hem kelimelerin eş anlamlıları, hem ürün isimleri, alternatif yazım biçimleri, hatta yazım hatası olan kelimelerin bile bu listelerde yer almasında fayda var!
Ek olarak olumsuz anahtar kelimeler seçmenizin de önemi büyük; çünkü bu olumsuz söz dizimleri ile yapılan aramalarda reklamınızın görüntülenmesini istemezsiniz. Çoğu durumda “ücretsiz” ya da “ucuz” gibi kelimeler, kampanyanızın amacı ile uyuşmamaktadır. Eğer son teknoloji ürün ya da hizmetlere odaklanıyorsanız, ücretsiz bir şeyler arayan ziyaretçilerin tıklamalarından kaçınmanız gerekir.
Keyword planlamacısı, işinize yarayacak olan anahtar kelimeleri bulmanızda size yardımcı olmasının yanında, reklamınız başına kaç tıklama elde edeceğinize dair hesaplamalarınızda da sizi bilgilendirecektir. Detaylı bilgi için buraya tıklayabilirsiniz: adwords.google.com/KeywordPlanner
Anahtar kelime eşleşme seçenekleri
Tıklama başına maliyet (PPC) kampanyalarında fiyat verme safhasına geldiğinizde, hangi türde anahtar kelime eşleşme seçeneğini tercih ettiğiniz size sorulacaktır. Bunun için aşağıda belirtilen bilgiler doğrultusunda kampanyanız için anahtar kelime eşleme seçeneklerini kullanabilirsiniz.
Geniş Eşleme Seçeneği
Geniş eşleme, oluşturduğunuz anahtar kelimelerin formatında hiçbir değişiklik yapmaya gerek duymadan kullanabileceğiniz bir seçenektir. Anahtar kelimenin önüne ya da arkasına hiç bir şey eklemeden, oluşturduğunuz anahtar kelimenin herhangi bir sıra diziminde aranıldığı takdirde kullanıcı tarafından görüleceği anlamına gelmektedir.
Örneğin, reklamlarınız “Taksim Hotel”i gibi anahtar kelimelere sahip ise, Google üzerinden “taksim eczane”, “ucuz hotel” gibi aramalar yapan kişilere de reklamlarınızın gözükecektir.
Avantajlar
- Geniş eşleşme seçeneği, pek çok farklı aramadan trafik elde etmenizi sağlayacaktır. Bu yüzden büyük oranda bir veri bilgisi elde edebilirsiniz.
Dezavantajlar
- Alakası olmayan kelimelerden büyük miktarda trafik aldığınız için, size hiç bir dönüşüm sağlamayacak kelimeler için de para ödemenize yol açmaktadır.
- En zor operasyonel eşleşme seçeneği olarak sayılabilinir. Negatif bir anahtar kelime listesi oluşturma, teklif optimizasyonu sürecinde zamanınızın büyük bir çoğunluğunu almasına neden olacaktır.
- Alakasız kelimelerde reklamınızın gösterilmesiyle tıklama elde edememeniz, anahtar kelimenizin beklenen tıklama oranının altında kalarak kalite puanını düşürmesine, dolayısıyla söz konusu reklamın aramalarda daha az gösterilmesine neden olacaktır.
Geniş eşleme düzenleyicisi
Geniş eşleme düzenleyicisinde, oluşturduğunuz anahtar kelimenin yanına artı (+) işareti eklenir. Yanına + işareti ekleyerek, oluşturduğunuz kelimenin arama süreci içerisinde kesinlikle geçmesini istediğinizi belirtmektesiniz.
Örneğin, elbise mağazaları anahtar kelimeleri içerisinde reklamınızın gözükmesini istediğinizi bir düşünelim. Eğer kampanyanıza +elbise mağazaları anahtar kelimelerini eklerseniz, kullanıcı tarafından mağaza kelimesinin yazılmasını, bunun yanında bu kelimenin dükkan gibi eş anlamlılarının da aratılması sonucunda reklamınızın görünür olmasını kabul ettiğinizi gösterir.
Her bir kelimenin başına ‘+’ işareti eklerseniz +elbise +mağaza, arama sürecinde her iki kelimenin de yer almasını istiyorsunuz demek olur. Buradaki önemli bir nokta ise, bu iki kelimenin sıralamasının aramalarda değişkenlik gösterebilir olmasıdır. Örneğin söz konusu mağaza İstanbul elbise, kelime dizimi olsun; gördüğünüz üzere mağaza ve elbise kelimeleri arama motorunda farklı sıralamalarda belirmektedir, bu şekilde arama yapan kullanıcılara da oluşturduğunuz reklam görünür kılınacaktır.
Avantajlar
- Geniş eşleme ile kıyasla, elinizde daha fazla kontrol bulunuyor.
- Geniş eşlemeden daha az reklam trafiği alıyor gibi gözükse de, bir önceki seçeneğe kıyasla alaka düzeyi daha yüksek trafik elde etmenizi sağlar.
Dezavantajlar
- Bu seçenek ile, oluşturduğunuz anahtar kelimelerin eş anlamlıları veya benzerleri ile yapılan aramalarda reklamlamlarınız görünür kılınmaz.
Sıralı Eşleme
Sıralı Eşleme, anahtar kelimelere tırnak (“”) işareti eklenerek oluşturulur. Geniş eşleme ile arasındaki fark, sıralı eşlemenin kelimelerin sıra dizimine olan tutumudur. Sıralı eşleme ile oluşturulan bir anahtar kelimenin arama motorunda görülebilmesi için oluşturulan kelimelerin aynı sıra diziminden aratılması gerekmektedir.
Örneğin; “siyah elbise” gibi bir anahtar kelime eklerseniz, mini siyah elbise, ucuz siyah elbise, cenaze için siyah elbise, gibi olası aramalarda reklamınızın gözükeceğini talep ediyorsunuz demektir. Dikkat ettiyseniz kelime kombinasyonu aynen sizin istediğiniz sırada oluşturulmuş, fakat terimin önüne ya da arkasına kelimeler eklenebilmiştir.
Avantajlar
- Elinizde daha fazla kontrol seçeneği bulunuyor. Anahtar kelimelerinizin sırası ürünleriniz ile alakalı olup olmadığını belirlemeye yetecek kadar görünür ise bu yöntem sizin için uygun olacaktır.
Dezavantajlar
- Web sitenize gelen trafik geniş eşlemeye kıyasla daha az olacaktır.
Tam Eşleme
Tam eşleme, anahtar kelimelere [ ] işareti eklenerek kullanılır. Sadece bu kelime öbeklerinin aramasını yapan kullanıcılara reklamlarınız gösterilir.
Örneğin: [giyim mağazası] kelime öbeği için, reklamlarınız ‘giyim mağazası’ kelime öbeğini ya da ‘giyim maazası’ gibi yanlış yazan kullanıcılara gösterilecektir.
Avantajlar
- Düşük sayıda gösterim elde edebilirsiniz, fakat daha iyi hedeflenmiş bir kitle size geri dönüş yapacaktır.
- Alaka düzeyi ve tıklama oranı ile kampanya performansınızı yükseltebilirsiniz.
Dezavantajlar
- Anahtar kelime listesi için ayırdığınız aylık bütçe ne olursa olsun, bu maliyetin sadece bir kısmı ile web sitenize trafik elde edebiliyorsunuz.
Negatif Eşleme
Geniş ve sıralı eşleme türünden kelimeler kullanıyorsanız, negatif eşleme de yapmanızı tavsiye ederiz. Negatif eşleme ile belirlediğiniz kelimeleri aratan kullanıcılara reklamlarınız gözükmeyecektir. Böylelikle arzu ettiğiniz, ürün ve hizmetlerinizle ilgili müşteri profili elde edebilirsiniz.
Örneğin: -oyun; Eğer bu kadar yüksek arama hacmine sahip bir kelimeyi negatif eşleme seçeneğine eklerseniz, böylelikle paranızı boşuna harcamış olmazsınız. Siyah elbise oyunu, kulağa saçma gelebilir, fakat 10 yaşındaki kullanıcıların arama motorlarını ne şekilde kullandıklarını tahmin bile edemezsiniz!
Negatif eşleşmeyi doğru şekilde kullanırsanız, hiç bir olumsuz durumla karşılaşmazsınız. Yine de size tavsiyemiz düzenli olarak her iki günde bir oluşturduğunuz anahtar kelimelerin takibini yapmanız.
[include-page id=’18540′]
Test Edin
Son adım olarak oluşturduğunuz reklamların performanslarını bir de sahada ölçmeniz gerekmektedir. Bu zamana kadar yaratıcılığınızı kullanarak anahtar kelime listeleri oluşturdunuz, şimdi ise rakamlara bakarak oluşturduğunuz anahtar kelimelerin düzenlemesini yapabilirsiniz.
İlk olarak anahtar kelimelerinizin tıklama alıp almadığını bir kontrol edin. Eğer işlevli değillerse, demek ki biraz daha oynamaya ihtiyacı var demektir ya da verdiğiniz teklif ihtiyacı olandan daha düşük olabilir.
Tıklamalar satışlara dönüşmüyorsa ise oluşturduğunuz anahtar kelimelerin potansiyeli bulunmuyor demektir. Reklam ya da varış sayfası kopyalarını yeniden düzenleyerek dönüşüm oranlarını istediğiniz şekilde arttırabilirsiniz.
Cloudnames’te ne yapıyoruz
Online platformda en iyisi olmanız için gereken her şey için Cloudnames size yardımcı olabilir. Dijital hesaplarınızı, web sitenizi, Sosyal Medya Pazarlama ve diğer tüm karmaşık teknik detayların sizin yerinize yönetimini devralabilir, gelirinizi arttırmak üzere etkili bir büyüme adına size yardımcı olabiliriz.
Sadece mobil uyumlu modern bir web sitesi tasarlamıyoruz, müşterilerinizin de talepleri doğrultusunda hizmetler de sunuyoruz. Web sitenizin yönetimini devralıyor ve düzenli aralıklarla güvenlik ve güncelleştirilmesini de sağlıyoruz.
[include-page id=’18540′]
Cloudnames olarak sloganımız “paylaşmak önemsemektir” bu yüzden Sosyal Medya Pazarlama’da başarılı olmak adına ihtiyacınız olan her şeyi kapsayan bir rehber hazırladık. Ücretsiz bir kopyasını hemen şimdi bu linkten indirebilirsiniz.
İlginizi çekebilecek diğer makaleler
- Google sıralamalarında üstte çıkmanın yolları
- Y Jenerasyonuna nasıl hitap edersiniz?
- İçerik pazarlaması ve arama motoru optimizasyonu?
Sosyal medya ve Dijital Pazarlama ile ilgileniyorsanız, lütfen blog sayfamızı takip edin. Ürününüzü veya hizmetinizin reklamını arama motorlarında yapıyor musunuz? Lütfen aşağıdaki yorum köşemizden bizi bilgilendirin ve ikonu tıklayarak makalemizi arkadaşlarınızla paylaşın. Unutmayın, paylaşmak önemsemektir!